Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
xMarleeNx schreef:wat verschrikkelijk voor dat meisje zeg!!
die trekker chauffeur kan er niks aan doen... als een paardje schrikt springt ie nou eenmaal opzij... en zo'n groot ding staat echt niet zo maar 1 2 3 stil hoor... dat duurt wel enkele seconden... dus wat dat betreft kan hij er niks aan doen...
wel vind ik het erg onverantwoordelijk om op een smal weggetje te gaan rijden waar ie niet mag komen...en als je dan weet dat daar paarden enzo komen zou ik het helemaal niet doen...
in ieder geval veel stertke ermee!
vikki schreef:@Joppie; ik weet het niet zeker, maar ik geloof niet dat het meisje 'de dader/bestuurder' perse nodig heeft om aangifte te doen. Ik denk dat er gewoon aangifte kan worden gedaan van de gebeurtenis met een tot nog onbekende dader. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben, maar de politie kan hier ongetwijfeld uitsluitsel over geven.
Margreth schreef:vikki schreef:@Joppie; ik weet het niet zeker, maar ik geloof niet dat het meisje 'de dader/bestuurder' perse nodig heeft om aangifte te doen. Ik denk dat er gewoon aangifte kan worden gedaan van de gebeurtenis met een tot nog onbekende dader. Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben, maar de politie kan hier ongetwijfeld uitsluitsel over geven.
Aangifte kun je altijd doen. Het is de taak van de politie om een dader van een feit op te sporen. (Anders zou je toch ook geen bv nooit aangifte van inbraak ed kunnen doen. Weet je toch ook meestal niet wie de dader is)
Hermesdeux schreef:Super veel sterkte met dit verlies! Heel erg. Ik maak dit hier niet mee (even afkloppen). De loonwerkers/boeren hier zijn altijd uiterst voorzichtig met paarden. Gaan stilstaan of rijden zelf de kant in! Ze laten niets aan het toeval over. Vaak zijn deze mensen meer bewust wat een machine als deze teweeg kan brengen dan de standaard automobilist die een paard als een mens aanziet en verwacht dat die niet zal schrikken. Behalve in jullie geval dus. Helaas is het nog wel een bizar verhaal...1 been blijft op de weg en de rest is uitgegleden in de sloot? Daaruit begreep ik dat het paard al lag en dus moet het paard eerder geschrokken zijn en dus niet van de weg afgedrukt...en dan heeft de bestuurder waarschijnlijk geen schuld omdat deze het niet heeft gezien (als het paard met de achterkant is overreden) en het meisje moet in bezit zijn van een ruiterrijbewijs...helaas, maar dit verhaal heeft nog wel haken en ogen... en al die nare opmerkingen dat de desbetreffende persoon maar afgemaakt moet worden...sorry, maar jullie hebben zeker niet door wat het met mensen doet als ze zo'n dergelijk ongeluk hebben veroorzaakt... het blijft harstikke erg...voor verdachte en slachtoffer maar dat slaat echt nergens op!
keramiekje schreef:Hermesdeux schreef:Super veel sterkte met dit verlies! Heel erg. Ik maak dit hier niet mee (even afkloppen). De loonwerkers/boeren hier zijn altijd uiterst voorzichtig met paarden. Gaan stilstaan of rijden zelf de kant in! Ze laten niets aan het toeval over. Vaak zijn deze mensen meer bewust wat een machine als deze teweeg kan brengen dan de standaard automobilist die een paard als een mens aanziet en verwacht dat die niet zal schrikken. Behalve in jullie geval dus. Helaas is het nog wel een bizar verhaal...1 been blijft op de weg en de rest is uitgegleden in de sloot? Daaruit begreep ik dat het paard al lag en dus moet het paard eerder geschrokken zijn en dus niet van de weg afgedrukt...en dan heeft de bestuurder waarschijnlijk geen schuld omdat deze het niet heeft gezien (als het paard met de achterkant is overreden) en het meisje moet in bezit zijn van een ruiterrijbewijs...helaas, maar dit verhaal heeft nog wel haken en ogen... en al die nare opmerkingen dat de desbetreffende persoon maar afgemaakt moet worden...sorry, maar jullie hebben zeker niet door wat het met mensen doet als ze zo'n dergelijk ongeluk hebben veroorzaakt... het blijft harstikke erg...voor verdachte en slachtoffer maar dat slaat echt nergens op!
Ik mag in mijn omgeving gewoon rijden zonder ruiterbewijs. (Ik heb daar het KNHS nog voor gemailt!) Dus ik snap het nu even niet, waarom moet zij een ruiterbewijs hebben?
Essie schreef:Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.
Bron: www.knhs.nl
Dit staat er op de site van de KNHS (onder het kopje recreatie en vrije tijd en dan onder diploma's en bewijs)
keramiekje schreef:Het ruiterbewijs is op meer plaatsen wel verplicht. zoals bij mij, in de stad zelf mag je niet rijden zonder koetsiersbewijs. En er zijn ook meer natuurgebieden waar je niet mag rijden (Dit is niet dom bedoelt hoor)
Essie schreef:keramiekje schreef:Het ruiterbewijs is op meer plaatsen wel verplicht. zoals bij mij, in de stad zelf mag je niet rijden zonder koetsiersbewijs. En er zijn ook meer natuurgebieden waar je niet mag rijden (Dit is niet dom bedoelt hoor)
Ik snap dat het niet dom bedoeld is, maar dit is wat ik direct van de site van de KNHS heb. Als er meedere plaatsen zijn waar het verplicht is dan staat dat in ieder geval niet op de site...
Firsty schreef:Jeetje wat erg. Waar is dit gebeurd ? Ik bedoel in welke plaats ?Het valt mij ook steeds meer op dat buitenrijden haast niet meer te doen is. Mensen houden echt geen rekening meer met je.
Gelukkig heb ik een trailer waardoor ik niet meer perse langs de weg hoef, maar ik heb altijd gezegd dat er onderschat wordt hoe goed het is om met je paard over de (harde) weg te rijden. Vooral voor de pezen, maar ook gewoon voor de ontspanning enzo. En dat wordt je gewoon ontnomen door al die debielen tegenwoordig. Gelukkig is mijn paard braaf, maar het blijft een dier ! (inmiddels 20 jaar dus ook al heel wat gewend) maar met een nieuw of jong paard zou ik het allemaal niet meer aandurven.
Groetjes
Joppie74 schreef:|( bESTE PAARDENMENSEN![]()
Gisteren is vosje verongelukt!!!![]()
Ik kreeg het gisteravond te horen.....
Het is de pony van een leerling van mij, die mij ook vaak helpt met de verzorging van mijn eigen paard!!!![]()
Het erge was......
De pony was met een meisje aan het buitenrijden.....in een heel rustige omgeving
Toch....kwam er op dat bewuste moment een hele grote trekker voorbij, jeweet wel zo'n combainer.......De weg was smal en de pony en het meisje werden van de weg af gedrukt.
Ze gleden zo de sloot in alleen had de pony het ene been nog op de weg.....
Dit hield in dat......(de mensen met een zwakke maag moeten ff stoppen met lezen) die grote trekker over het been van de pony is gereden.....en dat de hoef van de pony eraf geschreurd is...
Daarna vielen ze allebei in de sloot.....
Het meisje heeft nog het hoofd van de pony boven water proberen te houden tot de dierenarts arriveerde....die heeft de pony direkt moeten laten inslapen!!!![]()
Toen ik van dit drama hoorde keerde mijn maag zich om....Ik heb het erg te doen met het meisje (WAT EEN TRAUMA!!!) maar ook met mijn leerling....die heeft nl niet eens afscheid kunnen nemen van haar pony......
DAARBIJ......TEGENWOORDIG MENSEN IN HET VERKEER....ZE HOUDEN NERGENS MEER REKENING MEE EN STUIVEN GEWOON VOORBIJ.....WERKELIJK WAAR MEN IS GEK GEWORDEN!!!!
bEDANKT VOOR HET LEZEN VAN DIT VERHAAL
patos schreef:Joppie74 schreef:bESTE PAARDENMENSEN
![]()
Gisteren is vosje verongelukt!!!![]()
Ik kreeg het gisteravond te horen.....
Het is de pony van een leerling van mij, die mij ook vaak helpt met de verzorging van mijn eigen paard!!!![]()
Het erge was......
De pony was met een meisje aan het buitenrijden.....in een heel rustige omgeving
Toch....kwam er op dat bewuste moment een hele grote trekker voorbij, jeweet wel zo'n combainer.......De weg was smal en de pony en het meisje werden van de weg af gedrukt.
Ze gleden zo de sloot in alleen had de pony het ene been nog op de weg.....
Dit hield in dat......(de mensen met een zwakke maag moeten ff stoppen met lezen) die grote trekker over het been van de pony is gereden.....en dat de hoef van de pony eraf geschreurd is...
Daarna vielen ze allebei in de sloot.....
Het meisje heeft nog het hoofd van de pony boven water proberen te houden tot de dierenarts arriveerde....die heeft de pony direkt moeten laten inslapen!!!![]()
Toen ik van dit drama hoorde keerde mijn maag zich om....Ik heb het erg te doen met het meisje (WAT EEN TRAUMA!!!) maar ook met mijn leerling....die heeft nl niet eens afscheid kunnen nemen van haar pony......
DAARBIJ......TEGENWOORDIG MENSEN IN HET VERKEER....ZE HOUDEN NERGENS MEER REKENING MEE EN STUIVEN GEWOON VOORBIJ.....WERKELIJK WAAR MEN IS GEK GEWORDEN!!!!
bEDANKT VOOR HET LEZEN VAN DIT VERHAAL
Het is dus NIET haar paard, beetje slordig dus om dit zonder toestemming van de eigenaar op het internet te plaatsen!
Essie schreef:Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en een gedeelte van de Utrechtse Heuvelrug.
Bron: www.knhs.nl
Dit staat er op de site van de KNHS (onder het kopje recreatie en vrije tijd en dan onder diploma's en bewijs)