Sigaret roken op je paard????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:11

spring ruiters , endurance ruiters, militairy ruiters.......

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:21

vergeet de zandruiters niet!

ik rook niet, heb nooit gerookt, zal nooit gaan roken!
ik ben daarmee denk ik een van de uitzonderingen in paardenland....
Cool

Ben ook al op heel wat westernstallen geweest maar ben nog niet de bewuste 'asbak' tegen gekomen, dus ben wel benieuwd welke stal bedoeld wordt...

schroeisporen van de peuken? huh? denk dat een warm beslag meer schroeisporen geeft, wat een beul die smid! Clown

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:23

Mac schreef:
Nu we toch bezig zijn:
Wat mij nog wel eens verbaast is hoe mensen hun paard staan te longeren met een telefoon aan hun oor. Het paard loopt een beetje dom rondjes te rennen terwijl het longeermens in het midden vrolijk wegbept over de avonturen van de avond ervoor. Als de aandacht van het paard verslapt, wordt het even vermanend toegesproken en gaat het gesprek verder. Ik snap dat niet. Als je van je paard concentratie vraagt, vind ik het wel zo netjes om zelf ook een beetje op te letten.

Helemaal mee eens Mac. Soms vind ik het wel eens jammer dat ik geen stapmolen heb.
Want dan schijn je helemaal niet te hoeven opletten.
Het paard loopt dan lekker zijn rondjes, terwijl je lekker warm in de kantine kan bellen.
Soms denk ik dat dit een hele nieuwe trend is van paarden houden als ik om mijn heen kijk.
Hè wat zijn wij lekker bezig.

fanci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:26

Haha! heb jaren op een grote westernstal gestaan,en overal werdt gerookt.op paard in de stal bij de doche,noem het maar op. ik heb daar nooit moeite mee gehad. Vingers aflikken en ja ik ben een rokende westernruiter,maar wel 1 die nooit de peukjes laat slingeren,en op buitenritten tja mij hebben ze geleerd om ze uit te spuggen,of in je hand spugen en dan uitdraaien,wel filtertje weer in je zak mee nemen is wel zo netjes. ik sta nu op een engelse stal waar het ook niet veel anders is,gelukkig mag je daar niet op stal zelf roken,verders overal,er staan dan emmers met zand,en een asbak op de bakrand. ik vind dat het allemaal moet kunnen!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:28

Rook gewoon shag dan zit je niet met die filters puur natuur ha ha

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:31

cissy schreef:
vergeet de zandruiters niet!

ik rook niet, heb nooit gerookt, zal nooit gaan roken!
ik ben daarmee denk ik een van de uitzonderingen in paardenland....
Cool

Ben ook al op heel wat westernstallen geweest maar ben nog niet de bewuste 'asbak' tegen gekomen, dus ben wel benieuwd welke stal bedoeld wordt...

schroeisporen van de peuken? huh? denk dat een warm beslag meer schroeisporen geeft, wat een beul die smid! Clown

Ja was ik vergeten, maar ook de aangespannen ruiters, rekreatie ruiter, en de voltige ruiters, zo hoop dat niemand zich nu weer aangesproken voelt Haha!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:35

fanci schreef:
:D heb jaren op een grote westernstal gestaan,en overal werdt gerookt.op paard in de stal bij de doche,noem het maar op. ik heb daar nooit moeite mee gehad. Vingers aflikken en ja ik ben een rokende westernruiter,maar wel 1 die nooit de peukjes laat slingeren,en op buitenritten tja mij hebben ze geleerd om ze uit te spuggen,of in je hand spugen en dan uitdraaien,wel filtertje weer in je zak mee nemen is wel zo netjes. ik sta nu op een engelse stal waar het ook niet veel anders is,gelukkig mag je daar niet op stal zelf roken,verders overal,er staan dan emmers met zand,en een asbak op de bakrand. ik vind dat het allemaal moet kunnen!

Haha! ik druk ze onder mijn schoen uit, of gooi ze in een waterplas, als ik er 1 tegen kom, met dit jaar getijde heb ik er minder moeite mee, Nee ik gooi ook mijn filters mee, fietsers bewaren hun opgerookte filter ook niet, en voetgangers, vandaar Tong uitsteken asbakken op de manege, een MUST Haha! dan landen ze daar ook in, en niet in de bak!!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:44

Ik vind roken sowieso een nare gewoonte. Laat staan als je het op je paard doet: kan je dan niet EVEN wachten tot je ernaast staat???

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:47

Maar er zijn toch veel meer rare gewoontes, Ik rook, ik weet dat het een nare gewoonte is!! Maar uit je neus eten lijkt ook zo raar Haha!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:50

smax schreef:
Maar uit je neus eten lijkt ook zo raar Haha!

Maar dat is niet slecht voor jouw en andermans gezondheid Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:57

Hier nog een niet-rokende westernruiter...Oh oh we voldoen niet meer aan het beeld... Knipoog. Heb een voorstel, Sinterklaas komt er weer aan, laten we het eens met chocoladesigaretten proberen! Clown

Waarover ik mij overigens verbaas is dat er gezegd wordt dat de peuken netjes worden uitgemaakt tijdens de buitenrit...
Nee de peuk zal niet op het paard vallen mocht hij er vandoor gaan...deze wordt dan natuurlijk gelijk weggegooid...wordt de peuk dan ook eerst uitgedrukt????

Vrees dat er toch regelmatig brandende peuken op de grond belanden...hopen dat het dan geen harte zomer is en t bos lekker droog...

Ben een anti-roker, maar iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet, zolang ik er maar geen last van heb....(dwz geen rook in mijn gezicht en geen bos in de fik want dan kan ik geen lekkere bosritjes meer maken!)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:02

ik weet wel mensen (hoorde ik achteraf) die dat op mijn pony hadden gedaan toen ik haar een tijdje niet meer kon verzorgen, daar ben ik ongelooflijk boos om geworden.
ik vind dat niet normaal, ook ken ik een paard die hierdoor ontzettend last van zijn luchtwegen kreeg.

zelf heb ik dit nooit gedaan en als ik er een wilde onder het rijden stapte ik af iemand anders ging even met mijn paard stappen of lopen oid en ben zelf toen buiten gaan staan...

nu rook ik niet meer, wat ik wel heel erg vind is dat er bij ons op stal mensen lopen die roken en die wandelen daarmee lekker de stal in en uit Verward terwijl er ook niet gerookt mag worden buiten en in de stal niet.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:05

Ik ben er wel van overtuigd dat iedere roker (ruiter of niet) in het bos verantwoordelijk met zijn/haar peuken omgaat. Ik bedoel: als het droog is (droogte bedoel ik eigenlijk) houd iedere roker die ík ken er absoluut rekening mee dat het kleinste hete asje al een ramp kan veroorzaken.
Je zou de cijfers erop moet controleren, maar mijn gevoel zegt dat er meer bosbranden ontstaan met als reden: aangestoken dan door een brandende/smeulende peuk!

In tijden van droogte staan er ook overal waarschuwingsborden namens de beherende instatie van betreffende gebied.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:05

Ik vind het sowieso typisch dat je behoefte hebt aan roken als je nog met je paard bezig bent,
als ik op mijn paard zit denk ik nooit aan een zak bananenschuimpje, chocotoff of after eight.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:31

Sjuimpje schreef:
Ik vind het sowieso typisch dat je behoefte hebt aan roken als je nog met je paard bezig bent,
als ik op mijn paard zit denk ik nooit aan een zak bananenschuimpje, chocotoff of after eight.

Dat is ook een nadeel van roken: het is een verslaving!!!
Je lichaam vraagt erom en het is een gewoonte. Je bent als roker er bv. aan gewend om na het eten te roken, als je in de auto zit (ik heb een vriendin die bv. nét buiten de auto haar peuk heeft uitgetrapt en er weer 1 opsteekt zodra ze in de auto zit; het is een gewoonte), bij het stappen in de ene hand je biertje en dan 'hoort' in de andere hand die peuk etc.
Het is zo ook een gewoonte om na het sporten te roken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:45

ik vind t ook niet kunnen... leuk als er een stukje brandende as onder je dekje waaid... of tussen de manen van je paard

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:54

dirkje schreef:
Dat wil ik ook,dat wil ook,zo'n stoppend paard,als de telefoon gaat Tong uitsteken

Kan ze al!!!!! Haha! OK dan!
Dussuh,..opletten als je telefoon afgaat!(wil je nog weten welke melodietje???)

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:59

Roken op t paard... toen ik nog rookte deed ik dat idd wel eens... Vind het eigenlijk niet kunnen, maar ja... ik deed het toch.
Op stal vind ik het afschuwelijk als er gerookt word IN de stal. gelukkig is dat nu afgeschaft, als men wil roken mag dat in de deuropening/ buiten. Als je er dan bij gaat staan is het je eigen keuze Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:08

Eigenlijk... nu ik er eens over nadenk word ik zo vreselijk moe van die rookdiscussie. Er is al jaren een behoorlijke hetze aan de gang tegen rokers. En natuurlijk: het is ongezond. Voor de personen zelf en voor de eventuele meerokers. Of het er al dan niet uitziet is behoorlijk cultuurbepaald. Of een paard met bandages en vlechtjes eruit ziet is eveneens cultuurbepaald.

Er worden hier zoals gewoonlijk bij discussies over roken veel dingen door elkaar gehaald.

- is het al dan niet aangenaam om te zien (ik ken meer dingen die -eveneens cultuurbepaald- al dan niet aangenaam zijn om te zien)
- is het slecht voor het milieu qua peuken (als ze niet worden opgeraapt is het niet zo goed, maar pakweg het weggooien van een best nog wel goede auto omdat hij 10 jaar oud is of economisch afgeschreven heeft een hogere milieubelastingswaarde).
- is het slecht voor mensen of paarden of andere levende wezens. Jazeker. Daar zijn onderzoeken over. Er zijn tevens onderzoeken over de effecten van fijn stof, uitlaatgassen, dronken achter het stuur zitten (veel meer directe maatschappelijk geaccepteerde doden dan alle rokers bij elkaar voor elkaar kunnen krijgen).
- zijn westernruiters asocialer dan andere ruiters (statement van de kouwe grond).

Kortom: zucht! Lachen

Ik wacht op de openbaring van de nieuwe maatschappelijke paria's... Mensen die dik zijn? Maakt een goede kans Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:24

Anya schreef:
Kortom: zucht! Lachen
Ik wacht op de openbaring van de nieuwe maatschappelijke paria's... Mensen die dik zijn? Maakt een goede kans Lachen

Nouhou, ik ken een dikke rokende westernruiter. En ik begrijp ook waarom hij alleen in een hutje op de hei woont. Haha!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:27

skippy1 schreef:
Hier nog een niet-rokende westernruiter...Oh oh we voldoen niet meer aan het beeld... Knipoog. Heb een voorstel, Sinterklaas komt er weer aan, laten we het eens met chocoladesigaretten proberen! Clown

Waarover ik mij overigens verbaas is dat er gezegd wordt dat de peuken netjes worden uitgemaakt tijdens de buitenrit...
Nee de peuk zal niet op het paard vallen mocht hij er vandoor gaan...deze wordt dan natuurlijk gelijk weggegooid...wordt de peuk dan ook eerst uitgedrukt????

Vrees dat er toch regelmatig brandende peuken op de grond belanden...hopen dat het dan geen harte zomer is en t bos lekker droog...

Ben een anti-roker, maar iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet, zolang ik er maar geen last van heb....(dwz geen rook in mijn gezicht en geen bos in de fik want dan kan ik geen lekkere bosritjes meer maken!)

daar hebben we die zadel knop nou voor
kan je ,je sigaret op uitdrukken Tong uitsteken
en de puik zelf gooi je in je zadeltas
probleem opgelost Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:28

haha arme arme dikke rokende westernruiter...
Ik bedoel: als ik de krant zo lees dan zijn de dikkere medemensen binnenkort aan de beurt Lachen De voorzetjes worden al gegeven.

Ben benieuwd of er een snoeppaal op stations komt Lachen

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:28

ik vind het gewoon geen gezicht Clown
maar als je je peuken netjes opruimt naderhand zou het mij verder een worst wezen Knipoog
in het bos gooien vind ik aso. Als je dan zo nodig moet roken op een paard, ruim dan ook je rotzooi op Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:29

tijdens het uitstappen rook ik een sigaret. So what..... Als ik alleen ben blijf ik erop zitten, na een les ofzo stap ik af en wandel met mijn paard mee.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:31

Ik vind roken in de buurt van paarden helemaal niet kunnen.
Maar ik zag gisteren een motor rijder die aan het roken was, vroeg mij af of dat wel werkte Verward