Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
meggiemeg schreef:Ik denk wel dat de mensen zelf er niet bij stil staan dat het best iets is om te vragen aan een ander, zeker als je iets doet tussendoor alle werkzaamheden thuis. Ik werk ook vanuit huis, paarden aan huis en dan is het snel zo gedaan. Voor iemand anders die er voor moet komen is dat niet te doen. Er zal vast wat aan het schema even anders gedaan kunnen waardoor er 1x weg zou kunnen vallen. Maar dan moeten ze er wel voor open staan. Als wij weg gaan vraag ik ook niet 4x per dag iemand om langs te komen, dan is het gewoon 1x 's morgens en 1x 's avonds. Dat is op zich nog wel te doen.
kerstkransje schreef:Ik heb het dus ook jaren gedaan voor 5,- per dag..... oeps
Was toch wel erg weinig dus
littleroosie schreef:Als er hier iemand voor 150 euro wil oppassen op de boerderij met 5 paarden en 4 katten dan teken ik er voor!
pol013 schreef:Wij regelen het hier al jaren met gesloten beurs.
Ja, je hebt werk aan de beestenboel. Maar je kunt er ook echt van genieten. En tot nu toe hebben we altijd mensen die dat zo zien.
Ze slapen hier in het huis. Groot 'vakantiehuis' in een echte vakantie omgeving. Vaak is het een bijrijder. Dus heb je een hele week je 'eigen paard'. Of neemt de oppas het eigen paard mee. Wij zorgen dat het werk wat gereduceerd wordt (mensen die zeggen, ja als bijrijder doe je al klusjes hebben geen idee hoeveel werk paard is, heel veel meer dan beetje poep scheppen, prima overigens, dat mag jij vinden, maar dat argument hoef je hier niet mee te komen, dan zijn we geen match) We zorgen dat het huis helemaal op orde is. Poetsvrouw komt gewoon, die betalen we door. We laten een gevulde koelkast en voorraad kast achter en een dinee bon voor een plaatselijk restaurant. Maar echt betalen. Nee daar begin ik niet aan.
En zoals gezegd. We hebben tot nu toe mensen getroffen die dat ook zo zien. Alles van iemand die anders geen vakantie kan betalen tot gewoon mensen met een goed betaalde baan maar die heerlijk hier een week paardenvakantie houden.
Zodra je het als 'werk' of 'gunst' gaat zien houdt het op. Als je als bijrijder niet ziet dat we hier een mooie samenwerking hebben waar we beide van profiteren gaat het niet lang goed denk ik. Het is geen schuld tegen elkaar wegstrepen. Het is win-win-win.
Daarmee is de situatie van de TS wel wezenlijk anders natuurlijk. Gewoon blijven werken en op en neer kachelen lijkt me geen doen. Betaald of niet. Als je nou in huis zou kunnen daar, een paar dagen vrij neemt en gaat genieten van de paarden in de tuin.
Dus inderdaad: afvragen wat je wil en even om tafel met de eigenaren lijkt mij de beste oplossing.
Ja, je hebt werk aan de beestenboel. Maar je kunt er ook echt van genieten. En tot nu toe hebben we altijd mensen die dat zo zien.
Ze slapen hier in het huis. Groot 'vakantiehuis' in een echte vakantie omgeving. Vaak is het een bijrijder. Dus heb je een hele week je 'eigen paard'. Of neemt de oppas het eigen paard mee. Wij zorgen dat het werk wat gereduceerd wordt (mensen die zeggen, ja als bijrijder doe je al klusjes hebben geen idee hoeveel werk paard is, heel veel meer dan beetje poep scheppen, prima overigens, dat mag jij vinden, maar dat argument hoef je hier niet mee te komen, dan zijn we geen match) We zorgen dat het huis helemaal op orde is. Poetsvrouw komt gewoon, die betalen we door. We laten een gevulde koelkast en voorraad kast achter en een dinee bon voor een plaatselijk restaurant. Maar echt betalen. Nee daar begin ik niet aan.
En zoals gezegd. We hebben tot nu toe mensen getroffen die dat ook zo zien. Alles van iemand die anders geen vakantie kan betalen tot gewoon mensen met een goed betaalde baan maar die heerlijk hier een week paardenvakantie houden.
Zodra je het als 'werk' of 'gunst' gaat zien houdt het op. Als je als bijrijder niet ziet dat we hier een mooie samenwerking hebben waar we beide van profiteren gaat het niet lang goed denk ik. Het is geen schuld tegen elkaar wegstrepen. Het is win-win-win.
Daarmee is de situatie van de TS wel wezenlijk anders natuurlijk. Gewoon blijven werken en op en neer kachelen lijkt me geen doen. Betaald of niet. Als je nou in huis zou kunnen daar, een paar dagen vrij neemt en gaat genieten van de paarden in de tuin.
Dus inderdaad: afvragen wat je wil en even om tafel met de eigenaren lijkt mij de beste oplossing.
joyce B schreef:@paars, omdat een eigen paard ook komt met een fikse rekening en het werk er omheen. Iemand die bijrijd deelt niet alleen de lusten maar ook mee in de lasten. Dus een de van de kosten en een deel van het werk
Vaak zijn de kosten voir het paard veel hoger dan het deel wat bijgedragen wordt.
Ineke2 schreef:Ik zie niet terug dat het aanbod was om daar in huis te gaan logeren. Het was een vraag van mij of dat geen mogelijkheid was.
Ts haar vriend vindt dat niet zo’n geslaagd idee.
Ik heb geen partner om rekening mee te moeten houden, dus ik zou gewoon daar gaan zitten.
Vriend kan toch gewoon mee, dat zou ik tegen mijn partner dan zeggen, beetje flexibiliteit dat maakt het allemaal wat spannender.