Gister echt rotweer. Ze hebben een klein 'bos' in hun weide, dus wat door het bos gestruind met 'r als een soort van milieutraining zoals we dat hier noemen. Door smalle bomen heen, onder lage takken, over stenen en ook een paar keer haar even goed na laten denken door het touw langs de boomstronk te doen, maar zelf aan de andere kant vd boom te gaan staan. Moest ze echt even kijken welke kant ze nou op moest, mij volgen of de druk op het touw
Ze doet het echt zo goed! Ook kon ze nu voor de eerste keer ook echt ontspannen op de cirkel / aan de longe. De vorige keren was ze echt super gefocussed op mij, maar nu kon ze echt netjes draven en kwam het neusje al mooi wat naar beneden. Vandaag even een 'rust' dagje voor haar. Ik doe nog niet zo heel veel met haar en ik heb het idee dat ze het hartstikke leuk vind om wat te werken, maar vind vrije dagen echt ontzettend belangrijk. Ze is ook toch nog maar 4! Dus vandaag even lekker wat gepoetst in vrijheid in het land en een paar keer het halster op en af gedaan, want ze dat is nog wel een beetje een dingetje. Daarna wou ik een grote tak uit het weiland weggooien, maar mevrouw volgt me natuurlijk op de voet en is zo super nieuwschierig
Dus de tak op allerlei manieren over en om haar heen geswiept en overal op de rug, buik en billen aangeraakt. De eerste seconde was ze: wat doet dat boven mijn hoofd? en daarna gewoon lekker relaxed rondkijken. Ze heeft toch echt zo'n heerlijke mindset, niks is haar te gek!
Tessla vandaag, vind haar echt al wel een stuk opgeknapt in maar twee weken tijd. Wat een paar poetsbeurten en een nieuw kapsel kan doen

Het is m'n eerste keer dat ik met zo'n jong paard werk en ik ben best een beetje bang om haar per ongeluk verkeerde dingen aan te leren. Maar tot nu toe gaat alles hartstikke goed en het kan ook helemaal niet dat het elke keer 100% goed gaat, maar ik ben echt zo'n hopeloze perfectionist

De binnenkant is ok maar erg ouderwets en gedateerd. Dus we gaan het een en ander renoveren, kan ik jullie hier ook over up to date houden
Maar gelukkig had ze haar rust gevonden in de nacht en stond ze heerlijk relaxed in het land. Ze wou even wat knuffelen (wat ze gister echt niet wou!) dus ik kon met een gerust hart naar het werk.