De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Salinah

Re: De avonturen van Sally en Lucy, de weg naar een beter leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 21:04

Gouden paardjes
Afbeelding
Afbeelding

Niet onder de indruk paardjes
Afbeelding

Mama haal je kop uit de emmer, het is mijn beurt veulen
Afbeelding
Tja ze doen het goed saampjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:37

Ze doen het zeker goed! Lucy is een prachtig veulen om te zien, mooi aan de maat. Echt een plaatje.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:30

Wat heb je hard gewerkt om een superplek te maken van je eigen wei en stalletje.
En heel geweldig om te zien dat ze het zo goed doen!

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 10:06

Omdat ik hier geen filmpjes kan plaatsen heb ik een paar actie beelden uit een filmpje gepakt.

Lucy kan zo leuk spelen met haar speelbal. Daarbij houdt ze ook de koeien in de gaten. Eigenlijk in de hoop dat die ook gek gaan doen maar helaas, dat doen ze niet whaha.
Dan maar alleen gek doen,ook leuk hoor.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook de krabbelpaal vind ze geweldig en is er vaak actief meebezig. Zo leuk dat hoe ze alles ontdekt en overal gebruik van maakt zoals bedacht. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:44

Wat is ze toch leuk!!

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:57

Wordt al een paardje! Tijd gaat snel! Wel nog lekker speels <3

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:20

Wat een vrolijke stuiterbal..

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 17:48

Even kennis maken met de nieuwe buren.
Afbeelding

Merrie staat met haar hengst veulen nu bij de koeien in de wei. Ze stonden eerst vooraan in een andere weide.
Afbeelding
Daar konden elkaar wel zien door de bomen maar op een grote afstand.
Afbeelding
Nu zijn ze naar de achterste weide verhuist.
Afbeelding
Sally en Lucy lijken echt mini's zo maar de weide van de buren ligt een heel stuk hoger whaha.
Afbeelding
Lucy en het hengst veulentje waren al lekker samen aan het dartelen naast elkaar (heb er alleen een filmpje van). Wel erg gezellig zo voor beide een beetje gezelschap.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:18

Ach, bij koeien in de wei..
Logisch dat die paarden dan jou ponys opzoeken.

Leuk hoor, en wat mooi voor elkaar. Lukt het met Sally wel met bekappen en hanteren?
Laat je Lucy erbij tot ze natuurlijk afspenen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:24

Als ik tip mag geven uit ervaring speen ook echt niet te laat af. Je krijgt dan echt verwende ponys rond de 5/6 maanden beginnen is een mooie leeftijd.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 20:20

Marigold schreef:
Ach, bij koeien in de wei..
Logisch dat die paarden dan jou ponys opzoeken.

Leuk hoor, en wat mooi voor elkaar. Lukt het met Sally wel met bekappen en hanteren?
Laat je Lucy erbij tot ze natuurlijk afspenen?

Goed bekappen gaan we Sally doen zodra het afspenen van Lucy lukt. Dan kan ze met een roes even goed bekapt worden en hopelijk met zo min mogelijk stress voor haar. Tot nu toe zijn haar hoeven ook nog goed. Hanteren tja zodra je haar een halstertouw vast hebt, is ze braaf, loopt gewoon rustig mee, loopt ook zonder aarzeling bijv een trailer in. Echt aan haar lijf komen om bijv te borstelen is nog wel iets anders. Ik ben nu begonnen met haar halster uit en aandoen zonder stress met vooral beloning. Zo is het me nu gelukt om bijv het touwtje van haar halster af te krijgen. Daarbij staat Sally volledig los en gewoon in de wei. Ze kan dus ook weg lopen en heeft alle ruimte om haar heen. In het begin liep ze dus ook steeds weg bij me maar met een beloning bij terug komst is het me dus ontspannen gelukt om haar halster af te krijgen, touw eraf te halen en haar halster weer om te doen. Daarbij kon ik haar oren en hals gewoon aaien tot haar schoft zeg maar (langer was mijn arm niet) dit wil ik nu als start punt nemen en geregeld kortdurend blijven oefenen. Verder is ze eigenlijk heel makkelijk en erg slim. Ze heeft routine super snel door en werkt daardoor super goed mee, ze snapt en kent veel. Ze is erg conflict vermijdend, dus als het kan ontloopt ze me als ze iets spannend vind. Ze is enorm nieuwsgierig aangelegd (maar blijft wel op een arm lengte afstand), vrijwel nergens van onder de indruk als er iets is wat niet met mensen contact te maken heeft.

Het afspenen van Lucy ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb zeker de mogelijkheid om haar echt gescheiden af te kunnen spenen maar zie ook dat Sally steeds vaker richting Lucy grenzen trekt met betrekking tot drinken. Ook lopen ze geregeld echt een halve weide uit elkaar. Dan is Lucy bijv zelf met de bal aan het spelen terwijl Sally gewoon staat te grazen een eind verderop. Lucy loopt ook steeds vaker zelf bij Sally of loopt een andere richting op. Dus ergens ontstaat er ook op een natuurlijke manier al duidelijk meer ruimte tussen beide. Ik ben ook geregeld met Lucy bijv bezig, even borstelen of gewoon even aandacht geven en dan loopt Sally ook gewoon door te grazen achterin de weide. Ik heb Lucy dan niet vast staan ofzo maar die blijft dan uit haar zelf bij mij "buurten" dus nergens zit druk of dwang achter maar maken ze zelf die keuze. Andersom is lastiger als ik met Sally bijv met het halster bezig ben, dan staat Lucy er lekker opdringerig tussen. Ook met Lucy heb ik toen meteen een halster training gedaan. Best een uitdaging in je eentje met een gespannen mama en een bij de hand veulen tegelijk.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 13:23

Het is alweer even geleden met een update maar Lucy is vandaag 6 maanden oud, dus hebben reden om een update te geven met foto's van vandaag.

Afbeelding

Lucy word steeds meer "pony" en het echt veulen zijn verdwijnt steeds meer. Zowel in haar looks als gedrag whaha.
Afbeelding
Het is met vlagen en echt een boef die wilt spelen, uitdagen en grenzen zoeken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

maar over het algemeen is ze een rustig meisje die wel super nieuwsgierig is en graag vooraan staat.
Afbeelding
Ik moet zeggen dat ze het beide echt goed doen zo op de weide.
Afbeelding
Oke ik denk nu al af en toe, is het niet te koud, is het niet te nat maar dan denk ik ook al snel, nee ze hebben het prima.
Afbeelding
Een fijne schuilstal, dagelijkse verzorging, altijd genoeg eten zowel gras als hooi en brokjes,
Afbeelding
water, lekker bewegingsruimte, maatjes om hun heen (aan de ene kant een merrie met veulen en 4 koeien, aan de andere kant 2 shetlanders)
Afbeelding
En altijd frisse lucht en haar mama nog aan haar zijde. Hoe fijn is dat.
Afbeelding
Ook haar vacht past zich al prima aan en begint steeds meer een teddy beer te worden.
Afbeelding
Tot nu toe dus echt nog geen reden om al in te grijpen.
Afbeelding
Afbeelding

En met vlagen is het nog een grote baby. Regelmatig een slokje drinken
Afbeelding
en lekker dutten onder toeziend oog van mama.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook Sally vind ik fysiek vooruit gaan. Ze is zeker niet meer schraal te noemen, haar rugspieren beginnen weer op de rug te liggen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog leuker om te zien, ze heeft geregeld ook even haar dolle 5 minuten en zie ik haar vaker rollen.

Afbeelding
Afbeelding

Tot nu toe laat ik haar nog steeds met rust en mag en kan ze haar gang gaan zoals zij dat wilt. Wat ik wel regelmatig probeer te doen in volkomen vrijheid is haar halster wisselen/open en dicht maken op en af te halen en enkel en alleen in volkomen vrijheid een borstel over haar te halen.
Afbeelding
Ik heb hier een "trukje" in gevonden waarbij zij brokjes en lekkere dingen bij mijn deel van de schuilstal kan krijgen vanaf de grond. Op deze manier kan ik zonder spanning bij haar aan haar hoofd komen een halster aan en uit doen en bijv even haar manen kammen. Als hij hoofd omhoog gericht is bouwt ze direct spanning op als je bij haar hoofd komt. Maar als ze staat te snuffelen naar eten op de grond is het vrij meteen oke. Best typisch vind ik want je zou denken dat ze zich dan veel kwetsbaarder voelt maar blijkbaar biedt de afleiding van eten haar voldoende rust.

De enige stoorzender hierbij is Lucy want die wurmt zichzelf er constant tussen om ook aandacht te krijgen. Deze sessies is altijd kort, in totaal een minuut of 10 en 1 of 2x per week. Ik stop het zelf zodat ze ook geen druk hoeft te voelen of spanning op hoeft te bouwen.

Ik vind deze stappen echt al groot. Ik weet dat als ik haar een halstertouw om doe en strak vast zet, dat dit ook kan maar wel met heel veel spanning opbouw. En dat wil ik juist niet. Zij moet kunnen ontspannen en het vertrouwen hebben dat het oké is.

Ik merk ook dat ze vaak na deze korte sessies in mijn buurt blijft en geregeld naast me gaat staan slapen maar dan zit er een touwtje tussen ons of bijv de paal van de schuilstal. Dat geeft haar en mij een veilig gevoel. Vandaag kwam ze ook zo naast me staan. Eerst oren hele plat naar achteren, neusgaten gespannen.
Afbeelding
Maar ik ben gewoon stil blijven staan staan en rustig tegen haar praten en mevrouw valt op 10 centimeter naast mijn hand in slaap, zij in het ene deel van de schuilstal, ik ernaast in het andere deel van de schuil stal.

Afbeelding
Ze wilt dus wel degelijk in mijn buurt zijn, ze achter volgt me ook overal (buiten hand bereik) alsof ik een onzichtbaar halstertouw vast heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er kwaad in haar zit.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 14:06

Wauw, wat zien ze er goed uit!!
Twee mooie gezonde pony’s. Wat geweldig om te zien!
Fijn dat Lucy een merrieveulen is, dat geeft ruimte qua bij de merrie laten. Het zou denk ik voor jullie het fijnste zijn als Sally haar zelf afspeent en ze dan als gewoon twee pony’s samen kunnen blijven staan.

Enige wat ik wel spannend vind is de noodzaak van hoefverzorging ( en soms ook wel andere hanteer en behandel momenten als ze bijv ziek zou worden) van Sally.
Je wil haar vertrouwen niet schaden dat snap ik heel goed. Maar gezonde hoeven zijn ook van groot belang.
Een ervaren hoefsmid zou het eens kunnen proberen? Sowieso moet ook Lucy daaraan gaan wennen.
Ik hoop dat Sally haar slechte verleden meer en meer vergeet. En ze voor altijd bij jullie mag blijven :+:
Wat een leuke pony wordt dat nu ze lekker gezond en blij is!

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 14:26

Marigold schreef:
Wauw, wat zien ze er goed uit!!
Twee mooie gezonde pony’s. Wat geweldig om te zien!
Fijn dat Lucy een merrieveulen is, dat geeft ruimte qua bij de merrie laten. Het zou denk ik voor jullie het fijnste zijn als Sally haar zelf afspeent en ze dan als gewoon twee pony’s samen kunnen blijven staan.

Enige wat ik wel spannend vind is de noodzaak van hoefverzorging ( en soms ook wel andere hanteer en behandel momenten als ze bijv ziek zou worden) van Sally.
Je wil haar vertrouwen niet schaden dat snap ik heel goed. Maar gezonde hoeven zijn ook van groot belang.
Een ervaren hoefsmid zou het eens kunnen proberen? Sowieso moet ook Lucy daaraan gaan wennen.
Ik hoop dat Sally haar slechte verleden meer en meer vergeet. En ze voor altijd bij jullie mag blijven :+:
Wat een leuke pony wordt dat nu ze lekker gezond en blij is!

Daar sla je de spijker op zijn kop en vooral de hoefverzorging is een groot dillema. Dat zou voor mij op dit moment de enige reden zijn om Lucy echt af te spenen. Zodat we Sally met een roesje kunnen gaan bekappen om te kijken hoe ze dat doet. Maar dan mag Lucy niet meer zogen of zonder roesje gaan proberen maar dan moet er links of rechtsom wel door gepakt worden. Want 1 been deels bekappen en moeten stoppen gaat ook niet. Ik ben het helemaal met je eens dat het nu wel echt noodzakelijk word.

Voor het afspenen heb ik overigens meerdere opties. Zowel tussen Lucy en Sally. Ik kan Lucy tijdelijk terug op de pensionstal en dan komt de papa van Lucy (inmiddels ruin) tijdelijk bij Sally op de weide of ik zet Sally tijdelijk op de pensionstal terug en komt er een pony bij Lucy op de weide of ze gaan beide naar de pensionstal en spenen daar af (daar zijn ook dichte stallen).
Aan de andere kant vind ik natuurlijk afspenen ook echt een fijne methode. Al met al nog een puzzel in keuzes maken

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 16:01

Nog een psje, hierbij nog een paar actie foto's van Sally. Heb ze uit een filmpje gehaald dus geen hele goede kwaliteit maar wel duidelijk te zien dat ze lekker in haar vel komt te zitten. Ikzelf word hier altijd zo blij van als ze zo lekker aan het dartelen zijn

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 23:03

Wat zien ze er beide goed uit !! Je bent goed bezig TS, top +:)+

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 23:24

Wat een heerlijke paardjes. Ze zien er goed uit.
Heb je nooit overwogen om Lucy een leeftijdsgenootje te geven om lekker mee te spelen?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:37

Het blijft toch echt zo’n leuk stel!!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:02

Hoe heb ik dit topic gemist :oo wat mooi dat je deze mooie paarden over hebt genomen.
Ze zien er goed uit en ze zijn duidelijk erg blij met jou :)

Over het afspenen, drinkt Lucy nog veel of wordt het al minder? Mijn veulen hielt na ongeveer 6 maanden gewoon op met drinken

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:18

Soms werkt een no nonsense manier ook om de verzorging te kunnen doen.
Wellicht in je omgeving eens uitzoeken of er hoedsmeden zijn met ervaring hiermee.
Die doen ‘alsof’ ze niet weten dat een pony bang is. Sommige mensen hebben dat echt over zich, die geven vanuit hun peroonlijke energie/uitstraling veel vertrouwen aan een paard.
Ik heb dat vroeger zelf meegemaakt, iemand die liep gewoon met elk paard (die bij hun eigenaar moeilijk deden) de trailer op. En die paarden er simpelweg achteraan omdat hij geen enkele spat twijfel in zich had. Heel bijzonder.

Doe je wel al dingen met Sally zoals wandelen, vast staan, en dergelijke? Of is het vertrouwen echt nog heel pril en komt ze verder niet in de hand of uit de wei?
Soms kan er toch meer dan je verwacht. Het gaat er om dat de pony ontdekt en ervaart dat handelingen geen pijn tot gevolg hebben.
Als je die litteken zag dan zou je denken dat Sally al wel het 1 en ander moet kennen. Ze heeft al gereisd, ze is vast vroeger al wel bekapt.
Misschien is een roesje wel voldoende. En dan even een dagje (ofzo, ik weet niet hoeveel tijd daarvoor staat) een draadje tussen die twee zodat Lucy niet drinkt.
Het zou zo fijn zijn voor jullie allemaal, als bij Sally het besef indaald dat alles oké is.
Je kinderen vinden het vast ook leuk om er iets mee te kunnen doen uiteindelijk.
Zonde dat zo’n pony zo slecht behandeld is geweest.. jullie zijn echt op de goede weg!

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 11:06

Marigold schreef:
Soms werkt een no nonsense manier ook om de verzorging te kunnen doen.
Wellicht in je omgeving eens uitzoeken of er hoedsmeden zijn met ervaring hiermee.
Die doen ‘alsof’ ze niet weten dat een pony bang is. Sommige mensen hebben dat echt over zich, die geven vanuit hun peroonlijke energie/uitstraling veel vertrouwen aan een paard.
Ik heb dat vroeger zelf meegemaakt, iemand die liep gewoon met elk paard (die bij hun eigenaar moeilijk deden) de trailer op. En die paarden er simpelweg achteraan omdat hij geen enkele spat twijfel in zich had. Heel bijzonder.

Doe je wel al dingen met Sally zoals wandelen, vast staan, en dergelijke? Of is het vertrouwen echt nog heel pril en komt ze verder niet in de hand of uit de wei?
Soms kan er toch meer dan je verwacht. Het gaat er om dat de pony ontdekt en ervaart dat handelingen geen pijn tot gevolg hebben.
Als je die litteken zag dan zou je denken dat Sally al wel het 1 en ander moet kennen. Ze heeft al gereisd, ze is vast vroeger al wel bekapt.
Misschien is een roesje wel voldoende. En dan even een dagje (ofzo, ik weet niet hoeveel tijd daarvoor staat) een draadje tussen die twee zodat Lucy niet drinkt.
Het zou zo fijn zijn voor jullie allemaal, als bij Sally het besef indaald dat alles oké is.
Je kinderen vinden het vast ook leuk om er iets mee te kunnen doen uiteindelijk.
Zonde dat zo’n pony zo slecht behandeld is geweest.. jullie zijn echt op de goede weg!

Sally en Lucy hebben de eerste 4 maanden dat ze van mij zijn op een kleinschalige fijne pensionstal gestaan waar we best wat hebben uitgeprobeerd, ook omdat het gewoon moet zeg maar. Ze staan nu ongeveer 2 maanden bij mij op de weide en heb ik haar tot nu toe geheel vrij gelaten om nu eerst meer aan het op vrijwillige basis aan het vertrouwen te werken. In de winterperiode gaan ze mogelijk ook weer terug naar dezelfde pensionstal tot het voorjaar.

Op de pensionstal deden we Sally met buiten zetten, met de hand, dus aan een touwtje mee lopen naar de weide. Met binnen halen deden we gewoon de weide open en liepen ze zelfstandig terug naar de stal. Op stal staan, vast staan, de trailer, tractoren, graafmachines, shovels, verkeer, grote balen hooi en andere "vreemde obstakels" langs de looproutes, longeren, bepaalde commando's zoals terug, kom, enz kent ze allemaal heel goed en is ook echt heel braaf mee (nouja vast staan zelf wel zelfs als Lucy aan de wandel ging maar als je dan in de buurt van haar hoofd komt niet meer. Dan kan ze zeer serieus bijten als je haar signalen echt volledig negeert, afleiding met eten gaat dat wel wat beter maar zomaar aanraken niet).
Hier een paar oude fotos van helemaal in het begin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is eigenlijk nergens echt van onder de indruk behalve als je bij haar hoofd komt of direct wilt benaderen of bijv iets haar richting op gooit een snoepje of wortel ofzo raakt meteen in de stress/in de verdediging.

Ze zijn inmiddels 2x met een trailer verplaatst en ze loopt zo zonder aarzelen of problemen zo de trailer in. In de trailer staat ze ook gewoon ontspannen en kun je haar benaderen en aaien, alleen rond het hoofd is en blijft een ding. Ze bouwt wat spanning op tijdens het rijden met de trailer (lucy staat er natuurlijk ook bij dus ook niet zo gek dat de trailer rit spanning geeft) maar ze doet niets bijzonders zeg maar.

Ik verwacht dat haar achterbenen bekappen bijv geen probleem zal zijn maar de voorbenen lastig/gevaarlijk kan zijn omdat je dan onder en voor haar hoofd moet werken. Maar vanaf haar schoft naar achteren doet ze tot nu toe niets als ze vast staat.

Trappen of überhaupt haar benen verplaatsen heb ik haar nog nooit zien doen. Ik vermoed ook dat ze ooit wel gereden is geweest. Ik denk dat er in de basis echt een geweldige lieve pony in zit maar dat er ook echt iets vreselijk mis is gegaan in haar verleden waardoor ze het gevoel heeft dat ze haar hoofd met hand en tand moet verdedigen.

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 16:48

Ik merkte afgelopen week dat zowel Sally als Lucy wat meer hooi gingen eten. Dat kan inmiddels ook zeker want het gras heeft wel zijn beste tijd gehad.
Afbeelding
Dus gisteren de grote slowfeeder voor het eerst erbij gepakt en naast het hooinet en een haffel hooi op de grond nu ook een lekker gevulde slowfeeder.
Afbeelding
Afbeelding
Ze waren er meteen blij mee.
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag gelijk opnieuw weer gevuld en werd ook weer dankbaar gebruik van gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekker droog hooi knabbelen ipv in de regen grassprietjes weg eten.

Ik heb sws nog wel wat knabbel plekken waar ze kunnen knabbelen als ik de klusje doe in de weide waar ze normaal lopen. Vandaag mochten ze even buiten de draden van de weide knabbelen
Afbeelding
Kan ik op mijn gemak mijn ding doen en kunnen zij even genieten van het nog wat betere gras. Win win situatie.
Afbeelding

Salinah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 18:55

Ik blijf me verbazen over hoe groot Lucy al is.
Afbeelding
Ze is nu 6 maanden oud en haar schofthoogte ligt nu ergens tussen 1.32 en 1.35 Ik probeer van de week haar haar nog wat beter te meten want ik schrik echt van haar hoogte.
Afbeelding
Ze groeit zo hard en ze moet nog steeds eten als een giraf als je graast of van de grond eet.
Afbeelding
Haar hals vs lengte benen zijn dus echt niet in verhouding. Haar benen zijn ook al hoger/langer aan het worden dan die van Sally.
Afbeelding
Ze schelen in schofthoogte nog maar een centimeter of 10/12.
Afbeelding
Afbeelding
Ze gaat zeker Sally in halen maar waar ze op uit gaat komen, echt geen idee.
Afbeelding
Afbeelding
Haar papa gaat de paarden maat in. Die is natuurlijk ook nog niet uitgegroeid maar ik vermoed dat hij vooraan paardenmaat word en als ik zo naar Lucy kijk :wow:
Afbeelding

Ik ben nog steeds aan het wachten op de officiële uitslag van het DNA onderzoek tussen Lucy en haar Papa. Mocht (waar ik wel vanuit ga) uit de dna ook blijken dat hij echt de papa is, zal ik daar ook wat meer over vertellen.

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 07:49

Lucy is inderdaad flink :wow: . Ben benieuwd naar haar papa. Gaat het daar al weer goed mee? Die was heel slecht toch?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:10

Het is toch echt wel een leuk veulen.
Vind je het fijn als ze wat groter wordt of juist niet?
Er bestaan tabellen waar je kan aflezen hoe groot een veulen waarschijnlijk gaat worden.
Zijn redelijk accuraat geloof ik

Afbeelding

Heb deze even uit een oud topic geplukt.
Als ik het goed heb uitgerekend in de gauwigheid en ze is nu 1.32 a 1.35 komt ze uit op 1.53-1.59

Reken het even na zou ik zeggen