waarom is PAARDEN slachten altijd zieliger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 02:02

punkies schreef:
waarom doe je nou of ik alle boeren over een kam scheer? ik heb het echt al te vaak gezecht, LEES!!! De boeren die een bioindustiebdrijf hebben kan ik niet begrijpen, het kunnen best aardige mensen zijn die er tussen zitten natuurlijk, alleen dat ze een bioindustrie bedrijf hebben vind ik walgelijk en fout, en dat is wat ik fout vind aan díé boeren!
begrijp je het nu? Ik hop het voor je!

Dus als jij nu gewoon een paar miljoen op mijn rekening stort dan is het eigenlijk wel opgelost... Dan bouw ik mijn bedrijf wel om...
Geen enkel probleem.
Regel je dan ook direct even de vergunningen. En vergeet de contracten niet aangezien ik straks ook nog graag eten wil.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:37

Vinka schreef:
Dus als jij nu gewoon een paar miljoen op mijn rekening stort dan is het eigenlijk wel opgelost... Dan bouw ik mijn bedrijf wel om...
Geen enkel probleem.
Regel je dan ook direct even de vergunningen. En vergeet de contracten niet aangezien ik straks ook nog graag eten wil.

Haha, inderdaad. Je hebt ook over al een vergunning voor nodig Scheve mond .

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 10:56

Leuke foto Chestnut!
En ik heb wel echt super medelijden met jullie koeien Knipoog
Nee dit kan echt gewoon niet...

_Tiara

Hier zitten die arme beesjes te eten:
Afbeelding

Gejat uit het profiel van mijn zus Schijnheilig , ikjuh.

_Tiara

Franklin schreef:
Leuke foto Chestnut!
En ik heb wel echt super medelijden met jullie koeien Knipoog
Nee dit kan echt gewoon niet...

Ja, bruut hé Bloos! ?

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:03

Hoeveel zijn het er eigenlijk?

Wel eens geteld Vingers aflikken ??

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 11:07

Chestnut schreef:
Hier zitten die arme beesjes te eten:
[image]

Gejat uit het profiel van mijn zus Schijnheilig , ikjuh.

nou als ze idd de hele dag binnenstaan vind ik dat zielig ja, als dat niet zo is zijn jullie diervriendelijke mensen Haha!

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:13

Hoezo is dat nou weer zielig als ze binnen staan...
ze hebben genoeg daglicht enz.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 11:13

cissie schreef:
Dat is duidelijk jouw mening Punkies, en die mag je uiteraard hebben net zoals de mensen die het niet (helemaal) met je eens zijn, zoals ik.

Je vind het hierboven genoemde voorbeeld 'wagelijk', maar bedenk wel dat er achter zo'n bedrijf veel meer schuil gaat als dat je in eerste instantie ziet of denkt te zien.

Bloed/zweet en tranen, neem dat van mij aan, niet dat het daarom allemaal vergoeilijkt moet worden, zeker niet.
Maar echt er zijn een heleboel boeren ook bio boeren die anders willen, maar ze zitten muur en muur vast op allerlei gebieden.

Als hun omwille van het welzijn vd dieren moeten/willen stoppen zit hun hun hele gezin in de problemen, kinderen die niet naar school kunnen, rekeningen die niet betaald kunnen worden enz.enz.
En als boeren ook maar iets willen verbeteren aan hun bedrijf vb ten gunste van de dieren worden het ze door in eerste instantie de gemeent en anders wel de regering onmogelijk of heel moeilijk gemaakt.

Een vriendin van mij heeft in het verleden een legbatterij gehad met 60.000 kippen per schuur ze had 3 schuren dus reken maar uit.
Ik vind het verschikkelijk die kipjes in zo'n schuur, toen ze na veel wikken en wegen besloten had om de grote finacieele knoop door te hakken en van batterij naar scharrel over te stappen, werd er geen medewerking verleend door de gemeente.
Ze had 2 hec grond das best veel maar niet genoeg, ze mocht iets van 3 kippen per vierkante meter houden ivm de grondverontreineging (kippemest), ze had dus teveel kippen of teweinig grond. Kippen halveren was financieel niet haalbaar want dan had ze teweinig eieren, grond bijkopen behoorde ook niet tot de mogelijkheden dus toch maar weer het bedrijf houden zoals het was.
Ze heeft ivm de vogelpest paar jaar terug niet lang meer kunnen houden en is failliet verklaard.

das is walgelijk dat ze daardoor falliet is gegaan. En ik geloof ook wel dat de overheid er veel mee te maken heeft. Die hebben het immers bedacht. En het gaat slecht met de economie dus ik ben wel met je eens dat het meer aan de overheid dan aan de boeren ligt, ikzelf zou niet zo'n bedrijf kunnen hebben, maar dat hadden jullie al wel begrepen Knipoog

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:14

@ Franklin: 120 melkkoeien en dan nog 200 stuks jongvee, droge koeien enzo. De kleinsten staan in de schuur. We hebben trouwens ook net 2 nieuwe hokken voor de kalfjes die uit de eenlingboksjes komen. Er zit een drinkautomaat in en de hokken zijn lekker groot, kunnen ze lekker in rennen Lachen .

@ punkies: Dan zijn wij dus geen dievriendelijke mensen Scheve mond . Heb je wel eens gezien wat alle koeien doen als het 30 graden is? Dan staan ze met een kluitje bij de waterbakken omdat ze naar binnen willen Knipoog .

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 11:14

ik vind, Marieke, dat dieren. Ook paarden buiten horen te staan. Dieren horen buiten, de meesten zijn daar gelukkig. Mijn paarden staan nooit binnen omdat ik dat persoonlijk niet vind kloppen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 11:15

Chestnut schreef:
@ Franklin: 120 melkkoeien en dan nog 200 stuks jongvee, droge koeien enzo. De kleinsten staan in de schuur. We hebben trouwens ook net 2 nieuwe hokken voor de kalfjes die uit de eenlingboksjes komen. Er zit een drinkautomaat in en de hokken zijn lekker groot, kunnen ze lekker in rennen Lachen .

@ punkies: Dan zijn wij dus geen dievriendelijke mensen Scheve mond . Heb je wel eens gezien wat alle koeien doen als het 30 graden is? Dan staan ze met een kluitje bij de waterbakken omdat ze naar binnen willen Knipoog .

jawel jullie zijn wel diervriendelijke mensen, jullie koeien hebben de ruimte en kunnen rondlopen.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:18

O, oke Lachen . Maar ze komen niet meer buiten. Dat wil meer dan de helft niet meer. We hebben het eens een jaar overgeslagen want dan was het weer te nat en te heet als ze weer naar buiten zouden en nu raken er dus heel veel van streek als ze naar buiten zouden. En binnen kunnen ze ook elkker een sprintje trekken.

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:19

J dat is zeker goed die ruimte enz.
Hoelang bestaat jullie bedrijf dan al?

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:28

Die stal volgensmij sinds 2000 dat ze daar in zitten, onze boerderij bestaad als sinds 1890 ofzo Haha! . Hij was eerst van mijn oudoudopa enzo Tong uitsteken .

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 11:30

lachen dat het gewoon in de familie is gebleven, onze boerderij is ook ergens uit die tijd

Franklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:32

Waaah weetje hoe lang!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:43

punkies schreef:
lachen dat het gewoon in de familie is gebleven, onze boerderij is ook ergens uit die tijd

Woon jij ook op een boerderij?

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:46

Afbeelding
Rechts zie je nog een stukje van de stal. Het is eigenlijk echt zo'n Geroningse boerderij .

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 11:47

Ik bedoel links eens tukje van de stal Haha! .

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:09

Chestnut schreef:

Nah maak van 120 maar 130 en van die 200 maar een dikke 100 Knipoog . Beetje overdreven heh zusje Tong uitsteken Knipoog .

@ punkies: waarom is dat zielig dan? Wij hadden in die hele hete zomer (2003 geloof ik) alles klaargezet om de koeien naar buiten te doen, maar toen werd het zo heet en hebben we het dus niet gedaan. Bovendien wisten de meesten al niet eens meer hoe ze moesten gras vreten omdat het jongvee al jaren niet meer naar buiten gaat ivm elke dag wel 1 in de sloot en uitbreken enzo.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 12:13

Chestnut schreef:
Woon jij ook op een boerderij?

nee we hebben een oude boerderij bij ons huis, waar een oud deeltje inzat waar zo'n 10 koeien in konden staan Haha! . De boerderij is doormidden gesplitst en aan de andere kant was een woon gedeeltje, der zat ook een mini weitje bij ons huis. Maar in de boerderij(die wij nu gevbruiken als schuur) staan nu ook de paardenstallen, af en toe staan ze binnen omdat er dan een ziek is ofzo

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-04 12:16

ikjuh schreef:
Nah maak van 120 maar 130 en van die 200 maar een dikke 100 Knipoog . Beetje overdreven heh zusje Tong uitsteken Knipoog .

@ punkies: waarom is dat zielig dan? Wij hadden in die hele hete zomer (2003 geloof ik) alles klaargezet om de koeien naar buiten te doen, maar toen werd het zo heet en hebben we het dus niet gedaan. Bovendien wisten de meesten al niet eens meer hoe ze moesten gras vreten omdat het jongvee al jaren niet meer naar buiten gaat ivm elke dag wel 1 in de sloot en uitbreken enzo.

dan valt het idd wel mee met de zieligheid. Maar vind je het niet een beetje naar dat de koeien niet weten hoe ze moeten grazen? Naja het zei zo.

ik keek net ff in je profiel en je had echt een mooi hafje. jammer dat het niet ging. Maar de andere paardjes zijn ook leuk zeg Haha!

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:29

punkies schreef:
dan valt het idd wel mee met de zieligheid. Maar vind je het niet een beetje naar dat de koeien niet weten hoe ze moeten grazen? Naja het zei zo.

ik keek net ff in je profiel en je had echt een mooi hafje. jammer dat het niet ging. Maar de andere paardjes zijn ook leuk zeg Haha!

Nee, ik heb er geen last van hoor, zolang ik zie dat die koeien niet ongelukkig zijn vind ik het wel goed Lachen .

Dankje Haha! .

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:55

Afbeelding