Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tancreda4 schreef:Gedrag kan goed veranderen en hoeft geen reden te zijn om een dier geen kans te geven. Dat de TS aangeeft dat het dier daar geen problemen geeft vind ik dan ook helemaal niet zo gek. Ik heb paarden als bladeren aan bomen zien omslaan op een andere plek en andere eigenaar, zowel positief als negatief. En zo zelfs mijn eigen dame die vroeger echt niet tof was, maar waar ik al jaren mee lees en schrijf, ondanks dat ze nog altijd 'oversprong gedrag' vertoond als dingen haar teveel worden.
Het wordt er bij vermeld toch, zodat een koper er weet van heeft. En dat er misschien een penny op afkomt die zich overschat kan een verkoper niets aan doen toch?
Ik heb geen ervaring met de stal. Ik zeg alleen dat paard prima positief kunnen veranderen op een andere locatie.
Qua lichamelijk wellicht dat het beter is dit paard helemaal door te lichten en aan de hand daarvan beslissingen te maken. Wilt de handelaar daar niet in investeren blijft misschien alleen slacht nog over. Ik gok dat daar ook veel mensen over vallen.
GabberGill schreef:Tancreda4 schreef:Gedrag kan goed veranderen en hoeft geen reden te zijn om een dier geen kans te geven. Dat de TS aangeeft dat het dier daar geen problemen geeft vind ik dan ook helemaal niet zo gek. Ik heb paarden als bladeren aan bomen zien omslaan op een andere plek en andere eigenaar, zowel positief als negatief. En zo zelfs mijn eigen dame die vroeger echt niet tof was, maar waar ik al jaren mee lees en schrijf, ondanks dat ze nog altijd 'oversprong gedrag' vertoond als dingen haar teveel worden.
Het wordt er bij vermeld toch, zodat een koper er weet van heeft. En dat er misschien een penny op afkomt die zich overschat kan een verkoper niets aan doen toch?
Ik heb geen ervaring met de stal. Ik zeg alleen dat paard prima positief kunnen veranderen op een andere locatie.
Qua lichamelijk wellicht dat het beter is dit paard helemaal door te lichten en aan de hand daarvan beslissingen te maken. Wilt de handelaar daar niet in investeren blijft misschien alleen slacht nog over. Ik gok dat daar ook veel mensen over vallen.
Dat stukje hadden we al meegenomen en ik had al gezegd. Als ze al veranderd was, is dit paard verre van goed.
Mist het luchtzuigen in de advertentie en ook het stukje omtrent haar been.
Dus geen eerlijk verhaal. (Alweer niet)
Paardje02 schreef:Cayenne schreef:Ondertussen schittert StalDoorstap door afwezigheid..
Dit soort reacties lokt dan ook geen wedergehoor uit ...
Misschien iets opener het gesprek ingaan, dan heeft ts ook het idee dat ze kan reageren zonder direct afgeblaft te worden.
Gini schreef:Tja, de stal ruimt ook maar op wat particulieren achterlaten. We kunnen wel allemaal vallen over stallen in dit segment, maar ze blijven koopwaar krijgen.
Normen en waarden zijn geen knopjes bij een ander die je af en aan kan zetten wanneer het voor jou uitkomt. Als in: zet de knop maar af wanneer ik mijn ongewilde pony bij je kom dumpen, maar zet de knop weer aan als je een advertentietekst schrijft, want dat moet wel heel eerlijk. Zo werkt het leven natuurlijk niet.
Juut schreef:Gini schreef:Tja, de stal ruimt ook maar op wat particulieren achterlaten. We kunnen wel allemaal vallen over stallen in dit segment, maar ze blijven koopwaar krijgen.
Normen en waarden zijn geen knopjes bij een ander die je af en aan kan zetten wanneer het voor jou uitkomt. Als in: zet de knop maar af wanneer ik mijn ongewilde pony bij je kom dumpen, maar zet de knop weer aan als je een advertentietekst schrijft, want dat moet wel heel eerlijk. Zo werkt het leven natuurlijk niet.
Helemaal waar!
Bonita_Bon schreef:Ik ben zojuist (overigens vriendelijk) door een mod aangesproken dat ik een ervaring uit 2de hand heb gedeeld in een eerder bericht en dat dit niet mag. Het moet hoe dan ook worden verwijderd.
Weet je wat ook niet mag mod? Keihard reclame maken voor een schimmige handelsstal die al tientallen jaren zóveel oliebol laat zien en hier dus de vrijheid krijgt om een advertentie neer te zetten. Zelf ook nergens meer op reageert, want ze wilde helemaal geen nette discussie over haar zogenaamde onderwerp. Gewoon keurig bokt voor haar karretje gespannen.
Voor mij is dit de druppel. De hypocrisie van notabene een paardenforum is onvoorstelbaar. Ik sluit me aan mij de steeds langer wordende lijst van mensen die hier 20 jaar of langer actief zijn geweest en het helemaal zat zijn. Ik ga mijn account verwijderen en ben klaar op Bokt. De groeten en heel veel plezier met dit soort types die de paardenwereld een nog lelijkere plek maken dan ie soms al is

DuoPenotti schreef:Genoeg? Heb jij een betere loep dan ik
GabberGill schreef:.
Ook dit is al eerder benoemt door mij.
Als het aan mij lag, was ze niet zo terecht gekomen net als vele andere paard er niet zouden moeten staan.
Je schrijft het nu bijna alsof ik haar bracht en nu boos ben over de tekst die geschreven is. Ze stond bij mij op stal naast mijn paarden. Ik heb haar meegemaakt. Ik mag hier dus wel degelijk wat van vinden en ik ben ook heel duidelijk geweest tegen de vorige eigenaren toen ik haar bij Stal Doorstap te koop zag staan.
Dit doe je niet
Ik ben heel simpel met dit type paard,
Of ik zorg hun hele leven voor ze of ik geef ze een waardig afscheid.
Gini schreef:GabberGill schreef:.
Ook dit is al eerder benoemt door mij.
Als het aan mij lag, was ze niet zo terecht gekomen net als vele andere paard er niet zouden moeten staan.
Je schrijft het nu bijna alsof ik haar bracht en nu boos ben over de tekst die geschreven is. Ze stond bij mij op stal naast mijn paarden. Ik heb haar meegemaakt. Ik mag hier dus wel degelijk wat van vinden en ik ben ook heel duidelijk geweest tegen de vorige eigenaren toen ik haar bij Stal Doorstap te koop zag staan.
Dit doe je niet
Ik ben heel simpel met dit type paard,
Of ik zorg hun hele leven voor ze of ik geef ze een waardig afscheid.
Dan zijn we het dus gewoon eens. Het probleem is dat mensen gemakkelijk paarden afdanken en dumpen op deze plekken. Dat in een of andere advertentietekst luchtzuigen niet vermeld staat, is niet de kern van het probleem.
gr_roos schreef:Ik ken de stal niet, maar ik begrijp dat het vooral paarden betreft die wat mankeren. Als iedere eigenaar nou eens zijn verantwoording neemt en een chronisch ziek paard laat inslapen of slachten, dan sterven dit soort stallen vanzelf uit en wordt veel paardenleed voorkomen.
Hetzelfde geldt voor het weggeven als therapie paard of weidemaatje. Zeker bij de grotere pony’s en paarden is er kans dat ze de handel in gaan en uiteindelijk bij een stal als deze terecht komt.