Paardenreading

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 19:03

Gini schreef:
Maar is dat niet juist het ding, dat als het over jezelf en je eigen paard gaat dat je dan zo in emotie zit, je laat natuurlijk ook niet voor niets een reader komen, je bent dan waarschijnlijk al zoekende naar steun en antwoorden, dat je dan ook graag ieder scheutje steun gretig aanpakt? Een beetje als een dorsteling in een woestijn die graag de oase wilt zien?

Ikzelf weet hoe nuchter en nonchalant ik erin sta. Ik ben eigenlijk op voorhand al tegen tot het tegendeel bewezen is. Alleen dit was niet zomaar even een situatie die je kon schetsen.

Eerded genoemd, de merrie met zogenaamde cushing. Dat zijn dingen die kan niemand ruiken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 19:25

Fly_high schreef:
Iemand wist dus van iets wat tijdens een wedstrijd is gebeurd? Waar publiek en andere deelnemers etc bij waren. Ja, die had echt het paard moeten hebben gesproken :P

"Spit" is geen diagnose. Paard had klachten en die zijn vanzelf overgegaan, wat vrij gebruikelijk is voor zowel rugpijn als ataxie. Meeste klachten gaan sowieso vanzelf weg, boxrust/ weiderust en andere "medische" aanpak van de meeste blessures komt ook neer op het afwachten totdat iets vanzelf overgaat.

Weet je wel wat ataxie is?

Dat is geen rugpijn die 'vanzelf' over gaat. Dat is een neurologische aandoening. En nee, dat gaat niet -nooit vanzelf over.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:22

Ik heb 1 ervaring en die was niet zo goed. Was wel iemand die wou oefenen. Maar dat ging over onze shetlander en daar kwam uit dat ze zo genoot van de aandacht die ze van ons krijgt.
Nou, eigenlijk loopt ze al 10 jaar als maatje op de wei en word ze verdoofd bekapt omdat het echt een kleine loeder is. We hadden haar 1 dag en toen mepte ze mij al omver met beide achterbenen tegelijk en een jaar of 2 geleden kwam m'n moeder ook te dichtbij en deed ze het weer.
We kunnen haar neusje aaien, maar verder lopen we met een boog om haar heen omdat ze meteen trapt als je te dichtbij komt.

Dus ik had niet echt het gevoel dat het klopt := Als het waar is, dan heeft ze wel een aparte manier om het te laten merken iig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 10:40

DuoPenotti schreef:
En de bos bloemen en mijn interieur?

Mentalisme, en daar kunnen mensen wel heel goed in zijn en zich in trainen. De Vlaamse mentalist Gili noemt het een zeer goed gebruik van de 5 zintuigen die iedereen heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 10:44

Dat verklaar het niet. Want bij een bouwvakker had ik ook aan een krat Bavaria kunnen denken.

En mijn interieur, hoe doet een mentalist dat, het was geen char of hoe heette die vrouw, het is geel...kijkt me aan...nee niet goed, blauw...kijkt weer, nee niet goed...groen, ziet wat in mijn ogen, ja groen dat is je interieur.

Zo ging het dus niet.

Voor mij wel grappig hoe mensen er alles aan verzinnen om maar niet toe te geven dat er echt mensen zijn die meer kunnen.

Ja dat er een hoop kwakzalvers zijn die dat verpesten, waar.
Maar maakt het niet dat er enkele zijn die wel meer kunnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 10:53

Gini schreef:
DuoPenotti schreef:
En de bos bloemen en mijn interieur?

Mentalisme, en daar kunnen mensen wel heel goed in zijn en zich in trainen. De Vlaamse mentalist Gili noemt het een zeer goed gebruik van de 5 zintuigen die iedereen heeft.

En wat is er mis mee als iemand die kunst zeer goed ontwikkeld heeft en daar andere mensen mee vooruit helpt; voor een bos bloemen.....

Je kunt je wenen en keren tot je een ons weegt, maar deze bouwvakker deed het duidelijk uit idealisme!
Dat kun je van Gili niet zeggen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 11:02

Daar is niks mis mee, integendeel, ik was fan van Gili in mijn jongere jaren. Ook van Derren Brown. Dat is echter entertainment. Niet: ik kan praten met je paard en ga jou zeggen wat die echt denkt en voelt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 11:05

Elisa2 schreef:
Fly_high schreef:
Iemand wist dus van iets wat tijdens een wedstrijd is gebeurd? Waar publiek en andere deelnemers etc bij waren. Ja, die had echt het paard moeten hebben gesproken :P

"Spit" is geen diagnose. Paard had klachten en die zijn vanzelf overgegaan, wat vrij gebruikelijk is voor zowel rugpijn als ataxie. Meeste klachten gaan sowieso vanzelf weg, boxrust/ weiderust en andere "medische" aanpak van de meeste blessures komt ook neer op het afwachten totdat iets vanzelf overgaat.

Dat is geen rugpijn die 'vanzelf' over gaat. Dat is een neurologische aandoening. En nee, dat gaat niet -nooit vanzelf over.

Ataxie is enkel de benaming van het symptoom. En ja dat kan overgaan, spontaan herstel van ataxie is zeker wel een ding.

Ataxie gaat nooit zomaar over als er een ernstige (chronische) aandoening ten grondslag ligt en het zenuwstelsel permanent aangetast is. Maar dat weet je niet zo 123 puur obv symptomen.

Alle "goede" readings in dit topic komen neer op goede mensenkennis, vlot verbanden kunnen leggen en een beetje veilig gokken. Trauma en rugpijn etc zijn de meest voor de hand liggende verklaringen voor alles wat met paarden gebeurt, bokt zit er ook echt vol mee ook al kunnen de meeste bokkers niks en niemand readen :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 11:09

De ataxie komt niet uit een reading hè....

maar fly, blijf je lekker vasthouden daaraan.
Dat mag.

Ik heb er mijn paard een lang leven mee kunnen geven en dat voor een bosje bloemen.
Bij de DA was het een dikke euthansie rekening geweest, veel verdriet en geen paard meer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 13:40

Fly_high schreef:
Elisa2 schreef:

Ataxie is enkel de benaming van het symptoom. En ja dat kan overgaan, spontaan herstel van ataxie is zeker wel een ding.

Ataxie gaat nooit zomaar over als er een ernstige (chronische) aandoening ten grondslag ligt en het zenuwstelsel permanent aangetast is. Maar dat weet je niet zo 123 puur obv symptomen.

Alle "goede" readings in dit topic komen neer op goede mensenkennis, vlot verbanden kunnen leggen en een beetje veilig gokken. Trauma en rugpijn etc zijn de meest voor de hand liggende verklaringen voor alles wat met paarden gebeurt, bokt zit er ook echt vol mee ook al kunnen de meeste bokkers niks en niemand readen :+

Right ;)

Afbeelding

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:07

Fly_high schreef:
Alle "goede" readings in dit topic komen neer op goede mensenkennis, vlot verbanden kunnen leggen en een beetje veilig gokken.

Hou toch op, wat wil je bewijzen ? Dikke onzin wat je zegt. Als een arts als Krijn van Muiswinkel zegt "met die mevrouw werken we wel vaker en ze heeft altijd gelijk" wat denk je dan ??? En wat degene die hier kwam voor energetisch werk zei over mijn banketstaaf van een collega die mij het leven zuur maakte, waar ik nog nooit met iemand over gepraat had, denk je nou echt dat dat komt door goede mensenkennis of gokken ? Denk na... Maar dat is misschien te moeilijk, dan moet je toegeven dat je fout zit.

Fly_high

Re: Paardenreading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 11:57

Ik heb werkelijk geen idee wat je nu probeert te zeggen.

Iemand zei iets over een vervelende collega van jou en dat is een bewijs dat readings werken...?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:00

Elisa2 schreef:
Fly_high schreef:

Right ;)

[ Afbeelding ]

Ik vind het zo mooi dat jouw "bewijs" een AI overzicht is := waarin ook nog eens staat dat ik gelijk heb.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:03

hahahatsjoe schreef:
Fly_high schreef:
Alle "goede" readings in dit topic komen neer op goede mensenkennis, vlot verbanden kunnen leggen en een beetje veilig gokken.

Hou toch op, wat wil je bewijzen ? Dikke onzin wat je zegt. Als een arts als Krijn van Muiswinkel zegt "met die mevrouw werken we wel vaker en ze heeft altijd gelijk" wat denk je dan ??? En wat degene die hier kwam voor energetisch werk zei over mijn banketstaaf van een collega die mij het leven zuur maakte, waar ik nog nooit met iemand over gepraat had, denk je nou echt dat dat komt door goede mensenkennis of gokken ? Denk na... Maar dat is misschien te moeilijk, dan moet je toegeven dat je fout zit.

Sceptici overtuig je bijna nooit. Reden waarom ik liever niet in dit soort topics reageer. Mensenkennis, verbanden leggen en veilig gokken… maar ik kan vertellen dat dit paard vraagt van de ruiter om niet meer zo onzeker te zijn tijdens wedstrijden want ze wilt niet over de hekjes (v dressuurbak) heen moeten springen’ terwijl ik deze combi nooit heb zien rijden, niks weet van dit daadwerkelijk gebeurde incident en alleen bij een lekker vretend paard in de box sta…
Maar daar hebben dit soort mensen ook wel weer een uitleg voor wat neer komt op dat het niet kan. Omdat ze het vreemd vinden? Er niet bij kunnen? Het eng vinden wellicht? Het te dichtbij komt want stel je voor dat… want ja: wat ik met een paard kan, kan ik ook bij een mens en met overledenen…

Gelukkig zijn er genoeg mensen die er wel voor open staan en geb ik al menig paard hond kat mens en overledene mogen helpen

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:08

Fly_high schreef:
Ik heb werkelijk geen idee wat je nu probeert te zeggen.

Iemand zei iets over een vervelende collega van jou en dat is een bewijs dat readings werken...?

Kennelijk heb je mijn eerste post niet gelezen... dus wat loop je nu te trollen hier.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:10

Enige onzekerheid met wedstrijden rijden is van toepassing voor kleine 95% amateurs in de paardensport en tevens iets wat zo'n beetje alle paarden vervelend vinden bij hun ruiter, inderdaad heel bijzonder dat iemand zich dat kan bedenken.

Straks kun je ook nog readen dat het nat is als het regent :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:51

Er zijn een aantal redenen voor mijn sceptisme. De top drie:

1. Een persoon met een zesde zintuig of de mogelijkheid om gedachten te kunnen lezen, blijft toch niet lang onder de radar? Die zou zo goed kunnen inspelen op zijn omgeving en kunnen manipuleren dat die toch al snel succesvol is in alles wat die doet? Een beetje zoals de film What women want, al snap ik dat dat fictie is. Maar het zou je toch enorm voor de wind gaan als je de gedachten kan lezen van je baas of je collega's of de persoon op wie je een oogje hebt.

2. Als iemand echt gedachten kan lezen, zou dat psychologische hulp naar een hoger niveau tillen. Waarom worden deze mensen niet massaal ingezet in de psychiatrie, rehabs, jeugdinstellingen, gevangenissen,... hoeveel zelfmoorden, moorden, criminele feiten zouden er niet opgelost of voorkomen kunnen worden? Als ik gedachten kon lezen zou ik continu slechte mensen opsporen.

3. De verhalen die verteld worden, helpen op het einde van de rit de mens. Het paard gaat op de poetsplaats (ook al heeft die net aangegeven daar mishandeld te zijn), het is eigenlijk altijd het paard dat plooit naar wat wij willen. Waarom is het paard nooit eens onbeleefd? Je hoort nooit van iemand die betaald heeft voor een reader dat die zei dat het paard absoluut ongelukkig was, het rijden niet leuk vindt, heimwee heeft naar de vorige eigenaar en iedere kans grijpt om zijn huidige eigenaar te slaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:15

1 en 2
Omdat mensen helemaal niet in de schijnwerpers willen staan?
Juist door de sceptici...

Omdat ons universum werkt voor het hoogste goed.
En je gave inzetten voor eigen gewin op die manier geen hoogste goed is.
En het op die manier zeker niet gaat brengen wat je dan wilt.

Saskia18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:40

Ik heb het 1x laten doen bij mijn 2 paarden.Ze vertelde mij dingen die ze niet kon weten(en ik was ook altijd heel sceptisch) Ik had niks op fb staan en van te voren ook niks verteld.Dus toen ze binnen kwam zei ik...daar staan ze...succes.Nou,ik ben dus erg verast.Ze wist zelfs hele persoonlijke dingen te vertellen die niemand kon weten.

Die 2 paarden zijn inmiddels helaas overleden. Maar a.s vrijdag staat de nieuwe reading al in de agenda voor mijn huidige paard.

Maar eerlijk...ik heb ook weleens een reading van een stalgenoot meegemaakt...dat was echt klinklare onzin.Heel zweverig en hele algemene antwoorden die b.v ook over een hond konden gaan. Dus ik geloof echt niet alles.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:03

Fly_high schreef:
Elisa2 schreef:

Right ;)

[ Afbeelding ]

Ik vind het zo mooi dat jouw "bewijs" een AI overzicht is := waarin ook nog eens staat dat ik gelijk heb.

Omg..jij bent echt erg. :o

Jij bent degene hier die beweerd dat ataxie spontaan geneest zonder behandeling met een paar maanden rust. Er staat toch echt iets anders en het is gevaarlijk om zulke desinformatie te verspreiden. ;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:34

Kunnen we niet dan een soort test doen? Er zijn wat readers op bokt. Als een foto genoeg is, kunnen we dan wat foto's plaatsen en kijken wat de paarden op de foto's ons willen vertellen volgens de readers zonder dat er extra info meegegeven wordt?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:49

Ik heb zeer goede ervaringen met Symone Ottevangers. Ik heb haar een reading met Banjer laten doen 2 jaar geleden, 2 maanden nadat Banjer was overleden... ze zei echt dingen die ze niet kon weten... 1 van de meest frappante dingen die ze zei, was "is er soms nog een paard kortgeleden overleden? Ik krijg er nog een door, die 'dank je wel' wil zeggen".

3 maanden voor Banjer haar overlijden overleed een paard dat bij onze paarden in het land stond. Haar baasje was overleden, en de broer van die man betaalde de staleigenaar voor de stalling. Wij hebben zeker 6 jaar voor het paard gezorgd, en ik was er tot het einde bij, zoals ik het paard beloofd had.

Symone heeft mij niet op Facebook, en mijn profiel is afgeschermd.. je ziet het alleen als je in mijn vriendenlijst staat... ze kon dit dus niet weten.... dus wat mij betreft is Symone echter dan echt... :)

En een paar maanden later bevestigde Derek Ogilvie dat Banjer nog steeds bij me is "What is your connection with horses? There is a horse standing behind you"... en ook hij kon niet weten dat Banjer was overleden, en dat ik hoopte dat zij door zou komen :)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 15:50

Germie, niemand hoeft hier iets te bewijzen, we hoeven sceptici niet te overtuigen. Je zal er genoeg kwakzalvers tussen hebben maar de readers die ik gehad heb waren dat niet. En dat een paard tegen mij sprak en ik heel duidelijk het hoofd vrijheid in mijn hoofd hoorde toen ze me aan keek (en ik weet dat ze nooit op de wei of los komen) hoef ik ook niet te bewijzen. Dat raakte me als een moker. Their loss, ze weten niet wat voor mooie dingen ze missen.

Banjer schreef:
Ik heb zeer goede ervaringen met Symone Ottevangers. Ik heb haar een reading met Banjer laten doen 2 jaar geleden, 2 maanden nadat Banjer was overleden... ze zei echt dingen die ze niet kon weten... 1 van de meest frappante dingen die ze zei, was "is er soms nog een paard kortgeleden overleden? Ik krijg er nog een door, die 'dank je wel' wil zeggen".

3 maanden voor Banjer haar overlijden overleed een paard dat bij onze paarden in het land stond. Haar baasje was overleden, en de broer van die man betaalde de staleigenaar voor de stalling. Wij hebben zeker 6 jaar voor het paard gezorgd, en ik was er tot het einde bij, zoals ik het paard beloofd had.

Symone heeft mij niet op Facebook, en mijn profiel is afgeschermd.. je ziet het alleen als je in mijn vriendenlijst staat... ze kon dit dus niet weten.... dus wat mij betreft is Symone echter dan echt... :)

En een paar maanden later bevestigde Derek Ogilvie dat Banjer nog steeds bij me is "What is your connection with horses? There is a horse standing behind you"... en ook hij kon niet weten dat Banjer was overleden, en dat ik hoopte dat zij door zou komen :)

Wat mooi <3

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:03

germie schreef:
Kunnen we niet dan een soort test doen? Er zijn wat readers op bokt. Als een foto genoeg is, kunnen we dan wat foto's plaatsen en kijken wat de paarden op de foto's ons willen vertellen volgens de readers zonder dat er extra info meegegeven wordt?

Top idee maar uiteraard gaan de readers hier niet op in "want ze hebben niks te bewijzen" :+

@Elisa2 aha oke.

Gini schreef:
3. De verhalen die verteld worden, helpen op het einde van de rit de mens. Het paard gaat op de poetsplaats (ook al heeft die net aangegeven daar mishandeld te zijn), het is eigenlijk altijd het paard dat plooit naar wat wij willen. Waarom is het paard nooit eens onbeleefd? Je hoort nooit van iemand die betaald heeft voor een reader dat die zei dat het paard absoluut ongelukkig was, het rijden niet leuk vindt, heimwee heeft naar de vorige eigenaar en iedere kans grijpt om zijn huidige eigenaar te slaan.

Ja of er wordt verteld dat een overleden paard zijn baasje mist, een paard dat in leven is houdt dan weer heel erg van zijn baasje. Paarden hebben geen eigenbelang en willen niks liever dan mensne gelukkig maken. Net wat elke eigenaar wil horen :o

Alle bijzondere readings in dit topic zijn ook toevallig de meest vanzelfsprekende dingen voor elk weldenkend paardenmens - paard vindt verhuizen spannend, paard vindt een onzekere ruiter niet leuk, paard wil iets liever niet doen vanwege pijn of trauma. Een wedstrijdpaard dat keihard moet werken en nooit buiten komt verlangt naar vrijheid. Is hier echt zesde zintuig voor nodig zou je denken?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 16:15

Gini schreef:
Er zijn een aantal redenen voor mijn sceptisme. De top drie:

1. Een persoon met een zesde zintuig of de mogelijkheid om gedachten te kunnen lezen, blijft toch niet lang onder de radar? Die zou zo goed kunnen inspelen op zijn omgeving en kunnen manipuleren dat die toch al snel succesvol is in alles wat die doet? Een beetje zoals de film What women want, al snap ik dat dat fictie is. Maar het zou je toch enorm voor de wind gaan als je de gedachten kan lezen van je baas of je collega's of de persoon op wie je een oogje hebt.

2. Als iemand echt gedachten kan lezen, zou dat psychologische hulp naar een hoger niveau tillen. Waarom worden deze mensen niet massaal ingezet in de psychiatrie, rehabs, jeugdinstellingen, gevangenissen,... hoeveel zelfmoorden, moorden, criminele feiten zouden er niet opgelost of voorkomen kunnen worden? Als ik gedachten kon lezen zou ik continu slechte mensen opsporen.

Dit zegt met name iets over degene die het schrijft.