Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sintara schreef:Pien ik rij elk jaar op merens paardjes, die dan de weilanden over zo hard mogen als ze kunnen /willen. Maar dat is echt schattig vergeleken met wat zelfs maar gewoon een kwpn'er kan hahaah.
Mkango schreef:Pien: Dat herken ik wel ja.Als ik tegen Britten zeg dat ik goed bevriend ben met een trainer, zijn ze ook altijd een klein beetje starstruck. Nu is het in Frankrijk iets minder erg dan in de UK, want daar mag je ook gewoon het stallenterrein op, zie je jockeys ook regelmatig helpen met zadelen etc., en dat zijn dingen die in de UK echt ondenkbaar zijn.
pien_2010 schreef:Haha, ja, Fransen zijn echt veel relaxter dan de Britse flat scene! Jumps racing in de UK is ook weer veel relaxter, veel meer vergelijkbaar met Frankrijk.Mkango schreef:Pien: Dat herken ik wel ja.Als ik tegen Britten zeg dat ik goed bevriend ben met een trainer, zijn ze ook altijd een klein beetje starstruck. Nu is het in Frankrijk iets minder erg dan in de UK, want daar mag je ook gewoon het stallenterrein op, zie je jockeys ook regelmatig helpen met zadelen etc., en dat zijn dingen die in de UK echt ondenkbaar zijn.
In Frankrijk wordt via de PMU enorm gegokt. Dus het feest gaat veel verder als alleen op het terrein. Wij zijn toen hier in Hippodrome geweest en dat is gewoon een gezellig volksfeest. Onze vrienden zijn toffe leuke mensen en het tegenovergestelde van poche→ en van hen hoorde ik dat de Engelsen geprobeerd hebben jaren eerder met hoedjes en sjieke wielie toestanden om er een soort tweede Ascot van te maken.
Die vlieger ging dus echt niet door, want de Fransen houden daar niet van, dus die kakkies werden gemeden als de pest.![]()
Wij hadden het gewoon heel leuk. Tafeltje vlak in de buurt met allemaal eten erop, wij zaten in het plebs gedeelte, alles zat op de grond, aan eenvoudige tafeltjes, kinderen renden in het rond. En als er een race was, liet iedereen de boel de boel (ik heb zelfs geld en portemonnees op tafeltjes zien liggen) en ging geconcentreerd kijken naar het voorstellen van de paarden en vervolgens wedden om daarna te gaan kijken. Ik vond het echt heel erg grappig allemaal en ongedwongen en iedereen was ook hartstikke aardig voor ons en we werden gewoon opgenomen in de feestvreugde.
Bij de entree zaten de bobo's op de wat sjiekere tribunes (was ook allemaal niet zo heel erg sjiek hoor).
Je sites zijn leuk. Als je zo'n afgedankt leer hobbelpaard heb, dan kom die maar hier brengen. Kan ik toch nog elke dag eventjes in galop
pien_2010 schreef:Bernie is heel lief.Je bent van harte welkom en we zullen wel zien of ik er even op ga. Ik weet niet of ik dat dan nog durf.![]()
Dit is wel een topic waar ik van geniet, want het gaat over een EV en van dat ras weet ik eigenlijk helemaal niets.
AlwaysH schreef:Wat fijn! Soms weet je ook gewoon niet goed wat er in hun hoofd omgaat, kunnen ze niet blikken of blozen al schiet je een kanon naast ze af, maar staan ze meteen te miepen als er een grassprietje de andere kant op staat.Ja joh!! Tuurlijk, leuk.
Had mijn bericht nog even aangepast, zie je opmerking net pas over Nobli haha.
Maar vandaag dus weer ohz gestapt. Vooraf weer gelongeerd, maar hij was zo rustig. Terwijl je van alle dagen toch vandaag een nerveus of fris paard verwacht; mijn god, wat koud!
Ging zelfs zo lekker dat ik de longeerlijn met uitstppen even weg heb gedaan. Hij gaf eigenlijk nergens meer om. Toch wel anders dan de steigerende Nobli van vorige week. Maargoed; we begrijpen hem en kunnen er op inspelen. Werd dus ook zeker beloond.Hij was weer een mak schaapje. Soms zijn dingen eng door de wind, maar we vinden dat ook niet erg. Zolang hij maar braaf bij ons blijft.
Ook voor de eerste keer even benen afgespoeld en ook de staart gesopt (die was grijs aan het worden). Je weet toch niet de eerste keer hoe zo'n paard daar op gaat reageren. Dus fijn dan hij rustig was. Konden we hem even netjes maken.
@Sintara, nee joh.Maar er doorheen banketstaaf lijkt me niet handig.