SheDevil28 schreef:Mmmmm ik denk dat dit weer zo'n zelfde verhaal is als je bij honden ziet.
Een mastino, Amerikaanse Stafford, Pincer...allemaal "gevaarlijke" honden...maar hier is het verhaal dat de honden niet vals zijn of in ieder geval niet vals geboren worden maar dat de bazen fout met ze omgaan.
dat klopt helemaal maar heb je ooit een eigenaar gezien die zijn opvoedfout toegaf? nee het ligt altijd aan het paard
Citaat:
En wat er gezegd werd dat de put dempen als het kalf verdronken is geen
optie is...dat klopt maar het hoeft uiteraard niet zover te komen.
Als je je paard kent weet je echt wel wanneer die veranderd. Zodra ik mijn hengsten niet zelf kan houden gaan zijn ballen eraf.
Ik heb wel de mazzel dat mijn hengsten en ruinen bij elkaar los kunnen en gewoon lekker in het land lopen of in de bak...ging eerst ook niet maar na een paar waarschuwingen gaat het goed.
Zo dat was mijn mening

precies zodra je je hengst niet zelf kunt houden maar dan ebn je naar mijn mening te laat.
als jij er mee op de weg bent je houd 'm niet en er gebeurd een ongeluk ben je te laat omdat dat ongeluk voorkomen had kunnen worden.
als je geluk hebt begint het gedonder bij wat gebijt maar het kan ook zijn dat hij meteen door het lint gaat dat is van te voren niet te voorspellen.
goede opvoeding is heel belangrijk.Als je een paard (zowel merrie of hengst) meteen goed opvoed heb je maar een heel kleine kans dat het ooit mis gaat.
Orbaldo was echt een naar paard. we hebben even goed uitgevochten wie de baas is en we zijn eens geworden dat ik dat ben.Hij let super op mij maar zodra ik merk dat hij zijn aandacht niet bij mij heeft krijgt hij al op zijn kop. eerst met hey! en daarna al meteen een lel.
doe ik dat niet, heb ik kans dat hij uit onoplettendheid teveel natuurlijk hensgtengedrag gaat vertonen want gemeen nee dat is hij echt niet!