Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Nee het was op bokt, zijn familie maakte reclame voor hem.
Gini schreef:marleen_usar schreef:Als ik zeg je moet hem niet laten kabbelen dan bijt hij,en hij roept nee joh dat doet hij niet laat maar knabbelen.Dan is het toch echt zijn eigen schuld hoor.
Nee, jij bent de eigenaar, jij bent verantwoordelijk. Ik snap dat het moeilijk is dat te aanvaarden want mensen zijn altijd geneigd de schuld bij iets of iemand anders te leggen. Jij hebt hier een foute inschatting gemaakt en jouw paard en de hoefsmid waren de slachtoffers.
neetoch schreef:marleen_usar schreef:Nee het was op bokt, zijn familie maakte reclame voor hem.
En daar heb jij een stokje voor proberen te steken, terwijl het jouw paard was die hem in de schouder beet?
Heb je jezelf wel 1 moment afgevraagd of de hoefsmid schade had en of gewond was?
En dan vraag ik mij ook gelijk af hoe het kan dat als jij weet dat je paard bijt, jij niet degene bent geweest die hem aan het halstertouw heeft vastgehouden om dat te voorkomen.
Ik ben er gewoon stil van dat je zelf zo een verschrikkelijk slechte opvoeder en leider bent dat je hem de hoefsmid laat bijten, om vervolgens de carrière van de beste man nog om zeep probeert te helpen omdat hij na bijten sloeg.
anjali schreef:Overigens,een zachte tik op een deel van het paard waar het geen kwaad kan,zoals op de achterhand,lijkt me niet schadelijk. Maar zeker niet op gevoelige delen zoals het hoofd of de buik!
Poekkie schreef:anjali schreef:Overigens,een zachte tik op een deel van het paard waar het geen kwaad kan,zoals op de achterhand,lijkt me niet schadelijk. Maar zeker niet op gevoelige delen zoals het hoofd of de buik!
En hoe ga jij eentje die gewoon kliert of over je heen walst uitleggen dat dat niet de bedoeling is?
anjali schreef:Overigens,een zachte tik op een deel van het paard waar het geen kwaad kan,zoals op de achterhand,lijkt me niet schadelijk. Maar zeker niet op gevoelige delen zoals het hoofd of de buik!
Poekkie schreef:anjali schreef:Overigens,een zachte tik op een deel van het paard waar het geen kwaad kan,zoals op de achterhand,lijkt me niet schadelijk. Maar zeker niet op gevoelige delen zoals het hoofd of de buik!
En hoe ga jij eentje die gewoon kliert of over je heen walst uitleggen dat dat niet de bedoeling is?
anjali schreef:Poekkie schreef:[quote="anjali"
Overigens,een zachte tik op een deel van het paard waar het geen kwaad kan,zoals op de achterhand,lijkt me niet schadelijk. Maar zeker niet op gevoelige delen zoals het hoofd of de buik!
[/quote
Ik geef toe dat ik niet met vervelende dieren(of mensen) kan omgaan.Omdat ik niet houd van agressief terugreageren.
anjali schreef:Poekkie schreef:
Ik geef toe dat ik niet met vervelende dieren(of mensen) kan omgaan.Omdat ik niet houd van agressief terugreageren.
anjali schreef:Ik denk eigenlijk dat als je met een paard gaat communiceren door zelf te gaan slaan en schoppen,dat je dan de boodschap geeft dat dat normaal gedrag is bij het niet met elkaar eens zijn.Zodat je in feite dat gedrag aanleert aan een paard. En als die dat zelf gaat doen op die manier dan trek je als mens zeker aan het kortste eind. Ik denk dat je met slimheid en handigheid beter je doel bereikt nl dat het paard gaat doen wat jij wilt.Maar goed,ik ben het er mee eens dat dit niet bij ieder paard werkt. Ik kan zelf alleen maar een echt braaf paard hebben.Gelukkig zijn die er .
Snoppie schreef:_Penotti schreef:En hoe denk je er nu dan over?
Dat als het inderdaad gevaarlijk word de hoefsmid mag doen wat die moet doen om niet een trap te krijgen, maar mijn merrie kreeg al een tik omdat ze haar been terugtrok en ging bewegen, dit kwam dus uit frustratie bij de hoefsmid en dat vind ik echt niet oké
Poekkie schreef:anjali schreef:Ik denk eigenlijk dat als je met een paard gaat communiceren door zelf te gaan slaan en schoppen,dat je dan de boodschap geeft dat dat normaal gedrag is bij het niet met elkaar eens zijn.Zodat je in feite dat gedrag aanleert aan een paard. En als die dat zelf gaat doen op die manier dan trek je als mens zeker aan het kortste eind. Ik denk dat je met slimheid en handigheid beter je doel bereikt nl dat het paard gaat doen wat jij wilt.Maar goed,ik ben het er mee eens dat dit niet bij ieder paard werkt. Ik kan zelf alleen maar een echt braaf paard hebben.Gelukkig zijn die er .
Ik denk niet dat ene paard die gedachtengang kan volgen, die kennen alleen maar actie reactie. Bvb als jij alleen maar lief bent en nooit corrigeert, dan zal een paard dat absoluut zeer zeker niet vertalen in dat hij ook alleen maar lief moet zijn (het tegenovergestelde zelfs, hij zal je gewoon omver lopen). Overigens is een trap of hap etc juist normaal paardengedrag bij het niet met elkaar eens zijn.
Maar best wel een oprechte vraag: hoe zie jij slimheid en handigheid zonder correctie? Je bedoelt alles dmv clickertraining etc? Dus ook eentje die bvb naar jou durft te bijten (en dat durft elk paard wel eens) zou jij niet corrigeren met een mep terug maar op een andere manier? Hoe dan juist?
anjali schreef:Poekkie schreef:
Ik denk niet dat ene paard die gedachtengang kan volgen, die kennen alleen maar actie reactie. Bvb als jij alleen maar lief bent en nooit corrigeert, dan zal een paard dat absoluut zeer zeker niet vertalen in dat hij ook alleen maar lief moet zijn (het tegenovergestelde zelfs, hij zal je gewoon omver lopen). Overigens is een trap of hap etc juist normaal paardengedrag bij het niet met elkaar eens zijn.
Maar best wel een oprechte vraag: hoe zie jij slimheid en handigheid zonder correctie? Je bedoelt alles dmv clickertraining etc? Dus ook eentje die bvb naar jou durft te bijten (en dat durft elk paard wel eens) zou jij niet corrigeren met een mep terug maar op een andere manier? Hoe dan juist?
Ik zou dan corrigeren door boos te schreeuwen.Maar door met geweld te corrigeren lok je volgens mij alleen maar meer geweld uit. Met slimheid en handigheid bedoel ik bijv. het paard zodanig vastzetten als er iets moet gebeuren dat hij je niet kan bijten.
anjali schreef:anjali schreef:Overigens,een zachte tik op een deel van het paard waar het geen kwaad kan,zoals op de achterhand,lijkt me niet schadelijk. Maar zeker niet op gevoelige delen zoals het hoofd of de buik!