Als verkoper moet je denk ik aan het begin de juiste vragen stellen, nog voordat iemand komt kijken. Stel desnoods een paar strikvragen, zodat je weet dat je met een gevorderde ruiter of eigenaar te maken hebt. (Mits je dit zoekt, want er worden nog steeds paarden en pony's aan beginners verkocht). En het wordt steeds moeilijker, denk ik, omdat het plaatje steeds belangrijker wordt. Ook in de wedstrijdring! Daardoor krijg je ook steeds meer dieren die hoger in het bloed staan, wat voor een beginnend ruiter gewoon te hoog gegrepen is.
Gelukkig hoef ik geen paard te verkopen en kopen hoop ik ook nog lang niet te doen. Eéntje is voor mij genoeg. Maar ik zet mezelf nog steeds in een groep beginnend ruiter omdat
- ik 18 jaar lang op manegepaarden heb gereden en ondertussen meer dan 20 jaar eigen paard heb. In deze meer dan 20 jaar bijna nooit meer op andere paarden gereden dan mijn merrie en nu mijn ruin. - Daardoor zal ik zeker niet zomaar op elk paard weg kunnen rijden.
- ik gewoon mijn grenzen ken, ik zal nooit een "Anky" worden

- ik altijd een zweep meeneem:D , zeker op buitenritten, al is het maar om auto's (en andere te dichtbij komende dingen) op afstand te houden.... Oh en in de bak rijd ik toch ook echt met zweep en dan zonder sporen want sporen zijn voor gevorderde ruiters