Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sowieso niet voordat ik zwart op wit een diagnose heb. Op de huidige stal is het gewoon niet mogelijk om een veilig plekje buiten voor hem in te richten. De wei waar zijn maatjes op staan is ook flink stuk verder weg dan wat hij nu kan en mag lopen.Fly_high schreef:Hij gaat voorlopig absoluut niet naar buitensowieso niet voordat ik zwart op wit een diagnose heb. Op de huidige stal is het gewoon niet mogelijk om een veilig plekje buiten voor hem in te richten. De wei waar zijn maatjes op staan is ook flink stuk verder weg dan wat hij nu kan en mag lopen.
Hij is 99% van de tijd gewoon doodsbraaf op stal trouwens, het vervelende gedrag zou alleen te zien zijn terwijl zijn boxrust-maatje even naar buiten gaat. Vandaar neig ik eerder naar een revalidatiestal waar de hele groep veel binnen blijft dan zelf wat aanklooien met buitenzetten.
)
Daar is de wei gewoon veel te groot voor. En alleen in zo'n vakje achterblijven terwijl zijn kudde wegloopt om ergens anders te grazen, daar wordt hij allesbehalve rustig van. In deze situatie is boxrust helaas de enige logische keuze.
en voor haar was het echt een verademing
Ze kon namelijk niet tegen boxen met trallies (wat redelijk normaal is ook bij stallen waar paarden over het algemeen veel buiten staan en naar mijn idee niets tekort komen) of welke andere vorm van opgesloten zijn dan ook, was moeilijk te hanteren als ze teveel binnen moest staan, en was verder een ultiem paarden-paard, alleen gelukkig in een grote kudde. Ze heeft hier ruim 1 jaar doorgebracht, de hele winter lekker in de wei in de groep kunnen lopen en in die tijd nooit wat gehad, in tegendeel juist - van een chagrijnige draak die mensen en dieren zomaar aanvloog is ze veranderd in een betrouwbare, lieve merrie
Ook voor het eerst in haar leven geen last gehad van stalondeugden.
. Ik weet ook niet of hij daar rustig van zou blijven überhaupt, soms is boxrust voor de blessure wel echt beter.
Hoe ziet alles er nu uit?
terwijl die thuis de boel afbrak.
het tweede plaatje is stuk leuker om naar te kijken denk ik 

Maar ik vraag me toch ineens af of mijn focus op vrijheid geven etc daadwerkelijk zoveel toegevoegde waarde heeft voor dit paard of is het iets wat ik eigenlijk meer voor mezelf doe...? Hij is ook nog een eczemer, nu met boxrust voor het eerst in maanden helemaal zonder klachten.
niet dat het mag uiteraard, maar zo zijn de dagelijkse stalbezoeken stuk minder vervelend geworden voor mij
Voelt toch beter als ze er beter uit zien, maar we verwennen ze ook extra. En ik ben wat te lief en minder strikt op grenzen dan... 
het enige wat echo liet zien waren nog restjes bloeduitstorting. Hij heeft dus - zoals al door de andere DA aangegeven - zijn sprong vrij heftig verdraaid maar geluk in het ongeluk is dat de pezen en banden wel heel zijn gebleven.
wat dat betreft ben ik erg blij voor hem, want die volledige boxrust vond hij inmiddels maar niks.
fijn dat je goed nieuws gekregen hebt!