Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JeanneV

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:00

Ik vindt dat je mazzel moet hebben als ze in d ie prijs klasse gekeurt en gezond zijn.... Als je in die prijs klasse zoekt zal je toch wel zelf een beetje moeten investeren... In keuringen... het verbeteren van rijtechnische of karakter problemen... of om een paard in zijn lijf wat beter te krijgen

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:01

Selina schreef:
Zijn er wel verkopers die de keuring bij afkeuring willen betalen?
Zou zelf de benen, hals en rug op de foto willen. Maar wel duur geintje als je dan meerdere keren een paard afgekeurd hebt en de verkoper niet wil (mee)betalen.

Ik heb ze nog niet meegemaakt
Tot nu toe alle kosten voor mij. "Gelukkig" beide klinisch al niet goed dus dat viel nog mee in vergelijking wanneer het röntgen logisch afkeur zou zijn. Maar ja wel 2x 150 euro achteruit.

In mijn prijsklasse tot 5000 is bijna niets gekeurd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:04

Selina schreef:
Zijn er wel verkopers die de keuring bij afkeuring willen betalen?
Zou zelf de benen, hals en rug op de foto willen. Maar wel duur geintje als je dan meerdere keren een paard afgekeurd hebt en de verkoper niet wil (mee)betalen.

Een niet onbelangrijk onderdeel is selectie aan de voordeur.
Nee, daar geef ik ook geen garantie op maar ongeveer de helft kun je al probleemloos selecteren voordat er een dierenarts in de buurt is.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:06

Mag ik me hier ook melden? In december mijn 17 jarige haflinger in laten slapen. Te ver gevorderde artrose om pijnvrij te leven..

Dussss zoektocht weer gestart. Wil wel een haflinger. Liefst een jonge pony. Eentje van 3,5/4 jaar die al aangereden is. Maar die zijn amper te vinden :Y) dus 2,5 en onbeleerd mag ook. Liefst wel 1 die voor mij zadelmak gemaakt kan worden, eigenlijk niet zoveel behoefte om dat zelf te gaan doen. Wel sterke voorkeur voor een ruin en moet wel 148+ zijn.
Die zoektocht valt niet mee. Haflingers zijn nogal schaars momenteel...

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:27

Ai, nog iemand op haflinger jacht, dat wordt nog vechten :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:29

Esther_r20 schreef:

Men neme de vrachtwagen en rijden naar Oostenrijk?
Zou zomaar kunnen dat je dan beter slaagt (of niet, natuurlijk).

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:39

TurboDi schreef:
Mag ik me hier ook melden? In december mijn 17 jarige haflinger in laten slapen. Te ver gevorderde artrose om pijnvrij te leven..

Dussss zoektocht weer gestart. Wil wel een haflinger. Liefst een jonge pony. Eentje van 3,5/4 jaar die al aangereden is. Maar die zijn amper te vinden :Y) dus 2,5 en onbeleerd mag ook. Liefst wel 1 die voor mij zadelmak gemaakt kan worden, eigenlijk niet zoveel behoefte om dat zelf te gaan doen. Wel sterke voorkeur voor een ruin en moet wel 148+ zijn.
Die zoektocht valt niet mee. Haflingers zijn nogal schaars momenteel...

Ook precies mijn eisen voor mijn toekomstige topper :D mijn zoektocht ga ik rond mei starten denk ik ongeveer. In Duitsland en Oostenrijk is het aanbod met deze eisen een stuk groter zag ik.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:45

Al in Oostenrijk gekeken, die van mij komt daar vandaan

Afbeelding

Drie jaar, ga hem wel zelf beleren. Maar geloof mij veel goedkoper dan wat ik zelf op mp e.d. zie. Geheel goed en mooie lijnen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 21:10

Even de Kymmelshof contacten!

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:13

Hahaha veel mensen opzoek naar een haflinger zeg! Kymmelshof inderdaad gebeld ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 21:14

Hadden ze niks staan??

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:15

Esther_r20 schreef:

Volgens mij jou nog even gesproken via het haflinger forum op fb! Jij bent ook al heel poosje bezig toch?

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:17

upendo schreef:
Hadden ze niks staan??

Jawel! Gaan binnenkort kijken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 21:18

En Hans van den Berg zou je ook nog kunnen benaderen. :j

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:24

upendo schreef:
En Hans van den Berg zou je ook nog kunnen benaderen. :j

Die had momenteel helemaal niks staan, ofja niet wat wij zoeken

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:32

@turbodi, klopt wij hadden elkaar daar ook gesproken . Vorig jaar mei begonnen met zoeken. Meerdere bekeken en vele al laten staan ivm medische zaken die ik al kon zien en ander gedrag onder het zadel dan aangegeven.
2 lagen keuren maar helaas beide afgekeurd.

Over 2 maanden ga ik mijn contacten weer eens benaderen. Vorig voorjaar ook gedaan maar toen hadden ze niets iets staan wat bij mij past.
Ivm chronische rugblessure ben ik toch wat voorzichtiger

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:34

Ik meld me hier ook weer :( Heb slechts twee jaar van mijn prachtpaard mogen genieten, helaas is ze tijdens een operatie vanwege koliek ingeslapen. Net als TS moet ik ook de spaarpot weer wat aanvullen, maar het is te verleidelijk om al te kijken wat er zoal aangeboden wordt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:38

Waar kijken jullie eigenlijk vooral op? Marktplaats en sporthorses? Of ook op de bokt markt en Facebook?

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:40

famkeY schreef:
Ilsje_007 schreef:
Ik wil ook graag op zoek naar een nieuwe rijpony in 2021, nouja graag: mijn superleuke bruikleenpaard gaat terug naar de eigenaresse in verband met blessureleed .
Ik ben wel een beetje geschrokken van de prijzen in de huidige markt... waar ik eerder dacht voor 5-6000 euro wel zou kunnen slagen, besef ik me nu dat ik dat budget behoorlijk zal moeten oprekken.
Daarnaast weet ik gewoon niet waar ik moet beginnen met zoeken voor mijn droompony (bestaat die überhaupt wel?):
- 5-10j

- merrie zonder streken of ruin
- 1,48-1,60m (1,48 is echt minimaal, anders steken mijn benen er teveel onderuit met 1,70m hoog)
- opstappen en rijden type; ook geschikt voor een ‘ik zie beren op de weg’-type ruiter.
- verkeersmak, ook alleen buiten te rijden
- makkelijk te laden
- dressuurmatig correct: in ieder geval b/l niveau
- bij voorkeur Nrps, avs, new forest, welsh nwr of evt Connemara.
- geen koudbloed/Spaans bloed.
- volledig gezond, helemaal goed op Rx
- en te rijden in endurance; in ieder geval tm 90km wedstrijden, dus looplust, corrrect lijf, betrouwbaar en enig enthousiasme hierin is noodzakelijk

Volgens mij zoek ik die vroegere ponyclubpony’s die op zaterdag met zijn allen op de vrachtwagen gingen om m2 dressuur te starten op wedstrijd en de volgende dag weer enthousiast mee gingen op een strandrit, maar bestaan die nog?

Jazeker! Alleen wel geluk hebben als er eentje vrijkomt. Zelf onwijs veel plezier (nou dochter) met een new forest E pony Of je hem opzadelt voor een wedstrijd (bijna de punten voor de M2 maar al verder in zijn training) of je zadeltje hem op voor een sprong (L) of een crossparcour, strand bos. Hij doet alles met plezier en een grote dosis humor. Ik zou echt een new forest aanraden haha maar dat had je vast wel door. Ooit komt hij te koop te staan wegens overgang paarden, maar moet er nu nog niet aan denken! Hoop dat iedereen hun eigen droom 2021 op hun pad komt :knuffel:

[ [url=m/3UI0HG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2prWV6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RajLPx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nIQkBk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TEUm1x.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke pony! Zoiets bedoel ik .
Ik heb al even op sporthorses zitten neuzen en er staat echt wel het een en ander op (als ik niet selecteer op vraagprijzen). Maar de meeste rijpony’s zitten echt in de D-maat, ik ben bang dat ik dan voor het plaatje net wat te lang ben.
Ik kijk rustig door, elke maand wordt de spaarpot ook weer wat voller

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 21:41

cijsalover schreef:
Ik meld me hier ook weer :( Heb slechts twee jaar van mijn prachtpaard mogen genieten, helaas is ze tijdens een operatie vanwege koliek ingeslapen. Net als TS moet ik ook de spaarpot weer wat aanvullen, maar het is te verleidelijk om al te kijken wat er zoal aangeboden wordt.

Sterkte met het verlies van je merrie.. :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 21:43

Kabayo schreef:
Waar kijken jullie eigenlijk vooral op? Marktplaats en sporthorses? Of ook op de bokt markt en Facebook?

Alle kanalen die je noemt. Start en eindig met sporthorses, marktplaats ook en bokt en Facebook kijk ik één keer per dag even een rondje..

Maar ik denk ergens dat ik het vooral van via via moet hebben.

Net ook alweer een berichtje gehad van iemand die weet dat de fokker van haar paarden overleden is, springgefokt, moeten op korte termijn weg. Nadeel is dat die dieren niet in conditie zijn. Zit vol spanning te wachten op wat beeldmateriaal van een Zirocco blue merrie.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:59

Hoi mag ik me ook melden?

Ik ben opzoek naar een quarter of paint merrie die wat meer koeienwerk gefokt is. Mijn vorige maatje vond koeien heel leuk en deed het leuk maar miste net iets voor wedstrijden. Dan is het ook niet eerlijk om hem te pushen. Hij is nu helemaal gelukkig als leer/kinderpony.

Ik had er al eentje eerder op het oog, eigenlijk iets te veel reining gefokt. Maar was een ontzettende lieve fijne merrie. maar helaas bij de xrays afgekeurd. Daarna weer even zoektocht gestaakt.

Maar nu zag ik zondag iets op facebook voorbij komen. Appje eruit gestuurd en nu mag ik zaterdag bij een andere merrie kijken van 3 jaar. Die misschien zelfs beter past dan de vorige als ik naar de bloedlijnen kijk. Een nadeel ik kan niet proefrijden deze keer want ze is nog niet zadelmak. (nouja in de westernsport misschien een voordeel) Een mooi compact vosje met witte kop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:14

Ik heb mij laatst voor het eerst gemeld in dit topic maar het lijkt erop dat ik mijn paardje al heb gevonden :D
2x wezen kijken bij een ontzettend leuke merrie waar ik recreatief mee kan rijden, nog even in afwachting wat mijn dierenarts zegt van de rontgen foto’s (ze was recent goedgekeurd) maar ga er vanuit dat het goed is. Dan komt ze zaterdag al, wel bizar snel want dit was de 1e waar ik ging kijken, had niet verwacht gelijk al een match te hebben.
Ze is het laatste halfjaar alleen maar met een lang teugeltje buiten gereden dus dressuurmatig wel wat stijf maar dat vind ik niet erg, ik wou graag een leuk dier om vooral mee buiten te rijden en nuchter in de kop.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:20

Romy1234 schreef:
Ik heb mij laatst voor het eerst gemeld in dit topic maar het lijkt erop dat ik mijn paardje al heb gevonden :D
2x wezen kijken bij een ontzettend leuke merrie waar ik recreatief mee kan rijden, nog even in afwachting wat mijn dierenarts zegt van de rontgen foto’s (ze was recent goedgekeurd) maar ga er vanuit dat het goed is. Dan komt ze zaterdag al, wel bizar snel want dit was de 1e waar ik ging kijken, had niet verwacht gelijk al een match te hebben.
Ze is het laatste halfjaar alleen maar met een lang teugeltje buiten gereden dus dressuurmatig wel wat stijf maar dat vind ik niet erg, ik wou graag een leuk dier om vooral mee buiten te rijden en nuchter in de kop.

Klinkt goed!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:47

Spannend! Gaat vast goedkomen. En dan lekker van elkaar genieten *\o/*