Je paard verkopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:40

Myrthee_ schreef:
Ik kom mij hier ook melden.
Heb een ontzettend leuke 2,5 jarige staan die een nieuw huis zoekt.
Rx gekeurd, sporthorses advertentie is ruim 12.000 keer bekeken en nog geen reactie. Begin me toch langzaamaan af te vragen wat er mis is met hem :').

Geen mail bij de spam? Al een paar keer gehad dat er wel reactie was maar in de spam was beland :=

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:41

Kabayo schreef:
Myrthee_ schreef:
Ik kom mij hier ook melden.
Heb een ontzettend leuke 2,5 jarige staan die een nieuw huis zoekt.
Rx gekeurd, sporthorses advertentie is ruim 12.000 keer bekeken en nog geen reactie. Begin me toch langzaamaan af te vragen wat er mis is met hem :').

Geen mail bij de spam? Al een paar keer gehad dat er wel reactie was maar in de spam was beland :=

I wish. Die check ik regelmatig idd omdat het meeste van Sporthorses daar komt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:45

Ik heb vrij weinig verstand van dressuurpaarden dus ga geen uitspraken doen over zijn kwaliteit, maar gok dat die misschien wat aan de prijzige kant is?

Je doorsnee amateur koopt ook liever eentje van 3 of 4 en zadelmak.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 15:20

Ik heb hem even opgezocht. Voor een paard dat nog niets kent, zou ik voor die prijs wel een fenomenale beweger verwachten. Of nou ja, fenomenaal niet, maar in ieder geval bovengemiddeld. Ik denk dat de prijs inderdaad het probleem is.
En ik zou je ook willen aanraden om het filmpje online te zetten, dat helpt vaak ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 15:26

Bowo schreef:
Ik heb hem even opgezocht. Voor een paard dat nog niets kent, zou ik voor die prijs wel een fenomenale beweger verwachten. Ik denk dat de prijs inderdaad het probleem is.
En ik zou je ook willen aanraden om het filmpje online te zetten, dat helpt vaak ook.

Hier sluit ik me bij aan. Qua bouw is hij nu niet op zn voordeligst, maar dat zijn veel 2-jarigen niet.
Filou is als hengst natuurlijk ook een beetje buiten beeld. Dat is ook een beetje de reden dat ik niet met hem heb gefokt alhoewel het een hengst is met heel goede beweging. Het is nu geen commerciele hengst, om zo maar te zeggen.
De beweging van je paard moet dus ook echt heel goed zijn, wil je die nadelen compenseren. Dus een filmpje erbij zetten is dan wel de bedoeling.
Ik zou m voor nu dus ook te hoog geprijst vinden.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:29

Babootje schreef:
Bowo schreef:
Ik heb hem even opgezocht. Voor een paard dat nog niets kent, zou ik voor die prijs wel een fenomenale beweger verwachten. Ik denk dat de prijs inderdaad het probleem is.

Hier sluit ik me bij aan. Qua bouw is hij nu niet op zn voordeligst, maar dat zijn veel 2-jarigen niet.
Filou is als hengst natuurlijk ook een beetje buiten beeld. Dat is ook een beetje de reden dat ik niet met hem heb gefokt alhoewel het een hengst is met heel goede beweging. Het is nu geen commerciele hengst, om zo maar te zeggen.
De beweging van je paard moet dus ook echt heel goed zijn, wil je die nadelen compenseren. Dus een filmpje erbij zetten is dan wel de bedoeling.
Ik zou m voor nu dus ook te hoog geprijst vinden.

Ik begrijp jullie inderdaad wel hoor, maar hij gaat ook niet voor niks weg en is echt wel het een en ander te bespreken.

Heb uiteraard gedekt met Filou voor het bekend werd dat ie niet meer de sport in zou gaan, dus wat dat betreft was dat best een domper idd.

Fly_high

Re: Je paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:44

Ik denk dat je beter een filmpje erbij kunt zetten en zijn beweging of andere kwaliteiten iets meer benadrukken?

Ik zie ook geen stokmaat in je tekst (?) en hij lijkt zo op de foto niet heel groot, misschien is dat nog een puntje.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:49

Fly_high schreef:
Ik denk dat je beter een filmpje erbij kunt zetten en zijn beweging of andere kwaliteiten iets meer benadrukken?

Ik zie ook geen stokmaat in je tekst (?) en hij lijkt zo op de foto niet heel groot, misschien is dat nog een puntje.

Er staat 1,65. Is dat de huidige stokmaat of de vermoedelijke?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:53

Myrthee_ schreef:
Heb uiteraard gedekt met Filou voor het bekend werd dat ie niet meer de sport in zou gaan, dus wat dat betreft was dat best een domper idd.

Ja, wij hebben hem ook echt wel overwogen, omdat ik hem met veel elasticiteit vond bewegen.
Dinja reed hem volgens mij toen. Dus ja, super zonde. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een commerciele hengst, omdat we het veulen willen verkopen. Maar had ik gefokt voor mezelf had ik het misschien nog wel gedaan.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:57

Babootje schreef:
Fly_high schreef:

Er staat 1,65. Is dat de huidige stokmaat of de vermoedelijke?

Dat is hij zeker weten. Inmiddels is hij daar (wat) voorbij.

Vind een filmpje extreeem lastig omdat hij dus niet echt een shower is en dus beter kan bewegen dan dat ik vaak op film kan krijgen, maar ga er mee aan de slag. Thanks allemaal!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:04

Je ziet dat hij nog wel wat te groeien heeft en als hij nu al 165+ is wordt het wel een groot paard. Dat zou je er ook nog bij kunnen vermelden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:17

Een shower zegt juist niks over de bewegingen straks onder het zadel. De mensen die daarin trappen zijn niet echt degene die er kijk op hebben. Je wilt juist eigenlijk gewoon hele brave filmpjes waar gewoon 3 gangen te zien zijn, de stap desnoods aan de hand.

Die show gaan ze namelijk niet ohz doen, dan willen we niet de staart erop en wel goed ruggebruik en ontspanning

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:31

MyWishMax schreef:
Een shower zegt juist niks over de bewegingen straks onder het zadel. De mensen die daarin trappen zijn niet echt degene die er kijk op hebben. Je wilt juist eigenlijk gewoon hele brave filmpjes waar gewoon 3 gangen te zien zijn, de stap desnoods aan de hand.

Die show gaan ze namelijk niet ohz doen, dan willen we niet de staart erop en wel goed ruggebruik en ontspanning

Begrijp ik inderdaad hoor, maar zelfs dan vind ik niet dat hij goed toont. Hij is écht braaf braaf. Wat een groot voordeel in zijn karakter is, maar lastiger met beeldmateriaal.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:32

Op welke momenten vind je dan wel dat hij toont?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 18:19

Hij zit ook wel in een hele onvoordelige groeifase, ik vind hem een beetje jaarling ogen op de foto's. Braaf is super fijn, maar voor een jong onbeleerd paard heb je sowieso een handige nieuwe eigenaar/ruiter nodig. Dus ik denk dat je de groep die flink wil betalen voor braaf (en hoeveel zijn dat er nu echt) niet mee aanspreekt.

Ik zit totaal niet in de paarden, ik wil voor een kwalitatieve (sport)pony best wel wat geld neerleggen dus ben niet vies van betalen. Maar op basis van de foto's en de huidige markt had ik zelf ingeschat dat je op de helft van de prijs zou zitten als deze er niet bij vermeld stond. Als braaf beleerde 3 jarige zou je dit er wellicht uit kunnen halen, maar vanuit het perspectief van de koper is het best een gokje op basis van de huidige advertentie.
Nogmaals, wellicht is mijn beeld vertekend en heb ik onrealistische verwachtingen van paardenprijzen. Ik zeg ook niet dat het geen kwalitatief paard is, maar op basis van de advertentie haal ik het er niet echt uit.
EDIT: als ik bij de andere sporthorses advertenties kijk puilen mijn ogen er wel bij meer prijzen uit, dus wellicht heb ik een vertekend beeld :+

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:59

Voor dit geld zou je ook wel aardig wat sport in de moederlijn willen zien, wat heeft de moeder en oma gedaan qua sport en predikaten?
Braaf mag wat kosten, maar deze prijs eerder voor 3jr net beleerd en braaf.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:10

Dat is toch niet zo relevant voor een ruin?

Als ik het zo even snel zie, die standfoto is absoluut onvoordelig genomen. Er staat rontgenlogisch gekeurd maar niet of hij acceptabel is dus dan denk ik altijd aan bemerkingen. Ook al is dat wellicht niet terecht.

Voor dit geld zou ik echt goede foto's verwachten bij de advertentie en een filmpje van zijn beweging. Daarnaast verkopen 2 jarigen natuurlijk sowieso minder dan 3 jarigen die al ohz zijn.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:21

Ook voor een ruin is het relevant, zeker eventuele sportprestaties van de voorouders, voor dit geld koop je naar mijn idee geen 2jr toekomstig recreatievaart.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:45

Ik denk dat je ook een 2 jarige wat beter kan voorstellen met wat meer professionele foto's.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:48

Sowieso verkopen 2jarige altijd minder goed

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:53

Bedankt voor alle tips. Ik ga er mee aan de slag!

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:36

Ik heb ook een 2,5 jarige die ik wil verkopen. Maar ik ga wachten tot april. Dan kan ik deze in de verkoop zetten als 3 jarige, kunnen mensen er lekker mee aan de slag en komt het mooie weer er weer aan. Verkoopt toch beter

(Ijslander, ruin, erg groot 145cm, zilverappel met 2 blauwe ogen, veel tolt)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 11:40

xdesix schreef:
Ik heb ook een 2,5 jarige die ik wil verkopen. Maar ik ga wachten tot april. Dan kan ik deze in de verkoop zetten als 3 jarige, kunnen mensen er lekker mee aan de slag en komt het mooie weer er weer aan. Verkoopt toch beter

(Ijslander, ruin, erg groot 145cm, zilverappel met 2 blauwe ogen, veel tolt)

Vroeger zei men dat Ijslanders pas vanaf 5 jaar aan het werk kunnen omdat ze later volwassen zijn dan andere rassen? Daarnaast zouden ze dan ook weer veel ouder kunnen worden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:35

Ijslanders worden nog steeds 'pas' met 5 jaar ingereden dus volgend jaar als 3 jarige heeft met een IJslander geen meerwaarde.

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:27

StalNollie schreef:
Ijslanders worden nog steeds 'pas' met 5 jaar ingereden dus volgend jaar als 3 jarige heeft met een IJslander geen meerwaarde.

Mijn punt is ook dat in het voorjaar beter verkoopt als in de herfst of winter.
Met aan de slag bedoel ik trouwens wandelen, grondwerk, dingen leren, mee als handpaard, enz. Niet er gelijk op gaan zitten.
:)