Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pmarena schreef:Krijg je tussen je 20e-25e jaar je kinderen dan zijn dat pubers rond je 35e-40e.
Dat schijnt toch ook wat fijner te zijn dan wanneer je kinderen puberen terwijl je zelf in je (pre-) menopauze zit
Suzanne F. schreef:pmarena schreef:Krijg je tussen je 20e-25e jaar je kinderen dan zijn dat pubers rond je 35e-40e.
Dat schijnt toch ook wat fijner te zijn dan wanneer je kinderen puberen terwijl je zelf in je (pre-) menopauze zit
Nou geloof mij maar dat het puberen dan nog steeds afschuwelijk is. En dan zeggen ze dat ze liever een oudere normale moeder hadden gehad die zich niet zo onvolwassen gedroeg. Eh ja tuurlijk.
Pantykous schreef:Ik leg mezelf niet goed uit denk ik. Natuurlijk moet je met je kinderen rekening houden, maar daar komt die makkelijke mindset weer. Lopen we in de dierentuin en zijn ze het met een uur zat? Prima, gaan we lekker naar huis. Zijn ze ziek of te moe om naar een gepland iets te gaan? Prima, dan blijven we thuis of ik splits met m’n partner. Kon ik daardoor een keer niet naar m’n paard? Ook prima, die is lekker buiten geweest en in een schone stal dus niks aan de hand.
Als je dat zelf al allemaal lastig vind dan wordt het wel moeilijker als ouder.

.
Pantykous schreef:Ik leg mezelf niet goed uit denk ik. Natuurlijk moet je met je kinderen rekening houden, maar daar komt die makkelijke mindset weer. Lopen we in de dierentuin en zijn ze het met een uur zat? Prima, gaan we lekker naar huis. Zijn ze ziek of te moe om naar een gepland iets te gaan? Prima, dan blijven we thuis of ik splits met m’n partner. Kon ik daardoor een keer niet naar m’n paard? Ook prima, die is lekker buiten geweest en in een schone stal dus niks aan de hand.
Pantykous schreef:Slaaponthouding is niet voor niks een marteltechniek. Met de oudste was ik dus alleen en moest ik er het eerste jaar soms wel 8x per nacht uit, ook was ik zelf hyperalert op elk piepje wat hij maakte. Dan is het wel taai.
Of als je de hele week hebt gewerkt, je kinderen zijn ziek, je huis is een paasei en je hoort voor de 5000000e keer mamaaaaaaa. Ook taai.
Maar spijt heb ik nooit.
manolito10 schreef:Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik zag inderdaad een ander topic van vorig jaar, maar mijn vraag gaat ook grotendeels over het lichamelijke deel.
Tot wanneer en vanaf wanneer kon/kan je weer rijden, merk je veel verandering aan je lichaam (vergeetachtig, moe, nooit meer die kilo's kwijtgeraakt) etc. En ook over het stukje van überhaupt het hebben van een kind dat (in mijn optiek) vaak of extreem negatief bestempeld wordt (uitspraken als: als ik dit had geweten, was ik er nooit aan begonnen) of juist alleen maar positief en uitspraken die impliceren dat het alleen maar leuk en prachtig is
Gini schreef:Pantykous schreef:Ik leg mezelf niet goed uit denk ik. Natuurlijk moet je met je kinderen rekening houden, maar daar komt die makkelijke mindset weer. Lopen we in de dierentuin en zijn ze het met een uur zat? Prima, gaan we lekker naar huis. Zijn ze ziek of te moe om naar een gepland iets te gaan? Prima, dan blijven we thuis of ik splits met m’n partner. Kon ik daardoor een keer niet naar m’n paard? Ook prima, die is lekker buiten geweest en in een schone stal dus niks aan de hand.
Ik vind het heel duidelijk wat je zegt. Van zodra je kinderen hebt, zijn zij gewoon prio nummer 1. Dat wilt niet zeggen dat je leven on hold staat, maar wel dat je op andere vlakken wellicht wat gemakkelijker moet worden en je alles ook wat meer rond die kinderen moet boetseren.
Als je nu dus nog de expliciete wens hebt om echt nog heel invested met paardrijden bezig te zijn (lessen, wedstrijden, ... ) en nog alles uit iedere minuut wilt halen met je ouder wordende paard, dan denk ik dat op dat moment kinderen krijgen niet het allerbeste idee is.