[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:46

Daar heb je wel gelijk in. Dit soort paarden zie ik meer voor het aangespannen werk, dan onder het zadel.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 09:58

Hij mag het hier toch echt onder het zadel gaan doen :D En tot nu toe doet hij dit ook echt heel goed en braaf.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:45

Succes ermee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:18

Afgezien van zijn bijzondere kleurtje zou ik meteen zeggen: Fries. Dat in een houdinkje willen lopen is ook echt Fries en voorwaarts neerwaarts de rug goed te laten gebruiken is bij Friezen ook altijd een uitdaging.
Qua uiterlijk een leuk en bijzonder paard. Qua bewegen onder het zadel is hij nog wat 'krabbelig' en achter nog wat slap. Dat zie je ook best vaak bij Friezen en wordt beter naarmate ze sterker worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:27

Ik vind hem superleuk om te zien! Onder het zadel vind ik hem wat minder aansprekend (idd wat krabbelige en weinig ruime gangen zoals Babootje al zegt) maar hij is nog jong dus dat komt vast nog wel.
Ik las dat hij in mei bij de merries in een andere wei is gaan buurten. Kan het niet zijn dat er nu een paar drachtig van hem zijn aangezien hij pas gecastreerd was? :P
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-07-20 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 11:28

Babootje schreef:
Afgezien van zijn bijzondere kleurtje zou ik meteen zeggen: Fries. Dat in een houdinkje willen lopen is ook echt Fries en voorwaarts neerwaarts de rug goed te laten gebruiken is bij Friezen ook altijd een uitdaging.
Qua uiterlijk een leuk en bijzonder paard. Qua bewegen onder het zadel is hij nog wat 'krabbelig' en achter nog wat slap. Dat zie je ook best vaak bij Friezen en wordt beter naarmate ze sterker worden.

Ja klopt hoor, hij voelt ook nog echt heel wiebelig aan en dat komt mede doordat we ook nog niet volop trainen. We verhuizen binnenkort naar een andere stalling waar hij lekker veel het land op kan en dan hoop ik hem in de winter straks iets meer op te pakken. Alsnog mag hij lekker veel paard zijn en komt de balans en het trainen straks vanzelf. Ook omdat hij zo vroeg beleerd is wil ik hem lekker alle tijd geven.

@Cayenne, hij is al 1.68 dus hij weet ook nog niet zo goed wat hij met zijn benen aan moet :+ Er waren mensen bij en hij heeft gelukkig niet gedekt, ook al waren dat wel knappe kleurtjes geworden denk ik.. :D

Omdat ze al vaker voorbij is gekomen, dit is zijn volle zus:

Afbeelding

De eigenaresse is de dochter van de fokkers en komt Autan ook eens bekijken, heel leuk contact met haar gehad :D

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:52

Ik denk dat dit het mooiste paard is wat ik ooit gezien heb :o

FreeSpirit87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:12

Ik heb ook een kruising met iets Fries erin. Dat kun je ook zien aan zijn opgerichte halshouding en zn “friezen onderhals” zoals ik altijd zeg.

Afbeelding

Afbeelding

Gaat uiteindelijk ook onder het zadel, maar dan voor bosritjes. Neemt niet weg dat ie dan natuurlijk over de rug moet kunnen lopen en dat dat een uitdaging kan zijn.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:48

Toch blijven het leuke dieren die kruising Friezen. Vind ze nog leuker dan ‘echte’.
Vind jouw paardje ook echt een beauty Freespirit. Paard van TS is prachtig en zijn zus is helemaal om te kwijlen zo mooi

rikvasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:50

Wel leuk al die foto's en verhalen... Ben echt net nieuw op het forum, geen idee waar ik moet beginnen dus ik scroll wat rond. En dan raak ik weer afgeleid bij een paar mooie beestjes :D en misschien zelf wat bij leren en mee praten over dingen xD

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:05

Er is toch maar 1 stukje op de film? Daar vind ik hem echt niet krabbelig... wel wat uit balans en in een aardig tempo. Als hij straks wat meer door het lijf komt en wat ruimte kan pakken dan wordt het een heel ander dier!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 07:35

Dat was ook één van de eerste keren rijden :D Ik verwacht ook nog niet van een 3-jarige met hele hoge stelten dat hij meteen helemaal in balans loopt en voor mij was het ook nog wat zoeken.

We hebben een paar dagen geleden een fotoshoot gehad, ik zal zodra ik meer foto's binnen heb hier ook een paar plaatjes, ook van ohz!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 12:39

Ik zal later nog een topic openen maar hier alvast een voorproefje <3 (I know, mijn houding is dramatisch..)

Afbeelding
Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:42

Wat een mooi stel zijn jullie <3

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:07

Je blik op de eerste foto zegt alles <3

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:08

Knappe Autan!! <3 <3

rikvasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:29

wat een prachtige foto's!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 14:09

Wat een leuke reacties <3 Ik ben er ook echt ontzettend blij mee!

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:32

Wauw, wat heb jij een mooi paard (vind friese kruisingen vaak mooier dan friesen zelf) en wat zijn jullie een prachtig stel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:38

Hele mooie foto's, knap paard!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:42

Mooi!!

En liever wat voorover dan achterover hangen in de stoelzit. Nu zit je tenminste mee in de beweging naar voren. En denk zelf dat je qua zadel nog heel wat kan winnen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 18:32

Hoe bedoel je met het zadel Marjan? :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:18

MarjanB schreef:
Mooi!!

En liever wat voorover dan achterover hangen in de stoelzit. Nu zit je tenminste mee in de beweging naar voren. En denk zelf dat je qua zadel nog heel wat kan winnen.

Misschien gewoon een kwestie van de beugels een gaatje langer zodat het bovenbeen meer ruimte krijgt in het zadel en de TS haar bekken kan kantelen?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 11:25

Opzich kan ik wel gewoon goed zitten in het zadel hoor! Maar hij gooit zo gigantisch hoog op dat ik soms even een beetje met mijn lichaam in de knoop zit :+ Hij heeft ook nog niet veel balans dus dat is echt een punt voor mij om aan te werken. Ik heb veel zadels geprobeerd maar dit is de enige waar ik echt heel fijn in zit. Hier voor reed ik met langere beugels maar dan moet ik in de draf echt op mijn tenen staan om licht te rijden..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:41

Ik merk aan mezelf dat ik bijvoorbeeld met een vlakkere zit veel makkelijker recht op zit dan met een zadel met diepe zit en veel wrong.

En daarbij als het zadel niet helemaal in balans ligt (achterover) ga je vaak ook meer naar voren zitten.