De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:49

Billy schreef:
Wat ik me afvraag, zweet je in die Pikeur GPA niet verschrikkelijk?

Minder als in een gewone veiligheids cap, maar ik had liever de titanium versie gehad, die lijkt me nòg fijner, is nog meer opengewerkt van binnen.
Helaas waren die er nog niet toen ik mijn helm kocht.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:40

ik rij ook meestal met cap, omdat het bij ons op de manege verplicht is, en op Nynke ook vaak wel met cap. Meestal met het uitstappen (bezweette, arme zielige paardjes Tong uitsteken ) heb ik toch me cap af. Ik vertrouw haar wel , maar toch . Ik heb zo´n dikke mega-zweetcap, dus metéén af bij het uitstappen, terug naar stal (de bak is verderop; we moeten altijd een klein buitenritje maken) weer op. Je weet maar nooit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:48

Ik rijd nooit met cap, heb er geeneens een. Ben daarom ook heel blij dat ik er voor gekozen had om de laatste clinic van Tyrza in Best niet mee te rijden. Aangezien ze het daar verplicht stelde...
Het is en blijft MIJN keuze en MIJN risico. En als ik dat wil nemen... So be it!!! Wie ben jij om je er druk over te maken!

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:09

Ik rij altijd met cap. In de 1,5 jaar dat ik mijn verzorgpony rij, heb ik maximaal 10 keer zonder cap gereden. Ik was het 2 keer vergeten en de rest heb ik in de rit gewisseld met de eigenaar, waarbij de eigenaar met de fiets mee reed.

Ik vind het ook erg onverantwoordelijk als mensen zonder cap rijden, zeker met springen! Maar ik vind dat ze het zelf moeten weten.
Ik ben de enige op stal die met cap rijd (van de 25 mensen) en ik voel me niet geroepen om iedereen aan te spreken dat ze een cap moeten dragen. De meesten zijn volwassen genoeg om dat zelf uit te maken.
Ik heb een stalgenootje een lelijk val zien maken tijdens een wedstrijd en goddank had ze een cap op. Dat hoorde ze ook 2 maanden later van mij Haha!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand op tv heb gezien zonder cap tijdens het springen.
Ik vind het wel terecht dat ze een cap op moeten tijdens wedstrijden, ze zijn immers een voorbeeldfunctie.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:12

AlmostBlack schreef:
Ik raak dus gek genoeg altijd lichtelijk frustreerd als ik weer zo'n foto zie, helemaal als ik weer een foto zie in een paardenblad van een topruiter die zonder cap springt.
Mijn vraag aan jullie is waarschijnlijk al wel duidelijk; Wat vinden jullie hier nou van?

ik zeg; zonde van je energie om daardoor gefrustreerd te raken. Lachen

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:13

Sjuimpje"]
[quote="Billy schreef:
Wat ik me afvraag, zweet je in die Pikeur GPA niet verschrikkelijk?

Minder als in een gewone veiligheids cap, maar ik had liever de titanium versie gehad, die lijkt me nòg fijner, is nog meer opengewerkt van binnen.
Helaas waren die er nog niet toen ik mijn helm kocht.
[/quote]
Ze zitten idd. heel fijn. OK dan! Waarom denkt iedereen toch altijd van die slechte dingen over de GPA's? *LOL*

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:34

Ik dnek helemaal niet slecht over GPA's.
Alleen ze zien er zo dicht uit, en dat lijkt me zo warm.
Ik heb zelf een Casco Duell, en die bevalt me super, die heeft ook ventilatiesleuven, dus ik zweet alleen als het echt heel warm is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:52

En die casco zit bij mij los al draai ik hem loeistrak vast.
dat ding heeft gewoon een ander model dan mijn hoofd.

Ik heb nu de HH cap.
Die is op zich wel fijn, iets minder klef dan een gewone, maar nu het warmer word toch ook een zweet ding.

Nu ik maar 1 jong paard en Kawa rij, doe ik hem op het jonge paard braaf op.
Maar bij Kawa niet, bleh dat kleffe ding weer op je kop. (of ik moet met Kawa naar het bos gaan, dan bijt ik maar ff door)

In de tijd dat ik dus minstens 4 tot 6 paarden tot mijn beschikking had (ja ook jonge en elke dag wel met 1 paard springen) deed ik er om die reden nooit geen op.
Krijg koppijn als de warmte niet weg kan.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:05

Ik heb een raar hoofd, dat is meer langwerpig naar achter toe (ja, dit klinkt nu heel erg misvormd, maar dat valt wel mee geloof ik Tong uitsteken).
Langwerpiger dan die casco's in elk geval, en dan gaat mijn cap knellen, en aan de zijkant is er nog zeker 2 cm plaats...

En nu ga ik eerlijk zijn, heb nu al twee dagen achter elkaar mijn jonge paardje uitgestapt zonder cap Bloos!
En de buurman hing de was op en paard ging aan de kletter...
Ik houd het er altijd maar op dat er vanalles kan gebeuren, en als ik morgen onder een auto kom dan ben ik dood.
Je bent toch waar je zijn moet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:07

ja dat denk ik ook, als het je tijd is om te gaan, dan ga je.
je ziet mensen uit een autowrak stappen met een enkel schrammetje.
Je hoort dat iemand van de trap valt en dood is.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:10

Hier in de buurt een man, gaat op een dag de keukenkastjes schoonmaken.
Valt van het huishoudtrapje, dwarslaesie, levenslang in een rolstoel...
Ook fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:13

had hij zijn cap niet op, op dat trapje dan Tong uitsteken

Sorry flauw,
maar idd, je weg in dit leven uitgestippeld.
De lessen die wij in ons leven moeten krijgen al bepaald.
En daar horen soms zware lessen bij.
En heb je je lessen hier geleerd, ga je verder en dat betekend voor ons aardse mensen de dood.
Maar niet het einde...

Of word ik nu te zweverig?

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:15

Nee hoor Tong uitsteken
En als je neit genoeg geleerd heb ga je terug en mag je nog een keer.
Tenminste, zo zie ik het.
Mensen die zelfmoord plegen moeten wat langer wachten, kinderen gaan automatisch en bijna meteen weer door...

En nu weer on-topic, voordat Katja ons komt waarschuwen Haha!

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:16

ik rij meestal zonder cap.. alleen niet als ik buiten rij, dan heb ik wel een cap op.
en ik doe het dus NIET om stoer te doen, maar gewoon omdat ik het niet lekker vind zitten... vooral met dit warme weer
laatst had ik fotos op HAW gezet (srpingfotos) en ja daar reed ik zonder cap ja!!en ik had er nog bij gezet: ik heb geen cap op weet ik dus geen commentaar daarover!!! maar wat krijg ik? alleen maar commentaar en de ergste verhalen wat er allemaal wel niet kan gebeuren... nou sorry hoor maar het is mijn eigen keus, en ik wordt soms zo gek van dat gezeik hierzo Boos! (sorry dak het zo zeg) tuurlijk is het gevaarlijk weet ik ook wel, maar dat is toch mijn eigen risico?! nou dat moest ik ff kwijt...
doeg

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:18

Die Casco's zitten bij mij ook niet, mijn moeder heeft er 1 en daar heb ik 1 keer mee gereden, en dat liever nooit meer..
Ik heb geen klein hoofd, maar dat ding zit bij mij altijd te los, de randen zitten dan wel strak, maar verder zat ie veel te los om m'n hoofd.
Dat kinbandje zat ook ergens in m'n keel, in plaats van onder m'n kin.

Ik heb ook een HH, eigenlijk hetzelfde als die oude modellen, dus gewoon met fluweel en geen bijzondere dingen, alleen dan wat groter en met veiligheidskinband. Ik zweet er niet sneller onder dan dat ik verder zweet met rijden.
M'n cap is inmiddels alweer 4 jaar oud geloof ik, hoop eigenlijk niet op m'n hoofd te vallen voorlopig, want ik denk niet snel weer een fijne cap te vinden Tong uitsteken

Het is wel waar wat je zegt RK..
Maar mijn ouders zouden m'n paard direct te koop zetten als ik zonder cap erop stap.
M'n moeder is een maand of 5 geleden op d'r hoofd van een manegepaard gevallen en daarbij buiten bewustzijn geraakt, als ze geen cap op had gehad had ze hier waarschijnlijk niet meer gezeten. Dus ik hoef niet te proberen zonder cap te gaan rijden, heb ik ook geen behoefte aan Lachen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:42

Een bodyprotector zou je minstens zo belangrijk kunnen noemen als een cap, rugletsel is ook niet bepaald fijn.

Toen Alex nog een Alexje was (meer dan 30 jaar geleden) werd er nauwelijks gereden met cap, ook niet op de manege met de manegepony's. De caps van toen lagen eerder op de grond dan het ruitertje en in het ergste geval brak je je poezelige neus nog op de rand van dat kreng als jij na cap op de grond terechtkwam.

Ik moest een cap op van mijn ouders maar rond mijn vijftiende heb ik die afgezworen, kreeg er jeuk van, hele erge jeuk en zat meer dat ding te verschuiven dan dat ik aan het rijden was.

Mijn kinderen moeten wel een cap op van mij en twee jaar geleden waren ze zo bijdehand om op te merken dat zij iets moesten wat mama niet deed terwijl mama er net zo hard af kon kletteren als zij. Mama heeft valtechnieken geleerd waardoor ze meestal wel kan voorkomen dat het hoofd de eerste landingsplaats is maar ik moest toegeven dat ze eigenlijk wel gelijk hadden.
Dus heb ik zo'n lichtgewicht geval aangeschaft en die zit perfect, geen jeuk meer, geen zweethoofd meer en niet het gevoel alsof mijn hoofd door het gewicht naar beneden wordt gedrukt.

Met rijden heb ik hem meestal op, wil het nog wel eens vergeten na 30 jaar zonder gereden te hebben. Met groomen in de marathons zet ik hem altijd op, ook wanneer het een wedstrijd is waar het niet verplicht is want soms met hangen komt mijn hoofd verdacht dicht in de buurt van een balk van een hindernis en ik stoot liever mijn hoofd met cap dan zonder.

Was ik arrogant die dertig jaar? Dacht het toch niet. Ik wist altijd dat ik kon vallen en ik vond mezelf echt niet beter rijden of steviger zitten maar ik ben er niet mee opgegroeid en de caps uit mijn jeugd waren geen doen. Het enige hoofdletsel wat ik in die dertig jaar heb gehad was een flinke hersenschudding toen ik met mijn fiets werd aangereden, dus ik had beter een fietshelm kunnen aanschaffen (alleen waren die er toen alleen in wielrennersuitvoering Knipoog )

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:56

runningkawa schreef:
had hij zijn cap niet op, op dat trapje dan Tong uitsteken

Sorry flauw,
maar idd, je weg in dit leven uitgestippeld.
De lessen die wij in ons leven moeten krijgen al bepaald.
En daar horen soms zware lessen bij.
En heb je je lessen hier geleerd, ga je verder en dat betekend voor ons aardse mensen de dood.
Maar niet het einde...

Of word ik nu te zweverig?
\

Whooooo! DAT is nog eens zware kost op de ochtend.... nou ja, bijna middag dan...

MAar ik ben het met je eens...

Toeval bestaat niet en niets is zonder reden....

Verder vraag ik mij ook af of een cap had kunnen helpen bij mijn gescheurde heup, mijn arm uit de kom, het hoefijzer in mijn dijbeen en de gescheurde schouderbladen die ik ooit bij vallen heb opgelopen....

Maar de cap kan ook heel goed zijn hoor, heb toch vroeger regelmatig mijn kop tegen de hindernispalen aan gebutst... Cool

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 11:17

luxx schreef:
vind er trouwens ook iets jaloersigs uit spreken, jaloers omdat de anderen 'vrij' zijn en jij van jezelf met je pan in een hete stomme cap moet zitten.
"als ik het moet moet iedereen het" zo klinkt het voor mij...

Jaloezie? nee, ik denk dat het meer iets wil zeggen over een stukje verstand.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:16

AlmostBlack"]
[quote="luxx schreef:
vind er trouwens ook iets jaloersigs uit spreken, jaloers omdat de anderen 'vrij' zijn en jij van jezelf met je pan in een hete stomme cap moet zitten.
"als ik het moet moet iedereen het" zo klinkt het voor mij...

Jaloezie? nee, ik denk dat het meer iets wil zeggen over een stukje verstand.
[/quote]

Misschien wel, maar zo denken toch heel veel mensen nog steeds hoor!

Hoe krom en raar het ook mag klinken

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:53

Jeetje, wat is er nou zo moeilijk aan om even een cap op je kop te zetten. Je rijdt in de auto toch ook met gordel om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:56

Van die gordel heb ik geen last, van die cap wel

En doen alle cappers altijd even veilig?
Het topic van veilig schoesel van mij een tijd terug bleek wat anders.
Op ITP meestal ook.
En allemaal braaf een helm op op je opgevoerde scooter, o nee das niet verplicht
Och verrek op het paard ook niet.

oke weer verder, niemand die door rood fietst, wandeld?
wel je helm op in het verkeer, want daar vallen veel doden.

met andere woorden, maak je niet druk om die cap van een ander, moet toch iedereen zelf weten.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:09

runningkawa schreef:

Op ITP meestal ook.
En allemaal braaf een helm op op je opgevoerde scooter, o nee das niet verplicht

met andere woorden, maak je niet druk om die cap van een ander, moet toch iedereen zelf weten.

amen.... OK dan!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:15

Ik rij altijd met cap, omdat ik me dan veiliger voel, ik spring veel.
Apollon heeft van debiele sprongen een zekere hobby gemaakt en om te voorkomen dat ik straks een gat in m'n kop heb omdat je met een weigering toch meestal eerst met je hoofd richting grond gaat zet ik mooi altijd m'n cappie op. Misschien zit hij irritant, als je genoeg uitgeeft aan een goede cap heb je er weinig last van, maar als je je eigen lijf dat geld niet waard vind moet je nog gewoon zelf weten.

Ook is het bij onze verzekering verplicht om met cap te rijden, mensen die bij ons komen rijden moeten d'r ook een op omdat ze wel mooi op onze paarden zitten en wij daar verantwoordelijk voor zijn.

Mensen die het niet doen moeten het zelf weten, hebben vast niet genoeg hersens om te bedenken dat die dingen echt wel nut hebben. Maar ja...gelukkig heb ik d'r wel genoeg Knipoog
Bij ons in de buurt rijd ook vrijwel iedereen met cap, behalve een aantal volwassen mensen, en dan zeggen dat verstand met de jaren komt Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:20

runningkawa schreef:

Op ITP meestal ook.

Nou inderdaad. Ze zijn plotseling heilig geworden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:29

Juist dat bedoel ik
Zonder cap heb je geen verstand, ben je een ego-tripper
Maar door rood fietsen met je vrienden, das pas stoer
of een xtx pilletje vreten, das vet gaaf