Klacht door onbekenden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:00

soesita schreef:
pinto_1 schreef:
Maar ts, kun je iets met de relativerende uitspraken in dit topic?
Of blijf je zitten in je boosheid?

Maar hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik lees berichten waaruit ik opmaak dat TS erg kwaad geworden is. Is die kwaadheid nu wat weggeebt? En zo ja, kan je nu iets met de boodschap die verschillende bokkers je geven?

Boosheid is er nog hoor. Weet niet wie de aangever is, maar als die blijft melden, ga ik er zeker achteraan. Heb gisteren tips van mijn schoonzus gekregen hoe ik kan ontdekken wie die persoon is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:01

Wauw! Is dit serieus?

Ts, geef jezelf een schop onder je hol en stop met dat zelfmedelijden.
Je druk maken om dingen die er toe doen is een zegen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:02

Misschien is de klacht inderdaad door onwetende mensen geplaatst. Prachtig moment voor een stukje educatie.
Een bordje met er op wat je hebt, dat de paarden gezond zijn én ze rustig op de koffie mogen komen en klaar.

Maak onwetende mensen wetend, dan gebeurt dat ook minder snel. Juist als je open staat.

Hoe vaak ik gezeur heb gehad met een revaliderend paard.
En moet ik dan ook zo tekeer gaan?

Je maakt van onrecht alleen maar meer weerstand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:05

Ga je nu werkelijk als een haatdragende feeks achter diegene aan die de melding heeft gedaan, je bent echt ongelooflijk. Geef je woede een andere uitlaatklep, ga spitten of 10 kilometer hardlopen.
Ik zou ook vreemd opkijken wanneer ik controle zou krijgen maar tegelijkertijd denken: Wat fijn dat er nog mensen zijn die zich bekommeren om dieren. En klaar af over en uit. Ik weet niet wat voor werk je doet maar gedraag je je daar ook zo wanneer een leidinggevende enige punten van kritiek geeft? Valt toch niet mee te leven met zo’n instelling , wat maak je het jezelf moeilijk , echt. Er is niets aan de hand maar je maakt er bijna een moord en doodslag aanklacht van.

Felien_Kyra

Re: Klacht door onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:08

Ik zou zelf schrikken als er zo'n klacht binnenkomt, maar zo lang boos blijven? No way.
Het is toch goed nu, de politie komt niet meer weer en je weet zelf beter dan de mensen die de klacht hebben ingediend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:09

SVRL schreef:
safina schreef:

Nouja....wat is dit nou weer voor een rare vraag?

Geeft niet Safina. Je hebt nu eenmaal mensen die denken dat iemand zoals ik, die het principe oog om oog, tand om tand als levensmotto heeft naar mensen toe, ook wel een heel naar mens bij haar dieren is. Laat dat nu een foute redenering zijn. Mijn dieren zijn me heilig, ben met hen een echte softi. Mensen daarentegen hebben al te veel met mij gesold. Als ik daardoor een naar mens geworden ben, hoedzo. Ben liever iemand waarvoor mensen oppassen en die gemeden wordt.

Ik vind ook dat je wat heftig reageert op die melding. Maar blijkbaar heeft dat iets met jouw ervaringen in het leven te maken en hoe je daarmee omgaat. Prima. Maar het is duidelijk dat het je enorm raakt als iemand je verwijt slecht voor je dieren te zijn. En om dan nog even zo'n suggestieve vraag te stellen als Jolien hier doet, dat vind ik echt een hele nare manier van een trap nageven met als doel iemand op een kwetsbaar punt te raken. Naar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-20 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lios

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:09

SVRL schreef:
oog om oog, tand om tand als levensmotto heeft naar mensen toe (...) Ben liever iemand waarvoor mensen oppassen en die gemeden wordt.

SVRL schreef:
Weet niet wie de aangever is, maar als die blijft melden, ga ik er zeker achteraan. Heb gisteren tips van mijn schoonzus gekregen hoe ik kan ontdekken wie die persoon is.

Dus je geeft zelf al aan hoe vreselijk onaardig je gaat reageren als mensen een 'klacht' hebben, je bent duidelijk heel opvliegend en wraakzuchtig, je wilt dat mensen voor je oppassen en je mijden, maar aan de andere kant verwacht je wel dat iemand een 'klacht' bij je persoonlijk komt melden ipv bij de politie. Zie je zelf echt niet in hoe dom dat is? NIEMAND die ook maar enigszins weet wie/hoe je bent komt aan je deur.

En als ik wist wie die schoonzus van je was, zou ik haar aangeven bij haar werkgever, want iemand helpen (zelfs als het alleen met advies is) hoe je een melder kan achterhalen om wraak te nemen is natuurlijk bizar en illegaal.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:10

Je maakt het jezelf wel enorm lastig met deze instelling. Dat je even boos en gefrustreerd bent dat is een natuurlijke reactie, maar daarna is het toch fijn als je het kan relativeren en verder gaat met je leven. Je maakt je nu al druk over een onbekende melder die mss wel blijft melden om te pesten. Terwijl daar nu nog helemaal geen aanleiding voor is en de kans groter is dat er verder niks gebeurd. Al die negatieve energie die je ook voor positieve dingen had kunnen gebruiken.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:12

En dan dacht ik dat ik een gevoelig persoontje ben :')
Schoonzus van je is dan ook weer zo'n 'fraai' voorbeeld van een betrouwbare agent(e) om iemand die problemen lijkt te hebben met emotie reguleren tips te geven over hoe je een melder kunt achterhalen. Zou eerder een klacht tegen haar indienen dan tegen een melder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:13

Lios schreef:
SVRL schreef:
oog om oog, tand om tand als levensmotto heeft naar mensen toe (...) Ben liever iemand waarvoor mensen oppassen en die gemeden wordt.

SVRL schreef:
Weet niet wie de aangever is, maar als die blijft melden, ga ik er zeker achteraan. Heb gisteren tips van mijn schoonzus gekregen hoe ik kan ontdekken wie die persoon is.

Dus je geeft zelf al aan hoe vreselijk onaardig je gaat reageren als mensen een 'klacht' hebben, je bent duidelijk heel opvliegend en wraakzuchtig, je wilt dat mensen voor je oppassen en je mijden, maar aan de andere kant verwacht je wel dat iemand een 'klacht' bij je persoonlijk komt melden ipv bij de politie. Zie je zelf echt niet in hoe dom dat is? NIEMAND die ook maar enigszins weet wie/hoe je bent komt aan je deur.

En als ik wist wie die schoonzus van je was, zou ik haar aangeven bij haar werkgever, want iemand helpen (zelfs als het alleen met advies is) hoe je een melder kan achterhalen om wraak te nemen is natuurlijk bizar en illegaal.

Haha, tegen wraak nemen zijn en zelf mijn schoonzus willen melden bij haar werkgever. Iets met de pot die de ketel verwijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:16

Nee. Er is nog zoiets als de privacywet en die hoort gerespecteerd te worden.

Weet je Ts, als jou paard ooit met koliek ed in de wei ligt, zou je juist willen dat mensen jou verwittigen. Daar ga ik toch vanuit. Maar met deze houding gaan mensen echt alleen maar denken: Zoek het zelf maar uit.

Ik vraag mij af op wie je dan boos gaat zijn. Jou zelf, omdat je zo doet naar mensen? Of naar de mensen omdat het niet is gemeld, door jou nare gedrag.

Overigens ben ik eens gebeld door de politie want er was een klacht dat er een dood paard op de weide lag. Nou, je schrikt jou een hoedje en knalt naar de wei. Eenmaal aangekomen was de situatie al opgehelderd. Er was die nacht een flink pak sneeuw gevallen en 1 van mijn paarden was in de sneeuw in het zonnetje gaan slapen. Die mensen vonden dat verdacht en dachten dat paarden niet sliepen in de sneeuw. Ze gingen er dus vanuit dat het paard dood was.

Ik had gigantisch boos kunnen worden net zoals jij. Maar ik heb iedereen vriendelijk bedankt. Het zou maar eens echt zijn dat er wat is. Liever eens te veel voor niets dan 1 keer te weinig/te laat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-20 10:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:18

Echt ik kon er nog inkomen dat je je rot voelde omdat er werd gesuggereerd dat je je paarden te nat had staan, maar je trekt het in het absurde nu: wraak en dat met behulp van een politieagente? Gaat het wel goed met je?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:22

Vervelend zo'n klacht en waarschijnlijk ook een stuk ego dat wat wordt gekrenkt. Je doet je best en krijg je dit. Maar het is maar een melding, probeer het te zien als goedbedoeld iets. Liever teveel zorgen om beesten maken dan te weinig, zou ik zeker ook van iemand verwachten als jij die juist niets met mensen heeft maar beesten heilig zijn. Probeer het in dat licht te zien, dan heb je wat minder frustratie en een blijer leven lijkt mij.

Fijn dat de politie je gelij geeft en er niets aan de hand is. Mooi toch! Om erin te blijven hangen heb je alleen jezelf mee. Denken dat het een heksenjachr op jou is, iemand je aan het pesten is. Misschien ben je idd door ervaringen zo gemaakt, maat misschien heeft je instelling je het ook niet makkelijk gemaakt. Niemand kan dan immers wat goed doen. Naar mij komt het ook wat over trokken over.

Probeer het naast je ner te leggen. Jij vindt dat je paarden goed staan. De politie vindt dat je paarden goed staan. Klaar toch voor nu?
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 19-02-20 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:24

SVRL schreef:
Boosheid is er nog hoor. Weet niet wie de aangever is, maar als die blijft melden, ga ik er zeker achteraan. Heb gisteren tips van mijn schoonzus gekregen hoe ik kan ontdekken wie die persoon is.

In plaats van 'boos zijn' kan je het ook omdenken naar iets positiefs. Neem contact op met diegene (als je dat zo nodig wil doen) en leg uit waarom je land zo nat is en wat je allemaal doet om het de paarden zo aangenaam mogelijk te maken.

Ik vraag me af waar al die kwaadheid vandaan komt en wat je ermee wilt bereiken?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:27

SVRL schreef:
soesita schreef:

Maar hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik lees berichten waaruit ik opmaak dat TS erg kwaad geworden is. Is die kwaadheid nu wat weggeebt? En zo ja, kan je nu iets met de boodschap die verschillende bokkers je geven?

Misschien is het een goed idee dat je een keer met een professional gaat praten, die je kan helpen met je emoties reguleren :*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:27

En mocht je met behulp van je schoonzus er achter komen wie een melding heeft gedaan dan is je schoonzus zo strafbaar als wat, besef jij eigenlijk wel wat jij kunt aanrichten met je waanidee !!
Dan kom je er achter, ga je met je woede verhaal halen, diegene dient dan terecht een klacht tegen je in en je schoonzus word er uit geschopt wegens plichtsverzuim .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-02-20 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:29

@TS,

Heb met stijgende verbazing het topic gelezen. Het is niet mogelijk, maar ik zou je graag doorverwijzen naar Dr.Phil. Die heeft vast erg goede raad voor zo'n opgewonden standje.Je schoonzus/politieagent mag hopen dat het verder anoniem blijft wat ze jou heeft toegezegd. Ze lijkt haar bevoegdheden te misbruiken t.g.v een familielid.
Of is die bang voor jouw heftige oog om oog, tand om tand houding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:32

bigone schreef:
En mocht je met behulp van je schoonzus er achter komen wie een melding heeft gedaan dan is je schoonzus zo strafbaar als wat, besef jij eigenlijk wel wat jij kunt aanrichten met je waanidee !!

En waar lees jij dat mijn schoonzus mij aan het helpen is met uitzoeken wie deze persoon is? Ik woon niet in haar politiezone, ze kan niet eens uitzoeken wie het is. Het enige wat zij gedaan heeft, is me tips geven hoe ik kan uitvissen wie de melder is, als die persoon blijft melden. Ik ga er pas achterna als er meldingen of klachten blijven komen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:33

SVRL schreef:
bigone schreef:

En waar lees jij dat mijn schoonzus mij aan het helpen is met uitzoeken wie deze persoon is? Ik woon niet in haar politiezone, ze kan niet eens uitzoeken wie het is. Het enige wat zij gedaan heeft, is me tips geven hoe ik kan uitvissen wie de melder is, als die persoon blijft melden. Ik ga er pas achterna als er meldingen of klachten blijven komen.

Uhhh, tip = helpen, simpel toch.
Daarbij realiseer ik me, dat jouw heftige boze manier van reageren een teken kan zijn van je eigen twijfel of je het allemaal wel zo goed voor elkaar hebt. Aanval is de beste verdediging?
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 19-02-20 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:34

Sowieso vraag ik me af op welke legitieme manier je achter een melder kan komen. Uit privacy-oogpunt zou dat niet moeten kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:35

Née, helpen is voor mij uitzoeken wie het is, wat ik haar nooit zou vragen. Tip geven, is raad geven hoe ik het zelf kan uitzoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:41

SVRL schreef:
Née, helpen is voor mij uitzoeken wie het is, wat ik haar nooit zou vragen. Tip geven, is raad geven hoe ik het zelf kan uitzoeken.

Waarom? Ik heb al eerder aangegeven dat je dieren er geweldig goed uitzien, blijf daarbij , word eens wat minder haatdragend en ga door met je leven. En ga genieten ipv in dit destructieve gedrag te blijven hangen. Er is een melding gedaan, er is controle geweest, niets aan de hand, dat is het. Punt!

Veronica2

Bij elk antwoord van de ts komen er meer vragen bij. We hebben het over paarden die op een voetbalveld staan? En daar is toestemming voor gegeven door de eigenaar van het veld? Die voetballen op zondag graag tussen de paardenflatsen?

rien10

Tja, eerlijk? Ik heb ook wel eens een melding gemaakt van zo'n sjofel blubberstuk met een aantal shetlanders erop. Ze staan er nog steeds, die pony's en ik vind het vreselijk.
Je zegt ergens "ze hebben een relatief droog stuk". Dus echt ongegrond is de klacht kennelijk niet. Relatief droog is niet droog. Dat is niet leuk om te horen, dat snap ik, want je doet je best voor je dieren. Maar misschien kan je ook inhoudelijk eens kijken naar de klacht, in plaats van allen te ageren over het feit dat je een klacht hebt ontvangen. Soms zien we zelf niet wat anderen wel zien.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:42

capopjekop schreef:
Sowieso vraag ik me af op welke legitieme manier je achter een melder kan komen. Uit privacy-oogpunt zou dat niet moeten kunnen

Dit. Als ik melder ben en je komt achter mijn adres, zou ik aangifte doen van stalking 8-) Melden doe je anoniem.