Alles valt op zijn plek: diagnose Kissing Spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:52

Arme Fitz, nou weer kreupel. Ik hoop dat het iets anders is dan zijn rug, en dat er iets aan gedaan kan worden!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 08:45

Spuit 11 ziet ook dit topic nu pas! Heel veel sterkte fitz!!!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:50

Gossie, nou weer stokkreupel... schiet niet op zo hè? Ik zal voor je duimen dat het iets redelijk onschuldigs is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 13:55

Fitzroy, weet precies hoe je je voelt. Anderhalf jaar geleden hetzelfde meegemaakt. De DA had nooit verwacht dat mijn paard KS zou hebben. Juist vanwege de moeite die ik met hem had, dacht ik laat ik hem eens volledig doorlichten. Ik ben weken zo ontzettend verdrietig geweest Huilen Huilen

Zijn rug is ingespoten en hij heeft anabolen gekregen om een snelle spieropbouw te creeeren. Wekenlang alleen maar elke dag met pessoa lang/laag gelongeerd. Mijn paard moet in training blijven, moet over de rug gereden worden en er bestaat een kans dat ik hem op een dag stokkreupel uit de stal haal Verdrietig

Tot nu toe gaat het heel erg goed met hem. Van de zomer vanwege de hittegolf en de vele insekten heb ik hem een paar weken maar heel weinig kunnen rijden/longeren. Nadat ik hem weer begon te rijden, kon ik weer van voren af aan beginnen. Ik longeer dus 2 x per week.

Bosritjes moet ik juist met mate maken. Hij wil altijd met hoofd omhoog lopen en een losse teugel. Dat gevecht ga ik dus niet steeds aan. Maak ik alleen maar buitenritjes dan belast ik zijn rug te veel, hij moet nl altijd goed over de rug gereden worden. Met los teugeltje lekker relaxed stappen,is dus niet goed voor hem.

Sinds kort begonnen met Subli EM en ik vind de resultaten best goed. Hij is veel soepeler in zijn spieren, dat verkrampte wat hij kon hebben is dus een stuk minder, waardoor hij zich makkelijker laat rijden. Juist als zijn rug zo zeer deed, wilde hij absoluut niet met zijn hoofd omlaag lopen of nageven. Iets wat ik niet snap, want hij loopt dan met holle rug en hoofd omhoog, alles vasthouden en zich heel sterk makend, wat juist lijkt mij zijn rugpijn verergert.

Het blijft een paard waar je rekening mee moet houden. Als zijn rugspieren verminderen, wordt het voor hem weer moeilijker. 2 weken achterelkaar longeren en je ziet hem weer vooruit gaan.

Vroeger tilde heel goed zijn achterbenen op. Nu sloft hij heel erg en weet niet of het met die KS te maken heeft. Een nieuwe item waar ik mij bezorgt over maak.

Nadat mijn paard was behandeld in de kliniek is hij ook een aantal keren kreupel geweest. Nooit kreupel en ineens alles tegelijk. Na een aantal massages/injekties/rustperiodes is het toch goed gekomen.

Ik hoop dat je paardje verbeterd.