Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heb haar een kuurtje gegeven, geen verschil verder. Heb ook niet het idee dat ze zich niet lekker voelt o.i.d. Ze is nog steeds haar nieuwsgierige zelf. Vandaag heeft ze een 5-minuut durende sessie gehad met het lint.
dit is voor nu ook voldoende.
voetjes niet willen optillen, hangen, steigeren, trippelen. Gelukkig bleef de hoefsmid er heel kalm onder, maar na een paar minuten prutsen geloofde ik het wel. Heb de snoepjeszak open gemaakt en ben haar maar gaan afleiden ermee. Dat werkte heel goed.. iets te goed.. want toen ik de volgende dag kwam en haar hoeven wilde uitkrabben, vertikte ze het om ook maar 1 been op te tillen. De dame... ze wilde natuurlijk haar snoepjes hebben. Ondertussen heeft ze weer door dat een voetje optillen ook kan zonder lekkers.
En zo ging het nog een aantal keer verder. Goed, toen stond ze bij mij. Hebben we de rollen opgedraaid. Ik zei al wat moet ik voelen dan als ik niet welkom ben, snap er geen hol van
Ik merkte het vanzelf wel, zeiden ze. Dus, naja, oké, dan begin ik wel. En ik zette mijn eerste stap en werd meteen naar achteren geduwd. Alsof ik tegen een onzichtbare muur aanliep. Vond het echt bizar. 

dus goed, toen heeft ze weer laten zien hoe goed ze op twee achterbenen kan staan.
de fysio gaf aan dat dit veel zou verklaren. De behandeling duurde 1 uur en 40 minuten, pittig lang. Geeft dus wel aan hoe het ermee gesteld was.
). Mijn ervaring is ook dat ze door de vergrote fysieke balans de mentale balans ook enorm stijgt en andersom.

Ennnn, dat was precies hoe het bij Mascha ging. Met Mas gingen we eerst het leiden oefenen, dat ging prima. Daarna moest ik haar wegsturen op een cirkel. Zoals jullie weten heeft ze sowieso moeite met afstand houden en wegsturen is soms al helemaal drama. Het lukte me dus ook niet om haar voorwaarts te krijgen op die cirkel. En ik weet wel hoe dat komt, want ik begin vastbesloten met een oefening maar zodra ik zie dat Mascha het moeilijk vindt of het gewoon niet doet denk ik 'laat maar, we beginnen wel weer van de start'. Ook omdat ik weet hoe explosief ze kan zijn en ik dat niet wil triggeren. En dan komt nog het stukje 'doe ik het wel goed' naar boven. Allemaal combinaties die niet zorgen voor succes.
ze gaf daarbij ook aan dat het goed is dat ik rustig kan blijven in situaties waarin Mascha onstuimig is, maar wat ik daarbij ook doe is volledig verdwijnen. Dus Mascha de tijd geven om weer bij te komen is oké, maar ik moet dan wel met mijn aandacht erbij blijven.
).
En ik sta daar dan als een onzekere trien haar te vragen of ze aub terug wil en dat niet meer wil doen. Tot vandaag. Ik was er zo klaar mee. Ben drie keer goed consequent geweest, blijven staan jij! En toen kon ze ineens wel blijven staan.. ook het grondwerken ging super goed.