Internet vs realiteit : Geef de paarden een kans

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Internet vs realiteit : Geef de paarden een kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:31

Ondertussen schittert StalDoorstap door afwezigheid..

Paardje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:33

Cayenne schreef:

Dit soort reacties lokt dan ook geen wedergehoor uit ...

Misschien iets opener het gesprek ingaan, dan heeft ts ook het idee dat ze kan reageren zonder direct afgeblaft te worden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:37

Tancreda4 schreef:
Gedrag kan goed veranderen en hoeft geen reden te zijn om een dier geen kans te geven. Dat de TS aangeeft dat het dier daar geen problemen geeft vind ik dan ook helemaal niet zo gek. Ik heb paarden als bladeren aan bomen zien omslaan op een andere plek en andere eigenaar, zowel positief als negatief. En zo zelfs mijn eigen dame die vroeger echt niet tof was, maar waar ik al jaren mee lees en schrijf, ondanks dat ze nog altijd 'oversprong gedrag' vertoond als dingen haar teveel worden.
Het wordt er bij vermeld toch, zodat een koper er weet van heeft. En dat er misschien een penny op afkomt die zich overschat kan een verkoper niets aan doen toch?
Ik heb geen ervaring met de stal. Ik zeg alleen dat paard prima positief kunnen veranderen op een andere locatie.

Qua lichamelijk wellicht dat het beter is dit paard helemaal door te lichten en aan de hand daarvan beslissingen te maken. Wilt de handelaar daar niet in investeren blijft misschien alleen slacht nog over. Ik gok dat daar ook veel mensen over vallen.

Dat stukje hadden we al meegenomen en ik had al gezegd. Als ze al veranderd was, is dit paard verre van goed.

Mist het luchtzuigen in de advertentie en ook het stukje omtrent haar been.

Dus geen eerlijk verhaal. (Alweer niet)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 09:50

Cayenne schreef:

Ik vraag mij vooral af wat TS had gedacht hoe het topic zou gaan lopen?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 10:56

GabberGill schreef:
Tancreda4 schreef:
Gedrag kan goed veranderen en hoeft geen reden te zijn om een dier geen kans te geven. Dat de TS aangeeft dat het dier daar geen problemen geeft vind ik dan ook helemaal niet zo gek. Ik heb paarden als bladeren aan bomen zien omslaan op een andere plek en andere eigenaar, zowel positief als negatief. En zo zelfs mijn eigen dame die vroeger echt niet tof was, maar waar ik al jaren mee lees en schrijf, ondanks dat ze nog altijd 'oversprong gedrag' vertoond als dingen haar teveel worden.
Het wordt er bij vermeld toch, zodat een koper er weet van heeft. En dat er misschien een penny op afkomt die zich overschat kan een verkoper niets aan doen toch?
Ik heb geen ervaring met de stal. Ik zeg alleen dat paard prima positief kunnen veranderen op een andere locatie.

Qua lichamelijk wellicht dat het beter is dit paard helemaal door te lichten en aan de hand daarvan beslissingen te maken. Wilt de handelaar daar niet in investeren blijft misschien alleen slacht nog over. Ik gok dat daar ook veel mensen over vallen.

Dat stukje hadden we al meegenomen en ik had al gezegd. Als ze al veranderd was, is dit paard verre van goed.

Mist het luchtzuigen in de advertentie en ook het stukje omtrent haar been.

Dus geen eerlijk verhaal. (Alweer niet)

Tja, de stal ruimt ook maar op wat particulieren achterlaten. We kunnen wel allemaal vallen over stallen in dit segment, maar ze blijven koopwaar krijgen.
Normen en waarden zijn geen knopjes bij een ander die je af en aan kan zetten wanneer het voor jou uitkomt. Als in: zet de knop maar af wanneer ik mijn ongewilde pony bij je kom dumpen, maar zet de knop weer aan als je een advertentietekst schrijft, want dat moet wel heel eerlijk. Zo werkt het leven natuurlijk niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 13:25

Paardje02 schreef:
Cayenne schreef:

Dit soort reacties lokt dan ook geen wedergehoor uit ...

Misschien iets opener het gesprek ingaan, dan heeft ts ook het idee dat ze kan reageren zonder direct afgeblaft te worden.

Dat heeft totaal geen zin bij haar..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 20:17

Gini schreef:
Tja, de stal ruimt ook maar op wat particulieren achterlaten. We kunnen wel allemaal vallen over stallen in dit segment, maar ze blijven koopwaar krijgen.
Normen en waarden zijn geen knopjes bij een ander die je af en aan kan zetten wanneer het voor jou uitkomt. Als in: zet de knop maar af wanneer ik mijn ongewilde pony bij je kom dumpen, maar zet de knop weer aan als je een advertentietekst schrijft, want dat moet wel heel eerlijk. Zo werkt het leven natuurlijk niet.

Helemaal waar!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-26 22:16

Juut schreef:
Gini schreef:

Helemaal waar!

Ook dit is al eerder benoemt door mij.

Als het aan mij lag, was ze niet zo terecht gekomen net als vele andere paard er niet zouden moeten staan.

Je schrijft het nu bijna alsof ik haar bracht en nu boos ben over de tekst die geschreven is. Ze stond bij mij op stal naast mijn paarden. Ik heb haar meegemaakt. Ik mag hier dus wel degelijk wat van vinden en ik ben ook heel duidelijk geweest tegen de vorige eigenaren toen ik haar bij Stal Doorstap te koop zag staan.

Dit doe je niet

Ik ben heel simpel met dit type paard,
Of ik zorg hun hele leven voor ze of ik geef ze een waardig afscheid.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 00:46

Uiteindelijk doen mensen hieraan mee omdat niemand op een kapot paard of een paard met gedragsproblemen zit te wachten en mensen alsnog graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
We houden het zo met elkaar in stand.

Van stallen die op een laagdrempelige manier inruilen kun je er bij voorbaat al vanuit gaan dat de kans groot is dat er iets niet klopt.

De enige juiste manier een paard of pony te verkopen of te kopen lijkt door het geheel compleet te laten keuren en dat kost geld. Of het paard wordt deels afgekeurd maar wel weer goed genoeg bevonden voor recreatie. Dat laatste zou eigenlijk niet zo moeten werken vind ik. Mensen met weinig geld denken dan een leuk recreatiepaard te hebben gevonden. Hebben die dan wél voldoende geld voor het medische gedeelte en in hoeverre zijn deze ook nog enthousiast dat het paard in de praktijk eigenlijk ook voor recreatie ongeschikt blijkt te zijn?

De optie een paard op afkoop aan te bieden is absurd. Juist deze mensen hebben geen geld het paard bij enig tegenslag een goed leven te kunnen bieden.

Uiteindelijk kosten veel paarden meer geld of geeft het minder plezier als dat je zou willen of kiezen mensen dan toch maar vrij snel voor inslapen omdat ze gewoon geen zin hebben om maandelijks te betalen voor een paard waar je niks mee kan.

De drie paarden waar ik het meeste plezier aan gehad heb waren trouwens alledrie niet volledig gezond. 2 zijn er dood en 1 heb ik nog. Maar van alle drie heb ik ook veel zorgen gehad. En alledrie hebben ook niet altijd zelf de juiste zorg gehad.

Maar zo'n Lucky wordt nu voorgesteld onder zadel verkeersmak met 3 jaar en een leuk kleurtje. De pony is niet gezond en kan gevaarlijk zijn. In hoeverre dit paard sociaal is, in de kudde is onbekend wat jammer is want misschien kan het nog wel door als weidemaatje. Niemand legd daar 3500 euro voor neer.

Is hier een goede plek voor te vinden? Ik weet het niet.

@TS misschien is het een idee vanaf nu de stal, stal Lucky te noemen en te besluiten alle onverkoopbare paarden en pony's zelf te houden en een goed leven te bieden? Dat zou een hoop meer positieve reacties opleveren.

En voor de consumenten: zullen wij dan besluiten niet meer bij stallen als deze af te leveren of aan te kopen? Dan is het cirkeltje rond.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 07:46

Ik ben zojuist (overigens vriendelijk) door een mod aangesproken dat ik een ervaring uit 2de hand heb gedeeld in een eerder bericht en dat dit niet mag. Het moet hoe dan ook worden verwijderd.
Weet je wat ook niet mag mod? Keihard reclame maken voor een schimmige handelsstal die al tientallen jaren zóveel oliebol laat zien en hier dus de vrijheid krijgt om een advertentie neer te zetten. Zelf ook nergens meer op reageert, want ze wilde helemaal geen nette discussie over haar zogenaamde onderwerp. Gewoon keurig bokt voor haar karretje gespannen.
Voor mij is dit de druppel. De hypocrisie van notabene een paardenforum is onvoorstelbaar. Ik sluit me aan mij de steeds langer wordende lijst van mensen die hier 20 jaar of langer actief zijn geweest en het helemaal zat zijn. Ik ga mijn account verwijderen en ben klaar op Bokt. De groeten en heel veel plezier met dit soort types die de paardenwereld een nog lelijkere plek maken dan ie soms al is

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 07:55

Bonita_Bon schreef:
Ik ben zojuist (overigens vriendelijk) door een mod aangesproken dat ik een ervaring uit 2de hand heb gedeeld in een eerder bericht en dat dit niet mag. Het moet hoe dan ook worden verwijderd.
Weet je wat ook niet mag mod? Keihard reclame maken voor een schimmige handelsstal die al tientallen jaren zóveel oliebol laat zien en hier dus de vrijheid krijgt om een advertentie neer te zetten. Zelf ook nergens meer op reageert, want ze wilde helemaal geen nette discussie over haar zogenaamde onderwerp. Gewoon keurig bokt voor haar karretje gespannen.
Voor mij is dit de druppel. De hypocrisie van notabene een paardenforum is onvoorstelbaar. Ik sluit me aan mij de steeds langer wordende lijst van mensen die hier 20 jaar of langer actief zijn geweest en het helemaal zat zijn. Ik ga mijn account verwijderen en ben klaar op Bokt. De groeten en heel veel plezier met dit soort types die de paardenwereld een nog lelijkere plek maken dan ie soms al is

Wat jammer @Bonita-Bon, ik begrijp je keuze.

Zelf vind ik het ook bijzonder dat dit topic open blijft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:11

Ik vind het wel goed dat dit topic open blijft. Het is namelijk niet bepaald reclame voor TS en hopelijk bereikt het mensen die overwegen daar een paard te kopen en denken ze nu met deze informatie wel drie keer na.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:28

Het blijft hoe dan ook hypocriet dat dit topic überhaupt is toegestaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:36

Ik vind het juist heel goed dat dit topic open staat. :j

Stel je bent nieuw in de paardenwereld en je googled nu stal Doorstap.

Vinden jullie dan echt dat hier reclame staat?

Persoonlijk zou ik bedanken.
Of anders zeker weten dat ik mijn eigen da laat keuren.

Wat bij elk paard waar je dan ook koopt verstandig is.
Maar hier zeker ook, ook al staan ze als recent goed gekeurd te koop.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:42

Er staat hier anders ook genoeg dat ze paarden goedkoop of met aanbetaling verkoopt. En een paar mensen die wel tevreden zijn. Zijn er genoeg die denken: oh maar ik kan zo'n dier wel redden.

Maak dan een topic met de vraag over ervaringen over deze stal (die waarschijnlijk dicht gaat) dit is puur een reclame topic van de ts.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:43

Genoeg? Heb jij een betere loep dan ik :D

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:49

DuoPenotti schreef:
Genoeg? Heb jij een betere loep dan ik :D

Nee sorry, ik bedoel mensen die dit lezen en dan dat kunnen denken. Bokt staat/stond vol met topics van paarden die ergens vandaan zijn getrokken en dan als projectje dienen. Plus hier toch eea gelezen van mensen die iemand kennen die daar een paard hebben gekocht met slechte ervaringen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 08:51

@ts Je kunt je ineens populair willen wanen.. en aangevallen voelen door voor jouw gevoel ongepast kritiek.

Maar ik weet wat ik heb gezien toen ik bij jullie was en wat jullie mij aanboden. Met een verhaal wat de ruiter erna niet exact zo kregen.

De brief die in de papieren zat (vorige eigenaar) heb ik gebeld op de parkeerplaats en dat was helemaal geen braaf buitenrit dier. Verkocht omdat ze er juist niets mee kon op buitenrit.
Toen ik er naar vroeg, wezen jullie mij op het inruilbeleid. Maar het vertrouwen was weg. De ene niet geschikte ruilen voor een andere kreupele zeker.

Nee. Er waren er wat Kreupel en magere bespiering . De hoek met de jongere dieren/pony’s was destijds wel heel erg prima.

Dus dit topic is in mijn ogen bijzonder te noemen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:08

Dat is ook wat mij steekt.

Dat je het minder spectaculaire of goede paard aanbied is in mijn ogen geen probleem als je er netjes en verantwoord mee omgaat en dus ook een kloppende omschrijving bijgeeft.

Ik ben juist iemand die altijd wel een diertje wilt helpen naar een leuke toekomst, maar dat is zo onmogelijk.

Besef gewoon in welke je vijver je vist en welk kaliber paard je verkoopt en wees er vooral eerlijk over. Dat laatste stukje schorten het helaas nogal aan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:08

Ik ken de stal niet, maar ik begrijp dat het vooral paarden betreft die wat mankeren. Als iedere eigenaar nou eens zijn verantwoording neemt en een chronisch ziek paard laat inslapen of slachten, dan sterven dit soort stallen vanzelf uit en wordt veel paardenleed voorkomen.
Hetzelfde geldt voor het weggeven als therapie paard of weidemaatje. Zeker bij de grotere pony’s en paarden is er kans dat ze de handel in gaan en uiteindelijk bij een stal als deze terecht komt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:09

gr_roos schreef:
Ik ken de stal niet, maar ik begrijp dat het vooral paarden betreft die wat mankeren.

Wat een conclusie trek je daar...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:18

GabberGill schreef:
.

Als het aan mij lag, was ze niet zo terecht gekomen net als vele andere paard er niet zouden moeten staan.

Je schrijft het nu bijna alsof ik haar bracht en nu boos ben over de tekst die geschreven is. Ze stond bij mij op stal naast mijn paarden. Ik heb haar meegemaakt. Ik mag hier dus wel degelijk wat van vinden en ik ben ook heel duidelijk geweest tegen de vorige eigenaren toen ik haar bij Stal Doorstap te koop zag staan.

Dit doe je niet

Dan zijn we het dus gewoon eens. Het probleem is dat mensen gemakkelijk paarden afdanken en dumpen op deze plekken. Dat in een of andere advertentietekst luchtzuigen niet vermeld staat, is niet de kern van het probleem.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:20

Mensen die een topic openen over niet weten wat voor prijs ze moeten vragen of waar te adverteren enz vind ik ook verkapt een paard aan de man brengen. Ze hopen altijd op een bokker die zegt oh die wil ik wel.

Dit is net zoiets

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:23

Gini schreef:
GabberGill schreef:
.

Dit doe je niet

Dan zijn we het dus gewoon eens. Het probleem is dat mensen gemakkelijk paarden afdanken en dumpen op deze plekken. Dat in een of andere advertentietekst luchtzuigen niet vermeld staat, is niet de kern van het probleem.

Zeker niet,

Ik snap oprecht niet dat deze paarden de handel in geduwd worden.

Toch nog het meeste geld willen terughalen denk ik en daarbij welzijn dier niet voorop stellen.

Ik snap het in ieder geval echt niet.

Alleen snap ik de TS dan niet die vol lof praat en probeert te overtuigen hoe goed ze wel niet bezig is. Dan krijg ik een error in mijn hoofd. Ze weet dat er genoeg verhalen uit eerste hand zijn. Ik kan er zo al 6 benoemen waar ik bij betrokken ben en wat alleen maar leed is geweest. Sommige helaas ook ingeslapen door alles wat ze daar al hadden. Treurig vooral

Als je echt zo begaan bent dan kies je anders, maar TS is heel doelbewust bezig. Iets wat ver tegen dier en welzijn ingaat
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 05-04-26 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-26 09:24

gr_roos schreef:
Ik ken de stal niet, maar ik begrijp dat het vooral paarden betreft die wat mankeren. Als iedere eigenaar nou eens zijn verantwoording neemt en een chronisch ziek paard laat inslapen of slachten, dan sterven dit soort stallen vanzelf uit en wordt veel paardenleed voorkomen.
Hetzelfde geldt voor het weggeven als therapie paard of weidemaatje. Zeker bij de grotere pony’s en paarden is er kans dat ze de handel in gaan en uiteindelijk bij een stal als deze terecht komt.

Precies dit!

Mp, FB en welk sites dan ook worden overspoelt met kapotte of oude "weidemaatjes" "coachingparden" enz...
De eigenaren willen zo graag van hun paarden af, "met pijn in mijn hart"
-maar wel nog geld ervoor.
Zelden gratis.

En velen dan janken als ze bij handelaren terecht komen.
Als je je oudje of je kapotte niet kan of wil houden, dan laat het hemelen.
Dat is het eerlijks.
Maar nee.
En dus blijven handelaren in het lage segment bestaan en ook mensen die daar kopen.

Er zijn extreem weinig handelaren - hoog of laag segment- die echt het eerlijke verhaal vertellen

Medisch kan nog wel, maar gedrag?
Hoe dan ?
Als je een paard hooguit een paar weken op stal hebt (of wilt hebben) KUN je niet de karakter van een paard bepalen .
Veel paarden zijn overdonderd van een andere stal en laten pas later hun karakter zien.

Nee, zoals hier boven geschreven : als mensen hun verantwoordlijkheid nemen- dan lost zich het probleem van zelf op