Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
manumol schreef:Heel erg Herkenbaar, ik heb voor de zelfde keuze gestaan, en heb er voor gekozen om mijn paard zelf naar de slager te brengen.
Denk zo;
Paard heeft een mooie leven zo bij je, en dat doe je al 10 jaar. Levens kunnen veranderen en zal je dingen moeten aanpassen. Dat hoort zo in het leven, dus daar kun je niets aan doen.
In dit geval zou ik je paard niet weg geven of verkopen. Ik denk dat het je nog meer onrust of schuldgevoel zal geven.
Inslapen is echt niet zo’n slechte keuze.
En als de veearts dat nog niet nodig vindt, kun je ook voor de slacht kiezen.
Paard leeft in het nu, dus alleen jij zal er verdrietig van zijn❤️ sterkte met je keuze!
amyblub schreef:Ik zou het persoonlijk niet aandurven om dit soort keuzes te maken op het moment dat ik emotioneel niet goed in mijn vel zou zitten. Ik zou het zelf ook niet kunnen om mijn paard in te laten slapen voor 8 uurtjes extra me-time.
Mazida schreef:Iedereen bedankt voor alle reacties. Ik heb in de laatste reacties vrij emotioneel gereageerd. Maar ik wil weten dat ik alle reacties waardeer. Het valt niet altijd mee om stevige kritieken te lezen, maar dat hoort ook op een forum. Liefs Mazida
Kendra schreef:Ik denk dat je zeker afscheid moet nemen van je paard als dat de problemen oplost, maar net als een aantal anderen vraag ik me af of dat wel zo is.
Het lijkt er namelijk op dat je bij alle mogelijke opties vooral beren op de weg ziet. Of je voelt je schuldig, of je paard komt op een verkeerde plek terecht, of ....
Wat is in jouw hoofd de beste oplossing eigenlijk?
Sunnda schreef:Ts: je hebt je paard tien jaar als grasmaaier gehouden en dan krijg je hier lelijke reacties van mensen waarvan ik zeker weet dat ze het paard nog geen jaar zouden laten staan als ze er niets mee konden.
Dat is het niet waard.
Sunnda schreef:Ts: je hebt je paard tien jaar als grasmaaier gehouden en dan krijg je hier lelijke reacties van mensen waarvan ik zeker weet dat ze het paard nog geen jaar zouden laten staan als ze er niets mee konden.
Dat is het niet waard.
Je hebt je paard een mooi pensioen gegeven en als je nu besluit dat het mooi is geweest, is daar niets mis mee.