Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SebasV

Re: Zadel diefstallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:24

Ja, maar heeft iemand ze ooit in levende lijve gezien dan? Kan me namelijk goed voorstellen dat er iemand eerst van te voren polshoogte komt nemen.

Die man die bij ons kwam had een meisje van een jaar of 8 bij, maar zelf hadden ze helemaal niets met paarden. Hij had de vraag of er nog paarden te koop stonden waar zijn dochtertje mee wedstrijden zou kunnen rijden.. Toen ik zei dat ik dat niet wist, en hem doorwees naar iemand anders die bij het weiland stond ging hij daar niet op in. Hij zei.. Ik weet genoeg en tot ziens... Deze man kwam ik toevallig tegen omdat ik m'n zadel ging halen en hij was al op het terrein aan het rondneuzen.. Maar goed, iemand die een klein meisje bijheeft is niet gelijk een verdachte.. Later heeft iemand anders bij ons op stal zelf de melding gedaan dat hij ze maar verdacht vond.. En deze man zit zelf soms ook een beetje in dat circuit heb ik zo m'n vermoedens...

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 14:41

Hmmm,
wel apart ja, SebasV.
Maar er zijn zoveel vreemde figuren
Wij hadden laatst weer wedstrijd, veel vreemde mensen die dan in de manege rondlopen.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 15:32

Ik zie jullie steeds over pony zadels praten die bij berestein gestolen zijn, maar er zijn uit de ponystal een aantal 17 inch zadels gestolen, waarvan een aantal erg goede zadels. Er is 1 western zadel achter gelaten in een kastje (waarschijnlijk niet boeiend genoeg) en 1 winteck al buiten het hek. Daar is ook het gereedschap van de dieven gevonden, dus er slimme dieven zijn het niet geweest. Verder weet ik het niet precies, ik weet niet alle details.
Verder zijn er laatst ook zadels in Rotterdam geloof ik gestolen (misschien wordt er ergens is deze 8 pagina's wel over gesproken, maar geen zin om alles te lezen), daar werd de waakhond doodgeschoten en zijn de dieven op camera opgenomen, maar dei zijn dus ook niet gepakt. Dus ik denk dat camera's in zo'n geval ook niet veel zin hebben, want de dieven zitten vermoedelijk al lang weer in het buitenland. Dus gewoon goede sloten en een alarm is de enige optie.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:18

Beber schreef:
Natasha schreef:
Waakhond doodgeschoten?
Het is toch niet normaal meer?????????!!!!!!!!!!!!!!

Dat geloof ik dus niet, anders hadden we dat hier wel uitgebreid te horen gekregen, denk je niet?

Tja dan geloof je het niet, hoeft natuurlijk niet. Ik heb het niet uit 1e hand, maar wel uit een betrouwbare bron. Ik ben alleen vergeten waar het nou ook al weer gebeurt was.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 22:09

nou bij ons vandaag op stal kwamen ineens 2 mannen met een splinter nieuw zadel aan.

ik was achterop het terrein bezig en had ze niet zien aankomen,
ze vroegen eerst naar de eigenaar en daarna zeiden ze: ik zie dat hier allemaal paarden zijn en vroegen ons af of jullie misschien een zadel wouden kopen. ik dus: nee.
en hun gingen weg, ik ben ze achterna gelopen en zag ze niet weg gaan met een auto.
ik naar de buren, maar daar waren ze niet geweest. en ik weet dus ook niet of ze verder in de stallen zijn geweest.
ze liepen met maar 1 zadel, helemaal niet, en ik kon nog net wel zien dat het niet een heel duur zadel was.
wij vonden dit natuurlijk erg vaag en iedereen neemt nu zijn spullen mee.

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:50

El Sham is de nacht van 7 naar 8 september geweest
ook alle kasten opengebroken en de dure dressuurzadels meegenomen
Hond is niet aan geslagen, heel typisch
tussen de 15 en 20 zadels boven de 1000 euro meegenomen

Ik heb ook gehoord dat ze al op manege de Eendekooi zijn geweest
Arckelhoeve, Condorcity en Berestein...

Ben bang dat ze volgende maand weer komen...

En er zijn ook verdachte mannen gesignaleerd, lopen rond door de stallen en als je ze aanspreekt zijn ze geintresseerd in rijles o.i.d.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:52

Weet je dat zeker, van Condorcity en de Eendekooi? wanneer was dat dan?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:58

annieboef schreef:

En er zijn ook verdachte mannen gesignaleerd, lopen rond door de stallen en als je ze aanspreekt zijn ze geintresseerd in rijles o.i.d.

Weet je trouwens zeker dat het van woensdag 7 op donderdag 8 september was en niet een dag later, want in alle gevallen in de buurt is het donderdagnacht en zondagnacht.

Sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:20

Het is niet condor city maar H.C.Westland.
En ze zijn niet bij ons geweest.
Wij zijn wel gewaarschuwd en nemen onze zadels mee naar huis.

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:58

Ik weet niet welke datum, maar weet wel dat ze eerder bij de eendekooi zijn geweest dan bij El Sham en Berestein.

Ik ken iemand die de sloten etc. plaatst.

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:01

Beber: Je hebt gelijk het was de nacht van donderdag naar vrijdag....

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 18:07

annieboef schreef:
Beber: Je hebt gelijk het was de nacht van donderdag naar vrijdag....

Bedankt, dacht het al, zo voorspelbaar.
De dieven zullen wel alleen tijd hebben op donderdag en zondagnacht.
WEES GEWAARSCHUWD.

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:09

Je zou bijna een soort buurtpreventie oprichten op donderdag en zondagavond/nacht

(hihi, mag ik dan de mestvork vasthouden)

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:43

Zoiets ja. Ik vind een riek niet genoeg, ik neem wel een honkbalknuppel mee, gna gna...

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 15:40

zou t opvallen??

hihi, nou ja de zadeldieven vielen ook niet op
dus een knuppel lukt ook wel!!!!!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:23

Mijn zadel is in de nacht van zondag 18-9-2005 op maandag 19-9-2005 gestolen, samen met ongeveer 20 andere zadels. Mijn slotje is doorgeknipt, en mijn zadel is meegenomen.

Dit betreft een Kieffer VZH zadel. Hierom zat een Pagony singel, Kieffer stijgbeugelriemen en stijgbeugels met witte (schuine) stijgbeugelblokjes.

Mocht iemand zo'n zadel aanbieden voor een mooi prijsje samen met andere zadels waaronder, een BR springzadel, diverse Passier dressuurzadels en diverse Euroriding dressuurzadels, geef mij a.u.b. een seintje!

Tevens wil ik graag iedereen waarschuwen die in de Regio Den Haag staat met zijn paard om zijn of haar zadel achter een goed slot neer te hangen en/of mee naar huis te nemen!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 11:41

Mag ik weten op welke manege dit is gebeurd? Waardeloos voor je, ik weet helaas hoe het voelt...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:06

Dit was bij Hippisch Centrum Nootdorp ( Molenkamp ) en weer met de kruiwagens door het weiland en ook WEER OP ZONDAGNACHT !!!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 23:50

xxJacqyxx schreef:
Mijn zadel is in de nacht van zondag 18-9-2005 op maandag 19-9-2005 gestolen, samen met ongeveer 20 andere zadels. Mijn slotje is doorgeknipt, en mijn zadel is meegenomen.

Dit betreft een Kieffer VZH zadel. Hierom zat een Pagony singel, Kieffer stijgbeugelriemen en stijgbeugels met witte (schuine) stijgbeugelblokjes.

Mocht iemand zo'n zadel aanbieden voor een mooi prijsje samen met andere zadels waaronder, een BR springzadel, diverse Passier dressuurzadels en diverse Euroriding dressuurzadels, geef mij a.u.b. een seintje!

Tevens wil ik graag iedereen waarschuwen die in de Regio Den Haag staat met zijn paard om zijn of haar zadel achter een goed slot neer te hangen en/of mee naar huis te nemen!

Yep wij staan daar ook, ook ons Kieffer Junior zadel is gestolen .... De afgeknipte sloten waren zelfs teruggehangen om tijd te rekken ...
De duurste bontjes nemen ze weer niet meer en shabrakjes lusten ze blijkbaar ook niet, die hebben ze zelfs in sommige gevallen "netjes" opgehangen in de kastjes

Ook hier was weer sprake van vreemde gasten op het terrein, eerst 2 gasten in een rode opel, op het moment dat iemand ze wilde aanspreken zijn ze zgn. al kletsend met elkaar de auto ingestapt ...

Afgelopen zaterdag 2 oudere mannen die vanaf de stapmolen naar de weiland gingen kijken, keken uitgebreid de zadelkasten in die openstonden (en dat staan er op zaterdagmiddag genoeg) kwamen ook op plaatsen waar de kids normaal niet komen, daardoor vielen ze op.
Uiteindelijk zijn dus via de stapmolen en weilanden idd gekomen en hadden een brug gebouwd om over de sloot naar de parkeerplaats bij de dobberplassen te kunnen komen. Ook hier zijn weer kruiwagens van de manege gebruikt, ik begreep echter dat er nog 2 a 3 kruiwagens kwijt zijn.

Ik denk zelf dat ze allang naar het buitenland zijn ... de oostblok begint ook massaal van de paardensport te proeven, zij hebben echter geen bekende zadelfabrieken en hun budgetten liggen ver lager dan het onze. Met zulke massalen inbraken is de nederlandse markt toch wel heel snel voorzien lijkt me.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:05

Dat van die slotjes terughangen hebben ze idd ook gedaan op de manege waar ik toen nog stond bij de diefstal van 2,5 maand geleden. Dan lijkt het als je er langs loopt net alsof er niks aan de hand is...

Dekjes worden achtergelaten en ook je zadelhoes mag je houden. Singels laten ze vaak ook achter, behalve als die van leer is (de mijne dus).

Bij jullie is dus opgevallen dat er rare figuren rondhingen, daar heb ik ivm onze inbraak niemand over gehoord.

binkyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:51

Ik weet dat er in rotterdam op de capelse manege en manege charlois in smitshoek zadels zijn gestolen.
Aangezien ik toen nog op manege charlois stond hebben ze mij verteld dat de Camera's uitgeschakeld waren en alle kastjes waren opengebroken.
alleen de dure zadels waren gestolen en ook in dit geval , je dekje,singel en zadelhoes mag je houden.

binkyl0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:53

oja en ze hadden alles via kruiwagens vervoert naar het park achter de manege want die werden daar later weer terug gevonden

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:06

Ik stond destijds op Simonshaven. Daar ben ik sinds 2 weken na 7,5 jaar weg.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:42

annieboef schreef:

Dit verhaal komt me heel bekend voor van bij ons op stal een paar weken geleden, zal de stalhouder denk ik toch even waarschuwen.
Kwamen 2 buitenlandse mannen en 1 buitenlandse vrouw met meisje van jaar of 16 erbij en een Nederlandse man (meer uit regio klonk het) en die vroegen toen ik ze goed had aangekeken of er hier paardrijles werd gegeven en ze wees op het meisje. Ik heb ze zelfs nog doorverwezen naar iemand anders. De vrouw deed het woord en vroeg daarna ook wat het kostte als ze een paard zouden kopen en bij ons stallen.
Het leken oostblok mensen qua accent. Pools/tjechisch/voormalig Joegoslavië...

Ze reden in zo'n ouderwetse auto, beetje zo'n snoek-type, een flinke slee in elk geval. Ik geloof in een lichte kleur, maar weet het niet meer zeker.
Die Nederlandse man was wat mager in het gezicht en tenger gebouwd, zag er bruingebrand uit, donkerblond/bruinig haar jaar of 50 denk ik. Die deed het woord, als soort tolk. Die vrouw had geblondeerd haar en was een jaar of 40 schat ik. Zag er netjes uit en sprak gebrekkig Nederlands. Dat meisje had donkerblond/bruine haren. 1 van die buitenlandse mannen was stevig gebouwd en had blond kort haar. De ander weet ik niet meer zo goed. Deze mannen spraken niet, een draalden wat rond. Ze hebben niet de kans gehad het hele terrein over te lopen, maar zijn wel in 1 van de stallen om de hoek geweest. Heb het kenteken niet opgeschreven helaas... Bedacht me later pas dat dit wel eens de werkwijze zou kunnen zijn van die zadeldieven...

Baal nu wel van mezelf dat ik niet allerter was!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:03

Als ik het goed zie zit jij weer aan de andere kant van het land? Zouden ze in zuidwest Nederland even klaar zijn??!