Mijn paarden kosten teveel geld ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: Mijn paarden kosten teveel geld ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:31

Er worden hier weet ik wat voor bespaartips aangedragen. Maar de titel is Mijn paarden kosten teveel geld. Dus moet dat opgelost worden toch?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:41

Hoi ts, ik heb het hele topic doorgelezen en ik denk echt dat het "probleem" niet in de kosten voor je pony's zit maar in het feit dat jij een ontzettende controlfreak bent :D Dit is geen aanval, ik herken het helemaal :o Jij wil op alles voorbereid zijn en dat gaat niet lukken in het leven. :n
Je doet het helemaal niet slecht; je hebt een spaarrekening waarvan je een nieuwe auto zou kunnen betalen als dat nodig is, of dierenartskosten.
Je spaart zelfs nog steeds elke maand!!
En het vooruitzicht voor volgend jaar is gunstig. *\o/*
Het is echt geen ramp om even een paar maanden niet te sparen, daardoor gaat niet opeens alles mis. Ik snap dat het wat doet met je gevoel, maar je maakt je imo teveel zorgen.
Beetje loslaten, het komt wel goed... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:37

pillow schreef:
Er worden hier weet ik wat voor bespaartips aangedragen. Maar de titel is Mijn paarden kosten teveel geld. Dus moet dat opgelost worden toch?

Ja, maar tegelijk zegt ze dat ze daar op geen enkele manier op kan bezuinigen. Dus wat ze dan met dit topic wil...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:44

Door algemeen te besparen hou je meer over en hoeven er ook geen paarden weg of wat dan ook. Het zijn niet specifiek de paarden die teveel zijn, het is het algemene uitgavenbedrag wat te hoog is. Pas als je echt alles geprobeerd hebt, maximale toeslagen/teruggaves krijgt en dan nog niet uitkomt op het einde van de rit, dan kan je inderdaad zeggen dat de paarden de deur uit moeten of dat je daarop moet besparen.

Om die reden hou ik de mijne zo lang als kan op de weide, betaal ik stalling als het kan telkens voor een paar maanden ineens. Idem stalbedekking, ik bekijk wat ik per maand nodig heb en bestel dat ipv iedere week x aantal. Zo hou ik ook veel meer overzicht in hoeveel ik eigenlijk verbruik.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:47

safina schreef:
pillow schreef:

Ja, maar tegelijk zegt ze dat ze daar op geen enkele manier op kan bezuinigen. Dus wat ze dan met dit topic wil...?

Bwa, TS heeft bij een paar tips echt wel aangegeven er iets mee te zijn en het uit te zoeken, maar dat ze niet iedere tip aanneemt snap ik wel. Vooraleer ik mijn comfortabele auto weg zou doen voor een scooter zou ik toch al enkele maanden droog brood aan het eten moeten zijn. :D :D
Verder heeft TS ook al enkele keren gezegd dat ze het topic misschien net iets te snel geopend heeft, dat ze vooral aan het piekeren is en dat ze nog niet echt in de problemen zit. Dus soms willen mensen op Bokt net hetzelfde als in het echte leven: zorgen delen, verhaal vertellen, hart luchten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:49

Gini schreef:
Verder heeft TS ook al enkele keren gezegd dat ze het topic misschien net iets te snel geopend heeft, dat ze vooral aan het piekeren is en dat ze nog niet echt in de problemen zit. Dus soms willen mensen op Bokt net hetzelfde als in het echte leven: zorgen delen, verhaal vertellen, hart luchten. :)

Ja, dat kan ook natuurlijk...

Amado7

Re: Mijn paarden kosten teveel geld ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:11

Heb het topic niet verder gelezen dab pagina 2. Dus wellicht is het al genoemd.

Is het een optie om 1 van de 2 paarden te verleasen? Of voor 1 a 2 keer per week te laten verzorgen? Al brengt dat 50/100 euro op in de maand, elk tientje is een tientje.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:15

Nikass schreef:
Hoi ts, ik heb het hele topic doorgelezen en ik denk echt dat het "probleem" niet in de kosten voor je pony's zit maar in het feit dat jij een ontzettende controlfreak bent :D Dit is geen aanval, ik herken het helemaal :o Jij wil op alles voorbereid zijn en dat gaat niet lukken in het leven. :n
Je doet het helemaal niet slecht; je hebt een spaarrekening waarvan je een nieuwe auto zou kunnen betalen als dat nodig is, of dierenartskosten.
Het is echt geen ramp om even een paar maanden niet te sparen, daardoor gaat niet opeens alles mis. Ik snap dat het wat doet met je gevoel, maar je maakt je imo teveel zorgen.

Dit lijkt mij ook. Mogelijk kun je her en der nog wat besparen op kosten
En eerlijk is eerlijk, paarden kosten nu eenmaal een flinke duit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:52

Nikass schreef:

Gini schreef:
Bwa, TS heeft bij een paar tips echt wel aangegeven er iets mee te zijn en het uit te zoeken, maar dat ze niet iedere tip aanneemt snap ik wel. Vooraleer ik mijn comfortabele auto weg zou doen voor een scooter zou ik toch al enkele maanden droog brood aan het eten moeten zijn. :D :D

:j :j :j
Bedankt voor het verwoorden, moet ik het niet meer doen, haha.

Ben met wat dingetjes bezig om te bekijken waar er mogelijkheden zitten, zelfs het verleasen van een pony is misschien wel een optie, gisteren (om een andere reden) er eens iemand anders van stal op gezet en deze kon er mee rijden dus het is niet helemaal hopeloos. Al is het wel een pony met een karakter wat je moet liggen, maar proberen kan altijd. Dus ik ga dat ook even nader bekijken hoe ik dat ga aanpakken. En indien alles waar ik mee bezig ben toch niet lukt zal het op een andere manier wel lukken. Tijd brengt raad ;)