[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:26

finnyboy schreef:
mooi mens ben je!

ik blijf even volgen.. vol verbazing ..

soms loopt er blijkbaar echt iemand zo je leven in :j


<3

anjali
Berichten: 15374
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:32

LadyDii schreef:
Gitana schreef:
Interessant. Ik had de connectie met corona en inflatie nog nieteens gemaakt 8)7

Ik vind ook dat je goed bezig bent TS!

Hij lijkt helemaal geen schrammen oid te hebben ofwel? Dat is wel gek voor een beest die lang rondgelopen moet hebben, maar niet zo gek voor een paard dat net gedumpt is natuurlijk ..
Ik ben benieuwd of er meer bekend wordt binnenkort



Hij heeft op de borst een flinke jaap en zit onder de vliegenbeten. Ook heeft hij in de ellebogen zeg maar wat oudere wonden, denk een week ongeveer.

Edit: ellebogen, lol wat zeg ik. Oksels.

Wonden in de oksels? Zou hij misschien een zadel(met singel) erafgewerkt hebben? Hoe dan ook,het paard is op de foto bijzonder mager. Dat wijst ofwel op een hele slechte verzorging ofwel op al lang rondgezworven te hebben.Heel mooi van je ts dat je je het lot van dit paard aantrekt.

Yavanna

Berichten: 2683
Geregistreerd: 11-12-03

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:46

Heerlijk al die aannames van veel bokkers, of alle “goed bedoelde” adviezen, of ook zo een, alle verantwoording die TS moet afleggen omdat zij Misterio :D ( hoe zou ik dat nou weten :) )onderdak geeft op haar kosten.
Diana, respect voor wat je doet en laat de azijn drinkers maar lekker doen. Ik hoop dat je of de eigenaar vindt, of dat je er een geweldig paard aan over houdt.

alice0cullen

Berichten: 2438
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:48

Ik heb echt bewondering voor het feit dat je hem zo goed opvangt en meteen ook bereid bent alle kosten te dragen. Zouden meer mensen moeten zijn als jij op de wereld.

En voor de mensen die het een raar verhaal vinden, ik heb een aantal jaar geleden op een stal gestaan waar ineens twee paarden extra in de groep liepen. Was ineens mot in de wei, stalhouder kijken heeft iemand twee echt broodmagere paarden gedumpt. De buurman had een trailer gezien die bij de achterkant van het weiland de poort openmaakte en twee paarden uitlaadde en hem weer gesmeerd zijn. Ging om twee rijpaarden. Mensen doen soms rare dingen als ze financieel in de problemen komen, gelukkig had de buurman het kenteken gezien en is de eigenaar achterhaald, de uiteindelijk na een hoop gebakkelei de paarden heeft overgegeven aan stalhouder.

Dreamboy

Berichten: 2487
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:49

elnienjo schreef:
pillow schreef:
Ik vind het raar dat je gelijk een maand stalling vooruit moet betalen. Voor hetzelfde was hij een dag later opgehaald. Overigens heeft iedere gemeente een zgn schutstal waar gevonden vee of paarden opgevangen worden. Ik zou dit zo nooit hebben gedaan.

Eens.
Heel bijzonder dat je zelf zulke hoge kosten wil maken voor een gevonden dier. Je hebt geen enkele garantie dat de eigenaar dat gaat vergoeden.


Wat een gezeur. TS heeft gewoon een groot hart. Daar zouden velen een voorbeeld aan kunnen nemen want die willen al niet eens geld uit geven aan hun eigen paard als het iets mankeert, laat staan aan een vreemd paard. Ik nem mijn petje voor haar af en ja, ik zou zeker hetzelfde gedaan hebben.

nomercy

Berichten: 188
Geregistreerd: 07-06-08
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:51

Ik kom onder mijn lees steen vandaan en ga misschien iets heel raars zeggen, maar zou hij niet uit Oekraïne komen? Menig paardenbaasjes hebben toen de oorlog begon hun paarden los gelaten in de wildernis omdat ze moesten vluchten voor de oorlog. Zou heel bijzonder zijn natuurlijk en misschien onmogelijk maar toch O:)

lor1_1984

Berichten: 12096
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:56

nomercy schreef:
Ik kom onder mijn lees steen vandaan en ga misschien iets heel raars zeggen, maar zou hij niet uit Oekraïne komen? Menig paardenbaasjes hebben toen de oorlog begon hun paarden los gelaten in de wildernis omdat ze moesten vluchten voor de oorlog. Zou heel bijzonder zijn natuurlijk en misschien onmogelijk maar toch O:)

Met een Nederlandse chip en fokker?
Kan, maar lijkt mij vrij onwaarschijnlijk eigenlijk. :)

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:57

Yavanna schreef:
Heerlijk al die aannames van veel bokkers, of alle “goed bedoelde” adviezen, of ook zo een, alle verantwoording die TS moet afleggen omdat zij Misterio :D ( hoe zou ik dat nou weten :) )onderdak geeft op haar kosten.
Diana, respect voor wat je doet en laat de azijn drinkers maar lekker doen. Ik hoop dat je of de eigenaar vindt, of dat je er een geweldig paard aan over houdt.


Hahah, hey Facebooker! {:}

Lieve woorden. Dankjewel.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:58

nomercy schreef:
Ik kom onder mijn lees steen vandaan en ga misschien iets heel raars zeggen, maar zou hij niet uit Oekraïne komen? Menig paardenbaasjes hebben toen de oorlog begon hun paarden los gelaten in de wildernis omdat ze moesten vluchten voor de oorlog. Zou heel bijzonder zijn natuurlijk en misschien onmogelijk maar toch O:)


Hij is 13 jaar geleden in Nederland geboren en ook aangemeld bij KNHS. Lijkt me dus van niet.

Toch bedankt.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 17:59

alice0cullen schreef:
Ik heb echt bewondering voor het feit dat je hem zo goed opvangt en meteen ook bereid bent alle kosten te dragen. Zouden meer mensen moeten zijn als jij op de wereld.

En voor de mensen die het een raar verhaal vinden, ik heb een aantal jaar geleden op een stal gestaan waar ineens twee paarden extra in de groep liepen. Was ineens mot in de wei, stalhouder kijken heeft iemand twee echt broodmagere paarden gedumpt. De buurman had een trailer gezien die bij de achterkant van het weiland de poort openmaakte en twee paarden uitlaadde en hem weer gesmeerd zijn. Ging om twee rijpaarden. Mensen doen soms rare dingen als ze financieel in de problemen komen, gelukkig had de buurman het kenteken gezien en is de eigenaar achterhaald, de uiteindelijk na een hoop gebakkelei de paarden heeft overgegeven aan stalhouder.


Sommige mensen.. jeetje zeg.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:00

Hij heeft op de borst een flinke jaap en zit onder de vliegenbeten. Ook heeft hij in de ellebogen zeg maar wat oudere wonden, denk een week ongeveer.

Edit: ellebogen, lol wat zeg ik. Oksels.[/quote]
Wonden in de oksels? Zou hij misschien een zadel(met singel) erafgewerkt hebben? Hoe dan ook,het paard is op de foto bijzonder mager. Dat wijst ofwel op een hele slechte verzorging ofwel op al lang rondgezworven te hebben.Heel mooi van je ts dat je je het lot van dit paard aantrekt.[/quote]


Oksels ja, lijkt echter niet van een singel, ik bedoel echt ín de oksels net op de benen. Snap je wat ik bedoel?

Mijn eigen merrie heeft dat ook eens gehad, maar dat was van rollen in de stal vermoedelijk en met omhoog komen haarzelf bezeerd.

Ibbel

Berichten: 49277
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:05

Paard heeft geen oksels. Oksel zit tussen schouderblad en bovenarm, en dat zit bij een paard 'binnenin'.
Ellebogen zou kunnen, en dat is ook meteen de singelplek.
Als het lager zit, heb je nog de voorknie en de kootholte. Dus zeg het maar :))

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:09

Kan ook van teken eten die zwellen en dan door stappen dat het gaat schuren. Beetje hitte erop en hopla.

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:12

elnienjo schreef:
Eens.
Heel bijzonder dat je zelf zulke hoge kosten wil maken voor een gevonden dier. Je hebt geen enkele garantie dat de eigenaar dat gaat vergoeden.


Dit zegt meer over jou dan over de ts.

TS heeft een goed hart!
Super dat je h’m zo opvangt en zorgt voor hem.

Wellicht is het ook nog een optie om te zoeken op paarden die tijdens een rit zoekgeraakt zijn.
Tuig kan hij inmiddels, als hij al lang rondloopt, ‘verloren’ zijn.

Koekie73

Berichten: 2701
Geregistreerd: 30-10-16

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:25

Hey TS, ik vind je een topper. Ontzettend fijn voor het paard dat hij fijne opvang heeft gevonden en kan bijkomen.
Als er een eigenaar is die hem mist, hoop ik ontzettend dat ze snel herenigd worden. Heb jouw bericht op FB gedeeld uiteraard.

Hou je ons op de hoogte?

BeFunny

Berichten: 10999
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:26

Ja ik vind het heel mooi dat ts dit doet en dapper.

Ik hoop dat de eigenaar gevonden wordt hoe dan ook heeft hij nu Iig onderdak en eten en dat is Iig beter dan hem aan zijn lot over te laten.

En dat Ts ook niet meteen alles voor handen heeft qua antwoorden omdat het ook gewoon echt bijzar is daar kan ze niks aan doen.

Ze doet met de beste wil iets voor dit dier en daar heb kan je enkel respect voor hebben.

Durquia

Berichten: 199
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:28

Goh bijzonder verhaal, ben erg benieuwd hoe dit afloopt en of de eigenaar nog gevonden gaat worden.

TS, ik vind dat je goed hebt gehandeld, ik had ook geen problemen gehad om de kosten te dragen voor een dier in nood.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:47

Update: Lekker gegeten en een slobbertje gekregen. Even aansterken, prioriteit #1.

Weer bijna een dag voorbij. "Mist dan echt niemand mij?"
Van de eigenaar ontbreekt nog ieder spoor. Dierenartsen kennen zijn chipnummer niet, fokker heeft geen duidelijk verhaal & de berichten zijn al duizenden keren gedeeld en populair. Daarvoor mijn dank!

Hij is rustig, braaf, eet, drinkt en mest goed.
Gelukkig minder uitgedroogd en zijn huid blijft niet meer overeind staan als je het vastpakt. Gaat de goede kant op.

Wel duidelijk aan de erg schrale kant en absoluut geen bespiering te bekennen. Wat is er toch met je gebeurd? I'll find out. ;)

Tot morgen! Vooral blijven delen & denk je hem te herkennen? Stuur een privè bericht.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:48

Ibbel schreef:
Paard heeft geen oksels. Oksel zit tussen schouderblad en bovenarm, en dat zit bij een paard 'binnenin'.
Ellebogen zou kunnen, en dat is ook meteen de singelplek.
Als het lager zit, heb je nog de voorknie en de kootholte. Dus zeg het maar :))



Hahaha ik weet het allemaal niet meer joh :+ word knettergek!

In ieder geval geen zorgelijke wonden, nu.

sterregoud
Berichten: 1903
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:49

Fijn dat jij dit paard nu opvangt ! Knap, liefdevol, hoop dat het een goede uitkomst mag hebben.

LadyDii
Berichten: 410
Geregistreerd: 29-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:52

sterregoud schreef:
Fijn dat jij dit paard nu opvangt ! Knap, liefdevol, hoop dat het een goede uitkomst mag hebben.


8-)

MyChoice

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:58

.
Laatst bijgewerkt door MyChoice op 30-08-22 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:59

Supergoed dat je dit doet!

Je zou denken dat iemand hem mist? Maar als hij er zo slecht aan toe was betekend dat hij of al lang rondliep of al een poos niet goed verzorgt was... en in het eerste geval had iemand hem ondertussen al gemist neem ik aan.
Maar gedumpt... Ik kan me echt gewoon niet voorstellen dat iemand tot zoiets in staat zou zijn... Maar je weet nooit wat mensen allemaal doen.
Is hij wel opgevoed en vriendelijk? Hoeven optillen, meelopen enz?

Heel veel succes!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58097
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:03

Ibbel schreef:
Dumpen van paarden in NL lijkt me stug. Ja, in landen waar paarden niet geslacht (mogen) worden worden ze wel eens gedumpt als er geen geld voor een DA is, of als een DA niet wil meewerken.

Verder vind ik het knap dat op basis van een schuin van voren met een telefoon gemaakte foto geconstateerd wordt dat het paard niet goed op z'n achterbenen staat.

Sorry Ibbel maar als je dat niet ziet heb je een (andere) bril nodig. Een smid zou mogelijk ook al veel doen.

Ik vind het overigens erg mooi van TS dat ze dit dier op vangt en op de rails probeert te krijgen. Het is dat je niet weet of er iemand komt.

Dat maakt deze situatie wel een stuk moeilijker. Voor hetzelfde geld laat je hem nakijkenden staat de dag er na iemand op de stoep voor hem. Dan ben je ook mooi klaar.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-08-22 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5122
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 19:07

Het kan natuurlijk dat degene van wie het paard is hem ook al een tijdje niet gezien heeft. Dat het paard bij iemand in pension stond, de eigenaar lange tijd niet kwam en er ook niet meer betaald werd. Dat zo'n boer/pensionhouder dan denkt, weet je wat ik laat hem los. Zoiets lijkt mij niet ondenkbaar.