[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Deracine

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:54

Naast dat ik lieve Nobli natuurlijk regelmatig zie langsvliegen in onze hamster-app ga ik jullie hier ook maar eens stalken }:) knap ventje! Als wij op stal weer helemaal droes-vrij zijn kom ik een keertje langs met mijn camera :o

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 01:21

Haha! Hee Romy :D *\o/*
Ja, kan niet wachten. Zou sowieso fijn zijn als die Droes nou eindelijk weg is.

Gisteren heeft mijn moeder op Nobli gestapt in de bak. Begon heel rustig, naar hij werd echt vresleijk neeveus door de samenloop van omstandigheden. Dus even aan de longeerlijn gezet en hem laten uitrazen. Daarna is ze er weer opgeklommen en dat ging veel beter!
We gaan nu elke dag even door die buitenbak heen en pakken binnenkort de andere mee.
Vandaag was hij vrij, maar we hebben hem toch even aan de lijn gezet in de bak. Dit lijkt goed te werken
Hij was vandaag zo chill na het longeren dat hij aan een loshangend touwtje achter mij en mams aan sjokte. +:)+
Dus we gaan daar hopelijk steeds meer progressie in maken.

Wel mooi ook dat het gisteren echt precies keihard aan het regenen was; ons eerste ritje zonder binnenbak. _O-

Afbeelding

Oh, coupe even bijgewerkt:

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:33

Hij zit mooi in z'n vel hoor!
Gelukkig went hij er in elk geval snel aan de bak :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:45

Het is een leuk topic om te volgen. Ik leer er ook wat van want van EV weet ik zo weinig.

Wat ik me wel afvraag is het volgende. Ik heb die uitgebreide post gelezen over welk leven dit paard achter de rug heeft. Nu is hij dan een luxe rijpaardje geworden. Verveeld zo'n beestje zich niet? Eerst zoveel indrukken, zo'n druk vol leven, tevens zoveel publiek , reizen, op de baan rennen en dan nu in een stalletje , weiland wellicht bij een lief baasje dat heel bezorgd is of het allemaal wel goed gaat en waar hij dan af en toe in een bakje wat mag gaan doen.
Ik vind het zo'n ander uiterste.
Hoe zien de kenners dat bij dit soort paarden.
Ik vraag me nl af, is het voor dat beestje niet heerlijk om eens mee naar buiten te gaan en eens lekker in volle sjas in het bos een lang pad bv af te galopperen. Dat deed ik zelfs indertijd met mijn jonge merens, een totaal ander soort paard, die dat toch wel erg gaaf vond en dan liepen de tranen me over de wangen van de wind die in mijn gezicht sloeg, zo hard ging het.
Ik denk dat Nobli dat misschien wel fantastisch zal vinden, want daar is hij immers voor gemaakt, ipv al die brave dressuur rondjes.
Hoe zien jullie dat, het is dus geen kritiek hé, maar gewoon wat overpeinzingen die bij me opkwamen nav dit topic dat ik graag mee lees ook al reageer ik niet altijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:08

Zomaar vol het gas opentrekken zou ik voorzichtig mee zijn als je niet weet wat je doet. :)) De hulpen die deze paarden op volle snelheid krijgen, zijn voor “gewone” ruiters heel tegennatuurlijk. “Change of hands,” dus je teugels korter pakken, betekent harder gaan, en ook vanuit verlichte zit dieper door je knieën gaan of onverhoopt het zadel aantikken met je billen is voor hen een teken dat ze harder moeten.

Voor veel paarden is een rustiger leven vaak juist wel fijn. Je ziet er op renstallen best veel met stalondeugden die eerder voortkomen uit stress dan uit verveling. De stal waar ik gewerkt heb en waar dit het minste gebeurde — Park House —, was ook de stal waar de sfeer ook heel relaxed was en alles zo gebouwd was dat ze wel lekker naar buiten konden kijken vanuit hun boxen, maar zodra de reuring weg was, was het voor hen ook meteen een oase van rust. Dit alles werkte ook door in hoe ze te rijden en te handelen waren. :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:11

Hey pien, heel eerlijk is dat de hoofd reden dat ik Mel heb gekocht. Waar ik bij haar echter tegenaan liep is dat zij zich als een zeepok aan haar nieuwe plek en kudde heeft gehecht en daarmee 'barnsour' is. Bij de handelaar had ze dat nog niet maar ik denk dat ze met het vele reizen en verkopen gewoon hunkerde naar een thuis.
Normaal had ik haar ook direct meegenomen naar het bos zodat ze daar meteen aan gewend was geraakt, alleen kwam ze al gewond de trailer af.. En daarna heeft ze nog zoveel blessures gehad dat ik het er nog niet uit heb kunnen trainen. Daarbij kan ze nu zoveel als ze wilt vrij op de wei zo hard als ze maar wilt, bij mij blijft het dan toch op een normaler tempo hoor! :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:24

Leuk jullie verhalen Mkango en Sintara.
Ik had er nog niet bij nagedacht dat de hulpen ook verschillend worden gegeven. Grappig wat je beschrijft met de teugels en de verlichte zit. Als ik vroeger nl op mijn koudbloedje crosste als hij dan echt op stoom kwam nam ik ook de teugels wat korter (niet om hem harder te laten gaan hoor) en dan zakte ik in verlichte zit door mijn knieën. Als ik dan nog harder wilde deed ik heel zachtjes een klikje met de tong en dan kwam pas echt de turbo erop. Toen was hij nog jong hoor en dat zou ik nu echt niet meer durven.
Dus laat staan als je op die manier dan met een volbloed het bos in gaat die gewend is aan racen, dan ga je nog harder dan al klote hard :oo _O-

Als ik hier nog eens naar de paardenrennen ga, dan ga ik daar (op die hulpen dus) eens op letten.
Mijn man had een paard uitgekozen om op te wedden. Het was een behoorlijk lange ronde en het paard bleef helemaal achter in. Toen die renner voor de laatste bocht was, zei mijn man→" let maar op die gaat iedereen voorbij want hij is nog hartstikke fris" (wij hebben 0,0 verstand van de rennen en waren er voor de 1ste keer _O- ). En verdomt, hij deed het nog ook. Keurig, echt super hard in de bocht, zonder zichtbare aanwijzingen, zonder gebruik van de zweep, kwam hij langszij en haalde de een na de andere in om met halve paardenlengte voorsprong als 1ste te winnen.
Ik vond het zo spectaculair. Zo keurig gereden. Onze Engelse vriend, de man met verstand van zaken, vond het maar zozo dat manlief meerdere keer het goed had en dus geld verdiende. Toen ze bij het ere rondje langs kwamen klapten we heel hard en ik deed mijn duim omhoog en zei in het Frans→ en ook nog zo netjes gereden, petje af", waarop de jockey (heet dat zo?) in de lach schoot en de duim naar mij op stak. Toen was Colin helemaal groen van jaloezie want dat was toch wel heel erg zeldzaam, dat een jockey een onderonsje had met iemand uit het publiek _O- Enfin dit hebben we goed gemaakt door het geld op te trakteren die middag, zodat we allemaal de entree en de consumpties eruit haalden. Maar ik kan het iedereen aanraden om eens naar die hard ren wedstrijden te gaan kijken We hadden eerst de dravers voor het wagentje en toen de paarden onder de man die de ronde moesten doen met tevens hindernissen springen en toen de volbloeden die moesten scheuren zo hard ze konden. Met alles twee rubrieken nl de amateurs met verschillende leeftijden van de paarden en dan de beroeps.
HEt is een hele aparte tak van sport. Erg interessant.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:34

Pien ik rij elk jaar op merens paardjes, die dan de weilanden over zo hard mogen als ze kunnen /willen. Maar dat is echt schattig vergeleken met wat zelfs maar gewoon een kwpn'er kan hahaah.
Op een cross paard van de manege in de buurt heb ik wel eens gemeten hoe hard ik ging in zijn rengalopje, dat was tegen de 40km per uur. Er was een lang, overzichtelijk pad netjes afgevlakt en een tikje te verleidelijk toen.

Maar Mel haar eigen topsnelheid, van wat ik had gevonden zat tegen de 60 km per uur.

Dat vind ik echt niet meer verantwoord hoor, in het bos. Je hebt dan gewoon geen kans om in te grijpen als iets mis gaat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:05

Als je via de site van France Galop grote races kijkt, kun je ook de actuele snelheid zien. En de banen rond Parijs en Deauville uploaden tegenwoordig tracking gegevens, waarop je kunt zien hoe snel een paard elke sectie van de race aflegt, wat hun topsnelheid is en op welke positie ze lagen op welk moment, zoals bijvoorbeeld hier: http://www.france-galop.com/fr/course/detail/2020/P/SHAvSlE1RmxJYzFoQ3RqUjRZZndndz09

Pien: Dat herken ik wel ja. :') Als ik tegen Britten zeg dat ik goed bevriend ben met een trainer, zijn ze ook altijd een klein beetje starstruck. Nu is het in Frankrijk iets minder erg dan in de UK, want daar mag je ook gewoon het stallenterrein op, zie je jockeys ook regelmatig helpen met zadelen etc., en dat zijn dingen die in de UK echt ondenkbaar zijn.

Als je in het volgende fragment let op Francesca Cumani links (tv-presentatrice, maar dochter van een bekende trainer), zie je wat ik bedoel met "change of hands" en het "pushing", dus het dieper door de knieën gaan: https://youtu.be/SRsXL7HVSfg?t=134. :D
In echte races zie je jockeys in de eindfase vaak zo diep gaan dat ze op de rug eindigen, zoals hier Hollie Doyle:
Afbeelding

Sintara: Nee, precies. En je wilt ook niet het risico lopen dat je uit automatisme je teugels korter probeert te pakken o.i.d. voor een noodstop en je paard gooit er nog een schepje bovenop.

Ik moest ook wel lachen laatst. Ik reed op het strand met de KWPN'er van mijn neef waarop ik het gas even opentrok, maar dat voelde toen echt als een hack canter. :') Dan realiseer je je inderdaad wel even hoe hard volbloeden in raceconditie gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:16

Sintara schreef:
Pien ik rij elk jaar op merens paardjes, die dan de weilanden over zo hard mogen als ze kunnen /willen. Maar dat is echt schattig vergeleken met wat zelfs maar gewoon een kwpn'er kan hahaah.
:+

Dat weet ik hoor, maar voor mij echt hard zat en Hercule was als jonkie wel een echte bonk hoor die toen hard kon gaan en ik deed het wel maar vond het eng zo hard dat de tranen over je wangen gaat vanwege de wind. Een volbloed moet ik niet aan denken om op te racen. KWPN-er racen heb ik nooit geprobeerd want vind dat gewoon geen leuk ras :o → sorry hoor dat is heel persoonlijk. Ik heb er weinig mee ook al heb ik hele leuke kwpn-ers mogen rijden in mijn leven.

Ik ga je sites bekijken Mkango

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:17

Opzich, als je gewoon kort de teugels inneemt remt Mel wel. Dat scheelt :+ je moet er misschien niet aan gaan hangen maar dat is bij geen enkel paard handig..
Ik heb een keer in het bos gehad dat het andere paard schrok van een grote hond en bijhorende gillende vrouw, Mel ging toen een paar passen mee en ik heb uit schrik toen de teugels erbij gepakt. Niet de bedoeling maar nouja.

En toen stond ze gewoon meteen stil hoor. Ook omdat ze een blik naar achter gooide en duidelijk dacht ja duhuh, ik ga toch niet zo hard werken alleen maar voor een hond en een gillende vrouw? Doe ff rustig _O-. Dat andere paard ging verder door :p

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:23

Mkango schreef:
Pien: Dat herken ik wel ja. :') Als ik tegen Britten zeg dat ik goed bevriend ben met een trainer, zijn ze ook altijd een klein beetje starstruck. Nu is het in Frankrijk iets minder erg dan in de UK, want daar mag je ook gewoon het stallenterrein op, zie je jockeys ook regelmatig helpen met zadelen etc., en dat zijn dingen die in de UK echt ondenkbaar zijn.

In Frankrijk wordt via de PMU enorm gegokt. Dus het feest gaat veel verder als alleen op het terrein. Wij zijn toen hier in Hippodrome geweest en dat is gewoon een gezellig volksfeest. Onze vrienden zijn toffe leuke mensen en het tegenovergestelde van poche→ en van hen hoorde ik dat de Engelsen geprobeerd hebben jaren eerder met hoedjes en sjieke wielie toestanden om er een soort tweede Ascot van te maken.
Die vlieger ging dus echt niet door, want de Fransen houden daar niet van, dus die kakkies werden gemeden als de pest. _O-
Wij hadden het gewoon heel leuk. Tafeltje vlak in de buurt met allemaal eten erop, wij zaten in het plebs gedeelte, alles zat op de grond, aan eenvoudige tafeltjes, kinderen renden in het rond. En als er een race was, liet iedereen de boel de boel (ik heb zelfs geld en portemonnees op tafeltjes zien liggen) en ging geconcentreerd kijken naar het voorstellen van de paarden en vervolgens wedden om daarna te gaan kijken. Ik vond het echt heel erg grappig allemaal en ongedwongen en iedereen was ook hartstikke aardig voor ons en we werden gewoon opgenomen in de feestvreugde.
Bij de entree zaten de bobo's op de wat sjiekere tribunes (was ook allemaal niet zo heel erg sjiek hoor).

Je sites zijn leuk. Als je zo'n afgedankt leer hobbelpaard heb, dan kom die maar hier brengen. Kan ik toch nog elke dag eventjes in galop _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:30

Het is ook niet zo dat ze bij iedere keer dat ze het bit voelen meteen aan de kletter gaan hoor. In stap, draf en een rustig galopje, zoals een hack canter, kun je best wel wat rommelen met je teugels, maar ik zou het niet doen als je een verlichte zit-rengalop aan het doen bent op het strand. :))

pien_2010 schreef:
Mkango schreef:

In Frankrijk wordt via de PMU enorm gegokt. Dus het feest gaat veel verder als alleen op het terrein. Wij zijn toen hier in Hippodrome geweest en dat is gewoon een gezellig volksfeest. Onze vrienden zijn toffe leuke mensen en het tegenovergestelde van poche→ en van hen hoorde ik dat de Engelsen geprobeerd hebben jaren eerder met hoedjes en sjieke wielie toestanden om er een soort tweede Ascot van te maken.
Die vlieger ging dus echt niet door, want de Fransen houden daar niet van, dus die kakkies werden gemeden als de pest. _O-
Wij hadden het gewoon heel leuk. Tafeltje vlak in de buurt met allemaal eten erop, wij zaten in het plebs gedeelte, alles zat op de grond, aan eenvoudige tafeltjes, kinderen renden in het rond. En als er een race was, liet iedereen de boel de boel (ik heb zelfs geld en portemonnees op tafeltjes zien liggen) en ging geconcentreerd kijken naar het voorstellen van de paarden en vervolgens wedden om daarna te gaan kijken. Ik vond het echt heel erg grappig allemaal en ongedwongen en iedereen was ook hartstikke aardig voor ons en we werden gewoon opgenomen in de feestvreugde.
Bij de entree zaten de bobo's op de wat sjiekere tribunes (was ook allemaal niet zo heel erg sjiek hoor).

Je sites zijn leuk. Als je zo'n afgedankt leer hobbelpaard heb, dan kom die maar hier brengen. Kan ik toch nog elke dag eventjes in galop _O-
Haha, ja, Fransen zijn echt veel relaxter dan de Britse flat scene! Jumps racing in de UK is ook weer veel relaxter, veel meer vergelijkbaar met Frankrijk. :j
Nu zijn het in de UK ook wel hoofdzakelijk de echt grote evenementen, zoals Epsom, Ascot, Goodwood etc. waar het allemaal zo posh en formeel is. Als je rond deze tijd van het jaar naar een meeting op Wolverhampton of Newcastle zou gaan, is het ook al héél anders.

Als ik Bernie op ga halen uit Spanje (deo volente, en hopen dat hij er nog is :') ), zal ik wel een tussenstop maken bij jullie, kun je er even op. :D Man, wat mis ik dat paard. :')

Ik zie net dat ik helemaal vergeten ben te reageren op het bericht van AlwaysH van vanmorgen! :oo Arme Nobli, helemaal zeiknat. :)) Z'n coupe ziet er weer netjes uit!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:44

Je bent van harte welkom en we zullen wel zien of ik er even op ga. Ik weet niet of ik dat dan nog durf. :o
Dit is wel een topic waar ik van geniet, want het gaat over een EV en van dat ras weet ik eigenlijk helemaal niets.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 16:52

Jeetje, wat veel gebabbel.
Hopelijk vind je het niet erg als ik er nu niet echt op in ga. _O-

Nobli is overigens super werkwillig en echt een vrolijk paard. En het wordt natuurlijk echt een recreatiepaardje, dus lekker van alles en nog wat. Maar de basis is nu het belangrijkste. En het is geen paard van staal hoor, ook hij kan nerveus worden. Met hem nu naar buiten gaan vind ik echt niet veilig. :Y)

Het is wel echt een topper, maar nee; ik denk absoluut niet dat hij zich verveelt. Hij is ook wel wat flegmatiek. Als hij gevraagd wordt om te werken doet hij dit graag en goed. Zijn dressuurvaardigheden gaan zoveel sneller dan verwacht. Maar als hij niks hoeft te doen, staat 'ie ook lekker als een schaap om zich heen te kijken en te vreten hoor. :))

Ik wilde vandaag eigenlijk weer even updaten. Hij was vandaag zo braaf. +:)+
Maar ik wacht even tot jullie uitgekletst zijn. :* _O-

Edit; bij Nobli is een ruk wel echt ho. Misschien komt dat door samenloop van omstandigheden, maar hij gaat super snel terug op druk.

Edit 2; tahsnk mkango! Ja hij was helemaal nat... lekker debuut zo in de buitenbak. :')
Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 04-01-21 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:54

Haha, nee joh, het is jouw topic! :D Update gerust!
Als je het trouwens leuk vindt, wil ik best een keer langskomen om foto's te maken. :)

pien_2010 schreef:
Je bent van harte welkom en we zullen wel zien of ik er even op ga. Ik weet niet of ik dat dan nog durf. :o
Dit is wel een topic waar ik van geniet, want het gaat over een EV en van dat ras weet ik eigenlijk helemaal niets.
Bernie is heel lief. <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:02

Sorry voor het enthousiaste gebabbel ts :o sowieso, als je het vervelend vind als ik verhalen van Mel post hier moet je het vooral zeggen want dan houd ik daarmee op :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 17:03

Ja joh!! Tuurlijk, leuk.
Had mijn bericht nog even aangepast, zie je opmerking net pas over Nobli haha.

Maar vandaag dus weer ohz gestapt. Vooraf weer gelongeerd, maar hij was zo rustig. Terwijl je van alle dagen toch vandaag een nerveus of fris paard verwacht; mijn god, wat koud!
Ging zelfs zo lekker dat ik de longeerlijn met uitstppen even weg heb gedaan. Hij gaf eigenlijk nergens meer om. Toch wel anders dan de steigerende Nobli van vorige week. Maargoed; we begrijpen hem en kunnen er op inspelen. Werd dus ook zeker beloond. :j Hij was weer een mak schaapje. Soms zijn dingen eng door de wind, maar we vinden dat ook niet erg. Zolang hij maar braaf bij ons blijft.

Ook voor de eerste keer even benen afgespoeld en ook de staart gesopt (die was grijs aan het worden). Je weet toch niet de eerste keer hoe zo'n paard daar op gaat reageren. Dus fijn dan hij rustig was. Konden we hem even netjes maken.

@Sintara, nee joh. :') Maar er doorheen banketstaaf lijkt me niet handig.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:06

Mijn volbloed mag echt niet volgas door het bos denderen. Niet goed voor mijn hart.
Ik zet haar eigenlijk altijd in een trainingsgalop. Ene keer wat sneller dan andere maar ik wil ten alle tijden controle houden. En op volle snelheid hebben ze nu eenmaal een paar tientallen meters nodig om weer af te remmen dus dat gebeurt alleen op heeeeel overzichtelijke plaatsen en nooit als eerste galop.
Heb haar in al die jaren eigenlijk maar 2 keer echt snelheid laten maken.
1 keer op een gemaaid graanveld en toen heb ik alle goden en geesten gebeden dat we niet zouden struikelen :+ .
En 1 keer op de renbaan van Deauville en toen vond ik het wel geweldig. Bodem is daar perfect en ze kan toch nergens heen. Was heel heeel gaaf hoe ze die laatste 400m alle registers opentrok en iedereen er uit liep.
En verder houden we het wel bij trainingsgalopjes :') .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:08

Nee hoor het is jou en Nobli's topic. Wat fijn dat Nobli zo braaf is ondanks de kou. Mooie vooruitgang!

Gaaf Thioro je verhaal op de renbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:18

AlwaysH schreef:
Ja joh!! Tuurlijk, leuk.
Had mijn bericht nog even aangepast, zie je opmerking net pas over Nobli haha.

Maar vandaag dus weer ohz gestapt. Vooraf weer gelongeerd, maar hij was zo rustig. Terwijl je van alle dagen toch vandaag een nerveus of fris paard verwacht; mijn god, wat koud!
Ging zelfs zo lekker dat ik de longeerlijn met uitstppen even weg heb gedaan. Hij gaf eigenlijk nergens meer om. Toch wel anders dan de steigerende Nobli van vorige week. Maargoed; we begrijpen hem en kunnen er op inspelen. Werd dus ook zeker beloond. :j Hij was weer een mak schaapje. Soms zijn dingen eng door de wind, maar we vinden dat ook niet erg. Zolang hij maar braaf bij ons blijft.

Ook voor de eerste keer even benen afgespoeld en ook de staart gesopt (die was grijs aan het worden). Je weet toch niet de eerste keer hoe zo'n paard daar op gaat reageren. Dus fijn dan hij rustig was. Konden we hem even netjes maken.

@Sintara, nee joh. :') Maar er doorheen banketstaaf lijkt me niet handig.
Wat fijn! Soms weet je ook gewoon niet goed wat er in hun hoofd omgaat, kunnen ze niet blikken of blozen al schiet je een kanon naast ze af, maar staan ze meteen te miepen als er een grassprietje de andere kant op staat. :)) Maar goed om te lezen dat hij vandaag zo braaf was!

Thioro: Wat vet! Was het gewoon zomaar een keertje dat je op de baan in Deauville reed, of was het voor een evenement o.i.d.?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 17:25

Nee klopt hoor. Klapperde vandaag ook lekker zo'n lamp op een paal naast de bak. Nou, effe eng maar er wel gewoon langs. Tis ook echt geen schrikachtig dier. Dat zal ook wel komen door al zijn voorgaande avointuren!
Maar hij kan wel nerveus worden!! Vloeit alleen net zo makkelijk weer af. En dat vinden wij fijn. En ik vind een paard dat schrikt ook niet zo erg hoor, ben een tuiger gewend die meters ver sprong door een dichtslaande autodeur en bakkabouters. Dus Nobli is echt een stoere, zeker voor zo'n jonkie!

We blijven voorlopig gewoon die bak nog verkennen en vooraf even longeren (de hele bak door ook). En vaak op de spuitplaats zetten etc.

Gaaf joh, Thioro! En ben het helemaal met je eens, keihard racen kan niet overal, haha.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:29

Was met een Randonnee. De organisatie had met de renbaan een toeristenrondje voor de deelnemers onderhandeld. Konden we niet links laten liggen natuurlijk. Tegen getrainde renpaarden hadden we nergens op geleken maar dat hoopje recreatiepaarden liep mijn recreatievolbloed er zo uit :D .

Afbeelding

*kruipt weer onder meeleessteen*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:33

Gaaf thioro!

Wat is nobli toch braaf. Ik zou een serieus probleem hebben als ik Mel met dit weer zou gaan wassen haha.
En de buitenbak is weer ok dus, snel aan gewend geraakt!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 17:36

Hij is niet gewassen hoor! Veel te koud, lol. Maar heb zijn staart gesopt. Die werd grijs van het stof. _O-
Ja, echt een braverd! Is wel fijn als zulke dingen gewoon effe kunnen! :P

Super gaaf, thioro, wel makkelijk terug te halen?