fijn een paard wat het dak van dichtbij wil zien

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:35

gijsenkim schreef:
Sylleke Dit is niet gewoon steigeren, dit is VUIL steigeren.......... gewoon steigeren betekend echt niet dat een peerd naar de slager moet hoor.....

Maar wat deze meneer doet is echt heel, heel vuil

Ik snap het wel hoor Lachen, ik zeg ook niet dat het verstandig is.
Maar ik weet ook gewoon dat Olga zich vroeger smerig gedroeg en nu gewoon braaf is geworden, dus dat het niet is van een paar keer en dan moet ie maar weg. Als ie het echt altijd doet, is het natuurlijk wat anders.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 19:56

hoho!! hm, zou echt niet voor mij zijn hoor!
en ik weet het, het is al 100 keer gezegd, maar een cap zou toch enorm verstandig zijn..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:16

Sylleke schreef:
Sorry Nagelbijten / Gniffelen ooit al gehoord van moment opname? Het kwam van een video heb ik vernomen, in een galopfoto staat mijn paard ook wel eens op 1 been Knipoog . Is overigens niet slecht bedoeld hoor, sorry, maar moest er even uit Lachen .) .

Nou het feit dat hij op deze moment opname op 1 been staat wil toch wel zeggen dat hij staat te balanceren en niet echt "safe" staat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:20

Kitten schreef:
Misschien zou je eerst alle 6 de pagina's van dit topic eens goed door moeten lezen, voor je dit weer "professioneel" noemt.

Ik had alle 6 pagina's doorgelezen en ik ben het gewoon niet met jullie eens. Of iemand met cap of bodyprotector rijdt zegt m.i. helemaal maar dan ook helemaal niets over professionaliteit.
Dat is iemands eigen verantwoording en heeft niets met professionaliteit te maken.
Als ik zo'n bok zou hebben zou ik hem met alle liefde daar brengen en of ze dan met cap of bodyprotector rijden zal me echt worst zijn.
Je kunt nu eenmaal niet alle risico's uitsluiten in de paardensport.
Dan moet je er niet meer op gaan zitten

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:24

Heel erg gevaarlijk zeg, dat er nog iemand op dit paard gaat zitten....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:27

Fitzroy schreef:
Ik had alle 6 pagina's doorgelezen en ik ben het gewoon niet met jullie eens. Of iemand met cap of bodyprotector rijdt zegt m.i. helemaal maar dan ook helemaal niets over professionaliteit.
Dat is iemands eigen verantwoording en heeft niets met professionaliteit te maken.
Als ik zo'n bok zou hebben zou ik hem met alle liefde daar brengen en of ze dan met cap of bodyprotector rijden zal me echt worst zijn.

Maar mijn particuliere arbeidsongeschiktheidsverzekering eist van mij wel dat ik met cap en bp rij.........

gewoonweg om de kans op blessures te verkleinen, wegnemen doe je het niet..........

daarnaast hou ik teveel van mijzelf

Maar inderdaad......... een steigeraar heb ik nu een mooi adresje voor Haha! Haha! Haha! besteed het dier zo uit aan hun

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:32

Misschien een stom vraag maar hoe kunt ge aan een momentopname zien of het 'vuil' steigeren is, steigeren als "geintje" of als er een medische oorzaak is?
En iemand moet zo'n dieren toch opleren? Want direct naar de slacht sturen vind ik een beetje te drastisch...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:34

Haha! Haha! OK dan! OK dan! Haha! Haha!

Sh** het gaat weer veel te hard, Gijsekim deze was voor jouw.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:44

Samsam schreef:
Nou het feit dat hij op deze moment opname op 1 been staat wil toch wel zeggen dat hij staat te balanceren en niet echt "safe" staat.

Sorry, maar als je een momentopname van galop ziet, of van na een sprong, dat het paard net met één been de grond gaat, dan wil dat toch ook niet zeggen dat ie niet safe staat? Waarschijnlijk stond ie misschien 2 sec op één been omdat ie zich (moest) verplaatsen. Ik heb ook zo 'n bok foto van Olga, nou ja, was net iets te laat Haha! (ff heel klein)
Afbeelding, ze bokte gewoon, ze staat op één been, maar het is juist dat moment, ze stond niet op één been te bokken, dat bedoel ik maar Knipoog. (en nee, bokken is niet hetzelfde als steigeren, dat weet ik ook wel Tong uitsteken, maar het gaat even om het idee van momentopname Knipoog )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:44

Pegasus19 schreef:
Misschien een stom vraag maar hoe kunt ge aan een momentopname zien of het 'vuil' steigeren is, steigeren als "geintje" of als er een medische oorzaak is?
En iemand moet zo'n dieren toch opleren? Want direct naar de slacht sturen vind ik een beetje te drastisch...

neem maar van mij aan dat dit vuil steigeren is Haha! Haha! Haha! Dit is geen spelletje

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:47

Sylleke helemaal verticaal op een been is net even iets anders als bijna horizontaal op een been Haha! Haha!

Dit paard moest een been bijzetten om zn evenwicht niet te verliezen, daarom staat hij op een been......... en das een hele gevaarlijke situatie. Zou de ruiter op dat moment bewegen, dan kan het paard niet op de juiste manier zijn been eronder zetten en dus omvallen......... door het gewicht van de ruiter......

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:47

Pegasus19 schreef:

Kijk, om het verschil te kunnen zien, heb je dus een stukje "echte" professionaliteit nodig en in ieder geval een hele hoop ervaring.

Voor de rest: En dit geldt dus echt niet alleen voor jou; probeer de berichten eens goed te lezen.
Er is nog niemand geweest, die dit paard rechtstreeks naar de slacht wil hebben, alleen......, als hier niets verandert en dan echt verandert, dan is dit wel de plaats waar hij gaat eindigen en dan niet door ouderdom maar stomweg omdat niemand bij zijn volle verstand hier nog op zal stappen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:50

gijsenkim schreef:
Sylleke helemaal verticaal op een been is net even iets anders als bijna horizontaal op een been Haha! Haha!

Dit paard moest een been bijzetten om zn evenwicht niet te verliezen, daarom staat hij op een been......... en das een hele gevaarlijke situatie. Zou de ruiter op dat moment bewegen, dan kan het paard niet op de juiste manier zijn been eronder zetten en dus omvallen......... door het gewicht van de ruiter......

Ja ik weet het, maar het was dus van even snel dat oetje bij zetten Da's nog niet hetzelfde als, ow ik ga even op één been staan Knipoog . Ik weet het, weer lekkere vergelijking van mij Tong uitsteken ik ben nu eenmaal Blond , maar het ging even over het idee momentopname.
Ik probeer heus niet te zeggen dat het niet gevaarlijk is ofzo, dat is het gewoon wel.

(En Olga stond daarvoor bijna omgekeerd verticaal telt dit ook Schijnheilig , maar toen was ik weer net te laat)

even overtollige smileys verwijderd, wat klik je daar toch snel op (oeps wou er weer één zetten)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:52

Is niet het zelfde........... ik heb namelijk nog nooit een paard meegemaakt dat voorover geklapt is Haha! Haha! Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 20:54

gijsenkim schreef:
Is niet het zelfde........... ik heb namelijk nog nooit een paard meegemaakt dat voorover geklapt is Haha! Haha! Haha!

Hey wie weet maakt Olga binnekort wel een koprol, 'k zal maar oppassen Haha!.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:01

Als je er maar fotos van maakt Haha! Haha! Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:03

Ik beloof het Tong uitsteken.
Maar we gaan een beetje offtopic geloof ik Schijnheilig .

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:06

Wow! ik ken dat gevoel zeg
ik een keer met mijn pony middinin op de weg omhoog gegaan en viel niet achterover dat was echt heel eng
die verdomme automobilits begon te toeteren naar me en daardoor Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:08

Th0mas schreef:
die verdomme automobilits begon te toeteren naar me en daardoor Knipoog

Da's ook fijn, maar ja, je hebt zo van die wegpiraten .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:21

Ik snap eigenlijk de drukte niet.Volgens mij kent niemand van ons dit paard.Dus hoe kun je nu van een foto oordelen hoe het paard is.Ik heb het weekend er nog ene net zo zien gaan ,omdat hij schrok van een zeil waar de wind onder kwam.Die liet zich zo vallen.
Maar ook een paard met hele goede kwaliteiten en zeker verder een lief dier.
Ik heb in een ver verleden met renpaarden gewerkt,toen was ik ook nog jong en snel daar zaten er tussen die ook zo hoog gingen.Maar daar waren wel vaak de beste en de snelste.
de topicstartster heeft volgens mij gewoon met humor wat foto's willen laten zien ik denk dat ze heus wel weet waar ze mee bezig is,een grapje er bij moet kunnen toch Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:22

Fitzroy schreef:

Gezien het vetgedrukte: je kan wel zorgen dat je zoveel mogelijk voorzorgsmaatregelen neemt.

Wat Kim vermeld over bepaalde eisen inzake verzekeringen is 1 ding, maar ook het feit dat je een paard brengt die langer dan 1 x getraint moet worden.

Als hij achterover klapt, wie moet dan je paard trainen? Kan je weer een ander zoeken. Bovendien is er wel enige verantwoordelijkheid van de trainer jegens het paard, ook al kan je niet alles uitsluiten.

Als je motor rijdt, hoef je ook niet persé er van af te vallen, maar toch moet je veilige kleding dragen.

Dame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 21:47

Ik vind het echt onbegrijpelijkdat je iemand zonder cap op je paard laat rijden terwijl je weet dat hij deze streken heeft. Dit is levensgevaarlijk!

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-04 21:54

silvana schreef:
Ik snap eigenlijk de drukte niet.Volgens mij kent niemand van ons dit paard.Dus hoe kun je nu van een foto oordelen hoe het paard is.Ik heb het weekend er nog ene net zo zien gaan ,omdat hij schrok van een zeil waar de wind onder kwam.Die liet zich zo vallen.
Maar ook een paard met hele goede kwaliteiten en zeker verder een lief dier.
Ik heb in een ver verleden met renpaarden gewerkt,toen was ik ook nog jong en snel daar zaten er tussen die ook zo hoog gingen.Maar daar waren wel vaak de beste en de snelste.
de topicstartster heeft volgens mij gewoon met humor wat foto's willen laten zien ik denk dat ze heus wel weet waar ze mee bezig is,een grapje er bij moet kunnen toch Haha!

precies je begrijpt me. Ik denk dat we ook een eindje aan het topic moeten proberen te maken. Duizend mensen honderde verschillende meningen dat is wel duidelijk. Dat geeft niet maar nu lijkt het wel een welles-nietes spelletje te worden??

milou83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:07

wat een doodeng gezicht...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-04 22:10

muiltje ik ben het met je eens! en gijsenkim, sorry voor mijn btje onleesbare reactie, ik denk dat als je gewoon rustig leest t wel te lezen is. en de sukkel die zeikt over mijn leeftijd sorry maar ik ben gewoon 15, kan ik weinig aan veranderen en ben vrij impulsief dus denk niet altijd aan punten( ga ik geloof ik weer met alles aan elkaar typen :p ) en k msn teveel denk ik ofzo. haha sorry dus maar je bent zelf denk ik ook jong geweest(laten we het hopen voor je Knipoog)