kies_naam schreef:Ik vind dat er wel echt een verschil zit tussen opzettelijk een paard mishandelen en als westerling meegaan in een paarden cultuur van een land. Dat laatste vind ik ook niet helemaal oké, we zouden beter moeten weten, maar wel echt een ander kaliber. Te zwaar werken is naar voor een wezen, fysiek en mentaal, maar harde mishandeling en blijven doorslaan terwijl een paard er niks van snapt vind ik echt een stuk kwalijker en ik denk ook schadelijker voor het dier.
Sorry, maar hoe is het de cultuur van dat land om als veel te lange mensen die ponies over 40km te jagen?
Hoe is het geen mishandeling als we willens en wetens te zwaar zijn en er toch op gaan zitten?
Hoe is het geen harde mishandeling als deze ponies bokken en steigeren om hun ruiter eraf te krijgen en we er vervolgens toch weer op kruipen, want we willen zo graag die 40 km halen?
Hoe is het minder schadelijk om 40km te lopen, bepakt en bezakt, in plaats van 20 zweepslagen te krijgen, die maar betrekking hebben op een veel kleiner oppervlakte van het paard?
Hoe is deze race geen opzettelijke keuze om deze acties te ondernemen? Worden er random mensen ingeloot en die zijn dan verplicht om te rijden?
Hoe is uren lang lopen terwijl je te zwaar beladen bent, minder schadelijk dan een 'incident' van 5 minuten?