!@$%* Amev

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:08

Ik zit ook bij AMEV en ik heb nooit problemen gehad. Binnen 2 weken heb ik mijn geld terug.

Ik had eerst Interpolis en dat was echt bagger!!
Ik had haar met uitgebreid verzekerd en ze begonnen ineens over dat dat niet waar was en dit regeltje en toen dat regeltje en dus was ze alleen verzekerd als we een AUTO ongeluk zouden krijgen?!?!?! Ik kom NOOIT op de weg!!!

Dus wij brieven schrijven samen met VA's en wat mensen die into verzekeringen zijn, maar nix hoor, dus heb t boos opgezegt...
En dat terwijl ik toen elke 2 maanden naar kliniek moest voor controle met scannen enzo...

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:26

lundi schreef:
Wat mij op valt in de Paard en Sport en in het blad Bit,dat er in de advertentie alleen Hippo staat en geen Amev/Hippo meer!
Hippo paardenverzekering!


Volgens mij is De Boer Geerligs gewoon weer voor zichzelf begonnen als ik de website bekijk van Hippo en heeft Amev hier weinig mee te maken.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 01:09

Ziolette schreef:
Volgens mij is De Boer Geerligs gewoon weer voor zichzelf begonnen als ik de website bekijk van Hippo en heeft Amev hier weinig mee te maken.


Handig zeg voor de mensen die voorheen bij Hippo zat en nu opgezadeld ben met Amev! Boos!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-04 01:11

QuijoSavan schreef:
Ik zit ook bij AMEV en ik heb nooit problemen gehad. Binnen 2 weken heb ik mijn geld terug.

Ik had eerst Interpolis en dat was echt bagger!!
Ik had haar met uitgebreid verzekerd en ze begonnen ineens over dat dat niet waar was en dit regeltje en toen dat regeltje en dus was ze alleen verzekerd als we een AUTO ongeluk zouden krijgen?!?!?! Ik kom NOOIT op de weg!!!

Dus wij brieven schrijven samen met VA's en wat mensen die into verzekeringen zijn, maar nix hoor, dus heb t boos opgezegt...
En dat terwijl ik toen elke 2 maanden naar kliniek moest voor controle met scannen enzo...


Nou, wat je hebt met Interpolis meegemaakt.... maak ik letterlijk mee met Amev!

En Amev doet er 2 á 3 wkn over om tot een beslissing te komen, laat staan dat ze in 2 wkn uitkeren! Tenminste zo heb ik het ervaren... Scheve mond

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:02

Precies ik was ook altijd te spreken over Hippo,maar nadat het Amev/Hippo geworden is begon al het gedonder!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:33

Ik ben nu heeel erg bOOs! op Amev Stoom uit je oren

Vandaag kreeg ik een brief binnen... omdat er geen open wonden waren te zien, willen ze absoluut niet vergoeden! Boos!
Alleen uitwendig lichamelijk letsel wordt vergoed! >;)

Stelletje @#*%#! Frusty

Nu ga ik hun leven zo veel mogelijk zuur maken!
Dan maar stappen ondernemen ~~}>

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:35

Ik heb mn geld binnen *LOL* Quentin is betaald en door mij teruggekocht, en mn geld staat op de bank!

dus voor mij is het eind goed al goed......voor gracy niet lees ik net Scheve mond

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:53

Ik heb het geld van interpolis ook al een 1,5 a 2 weken op mijn rekening staan... Zonder poespas Knipoog

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:19

Het inhoud van de brief van Amev in zwart, met mijn opmerkingen in rood:

Geachte heer en/of mevrouw
Schandalig om met zo'n aanhef een brief mee te beginnen! Erg onpersoonlijk! Mijn paard staat gewoon onder mijn naam bekend bij hun in het dossier!

In verband met de onlangs ingezonden veterinaire verklaring van het paard Gracy, moeten wij u mededelen dat wij uw nota niet kunnen vergoeden.

Het paard Gracy is verzekerd op basis van een Dood + Ongevallen verzekering met aanvullend meeverzekerd een uitgebreide ziektekostenverzekering.
Mijn paard was al verzekerd bij Hippo voor dood + ongevallen, ik had een aparte uitgebereide ziektekostenverzekering erbij genomen toen ik eigenaar werd. Vandaar dat ik 2 verschillende polissen in mijn bezit hebben.

Voor vergoeding van ziektekosten komen in aanmerking alleen die kosten die gemaakt worden ter genezing en behandeling van het paard, voor dezelfde gedekte schaderisico's zoals het paard op paardenpolis is verzekerd. Zie hiervoor uw voorwaardenblad met begripsomschrijvingen inzake de uitgebreide ziektekostenverzekering, artikel 1.3. De uitgebreide ziektekosten in combinatie met dood + ongevallen vergoed alleen levensbedreigende situaties die de dood tot gevolg kan hebben en ongevallen.
Mijn paard heeft zijn wervels beschadigd door een ongeval, waardoor ze ook een trauma opliep!

Een ongeval wordt in de polisvoorwaarden (artikel 1.7) als volgt omschreven: Een plotseling van buiten komend en onmiddellijk op het lichaam van het paard inwerkend geweld, dat rechtstreeks een medisch vast te stellen uitwendig lichamelijk letsel vooroorzaakt waarvoor onmiddellijk adequate veterinaire hulp is ingeroepen. Uit de verklaring van de dierenarts is niet op te maken dat er sprake zou zijn van aantoonbaar uitwendig lichamelijk letsel. Derhalve kunnen wij niet overgaan tot het vergoeden van de ziektekosten.
Op mijn polissen staat nergens omschreven artikel 1.7! Ik heb nooit schriftelijk bericht ontvangen over polissen verwijzingen, en ik heb nooit een vernieuwde polis ontvangen. Op mijn polis staat geschreven tot artikel 1.4, maar artikel 5 t/m 7 ontbreekt!
Trouwens, vorig jaar had mijn merrie een uitwendig letsel, en dat werd ook niet vergoed! sorry... dat ik in de herhaling gaat, ik heb het al eerder in deze topic gezegd.


Bijgaand zenden wij u de betreffende stukken retour.

Vertrouwende u hiermede voldoende geinformeerd te hebben, verblijven wij inmiddels,
hoogachtend,

...

De kosten zijn opeens pittig als ik nu plotseling zelf 100% voor moeten betalen, dus even mijn frustratie kwijt hier op bokt. Juist omdat ik hoort hiervoor verzekerd te zijn!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:36

Ik krijg al twijfels of ze het aankomende rekening voor koliek gaan vergoeden... of dat ik ook problemen erbij gaat krijgen met hun Scheve mond

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:45

Gracy schreef:
Ik krijg al twijfels of ze het aankomende rekening voor koliek gaan vergoeden... of dat ik ook problemen erbij gaat krijgen met hun Scheve mond


Gezien de manier waarop je verzekerd bent, ben ik bang dat ze geen cent vergoeden Scheve mond .

taverno

Berichten: 4218
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:53

Nu heb ik een vraagje aan alle verzekerden.Hoe zou Gracy verzekerd moeten zijn om wel die dierenartskosten vergoed te krijgen?

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:55

Ziolette schreef:
Gezien de manier waarop je verzekerd bent, ben ik bang dat ze geen cent vergoeden Scheve mond .


Ik heb niet gevraagd om zo'n manier verzekerd te zijn! Voorheen was ik gewoon verzekerd voor dit soort gevallen, en nu is het probleem dat ze de polis voorwaarden hebben veranderd..
Hierdoor ben ik opeens niet meer verzekerd voor de oorspronkelijk redenen dat ik de uitgebereid verzekering hebt voor genomen.
Dat klopt toch niet!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:57

taverno schreef:
Nu heb ik een vraagje aan alle verzekerden.Hoe zou Gracy verzekerd moeten zijn om wel die dierenartskosten vergoed te krijgen?


Bedankt Taverno voor het meedenken Knipoog OK dan!
Ik vraag mij hetzelfde ook af....

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:59

taverno schreef:
Nu heb ik een vraagje aan alle verzekerden.Hoe zou Gracy verzekerd moeten zijn om wel die dierenartskosten vergoed te krijgen?


Gracy zou volgens Amev-Hippo de uitgebreide verzekering moeten hebben om in aanmerking te komen voor vergoeding.

Alleen in dit geval ligt het waarschijnlijk anders als de polisvoorwaarden voorheen anders waren bij Hippo Scheve mond , erg verwarrend allemaal Verward Knipoog .

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:03

Ziolette schreef:
Gracy zou volgens Amev-Hippo de uitgebreide verzekering moeten hebben om in aanmerking te komen voor vergoeding.

Alleen in dit geval ligt het waarschijnlijk anders als de polisvoorwaarden voorheen anders waren bij Hippo Scheve mond , erg verwarrend allemaal Verward Knipoog .


Juist, maar ik heb het indruk dat Amev nu de boel in elkaar zitten te verdraaien...
Ik heb een uitgebereide ziektekostenverzekering.

taverno

Berichten: 4218
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:05

Maar ze heeft toch een uitgebreide ziektekosten verzekering?
Of is dat alleen maar van toepassing op een eventueel ongeval.

In mijn ogen is uitgebreid voor alles verzekerd te zijn.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:10

taverno schreef:
Maar ze heeft toch een uitgebreide ziektekosten verzekering?
Of is dat alleen maar van toepassing op een eventueel ongeval.

In mijn ogen is uitgebreid voor alles verzekerd te zijn.


Ze vergoeden alleen uitgebreid wat er met de basisverzekering (in dit geval dood+ongevallen) gedekt is. Hoe uitgebreider je basisverzekering, hoe uitgebreider je ziektekostenverzekering wordt. Je hebt ook nog de basis ziektekostenverzekering maar dat gaat voornamelijk over waar je je paard laat behandelen en dat bijv. alleen facturen van vastgelegde klinieken vergoed worden.

Ik ben zelf uitgebreid basisverzekerd met uitgebreide ziektenkosten, bij mij zou dit in principe wel gewoon vergoed worden.

taverno

Berichten: 4218
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:18

Nu snap ik het.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 00:09

Ziolette schreef:
Ze vergoeden alleen uitgebreid wat er met de basisverzekering (in dit geval dood+ongevallen) gedekt is. Hoe uitgebreider je basisverzekering, hoe uitgebreider je ziektekostenverzekering wordt. Je hebt ook nog de basis ziektekostenverzekering maar dat gaat voornamelijk over waar je je paard laat behandelen en dat bijv. alleen facturen van vastgelegde klinieken vergoed worden.

Ik ben zelf uitgebreid basisverzekerd met uitgebreide ziektenkosten, bij mij zou dit in principe wel gewoon vergoed worden.


Bedankt voor de uitleg Ziolette Knipoog

En nu?...

Volgens de man van Amev, met wie ik had gesproken, waren de polissen samengevoegd anderhalf jaar geleden i.v.m met de fusie. Maar dat moet niet betekenen dat mensen zoals mij de dupe hiervan moeten worden omdat ze te makkelijk zijn geweest.
Dan hadden Amev ons als klant ook tijdig moeten inlichten en beter informeren! Vandaar dat ik nu artikelen voor mijn neus krijgt, wat helemaal niet in mijn polis voorwaarden voorkomt! vb artikel 1.7

De eerste respons wat ik kreeg van Amev te horen... "ja, wij hadden u een brief verzonden over de polis veranderingen en u reageerde er niet op". En dan een paar dagen later moesten ze toegeven dat er was helemaal geen brief verzonden!

Wie is nu verkeerd bezig?

Jet

Berichten: 12132
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 08:28

Uitgebreide Ziektekostenverzekering

Kiest u voor een Uitgebreide ziektekostenverzekering dan worden de kosten vergoed van onderzoek en behandeling door een dierenarts en kliniek in Nederland en België.

Let wel, de schadevergoedingen die onder de ziektekostenverzekering vallen zijn dezelfde als de door u gekozen basisverzekering. Dit houdt in, dat op de ziektekostenverzekering uitsluitend schaden worden vergoed die ook op de basisdekking zijn verzekerd.

Voor vergoeding van veterinaire kosten komen in aanmerking alleen die kosten die worden gemaakt ter genezing en behandeling van het paard.

Eveneens:
De kosten voor verzorging en verpleging gedurende het onderzoek en de behandeling, tot een maximum van 30 dagen per opname;
Bijkomende kosten zoals röntgenonderzoek, genees- en verband middelen, bestralingen gedurende de behandeling en 2 x orthopedisch hoefbeslag per jaar.

De schadevergoeding bedraagt nooit meer dan de verzekerde waarde van het paard met een maximum van € 5.000,00 per jaar. Per schadegeval geldt een eigen risico van 25%, met een minimum van € 50,00. Vervoerskosten komen voor eigen rekening. Voor beide ziektekostenverzekeringen is een reeks van behandelingen voor één en hetzelfde schadegeval van dekking uitgesloten.


Dit is het artikel van AmevHippo waar het om gaat. Ik heb trouwens wel de uitgebreide basisverzekering en de uitgebreide ziektekostenverzekering. Per afgelopen premievervaldatum is bij mij een wijziging opgetreden in de vergoedingen, van 100% ziektekosten naar 75% per geval en zo nog wat dingen, daar heb ik keurig op tijd bericht van gehad.

Gracy, als jij destijds geen bericht hebt gehad van het veranderen van polisvoorwaarden is dat inderdaad balen, maar ik ben bang dat je geen poot hebt om op te staan, bewijs maar eens dat je niets hebt ontvangen.
Sterkte in elk geval en als ik jou was zou ik kijken of je je basisverzekering om kan zetten naar uitgebreid.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 09:15

Feit is dat mijn paard zijn letsel door een ongeluk heeft opgelopen!
Dan ben ik alsnog wel verzkered

Art. 1.7 staat niet in mijn polis voorwaarden (wat opeens aangeeft dat ze alleen uikeren i.v.m. uitwendig letsel!)
Dan is het de verantwoordig van Amev om te zorgen dat ik in bezit komt van vernieuwde voorwaarden toch? Of op z'n minst mij hiervan op de hoogte te stellen.

taverno

Berichten: 4218
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:36

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een uitgebreidere basis verzekering nemen of een andere verzekering zoeken.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:33

Ziolette schreef:
Volgens mij is De Boer Geerligs gewoon weer voor zichzelf begonnen als ik de website bekijk van Hippo en heeft Amev hier weinig mee te maken.


Ik heb net De Boer Geerligs gesproken. Hij is ontzettend aardig!!
Volgens mij werkte hij toch nog ook met Amev... Verward
Hij begrijp mijn situatie en gaat mij helpen om deze kwestie op te lossen. OK dan!

Verder vindt hij het ook slordig dat Amev mij niet op de hoogte heeft gebracht over de vernieuwde polisvoorwaarden. Hierdoor ben ik niet in de gelegenheid gesteld om mij voldoende te kunnen verzekeren.

wordt vervolgd..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:37

Miss dat de rechtswinkel of rechtsbijstand iets voor je kan betekenen?