Staleigenaresse niet aanwezig tijdens Nieuwjaar, en nu?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:01

Babootje schreef:
Rizette schreef:
En wat betaal je dan precies in de maand waarvoor een staleigenaar 24 uur klaar moet staan voor je paard?

Zon 500 per maand dus daar mag echt wel wat voor gedaan worden. Eigenaren wonen bij stal; ik niet.
Hun feestje kunnen ze lekker thuis vieren en als ze weg willen vind ik, zorg er maar voor dat er vervanging is.
Het is echt een bedrijf en broodwinning en dit hoort er allemaal bij.

sureido schreef:
Ja, en jij kan ook jouw feestje laten zitten en lekker op een stoeltje voor de stal van je geliefde oogappel gaan zitten. Kom nou.

Dat kan dus niet, want na 22:00 uur is de stal gesloten normaal gesproken en op oudjaarsavond nog wat eerder. We kunnen als eigenaren dus niet zelf bij onze paarden gaan zitten. En inderdaad hoort het bij onze stal er gewoon bij dat de eigenaren aanwezig zijn, dan wel ervoor zorgen dat er iemand op stal is om een oogje in het zeil te houden.

Gini

Re: Staleigenaresse niet aanwezig tijdens Nieuwjaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:11

Fijn dat je een stal hebt gevonden die bij je wensen past, Babootje. Zo zie je maar dat iedereen andere dingen leuk vind. Ik moet er niet aan denken om op een stal met sluitingsuren te staan. Ik was gisteren naar een kerstfeestje van het werk zodat ik pas om halfelf bij mijn paard op stal stond, blij dat ik op een stal sta waar dat kan.

En zo heeft iedereen zijn eigen ding en zijn we allemaal gelukkig. Waarom blijven hameren op het feit dat de staleigenares in deze kwestie slecht is, terwijl TS en stalgenoten hier absoluut geen probleem van maken?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:12

Mindim schreef:
sureido schreef:
En waar wil je om 12 uur ‘s nachts dan nog heen crossen? :')

Waarschijnlijk moet men ook weer naar huis?

kliniek?? ziekenhuis?? of juist de da ophalen omdat die geen vervoer heeft door omstandigheden???

genoeg om te bedenken waarom er ook iemand geen alcohol zou drinken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:44

Gini schreef:
En zo heeft iedereen zijn eigen ding en zijn we allemaal gelukkig. Waarom blijven hameren op het feit dat de staleigenares in deze kwestie slecht is, terwijl TS en stalgenoten hier absoluut geen probleem van maken?

Dat is wel een foute vertaling van mijn woorden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:49

Maar ik ben wel van mening dat de verantwoordelijkheid voor je stal als pensionhouder niet ophoudt met Kerst en Oud en Nieuw.
Als je kok bent kun je ook niet weg blijven bij het kerstdiner terwijl je klanten er al zitten met de boodschap: kook maar lekker zelf.
Ik vind half december toch echt vrij laat om je klanten te laten weten dat je er zelf met oud en nieuw niet bent, terwijl die klanten misschien zelf ook een plan getrokken hebben (vakantie, visite, vul maar in).

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:52

capopjekop schreef:
little_birdy schreef:
Ik vind het niet kunnen dat de stalhouder er niet is en dus geen vervanger heeft geregeld

Dat ligt er maar net aan wat voor stal het is en wat de afspraken zijn. Een doe het zelf stal vind ik alweer anders dan een pensionstal die allinclusief is.

@ts: iets voor 12 uur erlangs rijden en dan even half uurtje kijken hoe het gaat. Eventueel lekker hooi geven voor die tijd. Of als je leuke stalgenoten hebt op stal vieren

Hier ga ik in mee!

Ik zou ook zelf gaan als de staleigenaar er niet is. En daarna nog een feestje meepakken! :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:56

Babootje schreef:
Gini schreef:

Dat is wel een foute vertaling van mijn woorden.

Goh, zit ik er echt zo langs dan? Je hebt toch gezegd dat het echt not done is om als staleigenaar niet aanwezig te zijn. Je hebt het woord 'slecht' zelf niet in de mond genomen, maar ik vind niet dat ik met mijn herschrijving mijlenver van jouw stelling afzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:15

Ik sta op erg kleinschalige pension stallen. Gewoon bij particulieren aan huis. Ze zijn negen van de tien keer thuis. Maar ook zij willen wel eens weg of op een welverdiende vakantie. Dan regelen we dat onderling en zorgen ook voor het paard van de stalhouder.

Op een manege of een ander bedrijfsmatige stal, dan verwacht ik echter dat er iemand is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:36

Gini schreef:
Goh, zit ik er echt zo langs dan? Je hebt toch gezegd dat het echt not done is om als staleigenaar niet aanwezig te zijn. Je hebt het woord 'slecht' zelf niet in de mond genomen, maar ik vind niet dat ik met mijn herschrijving mijlenver van jouw stelling afzit.

Not done betekent "niet netjes" of "ongepast"
Slecht heeft een heel andere connotatie: 1) Aard verloren hebbend 2) Abject 3) Amoreel 4) Arg 5) Argeloos 6) Arm 7) Bedorven 8) Bedroefd 9) Bedroevend 10) Bekaaid 11) Belabberd 12) Beneden peil 13) Berispelijk 14) Beroerd 15) Berucht 16) Beschadigd 17) Bescheten 18) Bezwaarlijk 19) Boos 20) Boosaardig 21) Corrupt 22) Doortrapt 23) Ellendig

Dus ja, je zit er echt naast. :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:18

Ok

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:56

ik hoop maar dat de stal eigenaren niet meelezen :+ ,

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 13:29

Selka schreef:
Astorga, omdat de meeste mensen nu eenmaal niet roomser dan de paus zijn.

Bij het lezen van dit bericht (https://www.trouw.nl/cultuur-media/de-n ... ntent=free) moet ik plotseling aan dit topic denken.

Heb je ondertussen goede afspraken kunnen maken met je pensionhouder TO, ook voor in geval van nood?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 18:38

Astorga schreef:
Selka schreef:
Astorga, omdat de meeste mensen nu eenmaal niet roomser dan de paus zijn.

Bij het lezen van dit bericht (https://www.trouw.nl/cultuur-media/de-n ... ntent=free) moet ik plotseling aan dit topic denken.

Heb je ondertussen goede afspraken kunnen maken met je pensionhouder TO, ook voor in geval van nood?

Ja, ondertussen is alles besproken en geregeld.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 19:14

Kinke schreef:
cp112 schreef:
Ja van 1 paard. Reken er even 20 of 30

En als het er 10 waren? Van dat enorme uurloon zijn dan de kosten nog niet af he

Je werkt toch ook niet echt al die uren, je bent heel wat uren alleen aanwezig.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:57

Nala schreef:
Astorga schreef:

Ja, ondertussen is alles besproken en geregeld.

Fijn!
Dan wens ik je alvast een rustige en gezellige jaarwisseling!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 00:24

Dankjewel, jij (en iedereen die dit leest) ook!