cissie schreef:Dat is duidelijk jouw mening Punkies, en die mag je uiteraard hebben net zoals de mensen die het niet (helemaal) met je eens zijn, zoals ik.
Je vind het hierboven genoemde voorbeeld 'wagelijk', maar bedenk wel dat er achter zo'n bedrijf veel meer schuil gaat als dat je in eerste instantie ziet of denkt te zien.
Bloed/zweet en tranen, neem dat van mij aan, niet dat het daarom allemaal vergoeilijkt moet worden, zeker niet.
Maar echt er zijn een heleboel boeren ook bio boeren die anders willen, maar ze zitten muur en muur vast op allerlei gebieden.
Als hun omwille van het welzijn vd dieren moeten/willen stoppen zit hun hun hele gezin in de problemen, kinderen die niet naar school kunnen, rekeningen die niet betaald kunnen worden enz.enz.
En als boeren ook maar iets willen verbeteren aan hun bedrijf vb ten gunste van de dieren worden het ze door in eerste instantie de gemeent en anders wel de regering onmogelijk of heel moeilijk gemaakt.
Een vriendin van mij heeft in het verleden een legbatterij gehad met 60.000 kippen per schuur ze had 3 schuren dus reken maar uit.
Ik vind het verschikkelijk die kipjes in zo'n schuur, toen ze na veel wikken en wegen besloten had om de grote finacieele knoop door te hakken en van batterij naar scharrel over te stappen, werd er geen medewerking verleend door de gemeente.
Ze had 2 hec grond das best veel maar niet genoeg, ze mocht iets van 3 kippen per vierkante meter houden ivm de grondverontreineging (kippemest), ze had dus teveel kippen of teweinig grond. Kippen halveren was financieel niet haalbaar want dan had ze teweinig eieren, grond bijkopen behoorde ook niet tot de mogelijkheden dus toch maar weer het bedrijf houden zoals het was.
Ze heeft ivm de vogelpest paar jaar terug niet lang meer kunnen houden en is failliet verklaard.
das is walgelijk dat ze daardoor falliet is gegaan. En ik geloof ook wel dat de overheid er veel mee te maken heeft. Die hebben het immers bedacht. En het gaat slecht met de economie dus ik ben wel met je eens dat het meer aan de overheid dan aan de boeren ligt, ikzelf zou niet zo'n bedrijf kunnen hebben, maar dat hadden jullie al wel begrepen