Wat is er gaande met de paardenprijzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 09:46

Elisa2 schreef:
Klopt, voorbeeld hier boven ook..stel dat dit paard rontgenologisch en klinisch goedgekeurd is. Verkoper stuurt heel veel mooie foto's en filmpjes door, paard presteert goed op wedstrijd. Wat best heel bijzonder zou zijn als het dier echt kreupel zou zijn. En dan meent iemand op afstand te bepalen dat het dier kreupel loopt? Verkoper doet ook nog moeite om extra filmpjes te maken.

Ik zou ook geirriteerd raken hoor, sowieso met verkopen..vaak degene die om de meeste filmpjes vragen zijn degene die nooit komen. De echt geintereseerden bellen vaak en komen gewoon irl kijken.

Sorry maar als een paard kreupel loopt op een filmpje dan is dat niet ineens weg als je komt kijken. Als ze kreupel lopen op een filmpje dan is het in real life ook zo. En deze potentiële koper moest 1600 km ervoor rijden, nou dan was ik ook afgehaakt.

Elisa2

Re: Wat is er gaande met de paardenprijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:35

Maar denk jij dan dat een kreupel paard goed presteert op wedstrijd? Dat jury,s een kreupel paard bovenaan zetten?

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:43

Elisa2 schreef:
Maar denk jij dan dat een kreupel paard goed presteert op wedstrijd? Dat jury,s een kreupel paard bovenaan zetten?

Helaas gebeurt dat.Sommige achterbeen kreupelheden kun je een beetje weg rijden .

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:44

Elisa2 schreef:

Genoeg springpaarden die gelijk in galop door de ring gaan en daarna gelijk weer naar stap. Dan kan je prima een onregelmatigheid verbloemen. En als er toch een paar drafpassen tussen zitten, moet de jury maar net daarop letten en op een paar passen durven diskwalificeren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 11:47

Tja ik weet niet of het om een springpaard ging, in mijn gedachte was het een dressuur paard maar dat kan ik natuurlijk verkeerd geïnterpreteerd hebben.

Anyway, ik snap wel dat iemand niet gaat kijken als degene denkt dat een paard niet goed loopt op een filmpje. Wilde alleen aangeven dat het voor verkopers ook frustrerend kan zijn en wat iemand denkt te zien niet altijd perse kloppend hoeft te zijn. En dat sommigen wel echt veel moeite doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 13:07

Elisa2 schreef:
Tja ik weet niet of het om een springpaard ging, in mijn gedachte was het een dressuur paard maar dat kan ik natuurlijk verkeerd geïnterpreteerd hebben.

Anyway, ik snap wel dat iemand niet gaat kijken als degene denkt dat een paard niet goed loopt op een filmpje. Wilde alleen aangeven dat het voor verkopers ook frustrerend kan zijn en wat iemand denkt te zien niet altijd perse kloppend hoeft te zijn. En dat sommigen wel echt veel moeite doen.

Daar staan er ook genoeg hoog gerangschikt die absoluut níet regelmatig zijn. Wat imo gewoon een mooie manier is om te zeggen dat ze kreupel zijn. :+

saarie

Re: Wat is er gaande met de paardenprijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 13:25

Ja hoor zeker met springpaarden valt er veel te maskeren tijdens dat korte stukje in de ring helaas. Ik zie ze genoeg langskomen op concours. In draf wordt het dan nog weggezet onder een stukje spanning, krabbelen, heet, geef het een naam... maar lekker lopen ze niet. In galop zie je het niet en springen doen ze wel (daar zorgt die ruiter dan wel voor).

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 15:12

Popstra schreef:
Maar andersom als je een paard in de verkoop hebt zijn potentiele kopers ook vaak zeer onbeschoft!
Houden je uren zelfs dagen mee bezig om zo veel mogelijk info te verkrijgen aan filmpjes thuis, op wedstrijd etc en vervolgens hoor je niks meer. Geen reactie als in bedankt we kijken nog even verder o.i.d kan er van af.
Ze willen het onderste uit de kan en het liefst voor zeer weinig.

Precies dit hebben wij ook gehad heel veel contact met de koper veel filmpjes opgestuurd. Heel eerlijk geweest hoe het paard was en toch na drie weken over en weer kwamen ze toch kijken. Op zondag dochter extra vrij genomen. Komen ze kijken paard voorgereden , honderd keer gezegd is geen beginners paard meisje erop hield mijn hart vast. Ging gelukkig wel goed maar ze zagen er toch van af waar we dan eigenlijk wel blij mee waren anders hadden we haar denk ik terug gekregen. Maar sommige mensen zijn nu eenmaal niet eerlijk als ze een paard verkopen daar kan ik dus niet geloven gaat dan alleen maar om het geld.