germie schreef:Hoezo kan iemand van 105kg als vrouw niet fit zijn? Weet jij dan wel wat fit betekent? Ik ken namelijk een aantal vrouwen van rond de 100kg die gewoon echt fit zijn. En sneller zijn met hardlopen dan ik (helaas voor mij, want daar baal ik dan weer van). En die passen ook in een 17.5inch zadel volgens mij (ze rijden geen paard).
Ik vind dat paardrijden voor iedereen die fit is weggelegd moet zijn en dat je niet een keiharde grens moet stellen. Als je dus wat zwaarder bent en laten we zeggen 1km kunt zwemmen zonder te rusten, of 5km kunt hardlopen aan 1 stuk, dan ben je toch wel aardig fit. Dat is voor mij een belangrijker maatstaf dan puur het gewicht. Dus ook iemand met bijvoorbeeld lipoedeem die er echt niets aan kan doen dat de billen en bovenbenen 'dik' zijn mag van mij paardrijden. Je moet natuurlijk wel in een zadel passen, want dat kan daar wel eens een issue worden als het in wat ergere vormen aanwezig is. Maar je hebt ook 18 inch zadels en 18.5 inch zadels. En dan kijk je natuurlijk naar het paard en houdt die 20% aan.
En je kunt je ook verkijken op mensen. Ik heb een duikmaatje, kleiner dan ik. Maar toen die z'n gewicht noemde laatst, toen schrok ik. Je kon dat er echt niet aan zien.
100 kilo blijft 100 kilo op een paardenrug of je nu fit bent of niet!
Echt, wat een onzin dat je dan wel zou kunnen rijden!!
). En die passen ook in een 17.5inch zadel volgens mij (ze rijden geen paard).
Dus zwaardere vriendinnen of mijn vriend mag misschien toch ook eens rijden als de paarden daar qua opleiding ook aan toe zijn.