Tenfold schreef:Laat ieder zijn eigen mening vormen op basis van de juiste gegevens....
Welke gegevens zijn dan niet juist

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tenfold schreef:Ik vind de felheid vooral uit de hoek van de anti-chipper komen, op het griezelige af. Als je er voor kiest om het niet te doen, dan is dat ieder zijn recht. Als je met goede argumenten, onderbouwd door feiten, aankomt, dan zijn die zeer welkom in mijn opinie. Maar het lijkt wel een soort hetze tegen het chippen en dat vind ik veeeeel te ver gaan. Laat ieder zijn eigen mening vormen op basis van de juiste gegevens....
Eleonoor"]
Dat andere chippen is hun keuze en ook die respecteer ik.
[/quote]
Dat geldt niet voor alle anti-chippers. Het lijkt soms wel oorlog! En verhalen 'van horen zeggen' en 'via via' heeft in mijn ogen niets met respect te maken, maar met stemmingmakerij.
[quote="Eleonoor"]
]Wil je niet de andere kant aanhoren
[/quote]
Als je mijn vorige post goed leest, dan zie je staan dat ik open sta voor argumenten ten gunste en ten nadele, mits gebaseerd op feiten. Dus dat ik 'de andere kant' niet wil horen, is nergens op gebaseerd. Wat de andere kant ook moge zijn, ik sta niet aan een bepaalde kant, maar vind juist dat iedereen zijn eigen keuze maakt en dat iedereen in zijn waarde gelaten zou moeten worden.
[quote]
="Eleonoor"]]Als eigenaar van een paard ben je het paard 'verplicht' de voor en nadelen goed te overwegen en ZELF je informatie verzamelen.
[/quote]
Dat bestrijdt niemand.
[quote="Eleonoor"]
heb jij dan bewijs van Virbac dat zij via wetenschappelijk onderzoek hebben aangetoont dat chippen onschadelijk is voor je paard
[/quote]
Dat beweer ik ook niet. Dat geldt trouwens voor meer dingen, inentingen (ook verplicht als je aanwedstrijden wilt meedoen!), ontwormen etc.
[quote="Eleonoor schreef:Waarom dan wel chippen?
irish_lady schreef:De enige agressie die ik in dit topic bespeur is die van de niet chippers!
Als dat zo was dan werden er geen criminelen op veroordeeld.Citaat:DNA is ook niet waterdicht.....
Lees voorgaande berichten nog eens aandachtig door.Citaat:wat is er dan frauduleus aan het chippen?
Citaat:En als chippen verplicht (europees gezien) wordt dan zullen de amerikanen evengoed de nederlandse paarden kopen...
Citaat:vwb die agressie: zie titel topic....
vera schreef:Als dat zo was dan werden er geen criminelen op veroordeeld.Citaat:DNA is ook niet waterdicht.....Lees voorgaande berichten nog eens aandachtig door.Citaat:wat is er dan frauduleus aan het chippen?Citaat:En als chippen verplicht (europees gezien) wordt dan zullen de amerikanen evengoed de nederlandse paarden kopen...
Wil nog steeds niet zeggen dat ik mijn paard moet chippen.Citaat:vwb die agressie: zie titel topic....
Er staat niet dat de wel-chippers mishandelaars zijn
Alane"]
[quote="Marieke schreef:Wat betreft het verstoren van de meridianen is voor mij een van de grootste reden om mijn paard niet te chippen, maar ik dacht daar begin ik maar niet over in het wellus nietus verhaal.![]()
Ik blijf erbij dat niemand mij mag verplichten om een chip in mijn paard te stoppen.
vera schreef:Een koe is een productie/consumptie dier (hoe triest ook) een paard is een gezelschapsdier waar mensen heel veel geld insteken om er van te genieten. Niet echt vergelijkbaar lijkt mij.
vera"]
[quote="Alane schreef:En denk je dat een veehouder geen geld in zijn dieren steekt????