We hebben zelfs al op het strand gereden, ook normaal. We lopen daar regelmatig dus was niks geks aan. Zelfs even het water in gereden. Eindelijk zelf droge voeten kunnen houden. Maar goed. Hij past ook wel bij mij hoor. Ik doe veel gekke dingen. Stap ook gerust op als een lompe boer. Boeit hem écht niet. Staat gewoon keurig te wachten tot ik zeg te moeten lopen. Heb hem eigenlijk nooit fatsoenlijk leren stil staan. Heeft hij zichzelf aangeleerd. Ideaal!

Net als dat ik gerust grenzen op zoek met hem en hij bij mij. Zo had hij een keer veel energie. Op zich niks aan de hand. Ik dacht, nou eens kijken of je ook kan draven. Nou 3 tellen later zat hij in galop. Beetje jammer dat ik zonder zadel zat, gladde broek aan had en op het moment dat ik de rem in wilde zetten hij nét zijn hoofd omlaag deed. Ik schoof zo naar voren. FLOEP, op de grond. En Elano? Die stond er bij en keek ernaar. Om vervolgens te grazen. Maar sindsdien staat hij wel stil als ik een beetje uit balans raak. En ach, ik was blij dat ik viel. Gelijk een gerust stelling dat hij niet weg rent. Terug naar stal of zelfs een andere kant op. Want zulke paarden heb je. In een bak wens ik het paard succes. Maar buiten? Niet bepaald handig. Als ze naar stal rennen weet je ze nog te vinden. Maar anders?