heidy_wilco schreef:De enige reden dat de timing uitmaakt is om de welzijn van dit, maar ook eventuele andere, paard(en), niet om Charlotte die niet naar de OS kan. Dat laatste heb ik echt helemaal geen medelijden mee.
Ik vind het ook schokkend om te lezen hoeveel mensen het eigenlijk toch een soort van goedpraten. Per ongeluk een enkele tik die niet terecht is, is wel iets anders dan een paard herhaaldelijk meppen. Het maakt niet uit waarom ze het deed, op welke manier, of wat dan ook, het is gewoon mishandeling. Als iemand een ander persoon in elkaar slaat, ga je dan ook smoesjes verzinnen voor de dader of vind je het mishandeling en ga je het slachtoffer helpen? En haar statement dat dit een "beoordelingsfout" is en niet normaal is in haar coaching en rijden is BS. Ze heeft dit letterlijk al een onderdeel gemaakt in haar coaching.
Dat dit soort gedrag in de basissport niet goed wordt afgestraft, betekend niet dat Charlotte er ook maar mee weg moet komen. Het is beide erg en er zou in beide gevallen even hard op gestraft moeten worden.
We willen toch verandering zien in de paardensport? We willen toch dat de paardensport op de OS blijft of überhaupt een sport? Zolang we dit soort gedrag maar blijft pikken en er allerlei smoesjes worden verzonnen omdat iemand normaal zo "lief, leuk en aardig is", kom je niet vooruit. We moeten het beestje gewoon bij de naam noemen.
En dit slaat trouwens niet alleen op Charlotte, er zijn veel meer ruiters die een hand boven het hoofd gehouden worden, en dan hoeven die ruiters niet eens een filmpje te hebben waar een paard in elkaar gemept wordt.
Ja, mee eens. Ik ben eigenlijk vooral heel verbaasd dat zij dit deed. Ik had haar qua rijden en algemeen welzijn altijd hoog in het vaandel, ook gezien hoe ze haad toppaarden houdt. Ik denk dat dit voor veel bokkers geldt.
Dan is een dergelijk bericht best een klap in t gezicht en ik vind het niet gek dat er met ongeloof gereageerd wordt. Uiteindelijk veroordeelt iedereen mishandeling. Toen ik dit topic vanmiddag opende was er nog niet zo veel bekend als nu.