Paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wisanda2003

Re: Paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:07

Oehhh die op de eerste foto mowgli4

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:07

Vind die bonte op de eerste foto van mowgli prachtig. Weet iemand daar meer van?

Boyache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:09

Spaansepony schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En nog 1 zijn mee gegaan. Van de ander nog geen foto. Maar dat is een welsh pony. Bruin vier witte benen.

Ach, dat snoetje van die eerste! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten! Wat zijn je plannen met ze?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:10

Oeh, dat trekpaard op die eerste foto... zo dun.

Wat is het verhaal over de afgeknipte staart i.c.m slachtpaarden?
Laatst bijgewerkt door Polar op 15-10-24 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:13

Kabayo schreef:
Vind die bonte op de eerste foto van mowgli prachtig. Weet iemand daar meer van?

Dat was zeker een pareltje! Die was ook al gauw verhandelt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:18

Polar schreef:

Ja klopt, ik heb de handelaar nog gevraagd wat het verhaal was. 2 jaar en was gewoon wat mager..

Ik vond het weinig aanbod in vergelijking met andere jaren, een lage kwaliteit en veel magere paarden.. toen we er net waren stond alles wel rustig, later toen het licht werd vond ik het vooral achteraan wat onrustig worden.

Ik zag nog een stippelhengst een best jonge en kleine merrie dekken, echt wat een ergernis. Zet dat dier dan op zo’n manier vast dat dat in ieder geval niet gebeurd..

Verder nog een mooie Friese hengst gevonden met prima papier, maanblindheid en beschadiging aan het oog. Het waasje bleef volgens de eigenaar maar de dierenarts had gezegd dat hij er verder helemaal geen last van had en gaat krijgen. Vroeg nog 2700. In geen 2700 jaar.. maar wel sneu voor dat dier, ook met die felle zon..

Ik vond het dit jaar wat lastig. Ik geef direct toe dat ik heel weekhartig ben hoor.. heb 4 paarden van de markt, 2 zijn inmiddels na een lang en gelukkig leven overleden, 2 staan hier nog en waren beide een lot uit de loterij. Ik heb geen ruimte meer, er kan niets bij, maar er waren genoeg die ik graag mee had willen nemen.

En ik vond ze allemaal zo mager.. hoe dan, zo vlak na de zomer?

Ik heb verder geen enorm schrijnende gevallen gezien. Wel een Fries veulen met enorm slecht beenstand achter. Ook zo sneu, wie koopt zo’n beestje?

Ik moet er maar niet teveel bij nadenken..

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:22

Hier ook weer thuis.

Verder niks gekocht wel een hele leuke 3 jarige gezien.
Iemand die meer weet over dit paard ?

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:26

paardje2013 schreef:
Hier ook weer thuis.

Verder niks gekocht wel een hele leuke 3 jarige gezien.
Iemand die meer weet over dit paard ?

[ Afbeelding ]

Die heeft sowieso flink ongelijke voorvoeten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:29

Oh dat zal best. Was een mooi dier om te zien. Maar ik durf dat zelf niet te kopen.

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 16:48

StalNollie schreef:
[ Afbeelding ]

Deze pony zal er ook staan is hier opgehaald voor de kids eergisteren. Uiteraard banketstaaf verhaal. Gaat vandaag mee naar de markt.pony loopt nu goed maar is achter niet altijd goed!! En dit weet de verkoper (jonge jongen met tattoos). Hij zegt weg is weg dus zal het miet vermelden. Opletten dus voordat je veel te veel betaald!!!

Hij staat ook nog op 2dehands dat is mijn eigen advertentie die laat ik ook nog even staan.

Dit begrijp ik dan niet helemaal , zelf verkoop
Je de pony wel en gaat nu andere mensen waarschuwen.
Wat klopt er niet aan je verhaal?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:17

Polar schreef:

Vroeger werd van paarden die zo slecht waren dat men vond dat ze perse naar de slacht moesten de staart(haren) afgeknipt zodat iedereen kon zien dat ze afgekeurd waren. Maar die staarten werden heel kort afgeknipt; bij de ponies op de foto's in dit topic zijn ze niet zo kort. Je kunt ook de staart wat inkorten omdat de punt te lang en erg vervuild en geklit is ,zodat hij er weer netjes uitziet.

MysterionX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:18

RanjaRietje schreef:
Kijken kijken niet kopen. Qua aanbod was er best veel maar moet je net passen. Hier geen plan om iets te kopen.[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Waren best veel ezels! Van 1 fokker een hele rij

Wat een leuke vos daar op de achtergrond!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:22

SaraViavia schreef:
Heeft iemand een idee waar deze merrie heen is gegaan? Ik ken de vorige eigenaar en vertelde haar dat deze merrie er stond. Ze was erg verbaasd en zou heel graag weten waar ze heen is. Niet om terug te komen maar benieuwd waar ze terecht is gekomen. Heeft bij haar nooit geschuurd,maar nu dus wel. Dit is een kampioensmerrie, prijzen gewonnen op keuringen, kindjes op gereden etc. (nog mooie foto's met kampioenslint om). Wellicht voor de nieuwe eigenaar ook leuk om te weten.

[ Afbeelding ]

Misschien weet de gene bij wie die stond waar (richting) die heen is gegaan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:27

Wij zagen ook een vos. Erg schraal en had achter heel dik been met verwondingen. Je kon zien dat hij pijn had. Stond echt met z’n buik te trekken. En ja dan werkt de bouw niet mee als hij j heel erg schraal is. En dan zeg ik het nog netjes.
Van mij had deze er ook niet op gemogen.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:28

Dapper schreef:
StalNollie schreef:
[ Afbeelding ]

Deze pony zal er ook staan is hier opgehaald voor de kids eergisteren. Uiteraard banketstaaf verhaal. Gaat vandaag mee naar de markt.pony loopt nu goed maar is achter niet altijd goed!! En dit weet de verkoper (jonge jongen met tattoos). Hij zegt weg is weg dus zal het miet vermelden. Opletten dus voordat je veel te veel betaald!!!

Hij staat ook nog op 2dehands dat is mijn eigen advertentie die laat ik ook nog even staan.

En is het in het voordeel van de pony als niemand hem wil kopen ?Dat vind ik nog het meest triest.

Dapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 17:48

office schreef:
Dapper schreef:

En is het in het voordeel van de pony als niemand hem wil kopen ?Dat vind ik nog het meest triest.
.

Persoonlijk vind ik als een dier niet goed loopt of andere mankementen heeft je het niet moet verkopen maar zelf dan je verlies moet nemen.
Wat hier gebeurt stalnollie verkoopt de pony wel zelf aan die jongen maar gooit het op bokt om iedereen te waarschuwen dat die pony wat mankeert.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:01

Happinez schreef:
Volgens mij wat ik hoorde is de handel niet bijster goed.
*Knip*

Ik ben nu ondertussen bij het topic van 2017 met teruglezen en dit is echt de reactie die steevast elk jaar terugkomt :')

Drukke dag gehad, dus ik ga even bijlezen. Zal straks het topic aanmaken voor paarden van de markt.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 18:04

anjali schreef:
Polar schreef:

Vroeger werd van paarden die zo slecht waren dat men vond dat ze perse naar de slacht moesten de staart(haren) afgeknipt zodat iedereen kon zien dat ze afgekeurd waren. Maar die staarten werden heel kort afgeknipt; bij de ponies op de foto's in dit topic zijn ze niet zo kort. Je kunt ook de staart wat inkorten omdat de punt te lang en erg vervuild en geklit is ,zodat hij er weer netjes uitziet.
Bedankt voor het antwoord.
Mijn gedachte was dat het misschien een manege/verzorgpony was, waar een verdrietige verzorg(st)er de staart van af had geknipt als aandenken.
Ik hoop dat er nog enigszins een goed verhaal achter zit en dat het paardje goed terecht komt.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:21

Korte staart kan ook door een veulen die er aan geknabbeld heeft.
Of inderdaad een pierig staartje dus dan maar de onderste pierige eraf.
Zijn meerdere redenen

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:22

Ik vond dit wel een mooi paard :)
Afbeelding

Sato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:38

Afbeelding
[/img]Heeft iemand enig idee van welke handelaar deze paardjes zijn? Stond voor K4?

En die in het begin stonden met een deken op meerdere pony's ook daar ben ik naar opzoek welke handelaar dat is

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:51

knooopje schreef:
Korte staart kan ook door een veulen die er aan geknabbeld heeft.
Of inderdaad een pierig staartje dus dan maar de onderste pierige eraf.
Zijn meerdere redenen

Nee dit waren echt dikke volle staarten die afgeknipt waren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:01

Dapper schreef:
StalNollie schreef:
[ Afbeelding ]

Pardon!! Er staat precies wat er NIET klopt. Pony is NIET goed en is hier aangekocht voor hun kinderen en ze hebben mijn zelf een bericht gedaan dat ze hem toch maar mee gingen nemen en er niks over zouden melden... Dus wat klopt er volgens jou nu niet...... Ik heb verkocht met het EERlIJKE VERHAAL! en dat is op papier met handtekening ook bevestigd.

Dus voordat je iemand zo even aanspreekt .....

En ik koop om te verkopen en pony heeft patella dus niet nodig om nu zo te oordelen.... Want met het eerlijke verhaal hier verkocht. Pony 1.5 jaar gehad en geënt en alles op orde waar menig particulier nog een puntje aan kan zuigen
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 15-10-24 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:01

Er zullen vast korte staarten zijn door afvreten maar als ik op een dressuurwedstrijd een paard met een korte staart zie krijg ik daar toch wat andere gedachten bij dan bij een pony op de markt. Eerlijk is eerlijk er staan gewoon veel dieren die "iets" of meer dan "iets" markeren. En nee niet allemaal, koop er zelf ook wel eens wat en heb er zelf ook correcte en gezonde pony's gebracht. Maar beetje naïef om op deze markten te geloven/hopen dat het afgeknabbeld oid is.
Ik weet in elk geval dat het schimmeltje wel degelijk voor de dood verkocht is (waarvan iemand hier zegt dat de staart niet kort-kort is) en toch wordt ze in Zuidlaren gezet. Dan zal de staart van de pony daarnaast vast niet toevallig wél afgevreten zijn.
Die Fries met korte staart en afgeschoren manen/staart zag ik ook.

Vond de sfeer wel relaxed (tot het druk werd met niet-paardenmensen _/-\o_). Heb gelukkig geen rare dingen gezien, behalve dus twee pony's waarvan ik de vorige eigenaar ken en die beide dus niet heel happy waren hiermee (ja ik weet verkocht is verkocht en als je geen risico wil moet je niet verkopen, maar als je denkt dat je pony een goed blijvend plekje krijgt óf naar de slager gaat en je hoort via-via toch dat ze hier staan aangeboden is evengoed wel zuur).

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 20:02

FennyPower schreef:
Ik vond dit wel een mooi paard :)
[ Afbeelding ]

Die bonte links, heb je daar nog een foto van? Als het goed is is die van mijn oom geweest.