Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:De discussie vind ik het probleem niet. Dat deze mensen er hun publiek mee beïnvloeden wel. Want het waren helaas niet (alleen) pony's die los moesten lopen of juist voor demo vanwege probleem kwamen.
Dus juist extreem goed dat het gedaan wordt, op de organisatie niks aan te merken zelfs. Wel op bepaalde deelnemers met een publiek die het niet oké vonden, omdat ze zelf dan een twijfelgeval werden. Omdat het dier bijvoorbeeld een blessure had en wel ohz moest lopen of dat ze verhoging niks vonden om rekening mee te houden en het onzin vonden dat ze dan weggestuurd konden worden uit bescherming van andere paarden.
Van mij zou zo'n klinische keuring veel vaker mogen bij meer evenementen en wedstrijden zelfs! Zolang ik het niet hoef te doeb als ruiter, maar daar heb ik mijn dispensatie pas voor. Want ik ben wel stokkreupel
MyWishMax schreef:Ik ben het echt met je eens, hoor! Maar daarom ergerde ik me aan het afdoen van die keuring als overdreven of onzin. Iedereen zou toch voor maatregelen voor het welzijn moeten zijn? Dan is dit nog de makkelijkste die er is, waar er, dacht ik, juist weinig discussie over hoeft te komen?
Want een ziek paard, dus verhoging of koorts, heeft niks te zoeken op een terrein met tig anderen en met een demo oid. Dat is voor het paard zelf niet fijn en niet voor de anderen die mogelijk besmet raken. Kijk maar naar die grote uitbraak in Spanje aantal jaar geleden.
Net als een kreupel paard, als ze al niet door de klinische keuring komen, omdat ze echt niet goed lopen, dan is erop gaan rijden of allerlei oefeningen en gangen aan de hand vragen ook niet eerlijk naar het dier toe. Dus niet eens de twijfelgevallen, zoals wat gevoelig op het harde oid, maar echt de duidelijke. Ik snap niet hoe je dan commentaar kan hebben op het feit dat men wil controleren of de dieren fit genoeg zijn. Want zulke hoge eisen zijn het niet.
Maar ik geef eerlijk toe dat het misschien bij mij ook wel dubbelop is. Ik was het en niet eens met het commentaar van die mensen op het klinische keuring gedeelte en ik vond het hypocriet, want die mensen roepen overal dat ze extreem voor paardenwelzijn zijn, altijd juist paard vriendelijk zijn, zijn de 1e die commentaar hebben als er iets in hun ogen niet oké is en wat een organisatie beter moet doen, maar vonden dit dus geen goede actie van de organisatie. Naar mijn idee omdat de mogelijkheid er was dat zij er de dupe van zouden worden. Dus dat was waarschijnlijk wel een extra reden dat ik er een probleem mee had, dat er duidelijk iets compleet anders gedaan werd in de praktijk als dat ze verkondigen wat ze in theorie zouden doen of voor staan.
Kom niet helemaal uit mijn woorden, sorry. Ik weet wat ik wil zeggen, maar ik krijg het er niet duidelijk uit.
fransje23 schreef:Bedenk dat een groot deel van de Nederlanders geen interesse en geen mening over paarden heeft.
Die vinden het allemaal wel best.
Ik rijd en wandel veel buiten met mijn paard en krijg best veel positieve reacties. Zie ook veel mensen die bang zijn en er net een boog omheen gaan.
pol013 schreef:Dus inderdaad: de publieke opinie an sich loopt niet zo'n vaart. Alleen als de (zogenaamde) dierenrechten organisaties de overhand krijgen, gaat het een probleem worden.
cajabol schreef:Ben persoonlijk erg blij met deze motie/voorstel. Hoog tijd dat een meerderheid van dwangmiddelen verboden wordt.