Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:c_alsemgeest schreef:In het echt hoge segment zie ik hier nog geen vertraging qua verkopen.
De fijne gaan weg zonder zelfs te koop te hebben gestaan, maar een wat lastigere merrie was ook binnen enkele weken weg.
Maar zijn dat dieren met uitstekende pedigree vol predicaten? Of zijn dat vooral mooie dieren? Of hele goede dieren? Of alles wat ik net benoemde? Ik snap soms niet hoe de ene voor 20k wordt verkocht en op het eerste gezicht hetzelfde paard voor 5k
Elco schreef:Little_Gift schreef:En toch zul je kopers hebben die hem niet willen omwille van die 2 en dat is hun volste recht.
Je zegt zelf dat ook je dierenarts het beschreef als dat "de rug minder mooi was en verkooptechnisch niet handig" dus hij vond er toch wel iets van wat de verkoop niet ten goede kwam.
Ik zou not amused zijn als ik bv 2u naar een paard rij en dan pas een keuringsrapport krijg met een opmerking in.
Niet omdat die opmerking al dan niet medisch risico's zou inhouden.
Wél omdat de verkoper dat niet gelijk verteld had bij het informeren.
Dát zou bij mij de rode vlag zijn want wat vertelt die nog meer niet dan?
Eerlijkheid en transparantie, echt, dat brengt je zoveel meer.
Bovendien mag een koper nog altijd zelf beslissen of die wel of niet tilt aan die opmerking, ook al vind jij dat het niets is... In eerste instantie dacht je er namelijk zelf ook niet zo licht over gezien je eerste posts hier...
En als het werkelijk niets voorstelt, dan is er al helemaal geen reden tot verzwijgen, toch?
Heb ik ook 1x gehad ruim 2.5 uur in de auto gezeten, helemaal te gek dat paard wilde hem ook kopen. Zitten we even wat te drinken na afloop om alles door te nemen hoe en wat. Zegt de eigenaresse tussen neus en lippen door..Oja er zijn een paar wevels die een beetje tegen mekaar aan zitten, maar dat is geen probleem hij is er niet op afgekeurd. Dacht dat ik gek werd, de foto's naar mijn eigen arts gestuurd ter beoordeling en die zei mag hem niet afkeuren maar zal hem wel laten staan. Is nu een paar jaar geleden maar doet nog steeds pijn.
Citaat:die zei mag hem niet afkeuren maar zal hem wel laten staan.
pol013 schreef:Citaat:die zei mag hem niet afkeuren maar zal hem wel laten staan.
Ik snap dit eigenlijk niet zo goed. Paard is dus klinisch goed. En niet slecht op de foto (want niet afkeuren (dat bestaat overigens niet, je krijgt een advies op basis van beoogd gebruik)).
Is het dan een dusdanig twijfel geval geweest op basis van alleen de foto's? Precies op het randje? Was het de leeftijd?
Of zijn er dan aanwijzingen in de rijderij geweest? Of is jouw gebruik een risico verhogende factor geweest?
Waarom zou je de norm niet gewoon mogen geloven?
c_alsemgeest schreef:Vooral hele goede dieren.
Meeste subtop of hoger of jong met veel talent.
Art_Ificious schreef:c_alsemgeest schreef:Vooral hele goede dieren.
Hoe zit dat dan met paarden op de veiling? Er worden veulens geveild voor meer dan 40K, die hebben toch nog niks bewezen, behalve hun afkomst. En een veulen Röntgen keuren is al helemaal van de zotte, die botten zijn nog volop in de groei.
Al zegt afkomst in mijn ogen totaal niks over het potentieel van een dier. Een Emerald of Ermitage kan ook KS, OCD's ontwikkelen of peesblessures krijgen.
Hoe zit dat dan met paarden op de veiling? Er worden veulens geveild voor meer dan 40K, die hebben toch nog niks bewezen, behalve hun afkomst. En een veulen Röntgen keuren is al helemaal van de zotte, die botten zijn nog volop in de groei.
Al zegt afkomst in mijn ogen totaal niks over het potentieel van een dier. Een Emerald of Ermitage kan ook KS, OCD's ontwikkelen of peesblessures krijgen.
anjali schreef:"Vroeger" hadden veel paarden HKO (hoefkatrolontsteking) en daarvoor werden de voeten vaak geröntgend voor aankoop .Het schijnt dat dit er nu uitgefokt is, ik hoor er nooit meer over en nu is het OCD en kissing spines wat de problemen kan opleveren. Ik denk wel moeilijker om dat allemaal te röntgenen, een rugfoto zal niet gewoon op stal kunnen?