Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vikki schreef:Lessen volgen vind ik een geweldige vorm van een bijdrage.
Tessebes schreef:Ja, ik volg het nog, maar je kunt moeilijk in iemand z'n portemonnee kijken. Voor de 1 is bijvoorbeeld 50 euro makkelijk op te hoesten, voor een ander is het een heel bedrag. Het zegt natuurlijk wel wat of ze er geen enkele cent in willen steken of niet. Ik ga bijvoorbeeld lessen volgen, dat is zowel goed voor mij, als voor het paard.
djangogirl schreef:ja inderdaad, als je dat paard zelf verzorgd zonder dat de eigenaar erbij is draag jij alle risico's voor dat paard!!! dan is het jouw schuld als er iets gebeurd..
maar even on topic ik vind dat je niet hoeft te betalen want waarvoor vragen de eigenaars een bijrijder? omdat ze zelf neit kunnen (of geen zin hebben) en niet om geld te verdienen want als paardeneigenaar moet je zelf alle kosten kunnen vergoeden en niet een paard nemen met het idee: dan zoek ik een bijrijdster die 50 per maand betaald en dan red ik het wel
ik kan het me opzich wel voorstellen dat mensen er geld voor vragen maar ik zou het zelf niet doen en ik betaal zelf ook niet.
Ik zou stoppen met rijden op dat paardje als ik moest betalen omdat zij mij om hulp hebben gevraagd en dat wil ik natuurlijk best geven, graag zelfs! Maar ik heb ook een eigen pony en die kan ik rijden waneer ik wil, dus waarom zou ik daarvoor gaan betalen? En zij willen graag mijn hulp omdat ze geen tijd genoeg hebben............ desi_verona"]
[quote="joyce B schreef:En met een eigen paard draag je allerlei risico's die je niet hebt als je het paard van een ander mag gebruiken...

Paduc schreef:Het enige, wat een "bijrijdster/verzorgster"moet hebben is een WA-verzekering, voor schade aan derden.Rest is "pakkie aan"voor de eigenaar!!
marina schreef:De eigenaars van mijn oaard hebben Smurf zijn WA op laten hogen, als er iets met mij door zijn toedoen zou gebeuren (hoorde ik onlangs). Verder zijn hun voor alles verzekerd, dus als hij over een auto heenwalst, of een tuin omploegt is hij daar zelf voor verzekerd. Dus een eigen wa is dan toch overbodig? Ik hoef dan toch geen aparte verzekering te hebben?

PriscaZ schreef:Ik ben toch benieuwd wat jullie vinden van een bijdrage als er helemaal niet wordt uitgemest, niet gepoets, alleen gereden. En dat je bijrijdster niet komt als je paard ziek is, verkouden, kreupel of wat dan ook, omdat ze dan niet kan rijden en jij dus toch zelf op die "bijrijddagen" naar stal moet om een uur (of 2) met je paard aan de hand te stappen, af te spuiten etc... Ook wordt er nooit iets voor het paard gekocht of iets van zichzelf gebruikt...
Lijkt mij toch een ander verhaal dan bijrijders die eigen spullen gebruiken en het paard echt verzorgen.
joyce B schreef:Ik vraag ook al jaren geen bijdrage, maar wil de pony dan ook zelf nog kunnen rijden. Delen dus...
Meeste mensen die paarden kostenloos ter beschikking stellen zijn wat oudere boertjes of gewone fokkers die de paarden hebben staan voor de fokkerij... Of mensen die eerst fanatiek waren, er plaats voor hebben aan huis en toen een paard erbij namen voor gezelligheid of minder zin hadden in het zelf rijden of mennen...
Sorry hoor, maar in deze beschrijving kan ik mij niet terugvinden!! Ik ben op en top liefhebber en geen oud boertje en kan door de drukte van mijn werk tot op heden niet voldoende tijd vrijmaken om ze te kunnen berijden en verzorgen en sponsor derhalve de berijdster. Ik vind je typering derhalve dan ook niet op zijn plaats, daar ik door de sport en de show veel mensen ken, die een bijrijdster, volledig verzorgd, een paard laten verzorgen en berijden.
, en het dus leuk vinden (of nuttig) dat een ander er wel mee aan de slag gaat...
? met mijn vorige typering? Niet zo bedoeld hoor!
marina"]
[quote="PriscaZ schreef:Ik ben toch benieuwd wat jullie vinden van een bijdrage als er helemaal niet wordt uitgemest, niet gepoets, alleen gereden. En dat je bijrijdster niet komt als je paard ziek is, verkouden, kreupel of wat dan ook, omdat ze dan niet kan rijden en jij dus toch zelf op die "bijrijddagen" naar stal moet om een uur (of 2) met je paard aan de hand te stappen, af te spuiten etc... Ook wordt er nooit iets voor het paard gekocht of iets van zichzelf gebruikt...
Lijkt mij toch een ander verhaal dan bijrijders die eigen spullen gebruiken en het paard echt verzorgen.
SmithsGirl"]
Voor ik Banjer kocht ben ik bijrijdster geweest.... ik moest toen 300 gulden per maand betalen voor 3x in de week rijden.
[/quote]
Wat een bedrag! Moet vast een hele dure stalling zijn geweest waar dat paard stond.
Zo'n bedrag zou ik dus nooit willen betalen, het moet wel in het redelijke blijven vind ik.
[quote="Misser schreef:Maar waarom kiezen de meeste mensen voor een bijrijdpaard? Omdat ze of geen geld voor een eigen paard hebben of niet genoeg tijd... Op een gegeven moment ben je het ook zat om op een manege te rijden, dus dan wil je wat anders. Als jij 3 a 4 dagen per week op een paard mag rijden, is dat paard dus (meer dan) de helft van de tijd van jou, waarom zou je daar niet voor betalen? Een eigen paard kost je vele malen meer.
djangogirl schreef:maar even on topic ik vind dat je niet hoeft te betalen want waarvoor vragen de eigenaars een bijrijder? omdat ze zelf neit kunnen (of geen zin hebben) en niet om geld te verdienen want als paardeneigenaar moet je zelf alle kosten kunnen vergoeden en niet een paard nemen met het idee: dan zoek ik een bijrijdster die 50 per maand betaald en dan red ik het wel
ik kan het me opzich wel voorstellen dat mensen er geld voor vragen maar ik zou het zelf niet doen en ik betaal zelf ook niet.