koend schreef:Nann__ schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullie nu met jullie jonkies doen (vooral geboren in 2022) en wanneer jullie ze (verder) willen gaan oppakken?
We zouden samen een soort stapjesplan/checklist moeten maken met de vele stapjes die je kan zetten. Beginnend met wat een veulen leert tot aan het eerste echte rijden.
Het zou elk van ons kunnen inspireren.
Jammergenoeg weet ik niet hoe we dit praktisch best organiseren.
Ik ben vooral praktisch gaan plannen. Wanneer gaat ze weg voor onder de man (wil haar de EPTM laten lopen). En nu terug aan het rekenen voor de keuring. Wat wil ik dan allemaal 'klaar' hebben. Maargoed een echte planning heb ik ook niet. Doe alles tot nu toe op gevoel.
Ben nu vooral ook nog spullen aan het verzamelen. Had nog spullen liggen van eerdere paarden maar dat past op een een of andere manier op haar allemaal niet. Ik ga die noodles ook even op mijn lijstje zetten. Heel goed idee!
Wel vereiste is dat ik haar zsm alleen kan laden. Dus daar komt iemand voor langs. En heb mij opgegeven voor trainingsweekend bij paardcentraal.
Van de week stond die van mij met dik been (vermoedelijk door mok). Daardoor twee keer per dag aan het koelen schoonmaken etc. Ze was nog niet braaf met water. Maar inmiddels, staat ze erbij te slapen. Niet blij met het dikke been, wel handig dat ze er braaf van wordt