SuperPepeijn schreef:weet je zeker dat het niet ergens in belgie was? in de richting van waterloo misschien?
Ik weet wel wie hier haar Waterloo gevonden heeft }>
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Een tweetal dames uit dat publiek waren het daar niet mee eens. Op mijn verzoek om dan maar een rondje om een tafel te gaan lopen waarbij de stappen die ze maakten even groot moesten zijn, reageerden ze ook niet. Het is jammer als mensen dat al niet kunnen begrijpen. Zij durfden zelfs te beweren dat paarden dan onregelmatig zouden lopen. Het tegendeel is natuurlijk waar. Mijn dierenarts moest er hartelijk om lachen toen ik haar de kwestie voorlegde. Deze dierenarts betreurt dit soort dingen ook omdat juist door deze misverstanden veel problemen ontstaan. Helaas kon ik het deze dames ook niet duidelijk maken. Het zou toch ook heel raar zijn als je heel veel slechte, goede en opgegeven paarden weer goed krijgt, als je een methode zou gebruiken waardoor paarden onregelmatig zouden worden! Maar goed, ik hoop dat deze dames er in ieder geval goed over zullen nadenken.
Helaas was er niemand uit het publiek die het verschil zelf even wilde voelen. Ook de dames die er naar hun eigen zeggen weinig van begrepen en eigenlijk geen verbetering konden zien, lieten het jammer genoeg afweten. Ik vond dat heel jammer omdat ze dan misschien zouden kunnen hebben voelen wat het verschil zou zijn omdat ze het niet zagen. Met Kimberly had ik denk ik nog meer kunnen bereiken als ze niet zo gespannen was gebleven.
Aqua8horse schreef:Behalve dan als Tyrza het heeft over die halbe tritte, dan snappen jullie het ineens allemaal wel.
Hoe langzamer het paard loopt Zep, hoe meer balans het paard heeft. Meer balans betekent meer vermogen om te kunnen verzamelen.
Sjimmy schreef:Als je zelf een (flinke) bocht maakt zet je ook je buitenbeen 'min of meer' pootje over vóór je binnenbeen, je binnenbeen haal je dan binnenlangs (duh buitenlangs gaat moeilijk...) en zet je een eindje binnenwaarts weer neer.
Ga maar eens met korte en lange passen een bochtje maken, weet je hoe scheef en onregelmatig je dan zelf al loopt!
Aqua8horse schreef:Misschien is dat dan jouw eigen probleem...daar kan ik weinig mee.
Citaat:Net zoals het verhaal van jou dat je met gelijke passen een bocht kan maken.
Heb je het al geprobeerd?
Citaat:En als jullie nou werkelijk zo deskundig zijn als jullie je voordoen, attendeer je een leek dan niet op het feit dat het dier zo kreupel loopt? Overigens viel het de andere bezoekers en de mensen van de manege ook niet opOf vraag je dan standaard altijd of iemand nog even wil gaan galopperen tot 2 maal toe?
Citaat:Laat ik dit zeggen: dat jullie iets niet kunnen zien, betekent per definitie niet dat het er dan niet is.
lowara schreef:mm erg vaag allemaal, ik vind dat aqua ook geen sterke punten geeft, niet praten, maar zet hier eens foto's neer waar je op zo'n beest zit die het doet. Want ik kan nu ook wel zeggen dat mijn methode het beste is, en als anderen dat niet zien, nou ja, dat kan kloppen, want IK ben de expert. zo komt het bij mij een beetje over. omdat ik (en anderen) aqua niet kennen, is het misschien handig als ze zelf foto's van haar training hier neerzet waarbij de paarden de dingen laten zien wat ze bedoelt.
uit het profiel, op de voorhand lopen is niet latsig, is lastiger om op de achterhand te krijgen. Paarden lopen van nature op de voorhandCitaat:deze liep op haar voorhand en was dus erg lastig.