Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
gijsenkim schreef:Nee, Kawa is eigenlijk lichter in de hand dan die grote en gelijk aan de draver....... Kawa draagt ook zn eigen lijf, hals en hoofd, Kawa is een heel fijn te rijden paard.........
De opmerking van Aqua komt denk ik hoofzakelijk door mensen die een paard niet nageeflijk maar wel in de krul hebben.......... en daardoor 140.000 kilo in hun handen..... en helaas worden veel paarden zo gereden....... met kwalijke gevolgen.
Kawa is op je pinken te rijden, volgt de hand uitstekend en is op elk gewenste hoogte in te stellen. De paarden van Aqua zijn gewoonweg nog niet zover in de africhting maar lopen in die basis wel op eigen benen en dragen hun eigen hoofd, leunen niet op de ruiter, aan de bakwand of wat dan ook.... en daar valt ook veel voor te zeggen.
Kawa blijft voor mij de richtlijn waar ik heen moet
Aqua8horse schreef:Soxje, de essentie van de manier waarop ik train is het uiterste uit je paard halen met de minste weerstand. Met andere woorden je paard zo natuurlijk mogelijk proberen te laten bewegen met iemand op zijn rug. Dat betekent dat je de bewegingen van het paard laat zijn en vanuit het paard laat komen. Hierdoor ontstaat de nageeflijkheid vrijwel automatisch, zodat je daar niet of nauwelijks meer aan hoeft te werken. De paarden hebben dan een basis waarbij schwung en tact heel gewoon standaard aanwezig zijn omdat je het paard hebt leren dragen. Een paard loopt dus in een perfecte balans en is super aan het been. Wij rijden inderdaad vanuit je zit en je been, teugels zijn slechts een hulpmiddels waar niet meer dan max 2 ons per teugel aan druk is.
!
Aqua8horse schreef:Gisteren heb ik de Tinker van Pellie getraind die ook niet op de correcte manier aan de teugel wilde lopen, als dat al lukte. Binnen 10 minuten liep het dier aan de teugel en later ook bij Pellie. Het heeft dus niets te maken met of een paard het kent of niet. Als je de capaciteiten hebt om het dier te laten dragen, ervaren ze dat als zeer plezierig en worden dus op die manier heel eenvoudig nageeflijk. Eigenlijk al vanaf het moment dat je erop gaat ziiten want dan moet het dier al dragen.
Aqua8horse schreef:ik kan iets wat moeilijk is en bijna ongeloofwaardig.
En over het op niveau trainen, wat ik doe is al op niveau trainen, dus zeer wedstrijd gericht. Ik hoef dus helemaal geen stap te maken.
Als je goed bent en je hebt daadwerkelijk verstand van zaken kom je daar waar je wil komen. En ik maak me echt niet druk hoor, want effectief paardrijden is ook tegelijk mooi en geweldig om te zien en te voelen
Aqua8horse schreef:Ik heb een prima instelling waar ik prima concoursen mee kan gaan rijden als ik daar de behoefte aan zou krijgen. Bovendien zijn mijn paarden er klaar voor en zal dat zeker niet tegenvallen!!!
Zep"]
[quote="Aqua8horse schreef:Voor Gammon is een holisitische visie noodzakelijk
Aqua8horse schreef:Alleen denk ik dat jij niet een stapje verder gaat met de verzameling dan dat wij doen. Verzameling is verzameling en dat kan maar op 1 manier. Wel ga je uiteraard verder in de oefeningen, je hebt niet voor niets al zo goed gepresteerd. Maar die oefeningen geven mij geen bekoring omdat ik totaal geen interesse heb in wedstrijden en de daarbij gevraagde oefeningen.
Citaat:Nee nog niet ponyzotje, het is voor veel mensen erg confronterend...maar dat komt vanzelf hoor!
Samsam"]
[quote="Maaike schreef:daar kun je denk ik pas over oordelen wanneer je (een van) de paarden van A8H IRL hebt zien lopen
Samsam"]
[quote="Aqua8horse schreef:Ik heb een prima instelling waar ik prima concoursen mee kan gaan rijden als ik daar de behoefte aan zou krijgen. Bovendien zijn mijn paarden er klaar voor en zal dat zeker niet tegenvallen!!!