Pony is verongelukt: wat een drama!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joppie74

Re: Pony is verongelukt: wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:27

[/quote]
Daarnaast snap ik niet dat er nog geen aangifte is gedaan. Als het echt zo'n drama is, en echt zo gegaan is als in het bericht, dan klaag je zo iemand gelijk aan, en dan kunnen de advocaten uitzoeken of de chauffeur schuld heeft ja of nee.
Natuurlijk snap ik dat dat meisje zelf wat anders aan haar hoofd heeft, maar bijv mijn vader had dezelfde dag nog op het politiebureau gezeten[/quote]

Juist...maar hoe doe je dat bij iemand die doorgereden is????
Vertel mij hoe ik daar achter kom please.....
joppie

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:35

Heeft het meisje zelf geen idee? (weet niet of ze daar vaker rijdt)
En tja, de politie kan ook aardig wat uitzoeken.
Meestal zijn die combines van 1 boer (ze zijn nogal duur) die ze verhuurt/uitleent aan diverse boeren in de buurt

Max84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:41

Jeetje wat erg. Waar is dit gebeurd ? Ik bedoel in welke plaats ?

Het valt mij ook steeds meer op dat buitenrijden haast niet meer te doen is. Mensen houden echt geen rekening meer met je.
Gelukkig heb ik een trailer waardoor ik niet meer perse langs de weg hoef, maar ik heb altijd gezegd dat er onderschat wordt hoe goed het is om met je paard over de (harde) weg te rijden. Vooral voor de pezen, maar ook gewoon voor de ontspanning enzo. En dat wordt je gewoon ontnomen door al die debielen tegenwoordig. Gelukkig is mijn paard braaf, maar het blijft een dier ! (inmiddels 20 jaar dus ook al heel wat gewend) maar met een nieuw of jong paard zou ik het allemaal niet meer aandurven.

Groetjes

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:36

xMarleeNx schreef:
wat verschrikkelijk voor dat meisje zeg!! Vriendjes zijn?

die trekker chauffeur kan er niks aan doen... als een paardje schrikt springt ie nou eenmaal opzij... en zo'n groot ding staat echt niet zo maar 1 2 3 stil hoor... dat duurt wel enkele seconden... dus wat dat betreft kan hij er niks aan doen...
wel vind ik het erg onverantwoordelijk om op een smal weggetje te gaan rijden waar ie niet mag komen... Scheve mond en als je dan weet dat daar paarden enzo komen zou ik het helemaal niet doen...
in ieder geval veel stertke ermee! Ach gut

Maar mischien wist die man helemaal niet dat daar paarden komen.....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:03

@Joppie; ik weet het niet zeker, maar ik geloof niet dat het meisje 'de dader/bestuurder' perse nodig heeft om aangifte te doen. Ik denk dat er gewoon aangifte kan worden gedaan van de gebeurtenis met een tot nog onbekende dader. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben, maar de politie kan hier ongetwijfeld uitsluitsel over geven.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:03

vikki schreef:
@Joppie; ik weet het niet zeker, maar ik geloof niet dat het meisje 'de dader/bestuurder' perse nodig heeft om aangifte te doen. Ik denk dat er gewoon aangifte kan worden gedaan van de gebeurtenis met een tot nog onbekende dader. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben, maar de politie kan hier ongetwijfeld uitsluitsel over geven.

Aangifte kun je altijd doen. Het is de taak van de politie om een dader van een feit op te sporen. (Anders zou je toch ook geen bv nooit aangifte van inbraak ed kunnen doen. Weet je toch ook meestal niet wie de dader is)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:30

Margreth schreef:
vikki schreef:

Aangifte kun je altijd doen. Het is de taak van de politie om een dader van een feit op te sporen. (Anders zou je toch ook geen bv nooit aangifte van inbraak ed kunnen doen. Weet je toch ook meestal niet wie de dader is)

Dat dacht ik dus ook...wist ik eigenlijk ook wel maar ik ging stom genoegh twijfelen. De politie zou wel een aanzienlijk makkelijker baantje hebben als van iedere aangifte de dader ook bekend was. Dus gewoon naar de politie gaan zou ik zeggen.

doenjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:34

Jezus wat erg het zal je maar gebeuren!! Die arme pony met zoveel pijn en dat meisje wat de pony zo heeft zien lijden Huilen Daar komt ze nooit meer overheen denk daar eens aan voordat jullie dingen schrijven zoals dat het verhaal niet waar is wat moet dat wel niet voor dat meisje zijn om te lezen!!!Ik wens jullie in elk geval veel sterkte Ach gut

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 15:56

Bah verschrikkelijk, je zou trauma er aan overhouden als zoiets naars ziet, ik wens jou en je klasgenoot in ieder geval heel veel sterkte

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:02

jezus wat een verhaal echt erg !
Ach gut veel sterkte voor het meisje Ach gut
ik heb van dit verhaal gehoord.
Is het in Gouda gebeurd? die vieze gore mensen moeten ze afknallen... Whoosh!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 16:07

Super veel sterkte met dit verlies! Heel erg. Ik maak dit hier niet mee (even afkloppen). De loonwerkers/boeren hier zijn altijd uiterst voorzichtig met paarden. Gaan stilstaan of rijden zelf de kant in! Ze laten niets aan het toeval over. Vaak zijn deze mensen meer bewust wat een machine als deze teweeg kan brengen dan de standaard automobilist die een paard als een mens aanziet en verwacht dat die niet zal schrikken. Behalve in jullie geval dus. Helaas is het nog wel een bizar verhaal...1 been blijft op de weg en de rest is uitgegleden in de sloot? Daaruit begreep ik dat het paard al lag en dus moet het paard eerder geschrokken zijn en dus niet van de weg afgedrukt...en dan heeft de bestuurder waarschijnlijk geen schuld omdat deze het niet heeft gezien (als het paard met de achterkant is overreden) en het meisje moet in bezit zijn van een ruiterrijbewijs...helaas, maar dit verhaal heeft nog wel haken en ogen... en al die nare opmerkingen dat de desbetreffende persoon maar afgemaakt moet worden...sorry, maar jullie hebben zeker niet door wat het met mensen doet als ze zo'n dergelijk ongeluk hebben veroorzaakt... het blijft harstikke erg...voor verdachte en slachtoffer maar dat slaat echt nergens op!

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:43

Hermesdeux schreef:
Super veel sterkte met dit verlies! Heel erg. Ik maak dit hier niet mee (even afkloppen). De loonwerkers/boeren hier zijn altijd uiterst voorzichtig met paarden. Gaan stilstaan of rijden zelf de kant in! Ze laten niets aan het toeval over. Vaak zijn deze mensen meer bewust wat een machine als deze teweeg kan brengen dan de standaard automobilist die een paard als een mens aanziet en verwacht dat die niet zal schrikken. Behalve in jullie geval dus. Helaas is het nog wel een bizar verhaal...1 been blijft op de weg en de rest is uitgegleden in de sloot? Daaruit begreep ik dat het paard al lag en dus moet het paard eerder geschrokken zijn en dus niet van de weg afgedrukt...en dan heeft de bestuurder waarschijnlijk geen schuld omdat deze het niet heeft gezien (als het paard met de achterkant is overreden) en het meisje moet in bezit zijn van een ruiterrijbewijs...helaas, maar dit verhaal heeft nog wel haken en ogen... en al die nare opmerkingen dat de desbetreffende persoon maar afgemaakt moet worden...sorry, maar jullie hebben zeker niet door wat het met mensen doet als ze zo'n dergelijk ongeluk hebben veroorzaakt... het blijft harstikke erg...voor verdachte en slachtoffer maar dat slaat echt nergens op!

Ik mag in mijn omgeving gewoon rijden zonder ruiterbewijs. (Ik heb daar het KNHS nog voor gemailt!) Dus ik snap het nu even niet, waarom moet zij een ruiterbewijs hebben?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:51

keramiekje schreef:
Hermesdeux schreef:

Ik mag in mijn omgeving gewoon rijden zonder ruiterbewijs. (Ik heb daar het KNHS nog voor gemailt!) Dus ik snap het nu even niet, waarom moet zij een ruiterbewijs hebben?

Ik ga het even voor je opzoeken...precies...straks heb ik het fout. In ieder geval omdat je verzekerd bent voor jezelf...maar nu even voor de ander>...ik dacht dat het ruiterbewijs verplicht was voor alle ruiters die gebruik maken van openbare wegen, natuurgebieden e.d.

Edit: wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn een aantal natuurgebieden waar het verplicht is en op een "vage" site dat rijden op de openbare weg alleen mag met ruiterbewijs. Dit staat echter niet op de knhs of de site van de SRR... beetje onduidelijk.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:45

Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.

Bron: www.knhs.nl

Dit staat er op de site van de KNHS (onder het kopje recreatie en vrije tijd en dan onder diploma's en bewijs)

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:53

Essie schreef:
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.

Dit staat er op de site van de KNHS (onder het kopje recreatie en vrije tijd en dan onder diploma's en bewijs)

Het ruiterbewijs is op meer plaatsen wel verplicht. zoals bij mij, in de stad zelf mag je niet rijden zonder koetsiersbewijs. En er zijn ook meer natuurgebieden waar je niet mag rijden Tong uitsteken (Dit is niet dom bedoelt hoor)

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:31

keramiekje schreef:
Het ruiterbewijs is op meer plaatsen wel verplicht. zoals bij mij, in de stad zelf mag je niet rijden zonder koetsiersbewijs. En er zijn ook meer natuurgebieden waar je niet mag rijden (Dit is niet dom bedoelt hoor)

Ik snap dat het niet dom bedoeld is, maar dit is wat ik direct van de site van de KNHS heb. Als er meedere plaatsen zijn waar het verplicht is dan staat dat in ieder geval niet op de site...

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:37

Essie schreef:
keramiekje schreef:
Het ruiterbewijs is op meer plaatsen wel verplicht. zoals bij mij, in de stad zelf mag je niet rijden zonder koetsiersbewijs. En er zijn ook meer natuurgebieden waar je niet mag rijden (Dit is niet dom bedoelt hoor)

Ik snap dat het niet dom bedoeld is, maar dit is wat ik direct van de site van de KNHS heb. Als er meedere plaatsen zijn waar het verplicht is dan staat dat in ieder geval niet op de site...

Eigenlijk ook wel logisch Tong uitsteken
stel je voor dat ze alle gebieden waar een ruiterbewijs nodig is op de site zouden moeten zetten Haha! zijn ze denk ik best wel lang bezig!

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:38

Maar trouwens hebben jullie nu al aangifte gedaan?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:40

Firsty schreef:
Jeetje wat erg. Waar is dit gebeurd ? Ik bedoel in welke plaats ?Het valt mij ook steeds meer op dat buitenrijden haast niet meer te doen is. Mensen houden echt geen rekening meer met je.
Gelukkig heb ik een trailer waardoor ik niet meer perse langs de weg hoef, maar ik heb altijd gezegd dat er onderschat wordt hoe goed het is om met je paard over de (harde) weg te rijden. Vooral voor de pezen, maar ook gewoon voor de ontspanning enzo. En dat wordt je gewoon ontnomen door al die debielen tegenwoordig. Gelukkig is mijn paard braaf, maar het blijft een dier ! (inmiddels 20 jaar dus ook al heel wat gewend) maar met een nieuw of jong paard zou ik het allemaal niet meer aandurven.

Groetjes

Het is gebeurd in de buurt van de Mije, richting bodegraven is dat toch? Mijn buurmeisje hier in culemborg is de kleindochter van de eigenaar. Haar opa had een meisje gevonden die het paardje wilde verzorgen als mijn buurmeisje niet in de Mije was. Ze is er heel erg verdrietig van, en nu staat het weidegenootje van vosje ook nog eens alleen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:43

Joppie74 schreef:
|( bESTE PAARDENMENSEN Huilen

Gisteren is vosje verongelukt!!! Verdrietig
Ik kreeg het gisteravond te horen.....
Het is de pony van een leerling van mij, die mij ook vaak helpt met de verzorging van mijn eigen paard!!! Ach gut
Het erge was......
De pony was met een meisje aan het buitenrijden.....in een heel rustige omgeving
Toch....kwam er op dat bewuste moment een hele grote trekker voorbij, jeweet wel zo'n combainer.......De weg was smal en de pony en het meisje werden van de weg af gedrukt.
Ze gleden zo de sloot in alleen had de pony het ene been nog op de weg.....
Dit hield in dat......(de mensen met een zwakke maag moeten ff stoppen met lezen) die grote trekker over het been van de pony is gereden.....en dat de hoef van de pony eraf geschreurd is...
Daarna vielen ze allebei in de sloot.....
Het meisje heeft nog het hoofd van de pony boven water proberen te houden tot de dierenarts arriveerde....die heeft de pony direkt moeten laten inslapen!!! Huilen
Toen ik van dit drama hoorde keerde mijn maag zich om....Ik heb het erg te doen met het meisje (WAT EEN TRAUMA!!!) maar ook met mijn leerling....die heeft nl niet eens afscheid kunnen nemen van haar pony......
DAARBIJ......TEGENWOORDIG MENSEN IN HET VERKEER....ZE HOUDEN NERGENS MEER REKENING MEE EN STUIVEN GEWOON VOORBIJ.....WERKELIJK WAAR MEN IS GEK GEWORDEN!!!!
bEDANKT VOOR HET LEZEN VAN DIT VERHAAL Vriendjes zijn?

Het is dus NIET haar paard, beetje slordig dus om dit zonder toestemming van de eigenaar op het internet te plaatsen!

keramiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:55

patos schreef:
Joppie74 schreef:
Huilen bESTE PAARDENMENSEN Huilen

Gisteren is vosje verongelukt!!! Verdrietig
Ik kreeg het gisteravond te horen.....
Het is de pony van een leerling van mij, die mij ook vaak helpt met de verzorging van mijn eigen paard!!! Ach gut
Het erge was......
De pony was met een meisje aan het buitenrijden.....in een heel rustige omgeving
Toch....kwam er op dat bewuste moment een hele grote trekker voorbij, jeweet wel zo'n combainer.......De weg was smal en de pony en het meisje werden van de weg af gedrukt.
Ze gleden zo de sloot in alleen had de pony het ene been nog op de weg.....
Dit hield in dat......(de mensen met een zwakke maag moeten ff stoppen met lezen) die grote trekker over het been van de pony is gereden.....en dat de hoef van de pony eraf geschreurd is...
Daarna vielen ze allebei in de sloot.....
Het meisje heeft nog het hoofd van de pony boven water proberen te houden tot de dierenarts arriveerde....die heeft de pony direkt moeten laten inslapen!!! Huilen
Toen ik van dit drama hoorde keerde mijn maag zich om....Ik heb het erg te doen met het meisje (WAT EEN TRAUMA!!!) maar ook met mijn leerling....die heeft nl niet eens afscheid kunnen nemen van haar pony......
DAARBIJ......TEGENWOORDIG MENSEN IN HET VERKEER....ZE HOUDEN NERGENS MEER REKENING MEE EN STUIVEN GEWOON VOORBIJ.....WERKELIJK WAAR MEN IS GEK GEWORDEN!!!!
bEDANKT VOOR HET LEZEN VAN DIT VERHAAL Vriendjes zijn?

Het is dus NIET haar paard, beetje slordig dus om dit zonder toestemming van de eigenaar op het internet te plaatsen!

En hoe weet jij dat ze er geen toestemming voor heeft?
En het lijkt me ook wel logisch dat als er zo iets gebeurt dat je dat dan wel even kwijt wil!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:29

viind ook best dat je deze dingen van je af mag schrijven ookal gaat het niet over je eigen paard.
Het doet me trouwens wel denken aan vorig jaar. Liep toen met mijn paard aan de hand over de weg en ook zo'n stomme trekker die keihard aan kwam sjeezen. Ik nog gebaren dat ie moest afremmen maar nee hoor natuurlijk niet.
Gevolg: mijn paard helemaal overstuur aan het rennen met mij eracteraan gesleurd, scherpe bocht om en onderuit. Gelukkig alleen een schaafwond maar ook een scheef bekken! Hij is daar 5 keer voor gekraakt.
Nattuurlijk is dit niet zo erg al het verhaal hierboven,maar toch die mensen van tegenwoordig......je zou wel kunnen....

hopelijk vinden ze de bestuurder, zal wel moeilijk worden denk ik

sterkte allebei!!!!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:03

bah wat vreselijk niet normaal meer hoe sommige mensen zich gedragen in het verkeer Boos! echt om boos van te worden..

veel sterkte Ach gut

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:42

ik wil jullie heel veel liefde en sterkte wensen!!!!!!!!!!!!!!
en hoop dat vooral het meisje dat er bij was er een beetje overheen kan komen .
het zal geen mooi gezicht zijn geweest, en voor sommige mensen,,,,
schaam je zelf Bloos
in ieder geval nogmaals heeeeeel veeeeeeel sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 00:43

Essie schreef:

Leuk dat ruiterbewijs, maar volgens mij is dat alleen voor bepaalde natuurgebieden.
De wegenverkeerswet heeft een heel stuk over ruiters en begeleiders van paarden en ik denk dat dat in dit geval toch boven een eventueel ruiterbewijs staat.
Ik ga er nu wel vanuit dat het ongeval op een openbare weg gebeurt is.