Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mac schreef:Nu we toch bezig zijn:
Wat mij nog wel eens verbaast is hoe mensen hun paard staan te longeren met een telefoon aan hun oor. Het paard loopt een beetje dom rondjes te rennen terwijl het longeermens in het midden vrolijk wegbept over de avonturen van de avond ervoor. Als de aandacht van het paard verslapt, wordt het even vermanend toegesproken en gaat het gesprek verder. Ik snap dat niet. Als je van je paard concentratie vraagt, vind ik het wel zo netjes om zelf ook een beetje op te letten.
heb jaren op een grote westernstal gestaan,en overal werdt gerookt.op paard in de stal bij de doche,noem het maar op. ik heb daar nooit moeite mee gehad.
en ja ik ben een rokende westernruiter,maar wel 1 die nooit de peukjes laat slingeren,en op buitenritten tja mij hebben ze geleerd om ze uit te spuggen,of in je hand spugen en dan uitdraaien,wel filtertje weer in je zak mee nemen is wel zo netjes. ik sta nu op een engelse stal waar het ook niet veel anders is,gelukkig mag je daar niet op stal zelf roken,verders overal,er staan dan emmers met zand,en een asbak op de bakrand. ik vind dat het allemaal moet kunnen! cissy schreef:vergeet de zandruiters niet!
ik rook niet, heb nooit gerookt, zal nooit gaan roken!
ik ben daarmee denk ik een van de uitzonderingen in paardenland....
![]()
Ben ook al op heel wat westernstallen geweest maar ben nog niet de bewuste 'asbak' tegen gekomen, dus ben wel benieuwd welke stal bedoeld wordt...
schroeisporen van de peuken? huh? denk dat een warm beslag meer schroeisporen geeft, wat een beul die smid!
fanci schreef::D heb jaren op een grote westernstal gestaan,en overal werdt gerookt.op paard in de stal bij de doche,noem het maar op. ik heb daar nooit moeite mee gehad.en ja ik ben een rokende westernruiter,maar wel 1 die nooit de peukjes laat slingeren,en op buitenritten tja mij hebben ze geleerd om ze uit te spuggen,of in je hand spugen en dan uitdraaien,wel filtertje weer in je zak mee nemen is wel zo netjes. ik sta nu op een engelse stal waar het ook niet veel anders is,gelukkig mag je daar niet op stal zelf roken,verders overal,er staan dan emmers met zand,en een asbak op de bakrand. ik vind dat het allemaal moet kunnen!
ik druk ze onder mijn schoen uit, of gooi ze in een waterplas, als ik er 1 tegen kom, met dit jaar getijde heb ik er minder moeite mee, Nee ik gooi ook mijn filters mee, fietsers bewaren hun opgerookte filter ook niet, en voetgangers, vandaar
asbakken op de manege, een MUST
dan landen ze daar ook in, en niet in de bak!!!
. Heb een voorstel, Sinterklaas komt er weer aan, laten we het eens met chocoladesigaretten proberen!

terwijl er ook niet gerookt mag worden buiten en in de stal niet. Sjuimpje schreef:Ik vind het sowieso typisch dat je behoefte hebt aan roken als je nog met je paard bezig bent,
als ik op mijn paard zit denk ik nooit aan een zak bananenschuimpje, chocotoff of after eight.

skippy1 schreef:Hier nog een niet-rokende westernruiter...Oh oh we voldoen niet meer aan het beeld.... Heb een voorstel, Sinterklaas komt er weer aan, laten we het eens met chocoladesigaretten proberen!
![]()
Waarover ik mij overigens verbaas is dat er gezegd wordt dat de peuken netjes worden uitgemaakt tijdens de buitenrit...
Nee de peuk zal niet op het paard vallen mocht hij er vandoor gaan...deze wordt dan natuurlijk gelijk weggegooid...wordt de peuk dan ook eerst uitgedrukt????
Vrees dat er toch regelmatig brandende peuken op de grond belanden...hopen dat het dan geen harte zomer is en t bos lekker droog...
Ben een anti-roker, maar iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet, zolang ik er maar geen last van heb....(dwz geen rook in mijn gezicht en geen bos in de fik want dan kan ik geen lekkere bosritjes meer maken!)