Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Selina schreef:Zijn er wel verkopers die de keuring bij afkeuring willen betalen?
Zou zelf de benen, hals en rug op de foto willen. Maar wel duur geintje als je dan meerdere keren een paard afgekeurd hebt en de verkoper niet wil (mee)betalen.
Selina schreef:Zijn er wel verkopers die de keuring bij afkeuring willen betalen?
Zou zelf de benen, hals en rug op de foto willen. Maar wel duur geintje als je dan meerdere keren een paard afgekeurd hebt en de verkoper niet wil (mee)betalen.
TurboDi schreef:Mag ik me hier ook melden? In december mijn 17 jarige haflinger in laten slapen. Te ver gevorderde artrose om pijnvrij te leven..
Dussss zoektocht weer gestart. Wil wel een haflinger. Liefst een jonge pony. Eentje van 3,5/4 jaar die al aangereden is. Maar die zijn amper te vindendus 2,5 en onbeleerd mag ook. Liefst wel 1 die voor mij zadelmak gemaakt kan worden, eigenlijk niet zoveel behoefte om dat zelf te gaan doen. Wel sterke voorkeur voor een ruin en moet wel 148+ zijn.
Die zoektocht valt niet mee. Haflingers zijn nogal schaars momenteel...
famkeY schreef:Ilsje_007 schreef:Ik wil ook graag op zoek naar een nieuwe rijpony in 2021, nouja graag: mijn superleuke bruikleenpaard gaat terug naar de eigenaresse in verband met blessureleed .
Ik ben wel een beetje geschrokken van de prijzen in de huidige markt... waar ik eerder dacht voor 5-6000 euro wel zou kunnen slagen, besef ik me nu dat ik dat budget behoorlijk zal moeten oprekken.
Daarnaast weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken voor mijn droompony (bestaat die überhaupt wel?):
- 5-10j
- merrie zonder streken of ruin
- 1,48-1,60m (1,48 is echt minimaal, anders steken mijn benen er teveel onderuit met 1,70m hoog)
- opstappen en rijden type; ook geschikt voor een ‘ik zie beren op de weg’-type ruiter.
- verkeersmak, ook alleen buiten te rijden
- makkelijk te laden
- dressuurmatig correct: in ieder geval b/l niveau
- bij voorkeur Nrps, avs, new forest, welsh nwr of evt Connemara.
- geen koudbloed/Spaans bloed.
- volledig gezond, helemaal goed op Rx
- en te rijden in endurance; in ieder geval tm 90km wedstrijden, dus looplust, corrrect lijf, betrouwbaar en enig enthousiasme hierin is noodzakelijk
Volgens mij zoek ik die vroegere ponyclubpony’s die op zaterdag met zijn allen op de vrachtwagen gingen om m2 dressuur te starten op wedstrijd en de volgende dag weer enthousiast mee gingen op een strandrit, maar bestaan die nog?
Jazeker! Alleen wel geluk hebben als er eentje vrijkomt. Zelf onwijs veel plezier (nou dochter) met een new forest E pony Of je hem opzadelt voor een wedstrijd (bijna de punten voor de M2 maar al verder in zijn training) of je zadeltje hem op voor een sprong (L) of een crossparcour, strand bos. Hij doet alles met plezier en een grote dosis humor. Ik zou echt een new forest aanraden haha maar dat had je vast wel door. Ooit komt hij te koop te staan wegens overgang paarden, maar moet er nu nog niet aan denken! Hoop dat iedereen hun eigen droom 2021 op hun pad komt![]()
[ [url=m/3UI0HG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2prWV6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RajLPx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nIQkBk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TEUm1x.png]Afbeelding[/url] ]
cijsalover schreef:Ik meld me hier ook weerHeb slechts twee jaar van mijn prachtpaard mogen genieten, helaas is ze tijdens een operatie vanwege koliek ingeslapen. Net als TS moet ik ook de spaarpot weer wat aanvullen, maar het is te verleidelijk om al te kijken wat er zoal aangeboden wordt.
Kabayo schreef:Waar kijken jullie eigenlijk vooral op? Marktplaats en sporthorses? Of ook op de bokt markt en Facebook?
Romy1234 schreef:Ik heb mij laatst voor het eerst gemeld in dit topic maar het lijkt erop dat ik mijn paardje al heb gevonden
2x wezen kijken bij een ontzettend leuke merrie waar ik recreatief mee kan rijden, nog even in afwachting wat mijn dierenarts zegt van de rontgen foto’s (ze was recent goedgekeurd) maar ga er vanuit dat het goed is. Dan komt ze zaterdag al, wel bizar snel want dit was de 1e waar ik ging kijken, had niet verwacht gelijk al een match te hebben.
Ze is het laatste halfjaar alleen maar met een lang teugeltje buiten gereden dus dressuurmatig wel wat stijf maar dat vind ik niet erg, ik wou graag een leuk dier om vooral mee buiten te rijden en nuchter in de kop.