Ben benieuwd,Ts! Haflingers zijn vaak ook leuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DatBenIkNou schreef:Maddoxx schreef:Ja de prijzen zijn maf. Maar iemand meenemen doe ik zeker!
Maf of reëel? Wat denken jullie dat het alleen al kost om een merrie te laten dekken, veulen gezond op te laten groeien, zadelmak te maken en door te rijden? Daarnaast betaal je voor braaf ook gewoon meer geld. De crisis is echt voorbij en de brave, gezonde zijn gewoon in de minderheid. Tijdens de crisis is er ook gewoon minder gefokt omdat men de paarden gewoon aan de straatstenen niet kwijtraakte, dus er is momenteel gewoon ook minder aanbod.
Bij de 'koopjes' moet je momenteel gewoon écht achterdochtig zijn helaas.
DatBenIkNou schreef:CalipsoLover schreef:Klinisch keuren ligt rond de 100 euro, RX keuren (zowel benen als rug) ligt tussen de 200-300 euro dacht ik. (Ik heb laatst 230 euro betaalt, maar wel in de kliniek)
Ik vind je eisen niet hoog liggen, ik kijk mee rond voor je! Als ik iets tegekom dan stuur ik je wel een pb
Horse sale/paarden kopen en verkopen is een groep op Facebook waar echt heel veel paarden op staan. Zeker een aanrader.
Ik heb afgelopen augustus mijn paard klinisch en rx laten keuren op goede kliniek en dat was rond de 750-, hoor....Dat was rug en benen.
antje_vip schreef:Noem mij naïef, maar ik ben een paar jaar geleden bij een tinker gaan kijken die op de foto nogal lelijk in het haar zat. Ik dacht dat er met wat verzorging wel iets moois van te maken was (en dat was ook zo). De hoefsmid mocht er ook wel eens bij en ze had mok.
Ik heb haar zelf uit de wei mogen halen, zelf gepoetst en opgezadeld. Toen ik langs haar benen streek werd ze nukkig, daar hield paardlief niet van (2 jaar geleden uit Ierland geplukt).
Ik ben er zelf direct op gaan zitten, niemand heeft haar voorgereden. Ik heb voor de zweep bedankt, ik wilde graag zien hoe ze op mijn hulpen reageerde en dat ging beter dan de verkoper verwacht had.
Ik zocht een buitenrijdpaard dus ik ben zelfs nog een stukje langs de weg gereden, en heb even gekeken hoe ze op een voorbijgaande trekker reageerde. Dat ging ook allemaal goed en uiteindelijk heb ik haar gekocht zonder keuring.
Nu zeg ik niet dat dit de standaard procedure zou moeten zijn, misschien als ik op zoek was naar een sportpaard had ik haar wel laten keuren. Of als de prijs dusdanig hoog wordt.
In elk geval succes met zoeken TS!
manubres schreef:Heb niet alles gelezen. Misschien is het al gezegd, maar zou ook degene die voorrijdt het paard het terrein af laten rijden. Kan je gelijk zien wat de reactie van het paard is.
En nog even over de andere discussie. De prijzen zijn idd belachelijk aan het worden. Paard met vlechtjes, witte bandages om en een ruiter in tenue erop en ze vragen al 15.000 voor een paard, die niet eens goed beweegt.
Paris_ schreef:Filmpjes (laten) maken. Zowel van het voorrijden als dat jij zelf erop zit.
En een stukje rechtuit en op de volte laten draven op het harde..
ruitje schreef:Paris_ schreef:Filmpjes (laten) maken. Zowel van het voorrijden als dat jij zelf erop zit.
En een stukje rechtuit en op de volte laten draven op het harde..
Dat vind ik altijd van die tips die niets zeggen als je zelf niet de kunde hebt om daar iets over te zeggen.
Er zijn mensen die niets zien aan de loop van een paard.
En weet ook aan wie je de filmpjes laat zien, ik heb er gehad die met vlag en wimpel door een keuring kwamen maar afgekeurd werden op film door zelfbenoemde deskundigen
_Roxanne schreef:DatBenIkNou schreef:
Maf of reëel? Wat denken jullie dat het alleen al kost om een merrie te laten dekken, veulen gezond op te laten groeien, zadelmak te maken en door te rijden? Daarnaast betaal je voor braaf ook gewoon meer geld. De crisis is echt voorbij en de brave, gezonde zijn gewoon in de minderheid. Tijdens de crisis is er ook gewoon minder gefokt omdat men de paarden gewoon aan de straatstenen niet kwijtraakte, dus er is momenteel gewoon ook minder aanbod.
Bij de 'koopjes' moet je momenteel gewoon écht achterdochtig zijn helaas.
Precies.
Ik las hier ook dat iemand er van achteroversloeg dat een HK hengst voor 25K te koop stond. Dat vind ik echt geen gek bedrag hoor.
Heel simpel, uitgaande van een KWPN'er:
dekgeld en dierenartskosten rondom het dekken: 1500
veulen registeren+ D-OC: 300
3 jaar voeren, stel dat je dat voor gem. 100 euro in de maand lukt: 3600
Dan nog drie jaar lang enten en de smid, zeg: 600
Dan heeft'ie je als driejarige al 6000 euro gekost. Maar dan issie hartsikke groen, kent'ie niks en heb je al zeker geen onverwachte dierenartskosten gehad.
Dus zijn de huidige prijzen zo gek? Ik vind van niet.
anjali schreef:ellenimar schreef:Noem mij gek maar als een paard de hemel in wordt geprezen en alles helemaal top is voor 3.000 euro dan ga ik niet eens kijken....
Nou ik wel! Beter dan die fantasie-vraagprijzen die soms voorbijkomen. Bij mij was het duurste paard wat ik ooit gekocht heb,tevens het slechtste.