Kleinste paardje van de wereld..zielig :-(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:47

Oei oei dat voorbeentje, niet echt gezond lijkt mij.
Het is meer een atractie dan een pony'tje vindt ik.
Dit kan nooit gezond wezen toch...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:50

In het Guinness Book of Records uit 1986 was het kleinste paardje ooit 39 cm en 11.9 kg zwaar.
Als ik zie hoe misvormd dit diertje al is dan vraag ik me af hoe die van 39 cm eruit heeft gezien.

Toffeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:11

Arme guppy, wat een zielig leven geven ze dat beestje!
Hij ziet er inderda ook niet echt gezond uit, dan moet je natuurlijk hele dagen met dat beest in de studio gaan lopen, word hij vast gezonder van Boos! !!!
Hoe komen die beesten eigelijk zo klein, ik bedoel zijn er nou honderden mensen die het kleinste paardje proberen te fokken zodat zij degene zijn die dat beestje hebben en iedereen er jaloers mee kunnen maken, dat zou wel heel triest zijn, en dan ook nog de heledag met dat paardje in de studio. Tsss! Boos!
He, hier moest ik even boos om worden...

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:46

Om ff terug te komen op Boy zet ik hierbij de fotos van zn ouders Bobby en Lady op.

Afbeelding

Bobby

Afbeelding

Lady

dus zoals je ziet komt ie bij gewone Shetten vandaan. alleen is hij zo klein gebleven. Hij heeft zn vriendinnetjes waar hij mee speelt.

Afbeelding

Hier is Boy dus onze Jack aan het uitdagen en galopeerd dan keihard door de rijbak weg.

Maar Boy heeft een groot stuk land voor zichzelf bij ons thuis en gaat ook nergens heen, ons meneertje mag zich hier lekker uitsloven en voor de rest hoeft het niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:56

Dat zie je vaak, als mensen dieren beginnen te fokken op een extreem formaat, of dit nu heel klein is, of juist groot, gaat dat altijd ten koste van de gezondheid. Maar daar hebben ze schijt aan. Status is belangrijker dan welzijn.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:44

Kurby, jouw Boy is blijkbaar een 'ongelukje' om het zo maar uit te drukken, maar jij behandelt hem tenminste nog normaal. Hij staat gewoon lekker in het land. Wat mij stoort is dat die andere pony als een soort speelgoed behandeld word.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:33

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:44

Zielig. Dat beestje is helemaal misvormt, dus zal wel veel pijn hebben.
En dan wordt er ook nog zo mee getut en overal mee naar toen gesleept omdat ie zo lief is Verdrietig

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:41

ik vind het echt heel erg zielig voor dat beestje.
ze behandelen die pony als een stuk speelgoed een barbie ofzo.
is voor dat ponytje ook echt niet fijn.
hij ziet er ook niet uit ,als ze hem al in leven willen houden zou hij lekker op het land moeten en kunnen spelen .
maar zo dat heen en weer gesleep met die pony is zielig

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:10

Boy is ook zeer duidelijk een dwerg, of hij moet als veulen een ziekte gehad hebben.
Paarden kunnen het dwerg gen dragen, pas wanneer een veulen van zowel vader als moeder het gen krijgt word het dus een dwerg.
Dat komt met name voor bij paarden met vrij veel inteelt, oa friezen en american miniature horses, omdat er weinig spreiding v/d genen is.
Het is dus niet slim om de ouders van Boy nog eens met elkaar te kruizen.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:05

Meavey

Boy is geen dwerg! Boos! Dit is door de DA bevestigd. een dwerg kan nl niet zo veel en die zijn de meeste keren hardstikke krom van voren en van achteren, kunnen haast niet eten door een verkeerd bekje. Boy is toevallig zeer klein uitgevallen. Wij hebben verschillende veulens van Boy zn ouders gehad en hij is de kleinste! Dus het maakt niet oud.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:15

dit vind ik dus echt nergens op slaan, aandacht enzo ammahoela. dat beestje heeft allemaal afwijkingen enz. dat geeft hem echt wel beperkingen enzo, geloof nooit dat zo'n beestje echt gelukkig is.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:42

Lisa_Melody"]
Zielig. Dat beestje is helemaal misvormt, dus zal wel veel pijn hebben.
En dan wordt er ook nog zo mee getut en overal mee naar toen gesleept omdat ie zo lief is Verdrietig
[/quote]

"Dat beestje is helemaal misvormt, DUS zal wel veel pijn hebben."

Ach gut, wat zie ik daar? Een mongolide meisje op straat. Zij is misvormd, dus zal ze wel pijn hebben... En kijk daar! Een man die het topje van zijn vinger mist. Ook misvormd, jee wat zal die stakker me toch lijden...

[quote="capopjekop schreef:
dit vind ik dus echt nergens op slaan, aandacht enzo ammahoela. dat beestje heeft allemaal afwijkingen enz. dat geeft hem echt wel beperkingen enzo, geloof nooit dat zo'n beestje echt gelukkig is.

Dus ehm... Lilliputters (en dan heb ik het over mensen!) kunnen ook niet gelukkig zijn omdat ze 'misvormd' zijn? Die mensen zijn ook geboren met beperkingen en ja, soms levert dat fysieke problemen op, maar het merendeel leeft gewoon als ieder ander!

Ik denk niet dat dit paardje ergens last van heeft. En wat betreft het showleven van dit beest... Waarom niet even klagen over al die andere 'zielige' beesten die je op sets tegenkomt... Jemig, die kat van de Whiskas reclame zag er ook erg zielig uit, en dan die hond van Bonzo! Pffffffffffff.

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:36

Ik ben het met je eens, behalve dat laatste. Die Bonzo en Whiskas-beesten vind ik niet zielig. Omdat ze als dier behandeld worden, tenslotte mogen ze eten in die reclame. Paarden op sets doen ook weinig anders dan gewoon een beetje rondhobbelen. Maar dit dwergpony'tje krijgt een maf pakkie aan, ik denk niet dat ie er erg onder lijdt ofzo, maar ik vind het van weinig respect getuigen. Mongolen worden toch ook niet als kermisattractie neergezet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 01:39

stef schreef:
met doorfokken bedoel ik dat het niet komt omdat ze een kleine hengst op een kleine merrie zetten. Er zijn gewoon hengsten en merries die dit in de genen hebben, en zodra er zo'n veulen ter wereld komt moet je IMO de ouders ook gelijk uit de fokkerij terug trekken.
Hon is een meter, als ik daar een willekeurige amerikaan op zet kán er ook een dwerg uit komen.

komt dat dan door de verfokheid van de amrikanen?
kijk ik snap wat je bedoelt met niet doorgefokt,
maar ergens gaat er toch iets mis

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:28

nou effie ik heb het over dit paardje, niet over mensen. ik weet best dat lilliputters en mongooltjes vaak veel gelukkiger zijn dan mensen, omdat ze genieten van de kleine dingen.
maar imo ziet dit beestje er dus niet gelukkig uit. het lijkt zelfs of ie moeite heeft met het dragen van zijn hoofdje. en als ie dan gewoon eens zo nu en dan rust zou krijgen en lekker in de wei zou staan, zou ik het minder erg vinden. kijk maar naar die boy, die ziet er een stuk vrolijker uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:57

draumpje, er zijn amerikanen die dat gen dragen. Hoe en wat kan je beter aan meavey vragen, die is er meer in thuis dan ik

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:24

Kurby"]
Meavey

Boy is geen dwerg! Boos! Dit is door de DA bevestigd. een dwerg kan nl niet zo veel en die zijn de meeste keren hardstikke krom van voren en van achteren, kunnen haast niet eten door een verkeerd bekje. Boy is toevallig zeer klein uitgevallen. Wij hebben verschillende veulens van Boy zn ouders gehad en hij is de kleinste! Dus het maakt niet oud.
[/quote]

Dwergen kunnen het heel erg hebben maar ook heel mild, dit is geen normaal gebouwd paardje hoor.
Sommige dwergen worden alleen klein, dikke buik en korte nek, dat is mild, en andere zijn zo krom dat er nog maar 1 ding gedaan kan worden....
Dierenartsen weten vaak nieteens wat een dwerg is, helaas.
Boy is in elk geval geen normale pony, ik wil je niet beledigen ofzo hoor, maar je kan gewoon duidelijk zien dat er iets niet klopt.

[quote="stef schreef:
met doorfokken bedoel ik dat het niet komt omdat ze een kleine hengst op een kleine merrie zetten. Er zijn gewoon hengsten en merries die dit in de genen hebben, en zodra er zo'n veulen ter wereld komt moet je IMO de ouders ook gelijk uit de fokkerij terug trekken.
Hon is een meter, als ik daar een willekeurige amerikaan op zet kán er ook een dwerg uit komen.

Beide ouders moeten het gen dragen om een dwerg kind te fokken, de kans dat Hon zo´n gen heeft lijkt me erg klein, het komt dus vaak door teveel inteelt. En als je niet weet wat voor ouders een paardje heeft kan je dus zonder dat je het weet veel inteelt krijgen.
Bij friezen is er ook vrij veel inteelt en ook daar komt het gen dus voor.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:37

Kurby, zoals Stef al zei, bestaat het dwerg zijn ook in zeer milde vorm (niet elke dwerg is per definitie zodanig misvormd dat ie niet normaal kan eten/lopen, er zijn verschillende gradaties in)

Bovendien kan je op het zicht niet 100% zeker zeggen dat het GEEN dwerg is (omgekeerd vaak weer wel), daarvoor moet je een DNA test laten doen om te bekijken of hij die genen voor "dwarfism" wel of niet heeft.

En zoals ook al werd gezegd in het stukje dat ik hier eerder al gequote heb: het feit dat zo'n diertje een dwerg is, is niets om je voor te schamen, tenminste zo lang er niet bewust gefokt is om een dwerg te krijgen!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:23

dit vind ik echt verschrikkelijk hoor het is helemaal niet natuurlijk, het is hetzelfde zoals die honden met die rimpels (sharpei ofzo) dat ze 99% geopereerd moeten worden aan de oogleden enz.. dalijk heb je net zoals met die katten in potjes, paarden in potten.. zal me niks verbazen eigenlijk

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 00:56

*zucht* Ik vind dat je niet over dit paardje kan oordelen, behalve als je persoonlijk hebt gezien en meegemaakt hoe het beestje leeft.

En ja dit paard heeft een pakje aan, maar dat heeft de chihuahua van m'n gefacelifte buurvrouw ook. En hoe kun je in godsnaam weten dat dit beestje nooit een wei van dichtbij ziet?

Waar kun je uit afleiden dat de eigenaar van dit paardje, toen het geboren werd, niet eerst uitgebreid heeft laten onderzoeken of het diertje ergens last van had, en of het een paardwaardig bestaan zou kunnen leiden?!

Waaraan kun je vanaf een foto zien dat dit paardje pijn lijdt?!

Hoe weet je dat dit beestje elke dag op een set rondhuppelt?!

Als je antwoord kan geven op deze vragen, mag je van mij je oordeel vellen. Maar mensen trekken nog maar al te vaak te snel conclusies bij het zien van het ongewone. Anders is niet altijd slecht.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 01:04

Idd effy ik ben het grotendeels met je eens...

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 09:40

Zielig man dat hij niet lekker op weide kan lopen waar hij hoort! Huilen

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 11:46

tobilover schreef:
Zielig man dat hij niet lekker op weide kan lopen waar hij hoort! Huilen

Zou bijna in woede uitbarsten hier... Maar ik ben goed in zelfbeheersing Knipoog

Hoe weet jij in godsnaam dat dit paardje niet op de wei loopt?!

De paardenwereld is en blijft een wereld vol haat en jaloezie... Mensen vertellen zoveel nare roddels zonder dat ze eerst eens navraag naar de waarheid doen. Als iemand bijv. een keertje op een manege komt kijken en daar rijdt een meisje op haard paard en ze hebben allebei een ontzettende poedersuiker, waardoor het meisje haar paard ietwat ruw rijdt, dan is dat meisje gelijk een dierenbeul en de manege deugt niet want ze leren je daar je paard af te matten...

Ga er tegenin, zeg dat je er niet aan meedoet. Maar 99 van de 100 keer is het zo.

Edit: LMAO! Poedersuikerdag... Oke, de censurering hier is wel ontzettend grappig hehehe....

jobiene14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 15:11

Heike schreef:
Vandaag zag ik op het jeugdjournaal het kleinste paardje van de wereld. Dat paardje zag er dus echt niet gezond uit hoor. Helemaal geen hals. En die achterbeentjes

Hij is 51 cm hoog. Pinto. En hij is meer in een studio dan thuis op het land

Nou ja beoordeel zelf maar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's op http://www.peanut-the-horse.com/

eyy, Wat lief dat kleine ponytje,
Beetje zielig he??
Ik snap niet waarom ze hem een zadeltje op doen heeft toch geen zin?
Kan je ook net zo goed bij die jack russel doen(maar ja das geen paard haha)
xx liefs Lautje