De leugens rondom chippen/paspoort beu? Read this.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:52

Tenfold schreef:
Laat ieder zijn eigen mening vormen op basis van de juiste gegevens....

Welke gegevens zijn dan niet juist Verward

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:19

Sonja schreef:
Wil je dat potverdorie niet meerdere malen vertellen! 'k Moest vanmorgen hartstikke krabbelen voor ik wegkon..... Ooooowwww en ik kan me ook helemaal voorstellen hoe bruin jij bent...... Marieke is GEMEEN!!!!!!!
Haha!

Haha! Haha! Haha! Tong uitsteken Cool

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:29

na overleg in het Mod-team is besloten dit topic te verplaatsen naar PP, omdat het toch een beduidend breder is dan alleen Western.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:31

Tenfold schreef:
Ik vind de felheid vooral uit de hoek van de anti-chipper komen, op het griezelige af. Als je er voor kiest om het niet te doen, dan is dat ieder zijn recht. Als je met goede argumenten, onderbouwd door feiten, aankomt, dan zijn die zeer welkom in mijn opinie. Maar het lijkt wel een soort hetze tegen het chippen en dat vind ik veeeeel te ver gaan. Laat ieder zijn eigen mening vormen op basis van de juiste gegevens....

Tja, dat is dan toch echt jou verhaal. Ik chip niet, dat is mijn keuze. Dat andere chippen is hun keuze en ook die respecteer ik. Alleen hoeven we niet met zijn allen 'zomaar' een nieuwe chip wetgeving te accepteren zonder slag of stoot. Mijn verhalen zijn bedoelt om mensen te laten nadenken over hun keuze voor wel of niet chippen. Wilt je een goede keuze maken zal je dus van twee kanten de verhalen willen aanhoren. Wil je niet de andere kant aanhoren, sluit je gewoonweg je oren, das heel simpel. Ik ben niet bezig om anderen te overtuigen dat ze chippen niet moeten doen, dus goede argumenten en onderbouwd is daarom niet mijn taak, dat is de taak van de eigenaar die de beslissing van wel of niet chippen moet maken. Als eigenaar van een paard ben je het paard 'verplicht' de voor en nadelen goed te overwegen en ZELF je informatie verzamelen.

En over informatie, heb jij dan bewijs van Virbac dat zij via wetenschappelijk onderzoek hebben aangetoont dat chippen onschadelijk is voor je paard? Nee, want die is er niet. Waarom dan wel chippen? Waarom moeten wij jou dan overtuigen dat chippen niet goed is, terwijl Virbac niet eens kan aantonen dat het onschadelijk is?

Nogmaals, het is aan iedereen zijn/haar eigen keuze om te chippen, daar val ik niemand op aan. Diegene die mij prive kent weet dat ook! Verrassend is ook dat vaak de eigenaren die hun paarden hebben gechipt juist de groep is die zo agressief en boos kunnen zijn...... Hoe vaak ik wel niet het verwijt heb gehoord dat IK eerder de publiciteit had moeten opzoeken omdat ze dan waarschijnlijk hun paarden niet haddne gechipt. Tja, sorry, jullie zijn als eigenaren zelf verplicht een goede keuze te maken voor jullie paarden, ik ben niet verantwoordelijk voor jullie keuze of tijdige publicaties. Vraag me dus hierbij af wie het meest felle is, de 'antichippers' of de chippers die zich in hun kuit geschoten voelen (wat onterecht is).

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:39

De enige agressie die ik in dit topic bespeur is die van de niet chippers! Ik krijg van jullie bijna het gevoel dat ik een dierenmishandelaar ben omdat ik mijn merrie heb laten chippen! Dit is overigens 5 jaar geleden gebeurt en de chip zit ( ze wordt zowat 2 maal per jaar gecontroleerd!) nog helemaal op dezelfde plek! Ze heeft er totaal geen last van ondervonden en ik ben er van overtuigd dat zij dat tot op heden niet heeft. Ik word ook een beetje moe van al jullie veronderstellingen! Ik wil wel eens feiten zien! Ooggetuigen verslagen van mensen waarbij het fout is gegaan, want mij maak je niet wijs dat als die verhalen er zijn die mensen daar dan niet voor uit willen komen! Juist dan wil je gerechtigheid lijkt mij! Brandmerken heb je ook jaren niets over gehoord! Iedereen liet zijn paard braaf brandmerken, terwijl dat toch ook niet echt diervriendelijk te noemen is. Als je het zo nodig over accupuntuurpunten en zenuwbanen wilt hebben! Die worden ongetwijfeld ook beinvloed door brandmerken. Dat mensen hun paard niet willen laten chippen is hun goed recht, maar jullie maken er een soort kruistocht van! En geven mensen die het wel doen een stempel!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:40

Waarom zou Virbac iets op de markt zetten dat schadelijk zou zijn voor paarden?
Waarom zou de overheid dat dan wettelijk willen verplichten?

En daarbij de PVV heeft niets te beslissen en beslist ook niets, ze voert alleen uit.
Is toch op zich vreemd te noemen dat schijnbaar alleen anti-chippers op de hoogte zijn van al die complicaties en de DA's niet....(ja in het begin, maar nu niets bekend)
Waarom onderzoek doen naar iets waar geen klachten over zijn?

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:37

Eleonoor"]
Dat andere chippen is hun keuze en ook die respecteer ik.
[/quote]
Dat geldt niet voor alle anti-chippers. Het lijkt soms wel oorlog! En verhalen 'van horen zeggen' en 'via via' heeft in mijn ogen niets met respect te maken, maar met stemmingmakerij.

[quote="Eleonoor"]
]Wil je niet de andere kant aanhoren
[/quote]
Als je mijn vorige post goed leest, dan zie je staan dat ik open sta voor argumenten ten gunste en ten nadele, mits gebaseerd op feiten. Dus dat ik 'de andere kant' niet wil horen, is nergens op gebaseerd. Wat de andere kant ook moge zijn, ik sta niet aan een bepaalde kant, maar vind juist dat iedereen zijn eigen keuze maakt en dat iedereen in zijn waarde gelaten zou moeten worden.

[quote]
="Eleonoor"]]Als eigenaar van een paard ben je het paard 'verplicht' de voor en nadelen goed te overwegen en ZELF je informatie verzamelen.
[/quote]
Dat bestrijdt niemand.

[quote="Eleonoor"]
heb jij dan bewijs van Virbac dat zij via wetenschappelijk onderzoek hebben aangetoont dat chippen onschadelijk is voor je paard
[/quote]
Dat beweer ik ook niet. Dat geldt trouwens voor meer dingen, inentingen (ook verplicht als je aanwedstrijden wilt meedoen!), ontwormen etc.

[quote="Eleonoor schreef:
Waarom dan wel chippen?

Van mij hoeft het niet. Nogmaals: ik sta niet aan een bepaald kant, dat maak jij ervan. Ik ben alleen het 'gedram' over dit onderwerp nogal zat. En de onwaarheden (soms ongedoeld) die over dit onderwerp worden verteld, aan beide 'kanten'.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:46

irish_lady schreef:
De enige agressie die ik in dit topic bespeur is die van de niet chippers!

Ik ben bang dat je hier op een verkeerd spoor zit.
Er is geen enkele "agressie" vanuit de niet-chippers naar de wel-chippers. Het is net zo goed je recht om het wel te doen als niet, dat moet een ieder helemaal voor zich weten.

Waar ik, als niet-chipper, een probleem mee heb is het feit dat we iets opgelegd krijgen wat de gezondheid van mijn paard kan schaden in MIJN OPINIE. Ik ga niet af op de broodje aap verhalen maar mijn "gut feeling" zegt dat het niet goed is voor mijn paard.
Daarnaast vind ik dat we niet gekend zijn in een beslissing waarvoor ik kosten moet maken, eventuele gevolgschade voor mijn rekening is en de gezondheid van mijn paard niet gewaarborgt is. Tevens is de chip geen waterdicht systeem, frauduleus en geen Europees besluit.

Dus als jij de daardoor voelt aangevallen dan vind ik dat jammer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:13

DNA is ook niet waterdicht.....
wat is er dan frauduleus aan het chippen?
Bij het feit dat de groten niet willen chippen heb ik andere gedachten...
En als chippen verplicht (europees gezien) wordt dan zullen de amerikanen evengoed de nederlandse paarden kopen...

vwb die agressie: zie titel topic....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:32

Citaat:
Als dat zo was dan werden er geen criminelen op veroordeeld.
Citaat:
Lees voorgaande berichten nog eens aandachtig door.
Citaat:
En als chippen verplicht (europees gezien) wordt dan zullen de amerikanen evengoed de nederlandse paarden kopen...

Wil nog steeds niet zeggen dat ik mijn paard moet chippen.
Citaat:

Er staat niet dat de wel-chippers mishandelaars zijn Verward

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:43

vera schreef:
Citaat:
Als dat zo was dan werden er geen criminelen op veroordeeld.
Citaat:
Lees voorgaande berichten nog eens aandachtig door.
Citaat:

Wil nog steeds niet zeggen dat ik mijn paard moet chippen.
Citaat:

Er staat niet dat de wel-chippers mishandelaars zijn Verward

Dna wordt toch genoteerd door mensen....die kunnen ook fouten maken...

He, een chip onklaar maken..resultaat paard ook dood... meerdere chippen implanteren om de orginele te verdoezelen is dusdanig precies werk dat de kosten niet op zullen wegen tegen de baten...
Eruit operen is ten alle tijde zichtbaar...

Vind het vreemd dat er gesproken wordt over leugens rondom chippen en paspoort echter na een aantal telefoontjes heb ik van niemand niets anders gehoord dan dat ik alleen een paspoort aan zou kunnen vragen zonder chipverplichting....
Dat wat er op die ene site staat is gelijk aan die andere antichip.nl site...
lijkt me toch stug dat er na een aantal jaar nog steeds " er wordt verteld dat..." "het schijnt zus.." Het enige wat ik mis is dat er staat dat de overheid dmv transponders probeerd het aantal paarden en pony's te minderen....
Daarnaast heeft de PVV helemaal niets beslist...die zijn belast met de uitvoering van de I&R regeling bij paarden (pony's en de rest) als je het over verspreiden van leugens.....

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:56

Alane"]
[quote="Marieke schreef:
Wat betreft het verstoren van de meridianen is voor mij een van de grootste reden om mijn paard niet te chippen, maar ik dacht daar begin ik maar niet over in het wellus nietus verhaal. Haha!

Ik blijf erbij dat niemand mij mag verplichten om een chip in mijn paard te stoppen.

en toch zou de overheid je dat dus wel kunnen verplichten....
[/quote]

Precies!!!!!!!! Juistum!!!!!
En dat is nou juist het probleem!
DNA voldoet prima, dus waarom mij verplichten er een chip in te stoppen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:46

de veehouders waren ook niet blij met die oorbellen...en dat is ook verplicht.....met hier en daar een uitzondering tot de betreffende koe het bedrijf verlaat......... neem toch aan dat de koeien niet allemaal hetzelfde DNA patroon hebben.............

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:55

Alane schreef:
met hier en daar een uitzondering tot de betreffende koe het bedrijf verlaat

Juist....en daar gaat het om. Hoeveel paarden komen nooit van dat erf af? Het zijn er meer dan je denkt.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:56

Dus met andere woorden.......?
Stel dat ze ons zouden verplichten om oorbellen in onze paarden hun oren te schieten, moeten we dat dan ook maar acepteren?
Moeten we maar gewoon alles acepteren wat ons opgelegd wordt?
Scary!!!!!
Laatst bijgewerkt door Marieke op 24-02-04 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:03

zijn paardenmensen dan meer dan veehouders?
I&R regeling is waarborging voedselveiligheid....
accepteren wat ons wordt opgelegd...inprincipe ja..immers hebben wij dit kabinet gekozen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:05

We kunnen wel kenbaar maken dat we het er niet mee eens zijn. Als je klakkeloos slikt wat het kabinet je voorschotelt, kunnen ze hun beleid ook niet bijsturen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:06

Een koe is een productie/consumptie dier (hoe triest ook) een paard is een gezelschapsdier waar mensen heel veel geld insteken om er van te genieten. Niet echt vergelijkbaar lijkt mij.

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:09

vera schreef:
Een koe is een productie/consumptie dier (hoe triest ook) een paard is een gezelschapsdier waar mensen heel veel geld insteken om er van te genieten. Niet echt vergelijkbaar lijkt mij.

En dat is nou juist waar het mis gaat.
Het paard valt nog steeds onder de verkeerde groep wettelijk.
Daar zijn ze al lang mee bezig om dat te veranderen. Het paard wordt niet gezien als gezeldschapsdier. Zodra die wet veranderd vervalt de hele chip.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:17

uh vera in onze ogen is een paard een gezelschapsdier! In de ogen van het PVE niet!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:56

en het kabinet verzint van alles om paardenmensen te pesten...
De hobbydierhouders vallen ook onder de I&R regeling (EU kent geen hobbydierhouders...)
En denk je dat een veehouder geen geld in zijn dieren steekt????

Geef dan eens een reden waarom de overheid een gevaarlijk iets verplicht zou stellen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:06

Dezelfde reden waarom de overheid er diep in zijn hart niet rouwig om was dat er boeren na de MKZ crisis en na de vogelpest ermee ophielden. Er wordt nu al steen en been geklaagd dat er teveel paardenstallen in Brabant opduiken. Jawel, boeren die met de koeien en de varkens zijn gestopt en misschien toch beesten op hun erf willen hebben, en naar een mogelijkheid zoeken om toch brood op de plank te krijgen.

Ik zie weer een gebrek aan vooruitzicht: zoals ze ook tien jaar geleden het aantal studenten voor tandheelkunde en geneeskunde hebben geweerd, en ze nu beginnen te piepen dat er toch wel heen weinig tandartsen zijn.....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:24

Alane schreef:

Als een boer ongeveer 600 euro per maand in een koe moet steken dan bestonden er geen veeboeren meer....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:27

eh ja....dan gaan ze nu een chip verplicht stellen en daar werkt iedereen aan mee....en de DA's zijn zo achterlijk of omgekocht om hun mond te houden?
En de KNHS wil niet blijven voortbestaan?
de stamboeken zijn ook spontaan achterlijk....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:30

vera"]
[quote="Alane schreef:

Als een boer ongeveer 600 euro per maand in een koe moet steken dan bestonden er geen veeboeren meer....
[/quote]
denk je dat er geen afschrijving op die stallen zit?
de boer voor niets werkt....... de investeringen in de stallen gratis zijn...
mestheffingen enz....hoeft allemaal niet betaalt te worden...

Omdat ik moet betalen per maand voor stalling wil niet gelijk zeggen dat de boer gratis een koe bijzichzelf stalt.....dat beest moet ook eten...