Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maera schreef:bedoeling en verwachting met het topic:
ik ben het topic gestart met een hoop frustratie... terwijl ik nog maar een paar weken op zoek ben naar een nieuw paardje. Lesje in geduld dus.
Ik heb wel wat gehad aan sommige reacties hier. Dankjewel.
Andere reacties waren dan weer typisch bokt, sommigen trekken wel heel erg snel conclusies over hoe iemand op zijn paard zit.
Voorlopig hoeft hier voor mij geen 'slotje' op. Ik vind het een boeiend heen en weer geschrijf !
Elin_ schreef:Wat reageert iedereen hier naar. Oke openingspost van TS is erg onduidelijk en soms verwoord ze dingen wat onhandig. Misschien uit ontwetendheid, maar alle sarcastische reacties. Ik verbaas me ook over de markt van nu. Je kunt nog geen gezond recreatiepaard (normale gangen, niks bijzonders, geen afstamming en geen extreem rillerig paard) vinden voor 4000. Nog geen 1.5 jaar geleden was dit prima te doen. En inderdaad rijd je liefst geen 100 km, omdat je toch een aantal keer wil kijken voor je tot koop overgaat.
Ik snap TS wel alleen verwoord ze het soms wat te kortzichtig voor mijn gevoel.
Paardenmarkt is wat de gek ervoor geeft. En noem me maar koppig, maar deze gek gaat ook echt geen 4000 neertikken voor dier wat dat gewoon niet waard is.
LWDaisy schreef:Het budget, het moet toch lukken om voor 3000 euro een paard te vinden dat een ruime basis mee heeft en gezond is? Of ligt de paardenmarkt echt zo op zijn gat dat dit te veel gevraagd is?
Happinez schreef:Beetje Flauw Gini , bovenstaande lijken mij in eerste instantie ook niet echt te voldoen aan de eisen van de TS.
Gini schreef:En dan heb ik het nog over sportpaarden, een poule waar ik TS juist zou aanraden van weg te blijven.
Gini schreef:Maar nogmaals, dan zitten we in de jonge sportpaarden en dat is nu juist wat TS niet zoekt.
LWDaisy schreef:Ik vind de reacties hier ook niet zo heel fijn om eerlijk te zijn.
TS lijkt mij, aan de hand van haar OP, op zoek te zijn naar een recreatief paard waar ze mee naar buiten kan. Daar vallen verschillende rassen onder, dus de diversiteit van de paarden waar ze naar gaan kijken is kan dan toch gewoon? Oke, er zit natuurlijk wel verschil tussen een PRE en een ijslander, maar ze kunnen beide wel in de categorie 'wandelpaard' vallen. Ikzelf zou nooit voor een hengst gaan, maar ik ben geen held te paard dus dit is een persoonlijke beslissing.
Ik snap ook het deel 'te duur' wel. Te duur als in, te duur voor wat ze blijken te zijn is niet hetzelfde als 'boven budget'.
Een draver zou ik niét doen. Ik heb een draver gehad - ik zou me er nooit meer aan wagen. Persoonlijke ervaring en keuze natuurlijk. Van wat ik rond mij zie, ben ik hier alleen maar zekerder van. Maar nogmaals, dat is een persoonlijke ervaring. Er zullen zeker fijne dieren tussen zitten, maar voor mij is het niks.
De verwachtingen zijn per leeftijd natuurlijk wel anders. Van een 12-jarige verwacht ik ook wel dat ze op hun benen kunnen lopen. Een 6-jarige, daar mag nog werk aan zijn. Als je dat werk er in wil steken natuurlijk. Ook dit is persoonlijk.
Het budget, het moet toch lukken om voor 3000 euro een paard te vinden dat een ruime basis mee heeft en gezond is? Of ligt de paardenmarkt echt zo op zijn gat dat dit te veel gevraagd is?
GJ9 schreef:https://www.bokt.nl/markt/ad/498912/vro ... er-te-koop
Toevallig staat er precies een verkeersmakke draver op de boktmarkt.
Wie weet heb jij hier een klik mee.
Askja schreef:Sorry hoor, ik wil hier even wat van zeggen. Het is al de tweede keer dat hier het woord 'rotzooi' wordt gebruikt voor paarden waar wat aan mankeert. Ik vind dat respectloos. Die paarden kunnen er zelf niks aan doen dat ze niet 100% zijn. Sterker nog, het is meestal te wijten aan de eigenaar.
Dit moest me even van het hart.
Elisa2 schreef:Nou geloof me, ik heb veel paardenverkoop mee gemaakt en oa ook op een handelstal gewerkt. Als daar een "goed" paard binnen komt die wegens omstandigheden snel verkocht moest worden dan wordt dat dier doorverkocht voor de prijs die het waard is. Betekent extra winst uiteraard voor de handelaar en terecht.
StalNollie schreef:GJ9 schreef:https://www.bokt.nl/markt/ad/498912/vro ... er-te-koop
Toevallig staat er precies een verkeersmakke draver op de boktmarkt.
Wie weet heb jij hier een klik mee.
Onzeker en sensitief? Is niet wat ts zoekt
Verder adv niet gelezen.
J_emma schreef:Maera schreef:bedoeling en verwachting met het topic:
ik ben het topic gestart met een hoop frustratie... terwijl ik nog maar een paar weken op zoek ben naar een nieuw paardje. Lesje in geduld dus.
Ik heb wel wat gehad aan sommige reacties hier. Dankjewel.
Andere reacties waren dan weer typisch bokt, sommigen trekken wel heel erg snel conclusies over hoe iemand op zijn paard zit.
Voorlopig hoeft hier voor mij geen 'slotje' op. Ik vind het een boeiend heen en weer geschrijf !
Dat maakt 'm voor mij een stuk duidelijker
Ik vroeg me af of je meer een soort advertentie-idee had, dat iemand hopelijk wél met een ideaal paard zou komen.
En je beeld van wat je wil vond ik ook vrij stellig.
Maar als het puur op die inhoud gaat: ik denk ook dat je wat breder moet kijken of je budget moet aanpassen. Soms kan een paard ogenschijnlijk niet binnen je plaatje vallen en toch geschikt zijn.
En wij hebben het ook een keer meegemaakt, een particuliere verkoper die het geen match vond en ik was daar eigenlijk alleen maar blij mee. Diegene kent het paard, ziet ook de kleine reacties en dat heb ik 100x liever dan iemand die 'm het liefst ongezien onze auto inschuiftElin_ schreef:Wat reageert iedereen hier naar. Oke openingspost van TS is erg onduidelijk en soms verwoord ze dingen wat onhandig. Misschien uit ontwetendheid, maar alle sarcastische reacties. Ik verbaas me ook over de markt van nu. Je kunt nog geen gezond recreatiepaard (normale gangen, niks bijzonders, geen afstamming en geen extreem rillerig paard) vinden voor 4000. Nog geen 1.5 jaar geleden was dit prima te doen. En inderdaad rijd je liefst geen 100 km, omdat je toch een aantal keer wil kijken voor je tot koop overgaat.
Ik snap TS wel alleen verwoord ze het soms wat te kortzichtig voor mijn gevoel.
Paardenmarkt is wat de gek ervoor geeft. En noem me maar koppig, maar deze gek gaat ook echt geen 4000 neertikken voor dier wat dat gewoon niet waard is.
Ik zie weinig nare reacties, en TS lijkt die reaties ook prima te kunnen handelen/snappen,zie boven. Ik vind eerlijk gezegd jouw reactie nog het meest onaardig (TS is onduidelijk, onhandig, misschien onwetend, te kortzichtig..)