Nieuwe geweldige stijgbeugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuwe geweldige stijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:45

leuk, al die nieuwe users hier, die alleen maar kunnen L8llen over deze beugel, maar anders niks

Misschien Bart de beheerder van bokt maar eens gaan betalen voor deze reclame?

of juist anti reclame, want mensen voor gek te verklaren als ze iets niet zien zitten is natuurlijk niet erg slim.
Verkoop je echt nooit meer.
En misschien zijn die ideen niet eens gek om nog eens 7 jaar over verder e stus=deren voor een nieuwe beugel die meer mensen zien zitten Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:00

runningkawa schreef:
leuk, al die nieuwe users hier, die alleen maar kunnen L8llen over deze beugel, maar anders niks

Misschien Bart de beheerder van bokt maar eens gaan betalen voor deze reclame?

of juist anti reclame, want mensen voor gek te verklaren als ze iets niet zien zitten is natuurlijk niet erg slim.
Verkoop je echt nooit meer.
En misschien zijn die ideen niet eens gek om nog eens 7 jaar over verder e stus=deren voor een nieuwe beugel die meer mensen zien zitten Lachen

*LOL*
Meer weet ik hiet niet op te zeggen, behalve dat je volkomen gelijk hebt Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:15

luusje schreef:
Sommige hier sporen niet helemaal!!! Blijf lekker rijden met die "mooie" ouderwetse ringen aan je zadel. En stop met banketstaaf in het luchtledige.
Whoosh!

Ik vind die nieuwe 'geweldige' stijgbeugel niks niet mooier dan een gewone beugel, eerder nogal vreemd.. Maar dat is inmiddels wel duidelijk.
En vind je nou zelf ook niet een beetje vreemd dat bijna alleen nieuwe users, die zo ongeveer alleen in dit topic reageren, de beugel wel mooi en geweldig vinden?

@ runningkawa: Ik ben het helemaal met je eens.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:17

kan daar eens geen ip check op gedaan worden?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:33

Hoho... straks gaan jullie nog denken dat ik met allerlei nieuwe namen deze stijgbeugel probeer te promoten... nou, check mijn IP maar...

Ondertussen door de fijne sneeuwlaag nog steeds geen mogelijkheid gehad om de nieuwe beugel te testen. Ook als 'ie niet bevalt horen jullie dat hoor.

Verder blijf ik erbij dat het ontwerp best anders is dan de huidige beugels. Weet zeker dat het opvalt wanneer je over het wedstrijd terrein rijdt. Of ze nu ook echt lekkerder of in ieder geval net zo goed rijden.... we wachten af.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:35

GeJe schreef:
Hoho... straks gaan jullie nog denken dat ik met allerlei nieuwe namen deze stijgbeugel probeer te promoten... nou, check mijn IP maar...

Ondertussen door de fijne sneeuwlaag nog steeds geen mogelijkheid gehad om de nieuwe beugel te testen. Ook als 'ie niet bevalt horen jullie dat hoor.

Verder blijf ik erbij dat het ontwerp best anders is dan de huidige beugels. Weet zeker dat het opvalt wanneer je over het wedstrijd terrein rijdt. Of ze nu ook echt lekkerder of in ieder geval net zo goed rijden.... we wachten af.

Van jou had ik het niet verwacht hoor Knipoog
Want jij praat er heel anders over dan al die nieuwe mensen Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:41

Nou, nu je er zelf over begint....

Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:48

runningkawa schreef:
Nou, nu je er zelf over begint....

Haha!

Ooohhh jij bent gemeen Tong uitsteken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:19

Nou, inmiddels is de sneeuw echt wel verdwenen in het Drentsche dorpje waar we wonen en konden we vorig weekend na een drukke verhuizing eindelijk weer te paard.

Uiteraard met de nieuwe Safestylebeugel Haha!

Is wel een appart gezicht: doordat de beugel haaks tov je paard staat, heb je een heel ander beeld van opzij. Wij gebruiken dan ook nog eens korte dressuurbeugelriemen van Kavalkade waarbij de gesp dus vlak boven de beugel zit. Ik moet wel even wennen aan het beeld.

Verder blijf ik erg enthousiast over het ontwerp. Zowel met rijlaarzen (maatje 45) en stalschoenen pas je in (eigenlijk... "op") de beugel. van die dikke knop heb je absoluut geen last en je moet jezelf wel in een heel erg onmogelijke bocht wringen om dat ding als "spoor" te gaan gebruiken.

Wel moet je je beugelriem 1 gaatje korter maken dan normaal omdat de beugel wat hoger is dan een normale Fillis beugel.

Het rijden gaat prima en ondanks dat ik dacht dat je ze snel zou kwijtraken, ben je na een paar rondjes rijden al wel gewend aan de Safestyle.

Of het echt een verbetering is voor je beenligging kan ik nu nog niet zeggen.... er viel niet veel te verbeteren aan die van mij Haha! Daarover later meer.

Als iemand deze beugels koopt (toch € 116...) dan ga je voor een mooi design (handgepolijst RVS) en voor een stukje veiligheid. Als je dat niet wilt of kunt betalen moet je dat gewoon zelf weten. Beetje jammer dat de bedenkers en andere bokkers hier een beetje worden afgekraakt...toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:34

Heb je er ook mee gesprongen?
En wat bokkige paarden gereden?

En mij rest nog steeds de vraag waarom de opening aan de binnenkant zit en bij andere veiligheidsbeugels aan de buitenkant.

maar daar komt steeds geen antwoord op, helaas.
En daardoor blijven veel bokkers het maar raar vinden

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:41

Ik heb afgelopen week de leverancier aan de telefoon gehad. Zij hebben de beugel uiteraard laten testen door verschillende ruiters.

Die vraag voor springruiters had ik ook. Volgens de mevrouw die ik aan de telefoon had werd de beugel juist veel gebruikt door springruiters maar ook door mensen die jonge paarden moeten beleren.

Ik kan hier dus niet over mijn eigen ervaring spreken. A: geen springruiter, B: geen bokkig (jong) paard. Je zou de vraag eventueel ook kunnen doorspelen naar de leverancier en dan vragen om referenties ofzo?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:59

GeJe schreef:
Beetje jammer dat de bedenkers en andere bokkers hier een beetje worden afgekraakt...toch?

Ik ''kraakte'' ze af omdat ze allemaal net nieuw waren, en precies hetzelfde schreven als op de website staat, oh een sieraad aan je zadel en blablabla Rolleyes
Maar hier hebben we wat aan, al vraag ik me ook nog steeds af hoe dat met jonge (bokkige) paarden en het springen zit...

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:31

Ik zat even op de site http://www.kerckhaert.be
Daar zag ik ook een speciale beugel staan, deze is met een kliksysteem.

Afbeelding

De nieuwste revelatie op het gebied van stijgbeugels! Het traditionele ontwerp geheel doorbroken:
Jaren van research leidden uiteindelijk tot een geheel nieuw en gedurft design.

De X'up stijgbeugel van Freejump is het technologisch neusje van de zalm op het gebied van stijgbeugels.

betere prestaties door een gefixeerde voetpositie
100% veiligheid door het "quick-release"systeem
uitgevoerd in duurzaam en licht aluminium
Volg in de voetsporen van Ludger Beerbaum en Rodrigo Pessoa.

Het principe van de X'up stijgbeugels is vergelijkbaar met dat uit de ski-sport.
Een klik-systeem fixeert de voet op de beugel. Er zijn 3 posities mogelijk: "toe-clip" - "classic" - "set-back".
Bij val komt de voet onmiddellijk los van de beugel.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 01:25

GeJe schreef:
Ik heb afgelopen week de leverancier aan de telefoon gehad. Zij hebben de beugel uiteraard laten testen door verschillende ruiters.

Dat testen is wel leuk maar wat was de uitslag van die tests?

Citaat:
Die vraag voor springruiters had ik ook. Volgens de mevrouw die ik aan de telefoon had werd de beugel juist veel gebruikt door springruiters maar ook door mensen die jonge paarden moeten beleren.

Namen?
Ik vind soort antwoorden altijd zo .... heb er even geen naam voor.
Ook op een fles shampoo... "Als beste getest" wat zegt dat nu? wat was de uitslag was was de max score en hoe deden de anderen het als er andere testkanidaten waren?

@Dookie: Dat linker foto's in die afbeeelding is net of die een boos gezicht heeft Haha!
Krijgen paarden toch eindelijk een gaspedaal Tong uitsteken
Dat moet je ook eerst oefenen en goed ook. Kennis is een paar keer omgekiept met z'n fiets omdat ie niet los kwam met zo'n kliksysteem, maar ook wel eens losgeschoten... mischien dat het net weer anders werkt. Maar dan nog.
eerste indruk: griezelig gevaarlijk. en iets te ET-achtig

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 07:01

Dookie schreef:
Ik zat even op de site http://www.kerckhaert.be
Daar zag ik ook een speciale beugel staan, deze is met een kliksysteem.

Afbeelding

Wel eens wat over gelezen. Volgens mij is het voor enkels en knieen (vooral je banden) heel belangrijk dat je voet gelijkmatig, dus aan beide kanten, even goed ondersteunt word. Kan je vastgeklikt zitten of niet, ik zou er niet mee willen rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:09

Ik hou ook niet zo van systemen waarin je vastgeklikt zit.
Het blijft een beetje voortborduren op hetzelfde thema.
Voor het ontlasten van knieëen (vering) mis ik toch nog iets hier.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:13

veertjes....
Lijken me ook geen fijne beugels als je paard niet zuiver stil wil staan...
Ach nog een paar jaar en dan hoef je helemaal niet meer op je paard te zitten, dan bel je hem mobiel en doet alles vanzelf Tong uitsteken

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:08

ik hoorde gister dat ik dacht jeroen dubbeldam met die safestyle reed
maar die had ze wel omgedraaid ! dus met de opening naar de buitenkant

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:45

wouw voor je verjaardag ik krijgnog niet eens de helft van dat denk dat ik blij zou moeten zijn met een 2/3e beugel Haha!
zien er wel tof uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:21

supersambo schreef:
ik hoorde gister dat ik dacht jeroen dubbeldam met die safestyle reed
maar die had ze wel omgedraaid ! dus met de opening naar de buitenkant

Maar hoe zit het dan met de vorm en de beenligging?

Op zich vind ik naar buiten toe wel logischer en mooier

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:23

Heeft hij geen website waar je de vraag kunt stellen Pling

ViTaMiEnTjUh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:44

en toch vind ik het afzetterij.

mag best goedkoper....

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:56

wow .. die vind ik nou echt lelijk !! Haha!

maaruhmm ... ik hou het bij mijn gpg , die beugel komt toch ook overheen met de geweldige safestyle :

‘ Omdat de Safestyle altijd haaks op het paard hangt, is het nooit meer zoeken naar de stijgbeugel. Probleemloos plaatst men de voet in en uit de beugel ’

heb ik ook met de gpg Haha! en die heeft nog vering Haha! nou jongens ik heb weer genoeg gespamd *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:51

ik heb ze op indoorbrabant uitgeprobeerd bij de stand van hun...zaten echt niet fijn...ik heb nu de veiligheidsbeugels van www.ruiterplanet.nl

waren een prikkie en nog kwaliteit en super fijn ook !!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:01

Heb je daar een foto van ? Lachen

Site is een mooi begin , maar je hebt er nu nog niks aan Knipoog