Altijd mes mee op buitenrit!?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:52

Maar moet je je paard dan dood laten bloeden? Lijkt me lekker Scheve mond

Maar sowieso, je kunt wel zeggen, wanneer is dit wenselijk, maar hoe kun jij nou bepalen hoe jou paard weer zal/kan revalideren, dat kan alleeen een dierenarts..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:21

Ergens las ik over het meenemen van een bandage, dat vind ik echt een hele goede tip! En kan niet alleen worden gebruikt bij het paard, maar natuurlijk ook bij de ruiters of andere mensen! Voortaan neem ik een bandage mee!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:39

sow...dus jij gaat lekker op buitenrit
OHHNEEE!!! breuk
dan neem je gezellig je zakmesje (extra scherp natuurlijk)
en snijd je ff de keel van je paard over?
HALLOW! doe ff normaal
welke idioot maakt zijn eigen paard nou af Verward
als je paard je zo weinig waard is kan je beter stoppen met rijden denk ik Verward
groetjes phara

LePopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:40

Mariek87 schreef:

Maar sowieso, je kunt wel zeggen, wanneer is dit wenselijk, maar hoe kun jij nou bepalen hoe jou paard weer zal/kan revalideren, dat kan alleeen een dierenarts..

Nee, dat moet je niet doen, is ook niet lekker, is nogal een bende. Probeer het zo veel mogelijk te stelpen... en of je het paard nu afmaakt of niet, het bloed blijft eerst wel lopen, zeker als je de slagader doorsnijdt En daarom zeg ik ook, laat het door een dierenarts doen.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:43

Als je het gaat stelpen bloedt hij toch alsnog niet snel dood..

Volgens mij komen onze punten op hetzelfde neer trouwens.. Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:42

Mariek87 schreef:

Je zult op voorhand NOOIT kunnen bepalen of een paard doodbloed of niet...

Mooi voorbeeldje: Apollo had een navelstrengbloeding na de geboorte, de dierenarts had de hoop opgegeven omdat hij enorm veel bloed verloren had en Pol inmiddels te zwak was, vooral gezien het feit dat hij nog niet eens een uur op de wereld stond. Toch is de da doorgegaan met proberen de bloeding te stoppen... En guess what... Het is gelukt, en Pol heeft er - behalve een moeilijke start - niets aan overgehouden...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:07

M'n mond viel echt letterlijk open toen ik je verhaal las. Je kan de keel van je eigen paard toch niet doorsnijden?? Dat zou mij nooit lukken iig. En nog wat. Ik zou niet een vlijm scherp mes mee nemen. als je valt en je valt op de mes ... Scheve mond (oke hij zit vaak in een verpakking, maar als hij echt zo scherp is en het is een harde klap schiet hij heus wel door de verpakking.. Scheve mond)

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:07

Pervinco"]
[quote="Mariek87 schreef:

[/quote]

Exactly my point, waarschijnlijk kwam het idd een beetje anders over, maar hier ben ik het mee eens hoor, deze opmerking was voor Chris bedoelt, die even liep te ouwehoeren Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:30

volgens mij heeft die vriendin van je te veel cowboyfilms gezien...
arm paard

LePopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 01:41

Mariek87"]
[quote="Pervinco"][quote="Mariek87 schreef:

[/quote]

Exactly my point, waarschijnlijk kwam het idd een beetje anders over, maar hier ben ik het mee eens hoor, deze opmerking was voor Chris bedoelt, die even liep te ouwehoeren Tong uitsteken
[/quote]

ook ik ben het hier mee eens, en ik zat niet te ouwehoren Marieke! We zitten idd wel ongeveer op 1 lijn...

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:42

Niet zo happen jij Schijnheilig

Zweig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:10

Kleine tip, als je een mes meeneemt met als doel in je paard te gaan snijden, neem dan in ieder geval een dusdanig groot en zwaar uitgevoerd mes mee dat het ook werkelijk zin heeft. Het lemmet van een mes is van een hard soort staal waardoor je het scherp kunt slijpen, nadeel hiervan is dat het makkelijk breekt, vooral als je in de buurt van botten snijdt. een zakmes dat je in kunt klapppen, is altijd handig om even iets te snijden, touw, fruit, leer, worst, weet ik veel wat. Een DA is bij uitstek de persoon om, in gevallen waarbij evt. het verlossen van een paard uit zijn lijden ter sprake komt, te helpen. ik denk dat de verzekering dit ook vindt.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:15

Zweig schreef:
ik denk dat de verzekering dit ook vindt.

Nou zeg je wat... Scheve mond

"Hallo, mijn paard is vanmiddag overleden. Had zijn been gebroken en ik heb het de keel doorgesneden om hem verder lijden te besparen. Wanneer ontvang ik de uitkering?"

Schijnheilig

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:37

Pervinco"]
[quote="Zweig schreef:
ik denk dat de verzekering dit ook vindt.

Nou zeg je wat... Scheve mond

"Hallo, mijn paard is vanmiddag overleden. Had zijn been gebroken en ik heb het de keel doorgesneden om hem verder lijden te besparen. Wanneer ontvang ik de uitkering?"

Schijnheilig
[/quote]
*LOL* pervinco, die is goed *LOL*

Langtand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:42

Ik neem er altijd 1 mee voor ongelukjes als bv iets in de knoop komt maar ik denk niet dat ik de keel van men pony open kan snijden .. en volgens mij moet je dan eerst de dierenarts opbellen en vragen of je het mag doen.. Ik weet wel dat je snel aan de onderkant van de hals moet snijden (daar loopt de slagader) maar zou jij het kunnen ...

LePopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:47

ik denk dat we het er allemaal wel overeens zijn dat we dat allen eigenlijk niet kunnen!

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:24

Ik zou er een trauma aan over houden..!

Geschifte kennis heb je hoor Knipoog

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:02

Inderdaad allemaal. Ik vind dat er ook lichtelijk een steekje los zit als je denkt dat je je paard dan helpt. je kan jezelf ook voor je kop slaan als hij het misschien wel had kunnen halen! want we hebben niet allemaal gestudeerd voor dierenarrts en weten niet of het gecompliceerd is ja of nee.. pff...
dan zou je je eigen paard vermoorden , daar word je blij van

neej ik vind ook dat dit niet echt gepast is..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:04

LePopp schreef:
ik denk dat we het er allemaal wel overeens zijn dat we dat allen eigenlijk niet kunnen!

Chris denkt, laten we even een conclusie trekken Schijnheilig

Maar helaas... Ach gut

Zweig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:17

Er zullen in Nederland ongetwijfeld plaatsen zijn waar je niet binnen een half uur een veearts ter plaatse kunt krijgen. Maar nooit veel. Dus dit thema "paard een genadige dood geven" is hier niet van toepassing. Veelal ook omdat het de berijder over het algemeen aan kracht, vaardigheid en bereidheid zal ontbreken om het dier met behulp van een mes uit zijn lijden te verlossen. Mocht je nu ergens op de steppe wonen en daar met je paard rondrijden, dan is het iets anders. Vaak zul je er dan ook wel voor zorgen dat je paard niets overkomt omdat je dan zelf tot lastdier wordt en daar had je nu juist dat paard voor. Misschien is het handig om een discussie op te starten, puur hypothtisch, wat moet ik meenemen om in mijn eentje met mijn paard een trektocht door de steppe te maken. Je moet dan rekening houden met wat het paard kan dragen en wat je per dag nodig hebt. Ik weet wel dat het voor de meeste niet realistisch is om dit te bedenken, maar dat is het zelf opensnijden van je paard ook niet.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:37

okee..... het eerste wat ik van dit topic moet doen is kotsen... Scheve mond
dat DOE je toch niet?!?! en ik zou het ook niet eens kunnen...
dit is echt walgelijk! je kennis is idd een beetje geschift...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:01

We hebben van Superroos al een poosje niks meer vernomen...
Waarom houden wij dit stomme topic nog in leven? Kunnen we hier het mes nu niet eens in zetten en uit het lijden verlossen?

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:43

precies
een slotje is op zn plaatse Lachen

LePopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:36

Mariek87"]
[quote="LePopp schreef:

Chris denkt, laten we even een conclusie trekken Schijnheilig

Maar helaas... Ach gut
[/quote]

Een slotje is idd op z'n plaats en ik denk zo dat mijn conclusie wel op zn plaats is pop Ach gut

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:38

Zie niet in waarom een slotje nodig is... Er is toch geen ruzie oid? Lekker open laten en niet meer reageren, degenen die nog willen reageren doen dat, degene die het niet willen doen het niet.