Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
senna21 schreef:CairnTerrier schreef:Ik word nou niet bepaald vrolijk als ik deze foto’s zie op de markt. Wat triest om al die diertjes zo naast elkaar te zien. Zou voor sommigen bijna verboden moeten zijn om je paarden zo aan te bieden
Welkom in de realiteit.
Deze dieren verdwijnen niet wanneer ze niet meer op de markt worden aangeboden.
In zekere zin is hier meer toezicht dan bij onderlinge handel.
Luna2006 schreef:Op de advertentie prachtig in conditie. En nu al een stuk aangekomen tov we haar kochten. En dan hebben ze al heel erg hun best gedaan om er gewicht op te krijgen en de tanden te doen en de hoeven op orde te krijgen.
[ Afbeelding ]
senna21 schreef:Welkom in de realiteit.
Deze dieren verdwijnen niet wanneer ze niet meer op de markt worden aangeboden.
In zekere zin is hier meer toezicht dan bij onderlinge handel.
StalNollie schreef:Zullen we dat hier niet bespreken maar in het pzb topic houdenword weer zo'n discussie die niet hier thuis hoort
Ponytante schreef:Ik gebruikte het woord lelijk toen ik de foto postte. Eerlijk is eerlijk, een appie kan mooier zijn. Maar ik ben in feite appielover en mijn merrie is (50% kans) dragend van een spikkel. Dus ja, lelijk, maar wel lelijk als in schattig, misschien krijg ik over een half jaar ook zo een.
![]()
Op eerdere markten heb ik zeker óók magere paarden gezien, maar dan was het meer "die ene fries" of "die ene bonte", dus een aantal opvallende exemplaren. Nu was het te veel om te specificeren, toch wel tientallen. Er was (volgens de krant) ruim 800 paarden dus als er 50 of 150 magere waren, dan alsnog zat er genoeg niet-magere tussen. Die er nog met daglicht stonden (op filmpje). Dus zeker niet alles was mager maar (voor mijn gevoel) meer dan eerdere keren, en een aantal bokker zijn zo te zien van dezelfde mening.
Misschien heeft het met de steeds hogere hooikosten te maken, of dat het voorjaar / begin zomer zo nat was, mogelijk zijn sommige weilanden minder gaan groeien?
Ook best veel shetveulens met korte rug en bolle buik, ik moest aan Daantje denken.
En je hebt die rug van dat veulen beter op de foto gekregen, Kyrkelover. Toen ik er was stelde iemand net een vraag erover. De verkoopster vreef erover en zie iets dat ik niet goed verstond, maar de toon / strekking was in de trant "valt wel mee"of "groeit erover" of "heeft geen last van" ... iig niets om zorgen over te maken. (Kan best dat die geen acute pijn heeft maar toch).
Snachts was er nog een incidentje bij de kermis, een vrouw lag (half ontbloot) stomdronken op straat en blijkbaar had iemand haar een klap / duw gegeven. Dus twee mannen verhaal halen bij een derde die gelijk opsprong "Wil je ook wat??!". Deze opspringer had een KWPN-jas om.
Ook jammer, op een gegeven moment lag er een shetje, wilde nog net foto maken (als in schattig, maar vast erg moe) werd die omhooggeschopt door meneer de verkoper.
En ja, mijn auto / jas stinken ook naar die kuil.
Bellatrix schreef:Ik snap het niet, je gaat naar de markt om je paarden te verkopen. Dan wil je toch dat ze gezond zijn en er goed uitzien want anders verkopen ze niet.De meeste mensen kopen geen zielige, magere dieren.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Tilmar schreef:Kim_W schreef:In dat filmpje zien de paarden er qua conditie wel gewoon goed uit
Knap omheen gefilmd
[ Afbeelding ]
Deze stond naast de grote vos in het filmpje..
Ik geloof niet dat ik ooit zulke magere paarden in het echt heb gezien..
knooopje schreef:Ik meen dat ik die bonte palomino laatst op Facebook voorbij zag komen.
Is gevaarlijk onder het zadel en drama bij de hoefsmid.
Was als fokmerrie ingezet en met eerlijk verhaal verkocht.
En kwam als braaf gereden op marktplaats terecht.
Die verkoper had haar in de handel gekocht en wist niet eerlijke verhaal en heeft haar terug gedaan.
Ik weet dus niet zeker of het deze pony is natuurlijk.
Maar zal me niks verbazen
Doritos schreef:Vaak is het niet de handelaar die ze zo mager laat worden Die koopt de “ ellende” van een ander en verkoopt weer door Maar word hier wel op aangekeken Zullen vast ook wel handelaren zijn die er niet goed voor zorgen hoor