Moeilijke keuze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aslien

Re: Moeilijke keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:08

Hoi TS ik heb je een PB gestuurd.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:48

Ik vind dit eigenlijk een heel heftig topic. Zonder helemaal de ramptoerist te willen zijn, maar hoe kunnen mensen zo met elkaar omgaan. Je kan nog ergens een andere mening over hebben, je partner -who you're supposed to love- voor een dergelijke beslissing zetten (ik wou eerst 'keuze' zeggen, maar er is hier helemaal geen keuze), dat is toch afschuwelijk?

Lieve TS, ik hoop echt dat de situatie in realiteit genuanceerder en minder negatief is dan het verhaaltje dat ik in mijn hoofd gecreëerd heb, maar ik wil je wel nog zeggen dat jij en wat jij leuk en belangrijk vindt in het leven óók telt. Jouw geluk is niet alleen afhankelijk van wat een ander wilt dat je doet.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:51

Een vee arts zal nooit sbel een gezond paard inslapen . Zelf.zal ik ook nooit deze keuze gaan maken . Een paard inslapen omfat je denkt dat je ze moet verkopen is oneerlijk tegen over de paarden . Je kan ze gerust houden . Als je ze niet weg wil.doen dsn moet je dit ook niet doen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:00

Lalahorse schreef:
Een vee arts zal nooit sbel een gezond paard inslapen . Zelf.zal ik ook nooit deze keuze gaan maken . Een paard inslapen omfat je denkt dat je ze moet verkopen is oneerlijk tegen over de paarden . Je kan ze gerust houden . Als je ze niet weg wil.doen dsn moet je dit ook niet doen

"Je kan ze gerust houden?" Als het zo gemakkelijk was geweest had TS dit hele topic niet hoeven openen natuurlijk. Ik denk dat jij het topic nog maar eens goed moet lezen.

Hoe staat het ervoor TS?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:15

Lalahorse schreef:

De paarden zijn niet gezond. Er worden om minder (veel jongere) paarden afgemaakt/geslacht.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:28

Sterkte TS met je beslissing. Ik vind inslapen geen gek idee. Dat zou mijn voorkeur ook hebben in zo'n situatie!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:43

marleen_88 schreef:
"Je kan ze gerust houden?" Als het zo gemakkelijk was geweest had TS dit hele topic niet hoeven openen natuurlijk. Ik denk dat jij het topic nog maar eens goed moet lezen.

Joh, als iemand al in haar onderschrift moet zetten dat ze geen troll account heeft, weet je toch al genoeg :Y)

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:20

marleen_88 schreef:
Lalahorse schreef:

Hoe staat het ervoor TS?

ik heb alles gelezen hoor ,
ze zijn tot zo ver nog gezond las ik

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:26

Ik zal speciaal voor jou een stukje tekst van de ts kopiëren.

: mijn Fries een aantal gebroken halswervels en schedel, kapot binnenoor, slecht zicht en verkalkt bandje in de nek heeft. Sindsdien, pijnvrij, met pensioen.

Pony is hb gevoelig, Fries heeft eczeem.

:

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:30

Lalahorse schreef:
marleen_88 schreef:

Hoe staat het ervoor TS?

ik heb alles gelezen hoor ,
ze zijn tot zo ver nog gezond las ik

Als je op technisch lees gebied net zo sterk bent als taal/spellingtechnisch snap ik dat je het niet snapt.

Beide dieren zijn niet gezond, de een heeft meer kwalen dan de ander.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:39

Daan13 schreef:

: mijn Fries een aantal gebroken halswervels en schedel, kapot binnenoor, slecht zicht en verkalkt bandje in de nek heeft. Sindsdien, pijnvrij, met pensioen.

:

zolang de fries zonder pijn kan leven wat ik er uit op maak
de pony niet op een rijk gras zetten dan word ie niet snel hoef bevangen en het eczeem zijn ook middelen voor . als ik de ts was zou ik er voor kiezen om de paarden te houden en niet inlaten slapen . wand dit zijn deze dieren niet waard overgens zijn er artsen die gezonde paarden niet inlaten slapen zelfs niet als ze exeem hebben

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:41

overgens had ik een pony die ook ziek was , maar die dus te gezond was om ingelspen te worden

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:43

De dierenarts heeft al aangegeven medewerking te geven mocht het nodig zijn. Dus wie ben jij dan anders te beweren?

Persoonlijk vind ik jou berichten hier onnodig kwetsend.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:46

Lalahorse schreef:
overgens had ik een pony die ook ziek was , maar die dus te gezond was om ingelspen te worden

Kun jij niet eens stoppen met elk topic naar jezelf toe te trekken? Het gaat hier (alweer) niet om jou, dus stop eens met die irritante reacties elke keer. Je valt echt enorm op, en niet op de goede manier.

@TS, wat moet dit een klote beslissing voor je zijn.. Heel veel sterkte.

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:50

Silenna schreef:
Lalahorse schreef:

Kun jij niet eens stoppen met elk topic naar jezelf toe te trekken? Het gaat hier (alweer) niet om jou, dus stop eens met die irritante reacties elke keer. Je valt echt enorm op, en niet op de goede manier.

@TS, wat moet dit een klote beslissing voor je zijn.. Heel veel sterkte.

ik gaf alleen maar een voorbeeld ik snap dat de keuze moeilijk is voor de ts . Alleen gaf ik mijn eerlijke mening er over . maar ik verlaat dit topic

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:31

Lalahorse schreef:
Daan13 schreef:

:

zolang de fries zonder pijn kan leven wat ik er uit op maak
de pony niet op een rijk gras zetten dan word ie niet snel hoef bevangen en het eczeem zijn ook middelen voor . als ik de ts was zou ik er voor kiezen om de paarden te houden en niet inlaten slapen . wand dit zijn deze dieren niet waard overgens zijn er artsen die gezonde paarden niet inlaten slapen zelfs niet als ze exeem hebben

Makkelijk gezegd, maar dat geld is er niet om er eentje ergens op pension te zetten. Dus de ts is afhankelijk van wat haar schoonfamilie wil. Dan kun je wel roepen van houden, maar hoe als het geld er niet is?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 23:04

Lieve mensen, dank jullie wel!
Ik ga mezelf niet verdedigen, voor het feit dat ik 2 oudere paardjes met eea aan gezondheidsproblemen zou laten inslapen.
Maar het hoeft niet!
Laatst kreeg ik een pb van een bokker, met een fantastisch aanbod. Luna, mijn shet gaat verhuizen. Naar een groepje oudjes, waarvan er een ook wat gevoelig is voor hb.
Zaterdag is het zover!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:06

Wat super fijn dat je een oplossing hebt gevonden <3

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:07

Super! Wat fijn *\o/*

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:09

Wat een fijne wending ts.

En top van die bokker

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:12

Wat super fijn *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:13

Oh wat geweldig!! Wat een fantastisch gebaar van die bokker en wat ben ik ontzettend blij voor je dat het zo kan, TS :(:)

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 23:14

Ja he *\o/*
Ik heb echt wel ff een traantje gelaten, van opluchting en ontroering.. dat een wildvreemde me zo gewoon wil helpen, dat mijn pony daar van harte welkom is <3

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:15

gillian schreef:
Lieve mensen, dank jullie wel!
Ik ga mezelf niet verdedigen, voor het feit dat ik 2 oudere paardjes met eea aan gezondheidsproblemen zou laten inslapen.
Maar het hoeft niet!
Laatst kreeg ik een pb van een bokker, met een fantastisch aanbod. Luna, mijn shet gaat verhuizen. Naar een groepje oudjes, waarvan er een ook wat gevoelig is voor hb.
Zaterdag is het zover!

Wat top!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:19

Wat een goed nieuws! Hulde aan de Bokker.