Paardenreading

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 19:03

Gini schreef:
Maar is dat niet juist het ding, dat als het over jezelf en je eigen paard gaat dat je dan zo in emotie zit, je laat natuurlijk ook niet voor niets een reader komen, je bent dan waarschijnlijk al zoekende naar steun en antwoorden, dat je dan ook graag ieder scheutje steun gretig aanpakt? Een beetje als een dorsteling in een woestijn die graag de oase wilt zien?

Ikzelf weet hoe nuchter en nonchalant ik erin sta. Ik ben eigenlijk op voorhand al tegen tot het tegendeel bewezen is. Alleen dit was niet zomaar even een situatie die je kon schetsen.

Eerded genoemd, de merrie met zogenaamde cushing. Dat zijn dingen die kan niemand ruiken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 19:25

Fly_high schreef:
Iemand wist dus van iets wat tijdens een wedstrijd is gebeurd? Waar publiek en andere deelnemers etc bij waren. Ja, die had echt het paard moeten hebben gesproken :P

"Spit" is geen diagnose. Paard had klachten en die zijn vanzelf overgegaan, wat vrij gebruikelijk is voor zowel rugpijn als ataxie. Meeste klachten gaan sowieso vanzelf weg, boxrust/ weiderust en andere "medische" aanpak van de meeste blessures komt ook neer op het afwachten totdat iets vanzelf overgaat.

Weet je wel wat ataxie is?

Dat is geen rugpijn die 'vanzelf' over gaat. Dat is een neurologische aandoening. En nee, dat gaat niet -nooit vanzelf over.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:22

Ik heb 1 ervaring en die was niet zo goed. Was wel iemand die wou oefenen. Maar dat ging over onze shetlander en daar kwam uit dat ze zo genoot van de aandacht die ze van ons krijgt.
Nou, eigenlijk loopt ze al 10 jaar als maatje op de wei en word ze verdoofd bekapt omdat het echt een kleine loeder is. We hadden haar 1 dag en toen mepte ze mij al omver met beide achterbenen tegelijk en een jaar of 2 geleden kwam m'n moeder ook te dichtbij en deed ze het weer.
We kunnen haar neusje aaien, maar verder lopen we met een boog om haar heen omdat ze meteen trapt als je te dichtbij komt.

Dus ik had niet echt het gevoel dat het klopt := Als het waar is, dan heeft ze wel een aparte manier om het te laten merken iig.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

DuoPenotti schreef:
En de bos bloemen en mijn interieur?

Mentalisme, en daar kunnen mensen wel heel goed in zijn en zich in trainen. De Vlaamse mentalist Gili noemt het een zeer goed gebruik van de 5 zintuigen die iedereen heeft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Dat verklaar het niet. Want bij een bouwvakker had ik ook aan een krat Bavaria kunnen denken.

En mijn interieur, hoe doet een mentalist dat, het was geen char of hoe heette die vrouw, het is geel...kijkt me aan...nee niet goed, blauw...kijkt weer, nee niet goed...groen, ziet wat in mijn ogen, ja groen dat is je interieur.

Zo ging het dus niet.

Voor mij wel grappig hoe mensen er alles aan verzinnen om maar niet toe te geven dat er echt mensen zijn die meer kunnen.

Ja dat er een hoop kwakzalvers zijn die dat verpesten, waar.
Maar maakt het niet dat er enkele zijn die wel meer kunnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

Gini schreef:
DuoPenotti schreef:
En de bos bloemen en mijn interieur?

Mentalisme, en daar kunnen mensen wel heel goed in zijn en zich in trainen. De Vlaamse mentalist Gili noemt het een zeer goed gebruik van de 5 zintuigen die iedereen heeft.

En wat is er mis mee als iemand die kunst zeer goed ontwikkeld heeft en daar andere mensen mee vooruit helpt; voor een bos bloemen.....

Je kunt je wenen en keren tot je een ons weegt, maar deze bouwvakker deed het duidelijk uit idealisme!
Dat kun je van Gili niet zeggen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:02

Daar is niks mis mee, integendeel, ik was fan van Gili in mijn jongere jaren. Ook van Derren Brown. Dat is echter entertainment. Niet: ik kan praten met je paard en ga jou zeggen wat die echt denkt en voelt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Elisa2 schreef:
Fly_high schreef:
Iemand wist dus van iets wat tijdens een wedstrijd is gebeurd? Waar publiek en andere deelnemers etc bij waren. Ja, die had echt het paard moeten hebben gesproken :P

"Spit" is geen diagnose. Paard had klachten en die zijn vanzelf overgegaan, wat vrij gebruikelijk is voor zowel rugpijn als ataxie. Meeste klachten gaan sowieso vanzelf weg, boxrust/ weiderust en andere "medische" aanpak van de meeste blessures komt ook neer op het afwachten totdat iets vanzelf overgaat.

Dat is geen rugpijn die 'vanzelf' over gaat. Dat is een neurologische aandoening. En nee, dat gaat niet -nooit vanzelf over.

Ataxie is enkel de benaming van het symptoom. En ja dat kan overgaan, spontaan herstel van ataxie is zeker wel een ding.

Ataxie gaat nooit zomaar over als er een ernstige (chronische) aandoening ten grondslag ligt en het zenuwstelsel permanent aangetast is. Maar dat weet je niet zo 123 puur obv symptomen.

Alle "goede" readings in dit topic komen neer op goede mensenkennis, vlot verbanden kunnen leggen en een beetje veilig gokken. Trauma en rugpijn etc zijn de meest voor de hand liggende verklaringen voor alles wat met paarden gebeurt, bokt zit er ook echt vol mee ook al kunnen de meeste bokkers niks en niemand readen :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

De ataxie komt niet uit een reading hè....

maar fly, blijf je lekker vasthouden daaraan.
Dat mag.

Ik heb er mijn paard een lang leven mee kunnen geven en dat voor een bosje bloemen.
Bij de DA was het een dikke euthansie rekening geweest, veel verdriet en geen paard meer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:40

Fly_high schreef:
Elisa2 schreef:

Ataxie is enkel de benaming van het symptoom. En ja dat kan overgaan, spontaan herstel van ataxie is zeker wel een ding.

Ataxie gaat nooit zomaar over als er een ernstige (chronische) aandoening ten grondslag ligt en het zenuwstelsel permanent aangetast is. Maar dat weet je niet zo 123 puur obv symptomen.

Alle "goede" readings in dit topic komen neer op goede mensenkennis, vlot verbanden kunnen leggen en een beetje veilig gokken. Trauma en rugpijn etc zijn de meest voor de hand liggende verklaringen voor alles wat met paarden gebeurt, bokt zit er ook echt vol mee ook al kunnen de meeste bokkers niks en niemand readen :+

Right ;)

Afbeelding