Doelen en volg je paard 2023!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:53

Welkom nieuwelingen :)

Heerlijk jazzejam een blij paard op buitenrit! Ze ziet er tevreden uit op de laatste foto :D
Art ik vind je paard er wat schraal uit zien. Hoe oud is hij? Scheerapparaten heb ik verder geen verstand van. Ik scheerde m'n pony met een apparaat gemaakt in west-duitsland zo oud was die _O-
Wat een heerlijk positieve post hierboven DemiSisa! Zo fijn als je zo'n verbetering voelt!

Hier vandaag ook een top dag met Clara, lekker dressuur gereden. Ze begint echt met elke training meer soepel te worden en we konden vandaag zowat een ronde volte rijden in draf :+ We spelen ook wat met het wenden van de voor en achterhand, pasje zijwaarts, puur voor haar om de verschillende hulpen te leren. Daar snapt ze nog niet zo veel van en haar eerste reactie is: 'protest! dit kan ik niet!' Maar uiteindelijk valt het kwartje wel en dan is ze helemaal mentaal moe.

Een leuk vergelijksplaatje om op terug te kijken over een tijdje. Ze mag wel even wat billen kweken haha!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 02:23

Piekosj: osteopaat gaat me helpen met voer advies net omdat Dundee schraal blijft ondanks goed voeren. Staat nooit zonder hooi, kreeg tot die op stalling ging elke dag een emmer bietenpulp gemengd met klein beetje maisvlokke, meusli en lijnzaadolie. Heb zelfs een tijdje all in soup van aveve geprobeerd. Maar hij werd niet dikker. Z'n buik werd wel rond, maar dat kan van ruwvoer zijn.
Echt veel trainen heb ik ook niet gedaan van augustus tot met december wegens gebrek aan tijd en goede rijbodem, en de hete zomer werkte ook niet echt mee, ook een reden waarom die op stalling blijft, kan ik beter en regelmatiger trainen.

Hij wordt 5 dit jaar.

Maar fysiotherapeut komt ook weer in april (elke 6 maanden).

Als spieropbouw toch wegblijft ga ik hem laten testen op pssm.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:42

Is lastig bij te houden zo hard gaan we nu in het topic haha... alleen maar leuk uiteraard!

@sintara wat fijn dat je weer aan de slag kan met Mel!
@jazzejam heerlijk zo'n ritje zeg.
@Art_Ificious wat fijn dat de osteopaat je daarin ook helpt. Ik vind een te dik paard lastig om weer op goed gewicht te krijgen maar een schraal paard is ook lastig.
@DemiSisa en Piekosjj fijn dat jullie zo heerlijk hebben kunnen trainen

Ik heb ook fijne dagen gehad met Elaya. Vrijdag heerlijk alleen op buitenrit geweest en gisteren heeft een stalgenootje mij geholpen met grondwerk. Is echt iets wat ik met een nieuw jong paard (mocht dat ooit gebeuren) direct zou willen oppakken maar 9 jaar geleden bij de koop van Elaya leefde dat helemaal niet zo en ben ik "gewoon" begonnen met rijden. Met als gevolgd dat we ergens best het vertrouwen af en toe in elkaar missen. Dit is overigens niet in heel ernstige mate of dat er echt gevaarlijke situaties ontstaan, maar toch denk ik dat het vertrouwen in elkaar na 9 jaar hierdoor nog heel erg kan groeien. Aangezien ik niet van plan ben haar ooit weg te doen hebbben we denk ik nog genoeg jaren om het in te halen :) Gisteren dus serieus bezig geweest met de basis en eigenlijk pakte ze dit heel goed op. Vond het mooi om te zien dat op de momenten waarop ik ontspande Elaya ook op rust ging staan of begon te kauwen, proesten.

Helaas ging het oefenen met de trailer niet door. Oud stalgenootje die me daar bij helpt moest onverwachts eerder beginnen op werk. Enerzijds jammer, anderzijds heb ik nu dus heel fijn grondwerk met haar gedaan wat ons hopelijk ook gaat helpen straks in het vertrouwen omtrent de trailer.

Vandaag gaan we nog even rijden of longeren. Even kijken hoe hoog mijn eigen energielevel is na een ochtendje verven bij een vriend die verhuisd is.

Afbeelding

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:51

Jeetje 2 dagen niet bijgelezen, en heel wat pagina's erbij! Wat gaan jullie hard ;)

@ Art_Ificious, wat raar dat de messen zo snel bot worden... Geen tips hier helaas. Mijn tondeuse is wel kapot gegaan na een poging tot het scheren van mijn IJslander. Maar ja, die heeft zo'n dikke vacht en ik heb dat ding 0 verzorgt :')
Leuke uitstraling heeft Dundee wel! Mooi koppie.

@Muronia, welkom en leuk dat je ook mee doet met je knapperds!

@jazzejam klinkt als een leuke en actieve rit!

@DemiSisa wat fijn dat het zo goed ging, klinkt heerlijk!

@Piekosjj en Felien_Kyra, klinkt erg fijn en geslaagd!

Gisteren nog een keer 20 minuten met Pablo gelongeerd. Langer dan normaal, want hij was erg energiek. Hij vindt het heerlijk om te werken en te bewegen. Altijd fijn om een tevreden paard te zien.
Daarna nog uitgebreid gekroeld.
Het is best rustig hier, ze staan voornamelijk te grazen op het nieuwe stuk wei :Y) Heerlijk.
Morgen komt de osteopaat. Even lekker alles na laten kijken!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:41

Wat gaat het snel hier!

@piekosjj: Klinkt als een fijne training! Clara ziet er goed uit!

@artificious: Heb je al een keer z'n huidige voer laten analyseren op voedingsstoffen en tegenover zijn dagelijkse behoefte gezet? Mijn vorige paard bleef ook altijd schraal en het is pas toen mijn veearts alles heeft uitgerekend (met een speciaal programma) en we een nieuw voerplan hebben opgesteld dat hij begon bij te komen. Ik had zelf al zoveel geprobeerd daarvoor, bietenpulp, olie, sojaschroot, fibrebeet, maar niks hielp omdat ik dat allemaal niet in de juiste samenstelling/dosering gaf. Succes! Een dik paard is lastig, maar mager zeker ook.

@felien Kyra: Gaat goed bij jullie!

@Lyona: Wat fijn dat je paard zoveel looplust heeft! Dat zit zijn conditie ook wel goed waarschijnlijk.

Ik wilde vandaag even een klein rondje stappen aan de hand met Fadon. Gewoon de ene oprit af, stukje straat en de andere oprit weer op, zo blijft stal en de paarden hele tijd in zicht. Maar ik had me al voorbereid dat het misschien niet zou lukken... Hij is de laatste tijd zo enorm alert buiten en ondertussen weet ik dat hij heel veel stress opbouwt en dat hij plots ontploft. Dus we zijn op het terrein gebleven en hebben geoefend op stress laten afvloeien. Moeilijk, maar hij is niet ontploft, dus da's al fijn.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:19

Jeeeeetje wat gaan jullie hard joh!
Even teruglezen hoor. :+

@Piekosjj, lekker bezig! Dat herken ik trouwens, een beetje dat staken omdat het zo moeilijk wordt, haha.
@Art, ik duim iig dat het geen pssm is!
Lekker bezig @Felien, grondwerk kan zo leuk zijn! Maar je moet er wel 'aan wennen'. Kan je fijn buitenrijden in jouw omgeving?
@Lyona, dat is fijn, als ze dat zo aan kunnen geven én dat jij er ook in meespeelt! :)
@Katyatje, kan je kleinere stapjes nemen wellicht? Dan kan je de training positief instellen en afronden en dan is het toch een kleine overwinning zonder die ontploffing. Mijn vorige paard deed precies dat; die liet dan geen overspronggedrag zien vloeide dus niet af) en ná de training ontplofte hij terwijl er 'niks aan de hand was'.

Mijn eigen doelen deze maand waren:
Citaat:
Doelen januari:
- Oefenen met beleefdheid-commando’s
- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, ‘galop’ in roundpen
- Staart wassen
- Beginnen met jambette
- Desensibiliseren zeil op grond

Het begin van de jambette is al goed gelukt. Super snel.
Maar vandaag hebben we een zeiltje geïntroduceerd en hij had het echt niet beter kunnen doen! _/-\o_ <3

Afbeelding

Hij kan wel lekker nadenken en moeilijk kijken en hij durft ook wel de tijd te nemen om het allemaal te verwerken. Maar bang is 'niet. Een beetje onwennig; lopen met iets op zijn rug (mooie voorbereiding om het zadelmak maken). :') :P

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:03

Felien_Kyra, klinkt goed. Jammer wel dat trailerladen niet door kon gaan.

Lyona, hoe ging het bij de osteopaat?

Katyatje, geen tips helaas, maar dat hij niet ontploft is klinkt wel positief. Wat ik bij een vorige pony deed was het hoofd laag vragen, echt heel laag, dan ging die kauwen en likken en werd die toch rustiger.

Always wat stoer met dat zeil :)

Hier vandaag Dundee gereden en eens een sprong meegenomen. Hij deed het onwijs goed. Zijn linkergalop is ook echt verbeterd. Rechtsom ben ik alleen in draf over de sprong gegaan en ipv springen is hij erover gehupst/gedraafd. Maar dat mag, zolang hij maar rustig blijft erbij.

Springen doen we zeker niet alle keer. Vind het leuk ter afwisseling op de dressuur. Ik heb tevens ook geen springzadel maar een dressuurzadel :')

In uitjes wil ik wel vaker doen ter versterking van de achterhand.
Afbeelding

En iets hoger
Afbeelding

X2305

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:23

Na een jaar blessure leed (jaar 3 op rij).. hoop ik in 2023 mijn rentree te maken op wedstrijd en succesvol Z2 te starten en verhuizen we naar het oosten :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:32

Eve_16 schreef:
Na een jaar blessure leed (jaar 3 op rij).. hoop ik in 2023 mijn rentree te maken op wedstrijd en succesvol Z2 te starten en verhuizen we naar het oosten :)

Heel veel succes. 3 jaar op rij blessureleed :(:) , jij verdient echt een goed jaar hopelijk dit jaar zonder blessures.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:20

Piekosjj: fijn dat je elke training verschil merkt. Hopelijk blijft dat zo doorzetten. Vind Clara een leuk paard! :D
Felien_Kyra: fijn zo'n grondwerksessie, mooi dat ze mooi kan ontspannen. Wel ontzettend jammer dat het trailerladen niet doorging.
Lyona: klinkt alsnog als een fijne training en heerlijk zo'n kroelsessie achteraf! Kun je als mens ook enorm van genieten!
Katyatje: misschien voor jezelf inderdaad, zoals AlwaysH ook al aangeeft, kleinere stapjes maken en kleinere doelen stellen? Misschien is voor jouw paard 2 stappen van het erf af bij wijze van al een heel mooi begin als je merkt dat hij de stress/spanning wat makkelijker af kan vloeien en kan je zo uitbreiden.
AlwaysH: wat gaaf dat hij dat zo goed oppakt zeg! Tof dat het begin van de jambette er al op zit. Klinkt alsof jullie samen mooie stappen maken! :)
Art_inficious: ziet er goed uit! Fijn om af en toe af te kunnen wisselen in training :)
Eve_16: 3 jaar, pfoe. Hopelijk wordt 2023 jullie jaar! Ben benieuwd naar jullie jaar! :D

Hier vandaag onze trailerlaad training gedaan. Dat doe ik in principe helemaal alleen, omdat dat ook is wat ik wil bereiken. De vorige keer waren we geëindigd met 2 voeten op de klep zonder druk, dus hem echt zelf de klep op willen laten lopen. Dat had hij heel snel al door. Hij liep telkens de klep af, ging er daarna met z'n beide voorbenen weer op staan en zo telkens opnieuw. :+ Vanuit daar steeds een stap achteruit gedaan en hem de kans gegeven verder de trailer in te komen. Dat ging best goed, soms deed hij met beide voeten nog een stap naar voren en soms zelfs met een achtervoetje ook voorzichtig op de klep. Nadat hij een keer met 3 benen volledig op de klep had gestaan hem verteld dat als hij weer met 3 benen (of meer, dromen mag) op de klep zou komen staan we gelijk klaar waren en hij lekker naar de wei mocht. Schijnbaar begreep hij wat ik zei, want nog geen minuut later stond hij OP de trailer. Volgens mij was hij ook helemaal verbaasd over zichzelf. Ik hem belonen alsof hij wereldkampioen geworden was en hij heeft een heleboel brokjes gehad. Daarna de trailer af, daar snapte hij toch niets van hoor. De trailer op betekent toch dat we op pad gaan? :')

Al met al zo'n 40 minuten getraind. Dus nu rustig de tijd nemen dat het uiteindelijk wat sneller zal gaan en uiteindelijk dat hij er zelf op gaat lopen. Maar onwijs blij met deze training. :D

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:57

Hier deze week 2x gelongeerd (1x enkele, 1x dubbele lijn). Zaterdag is hij gemeten en gewogen, mijn inschatting van 1.54 & 450 kilo was netjes. Er kwam 1.54 en 460 kilo uit. Is zeker niet te dun of te dik nu, dus dat is fijn. Morgen les op balanstoestel, met eigen zadel. Lessen voor trailer ingepland, dus we zijn goed op weg voor deze maand!

Aankomende week wil ik proberen om weer 2x per week iets te doen, waarvan minimaal 1x rijden en dat ritme weer behouden.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 21:58

LienC, wat gaaf om te weten! Ik heb ook een keer Stinky laten wegen, op wedstrijd, die was van die 23 km 13 kg afgevallen. Best interessant om te weten!
DemiSisa, wat een mooi resultaat! In 40 minuten van alleen voorbenen op de klep naar er volledig in... Daar heb ik een week over gedaan toen!
Eve_16, 3 jaar, ik ken helaas het gevoel... Begon in 2019 met 3 weken vaag niet-rad, eindigde met alleen nog rechtuit op hele goede dagen (en in de tussentijd kunnen de andere 2 (hopelijk tijdelijk) ook niet gereden worden)... Ik hoop dat jullie lekker kunnen opbouwen!
Art_Ificious, die springt lekker zeg! Wat een plezier!
AlwaysH, haha hij geeft ook nergens om he :+ wat zijn jullie leuk bezig!
Katyatje, dat is een geweldige beslissing om op het erf te blijven! Voor mij ook zo moeilijk om veiligheid boven de mogelijkheden te verkiezen, maar het is zo belangrijk!
Lyona, fijn dat hij zijn energie aan de longe kwijt kon!
Felien_Kyra, Jammer van het trailerladen maar wat gaaf dat je lekker alleen naar buiten bent geweest!
Piekosjj, bijna een ronde volte :') Fijn dat ze zo soepel wordt! Dan volgen die billen vanzelf wel toch?

Hier zijn de paardjes ook weer lekker aan de beurt geweest, met Stinky heb ik de grondwerk-challenge geoefend (wendingen om voor- en achterhand, achterwaarts zonder ze aan te raken, zijwaarts in stap en draf, door een nauwe doorgang sturen, netjes op de volte lopen in stap en draf ( :') ) en over een obstakel lopen). Stinky is niet echt onder de indruk van de meeste dingen dus heb ik gisteren een 'bruggetje' gebouwd, en hij vond het spannend genoeg *\o/* Alle andere oefeningen deed hij al heel goed, dus meer dan tevreden.
Madelief heeft weer een mindfulness-sessie gehad, en ze ontspande super diep! Ze is eindelijk gaan gapen *\o/*
Daarna met beide dames aan de wandel, even lekker in het bos genieten van het mooie weer en natuurlijk de grasjes :Y)

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:13

Wauw, die 13 kilo zou dan voornamelijk vocht zijn neem ik aan? Klinkt veel zeg, 13 kilo.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:38

Nessinator, thnx het betreft een Franse Draver :D ben ook enorm blij dat hij gewoon blijft door galopperen na de sprong. Galop linksom is echt enorm verbeterd. <3
Nu nog rechtsom sterker worden, aan de longe lukt het inmiddels al om galop te doen zonder dat hij een achterbeen scheef wegzet.
Voordeel is dat de piste echt enorm groot is en ik op de lange zijde zeker 60 meter rechtuit kan gaan.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 22:42

LienC schreef:
Wauw, die 13 kilo zou dan voornamelijk vocht zijn neem ik aan? Klinkt veel zeg, 13 kilo.

13 kilo op 445 valt op zich mee, 3% ongeveer, en inderdaad voornamelijk vocht. Dat werd er ook bij gezegd toen, zodat je ook weet dat je het drinken na de wedstrijd goed in de gaten moet houden!

Art, ja veel rechtuit kunnen is zeker fijn voor een paard dat moeite heeft met de galop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:06

Jullie gaan zeker in het weekend veel te hard joh :=

Ik zie fijne plaatjes en trainingen voorbij komen.

Qua ontploffen: ik heb een trauma paard staan en daar moet ik echt oplossingsgericht mee werken: pas doelen stellen wanneer ik voel hoe haar pet staat, dan een klein werk doel en ALTIJD afsluiten met iets wat we sowieso kunnen samen. Bij haar hou ik het echt heel klein, soms zit ik er maar een kwartier op als ze echt heel fijn is, juist om dat heel erg te belonen!

Ik heb zaterdag die zit analyse gehad, erg verrassende maar helpende uitkomst en meteen wat oefeningen gehad om mee aan de slag te gaan.

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:17

Ik volg ook! Mijn doel voor 2023 is dat ik eigenlijk wil leren springen, heb pas 3 keer gesprongen maar vind het heel leuk, helaas heeft mijn manege geen leskaarten voor springen maar wel losse lessen. En eigenlijk hoop ik ook meer te leren van paardenziektes en blesures en zo. Nou ja ik zie het wel :D Maar ik vind het leuk om dit topic te volgen :)

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 10:54

Katyatje, fijn dat Fadon niet is ontploft. Dat is in ieder geval iets!

AlwaysH, stoer hoor zo met dat zeil! En fijn dat het begin van de jambette is gelukt.

Art_Ificious, een sprongetje voor de afwisseling is altijd fijn. En extra fijn dat Dundee het goed deed!

Eve_16, jeetje 3 jaar is wel heel lang! Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter!

DemiSisa, wat onwijs fijn dat het zo goed ging!

LienC, dat heb je zeker netjes ingeschat zeg. Goed bezig!

nessinator, fijn dat de sessie's met je beide dames zo goed ging.

Gisteren is hier de osteopaat geweest voor alle paarden. Hij begon met Pablo, hij deed het boven verwachting goed! (oke, de osteopaat is maar 1 keer ongegooid, en Pablo is ook maar 1 keer op zijn voet gaan staan, en hij heeft zich wel weer misdragen met voet geven. Hij misdraagt zich altijd vreselijk bij vreemden...) Maar de osteopaat was nog heel genoeg om de andere paarden ook te kunnen doen, dus dat was fijn }> :')

Pablo was helemaal perfect, kreeg meerdere complimentjes ervoor aangezien hij ook al een beetje wordt bereden. De osteopaat was echt verbaast over hoe goed hij in zijn lijf was! Super blij en trots, ik train hem veel met zijn lijf goed leren gebruiken, en extra leuk als een buitenstaander dan zegt hoe goed hij is! :):)
Ik was wel verbaast, vorige maand had hij een klein ongelukje gehad met een sprongetje van wel 40 cm :Y) Over de kop geslagen met ruiter en al. (vanuit volle galop, en hij sloeg echt recht over, met een mooie koprol) Heeft ie dus echt niks aan over gehouden!

Shadow zat wel wat vast in zijn rug, maar de osteopaat vroeg al of hij veel was gegroeid. Tja, meer dan 15 cm in een jaar tijd... De osteo vond het wel logisch en Shadow is nu weer helemaal lekker los. Ik heb ook nog niet zo veel met Shadow daarop getraind dus dat wil ik meer gaan doen. Shadow gedroeg zich echt voorbeeldig...

De osteo zei ook nog dat beide ruinen erg grote wolftandjes hebben, dus de tandarts maar bellen voor een afspraak. Zeker omdat ik Pablo daarna waarschijnlijk een bitje in wil doen. Maar dat stond toch al op de planning.

Erg blij dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:22

Fijn, beide paarden weer behandeld.
Over de kop geslagen, jeetje wat naar!

Hier gisteren voor het eerst een l2 proef gereden. Erg interessant :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 11:50

Wij hebben sinds gisteren een zadel, dus doel 1 voor 2023 is gehaald :)
De volgende stap is (opnieuw) een verhuizing, van haar tijdelijke stal naar de plek waar ze hopelijk definitief blijft staan. Daar hadden ze niet eerder plek, dus we moesten een maandje overbruggen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:30

Wat gaan jullie snel zeg, super leuk, zou deze pagina even reageren :)

Piekosjj Super dat het rijden zo goed gaat :)
felien_kyra Ik doe eigenlijk nooit grondwerk met mijn paarden en heb er eentje al 15 jaar :)
Lyona Super fijn zo achteraf lekker kroelen, fijn dat die bij de osteo perfect was op wat voeten trappen na. fijn dat die niks aan zijn val heeft overgehouden
kayatje Jammer dat je plan niet lukt, maar op terrein afvloeien is een goede eerste stap
AlwaysH Wat super goed van het zeil :D
Art_Ificious Ziet er goed uit :)
Eve_16 Succes ik herken het helaas, paard staat met denk ik peesblessure nummer 4 in 3 jaar. Wel ondertussen kunnen opbouwen, maar laatst was ze weer kreupel in draf, maar de pezen voelde gewoon goed. Dus voor de zekerheid laat ik haar op rust staan (wel naar buiten de heledag) en in maart/april weer opbouwen
DemiSisa Fijn dat de trailerlaadtraining zo goed ging :D
LienC Netjes geschat
nessinator Wat fijn dat het goed ging
FoxTinka Welkom! Leuk doel, springen is leuk :)
Robijntjah haha ben benieuwd waarom het intressant was haha
Lieser Super dat je 1e doel voor dit jaar gehaald heb haha

Ik had dus zondag de oefencross, ik kopieer het even vanaf facebook:
Zondag hadden Betsy en ik onze eerste crossles van 2023. Elke maand wil ik als het lukt met haar of naar crossles of naar een oefencross. Zo gaan we 12 februari naar indoor oefencross in Zwolle waar we 2 rondjes 50/60 cm gaan doen en 25 maart gaan we naar de in/outdoor van Den Ham waar we vorig jaar ook gestart zijn. En afgelopen zondag dus een crossles in Vinkega. En Man wat een paard niks geweigerd, keek nergens naar (sloot onder hindernis ofzo) mijn doel was sws minder haar tegenhouden voor de sprong, volgens mij is dat echt goed gelukt. Beter dan 2019. De hoge hindernissen durf ik niet en mocht daarom lage springen. Ik weet dat Betsy het kan, maar ik durf het nog niet. Ik heb een paar foto's gekocht van Amanda Melchior en ben der heel blij mee . Er was gezellig een vriendin mee die filmpjes heb gemaakt, ik had ook mijn helmcamera op, maar heb die iets te vroeg aan gedaan, waardoor die snel uit viel. Ze heeft er ook een edit van gemaakt.
Op naar alle andere crossen! in mei staat ook Heino op de planning en augustus misschien Batmen.

Mijn doel voor deze les, was minder mijn hand eraan houden naar de sprong toe, en dat ging echt heel goed volgens mij.
Nog fotos van Amanda
Afbeelding
Afbeelding

En filmpje gemaakt door vriendin,
https://www.instagram.com/p/CnOrDXkg99K/

Op naar de volgende crossen :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:46

Melisja_92 Ziet eruit als een heerlijk stapritje!!
Katyatje Jammer dat je nu nog langer moet wachten tot je kan rijden... Hopelijk is het daarna weer lekker rijden en een stijgende lijn omhoog!! En fijn dat hij niet ontploft was!!
Sintara Gefeliciteerd!! Fijn dat ze weer beter is!!
Art_Ificious Hij is netjes geschoren!! Fijn dat hij het springen goed doet!
jazzejam Fijn dat de buitenrit goed ging!!
Piekosjj Fijn dat Clara steeds meer soepel wordt in haar lijf!!

Hier vandaag met Pedro weer eens gereden. Ivm verhuizing van oma even niet meer gedaan maar het was gewoon opstappen en wegrijden, zo fijn dat hij daar zo makkelijk in is! Zelfs in de regen was hij braaf vandaag, niet eens geprobeerd zijn kont in de wind te zetten!
Verder heb ik een doel die ik nog niet genoemd had ook hopelijk al gehaald deze maand! Ik wilde namelijk altijd al een fotograaf zoeken voor foto's van mij en mijn paarden, en die heb ik eindelijk gevonden! 21 januari hebben we een shoot en dan is het kijken of we het redden om ze allebei al te shooten of dat er dan maar eentje op de foto gaat en de andere op een ander moment!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 20:40

Flubberboot, wat fijn dat je lekker hebt kunnen rijden!
JoycexEnya, wat gaaf dat je lekker bent wezen crossen! Supermooie foto's!
Lieser, gefeliciteerd met je zadel, en fijn dat ze nu verhuisd is!
Robijntjah, nu ben ik nieuwsgierig, wat was er zo interessant aan de L2-proef?
Lyona, fijn dat de osteopaat zo tevreden was!
FoxTinka, welkom! Springen is een leuk doel, en over paarden raak je nooit uitgeleerd. Veel plezier!

Ik ben ook weer helemaal tevreden! Vandaag voor het eerst sinds mijn eigen ziekte weer met Stinky wezen hardlopen, hij had er ZIN in! Hij had zelfs niet eens echt oog voor de grasjes :Y) Ik had voor januari een voorzichtig doel van 5 minuten zuiver hardlopen gesteld, maar hij was vandaag zo voorbeeldig dat het er meteen al 6 waren!
Daarna nog even met hem en Madelief een rondje om gewandeld, en met Sandy wat grond-oefeningen gedaan. Dik tevreden dus, maar vooral met mijn eigen lijf, dat eindelijk weer in staat raakt om te doen wat ik voor sinterklaas ook kon.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:27

Joycexenya, ziet eruit als een geslaagde cross training. Ze maakt mooie sprong en ziet er ontspannen uit.

Flubberboot lekker is dat als ze makkelijk op te pakken zijn na een tijdje stilstand. Hier is de schimmel ook erg makkelijk daarmee.

Nessinator, fijn als de vooruitgang groter is dan op gerekend en dat je zelf ook weer fitter wordt.

Hier gisteren nog even gauw voor het donker werd nog gelongeerd met de schimmel.
Lekker druk en flink bokken. :=
We hebben het net niet droog gehouden. Zal blij zijn als weer droog is. Maar deze week verwachten ze nog veel neerslag.

Afbeelding

Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:32

Doel nummer 3 dan maar :) . Missy heeft sinds half december niet veel gedaan, dus we gaan haar rustig oppakken de komende dagen. Eens zien of we haar conditie wat op peil kunnen brengen. Als iemand nog tips heeft, hoor ik het graag.