Niet onder de indruk paardjes

Mama haal je kop uit de emmer, het is mijn beurt veulen

Tja ze doen het goed saampjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:Ach, bij koeien in de wei..
Logisch dat die paarden dan jou ponys opzoeken.
Leuk hoor, en wat mooi voor elkaar. Lukt het met Sally wel met bekappen en hanteren?
Laat je Lucy erbij tot ze natuurlijk afspenen?
Marigold schreef:Wauw, wat zien ze er goed uit!!
Twee mooie gezonde pony’s. Wat geweldig om te zien!
Fijn dat Lucy een merrieveulen is, dat geeft ruimte qua bij de merrie laten. Het zou denk ik voor jullie het fijnste zijn als Sally haar zelf afspeent en ze dan als gewoon twee pony’s samen kunnen blijven staan.
Enige wat ik wel spannend vind is de noodzaak van hoefverzorging ( en soms ook wel andere hanteer en behandel momenten als ze bijv ziek zou worden) van Sally.
Je wil haar vertrouwen niet schaden dat snap ik heel goed. Maar gezonde hoeven zijn ook van groot belang.
Een ervaren hoefsmid zou het eens kunnen proberen? Sowieso moet ook Lucy daaraan gaan wennen.
Ik hoop dat Sally haar slechte verleden meer en meer vergeet. En ze voor altijd bij jullie mag blijven![]()
Wat een leuke pony wordt dat nu ze lekker gezond en blij is!
Marigold schreef:Soms werkt een no nonsense manier ook om de verzorging te kunnen doen.
Wellicht in je omgeving eens uitzoeken of er hoedsmeden zijn met ervaring hiermee.
Die doen ‘alsof’ ze niet weten dat een pony bang is. Sommige mensen hebben dat echt over zich, die geven vanuit hun peroonlijke energie/uitstraling veel vertrouwen aan een paard.
Ik heb dat vroeger zelf meegemaakt, iemand die liep gewoon met elk paard (die bij hun eigenaar moeilijk deden) de trailer op. En die paarden er simpelweg achteraan omdat hij geen enkele spat twijfel in zich had. Heel bijzonder.
Doe je wel al dingen met Sally zoals wandelen, vast staan, en dergelijke? Of is het vertrouwen echt nog heel pril en komt ze verder niet in de hand of uit de wei?
Soms kan er toch meer dan je verwacht. Het gaat er om dat de pony ontdekt en ervaart dat handelingen geen pijn tot gevolg hebben.
Als je die litteken zag dan zou je denken dat Sally al wel het 1 en ander moet kennen. Ze heeft al gereisd, ze is vast vroeger al wel bekapt.
Misschien is een roesje wel voldoende. En dan even een dagje (ofzo, ik weet niet hoeveel tijd daarvoor staat) een draadje tussen die twee zodat Lucy niet drinkt.
Het zou zo fijn zijn voor jullie allemaal, als bij Sally het besef indaald dat alles oké is.
Je kinderen vinden het vast ook leuk om er iets mee te kunnen doen uiteindelijk.
Zonde dat zo’n pony zo slecht behandeld is geweest.. jullie zijn echt op de goede weg!