Het goede nieuws is dat het dus niet aan ons lag

Ze kan gelukkig wel pijnvrij grazen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En wat leuk dat je Abel hebt gekocht
 En wat leuk dat je Abel hebt gekocht   
  Hij had weer zijn moment
 Hij had weer zijn moment   Had hem vast gezet om eerst te poetsen, voordat we aan het werk gingen. Normaal staat hij prima stil, maar tot nu toe heb ik hem alleen gepoetst na het werken... Hij ging hangen en na een rustige correctie, kwam hij weer normaal, maar ging daarna weer hangen
 Had hem vast gezet om eerst te poetsen, voordat we aan het werk gingen. Normaal staat hij prima stil, maar tot nu toe heb ik hem alleen gepoetst na het werken... Hij ging hangen en na een rustige correctie, kwam hij weer normaal, maar ging daarna weer hangen   Resultaat: Halster in 3 stukken
  Resultaat: Halster in 3 stukken  Heb maar weer de ketting eraan gehangen en handschoenen aan getrokken... In de rijbaan heel hoog in zijn energie en heb maar besloten om hem niet los te klikken. 1 plank van de omheining door midden vindt ik genoeg
 Heb maar weer de ketting eraan gehangen en handschoenen aan getrokken... In de rijbaan heel hoog in zijn energie en heb maar besloten om hem niet los te klikken. 1 plank van de omheining door midden vindt ik genoeg  Dus aan de hand gelijk maar aan het werk gezet met zijgangen, stappen, stoppen, achteruit, wijken voor druk en later toen hij een klein beetje meer op ging letten, ook het cirkelen erbij gepakt. Geen 1 keer dat hij zich los wilde trekken. 1 keer wilde hij wel gaan, maar op een hele lichte druk, bedacht hij zich en draaide heel netjes zijn voorhand naar binnen, ipv naar buiten
 Dus aan de hand gelijk maar aan het werk gezet met zijgangen, stappen, stoppen, achteruit, wijken voor druk en later toen hij een klein beetje meer op ging letten, ook het cirkelen erbij gepakt. Geen 1 keer dat hij zich los wilde trekken. 1 keer wilde hij wel gaan, maar op een hele lichte druk, bedacht hij zich en draaide heel netjes zijn voorhand naar binnen, ipv naar buiten  Wel moest ik regelmatig duidelijk mijn ruimte bewaken. Uiteindelijk redelijk ontspannen af kunnen sluiten. Hij heeft toch wel wat geleerd, de afgelopen 6 weken
 Wel moest ik regelmatig duidelijk mijn ruimte bewaken. Uiteindelijk redelijk ontspannen af kunnen sluiten. Hij heeft toch wel wat geleerd, de afgelopen 6 weken  

Dus ik kijk het nog even aan. Maar ik mis haar wel.
  Dus ik kijk het nog even aan. Maar ik mis haar wel.                                                         

Daarna nog wat vrijheidsoefeningetjes herhaalt. Hier wordt hij ook altijd erg blij van en soms gooit hij 2 verschillende oefeningen door elkaar en staat hij moeilijk te kijken als hij bijvoorbeeld in spagaat staat en een jambette eruit wilt gooien. Gewoon omdat hij dan enthousiast is
 Daarna nog wat vrijheidsoefeningetjes herhaalt. Hier wordt hij ook altijd erg blij van en soms gooit hij 2 verschillende oefeningen door elkaar en staat hij moeilijk te kijken als hij bijvoorbeeld in spagaat staat en een jambette eruit wilt gooien. Gewoon omdat hij dan enthousiast is   

Lekker genieten van dit soort kleine momenten
  Lekker genieten van dit soort kleine momenten   

zocht ook even steun bij mij en na een geruststellende kriebel dit nog een keer herhaald en hij vloeide heel fijn die spanning weer af. Ik denk nog 1 of 2 keer met Joey werken en daarna klim ik er zelf maar eens op
 zocht ook even steun bij mij en na een geruststellende kriebel dit nog een keer herhaald en hij vloeide heel fijn die spanning weer af. Ik denk nog 1 of 2 keer met Joey werken en daarna klim ik er zelf maar eens op   

We hadden wel Aqua training
 We hadden wel Aqua training   
  Overgangen en tempowisselingen geoefend en dit deed hij zo enorm fijn op zit. Geen spanning wanneer ik even uit balans kwam omdat hij zijn kont er (op een positieve manier) onder zetten, zo fijn en licht op de hulpen
 Overgangen en tempowisselingen geoefend en dit deed hij zo enorm fijn op zit. Geen spanning wanneer ik even uit balans kwam omdat hij zijn kont er (op een positieve manier) onder zetten, zo fijn en licht op de hulpen   

Lieser schreef:Hier is de kogel door de kerk. Onze merrie gaat met (vervroegd) pensioen. Ook bij de revalidatiestal krijgen ze haar niet zodanig soepel en pijnvrij dat ze gereden kan worden.
Het goede nieuws is dat het dus niet aan ons lag
Ze kan gelukkig wel pijnvrij grazen

Lieser schreef:Goed bezig DJZ. Knap hoe je het zo rustig kunt opbouwen met 3 paarden. Met veel rust tussendoor, dat lijkt me fijn voor de paarden.
Dedikley bedankt. Ze staat er nu een kleine maand en het gaat steeds beter. De kudde lijkt stabieler dan in het begin, wat heel prettig is.

Fijn dat het allemaal zo goed  gaat
  Fijn dat het allemaal zo goed  gaat   
  Hij is nog heel erg zoekende naar balans en hij is wat onwennig, maar hij is braaf en ik merk weinig spanning bij hem
 Hij is nog heel erg zoekende naar balans en hij is wat onwennig, maar hij is braaf en ik merk weinig spanning bij hem  We stappen nu heel rustig en mijn doel voor de komende tijd is eerst dat vertrouwen vergroten en dat Vigo het echt leuk gaat vinden als we samen aan het werk zijn onder het zadel
 We stappen nu heel rustig en mijn doel voor de komende tijd is eerst dat vertrouwen vergroten en dat Vigo het echt leuk gaat vinden als we samen aan het werk zijn onder het zadel